SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Mýtnych úsekov má ubudnúť tretina

Ak prejde nová vyhláška ministerstva dopravy, dopravcom klesnú náklady a štát ušetrí.

Agentúrnu správu sme o 18:47 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Počet úsekov, za ktorých prejazd musia kamióny nad 3,5 tony platiť, sa zredukuje. Tak to navrhuje ministerstvo dopravy vo vyhláške, ktorú predložilo do pripomienkového konania.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V praxi to neznamená, že by od budúceho roka ubudlo spoplatnených kilometrov, ale to, že spoplatnené úseky sa pospájajú do menšieho počtu dlhších trás.

Ministerstvo dopravy tak chce ušetriť na poplatkoch za mýtne transakcie. Čím je totiž viac spoplatnených úsekov, tým viac transakcií mýtny systém zaznamenáva. Štát ich má zazmluvnené iba určité množstvo a čo je navyše, platí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V roku 2010 preto prevádzkovateľovi mýta – firme SkyToll doplatil asi 2 milióny eur. Na budúci rok, ak by sa počet úsekov neznížil, by to vraj už bolo 6 až 6,5 milióna eur.

Štát o milión eur aj príde, pretože kamionisti by mali aj naďalej platiť iba za úsek, ktorý prejdú celý. Keď bude úsekov menej, bude viac možností odbočiť uprostred úseku bez platenia.

Ministerstvo pôvodne chcelo znížiť počet úsekov o polovicu. „Po dlhom zvažovaní prínosov a nákladov sme dospeli k navrhnutému počtu mýtnych úsekov, ktorý považujeme za optimálny,“ vysvetlil zmenu hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 311
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 782
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 928
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 193
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 544
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 308
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 245
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


11 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 7 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 4 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  6. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 483
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 177
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 113
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 005
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 261
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 482
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu