AKTUALIZOVANÉ 18:47

Mýtnych úsekov má ubudnúť tretina

Ak prejde nová vyhláška ministerstva dopravy, dopravcom klesnú náklady a štát ušetrí.

Agentúrnu správu sme o 18:47 nahradili autorským článkom.

BRATISLAVA. Počet úsekov, za ktorých prejazd musia kamióny nad 3,5 tony platiť, sa zredukuje. Tak to navrhuje ministerstvo dopravy vo vyhláške, ktorú predložilo do pripomienkového konania.

V praxi to neznamená, že by od budúceho roka ubudlo spoplatnených kilometrov, ale to, že spoplatnené úseky sa pospájajú do menšieho počtu dlhších trás.

Ministerstvo dopravy tak chce ušetriť na poplatkoch za mýtne transakcie. Čím je totiž viac spoplatnených úsekov, tým viac transakcií mýtny systém zaznamenáva. Štát ich má zazmluvnené iba určité množstvo a čo je navyše, platí.

Článok pokračuje pod video reklamou

V roku 2010 preto prevádzkovateľovi mýta – firme SkyToll doplatil asi 2 milióny eur. Na budúci rok, ak by sa počet úsekov neznížil, by to vraj už bolo 6 až 6,5 milióna eur.

Štát o milión eur aj príde, pretože kamionisti by mali aj naďalej platiť iba za úsek, ktorý prejdú celý. Keď bude úsekov menej, bude viac možností odbočiť uprostred úseku bez platenia.

Ministerstvo pôvodne chcelo znížiť počet úsekov o polovicu. „Po dlhom zvažovaní prínosov a nákladov sme dospeli k navrhnutému počtu mýtnych úsekov, ktorý považujeme za optimálny,“ vysvetlil zmenu hovorca rezortu dopravy Martin Krajčovič.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 400
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 111
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 744
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 449
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 421
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 754
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 135
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 432
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 241
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 635

Téma: Diaľnice


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.