BRATISLAVA. Ako zvýšiť povedomie o Nissane Juke? Napratať doň techniku z ikonického kupé GT-R. Zrejme podobné myšlienkové pochody doviedli pracovníkov marketingového oddelenia japonskej automobilky k bláznivému nápadu.
Technici sa následne pustrili do práce a po približne mesiaci od prezentácie projektu sú na svete dva prototypy Nissanu Juke-R - jeden s pravostranným, druhý s ľavostranným riadením. Hoci nejde o sériové modely, oba dostali výnimku a môžu jazdiť po verejných komunikáciách.
Nafúkli nafúknuté
Dizajnéri už aj tak dosť svalnato pôsobiacemu crossoveru rozšírili blatníky, aby sa v nich mohli otáčať 20-palcové kované kolesá Rays. Vzadu na piatych dverách pribudol spojler, dodávajúci zadnej náprave dostatok prítlaku pri vyšších rýchlostiach. Spodnú časť nárazníka ukončuje difúzor - ďalší zdroj prítlaku - a nad ním je pár dvojitých koncoviek výfuku.
Predný nárazník dostal netradičné okrúhle otvory, ktoré privádzajú životne dôležitý vzduch k motoru a chladiču.
Šesť valcov dopujú dve turbodúchadlá
Do útrob matne čiernej karosérie sa nasťahovali komponenty z Nissanu GT-R. Tou najdôležitejšou je samotná poháňacia jednotka - dvomi turbodúchadlami prepĺňaný zážihový šesťvalec s objemom 3,8 litra.
Jeho výkonové naladenie pre Juke-R nebolo špecifikované, no neoficiálne sa hovorí o hodnote 353 kW (480 k). Keďže výrobca zatiaľ nezverejnil konkrétne technické ani dynamické parametre auta, nezostáva, než nahliadnuť do kabíny.
Nasleduje testovanie
V nej našli útočisko niektoré prvky z GT-R-ka, vrátane volantu alebo sedempalcového dotykového displeja na stredovej konzole. Posádka sedí v anatomických sedadlách, zatiaľ čo značnú časť vnútorného priestoru zaberá bezpečnostný rám. Ten nielen chráni v prípade prevrátenia sa, ale aj pridáva karosérii na tuhosti.
Prototypy vraj koncom novembra čaká testovanie. Potom sa dozvieme, čo bude s Nissanom Juke-R ďalej.
Autor: fg