NOVINKY

Volkswagen eT! počúva na povel

Poštár už nebude musieť neustále nastupovať do auta, aby sa s ním presunul o dom ďalej a doručil ďalšiu zásielku. Auto ho bude samé poslušne nasledovať. Tak si predstavujú budúcnosť konštruktéri VW eT!.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Nemci majú jasno, ako bude vyzerať malá dodávka určená poštárom a kuriérom v budúcnosti. Spojili skúsenosti zamestnancov Deutsche Post, s nápadmi študentov z univerzity umení v Braunschweigu a konštruktérov značky Volkswagen, aby vytvorili štúdiu s jednoduchým názvom eT!.

O málo väčšie ako Polo

Na prvé počutie mimozemské označenie v skutočnosti znamená „elektrický transportér“, hoci vlastnosti auta naozaj nemajú ďaleko od sci-fi. Len 4090 mm dlhá dodávka úkrýva vo svojom vnútri 4,1 m3 priestoru pre náklad. Bočné dvere na pravej strane sa otvárajú elektricky v dvoch stupňoch a sprístupňujú aj ložnú plochu.

iPad na stredovej konzole obsahuje navigačný systém. Vodič si doň môže uložiť vlastné poznámky, napríklad, že na konkrétnej adrese majú vo dvore agresívneho psa.

Dokáže jazdiť bez vodiča

Volkswagen eT! poháňajú dva elektromotory, ukryté v nábojoch zadných kolies. Spoločný výkon 96 kW (130 k) stačí malej dodávke na dosiahnutie rýchlosti 110 km/h. Lítiovo-iónové akumulátory sú ukryté pod podlahou auta. Majú kapacitu 32,1 kWh a zabezpečujú mu dojazd 100 kilometrov.

Vozidlo je osadené senzormi i kamerami a v prípade potreby dokáže jazdiť bez vodiča. Stačí si vybrať režim „nasleduj ma“ a Volkswagen pôjde od domu k domu potichu za poštárom či kuriérom. K dispozícii má aj mód „poď ku mne“, kedy si človek auto k sebe jednoducho privolá. Maximálna rýchlosť vtedy neprekročí 6 km/h.

Drobné parkovacie úkony je možné robiť aj zo strany spolujazdca, kde je plošina na sedenie a uprostred joystick.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.