NOVINKY

Volkswagen eT! počúva na povel

Poštár už nebude musieť neustále nastupovať do auta, aby sa s ním presunul o dom ďalej a doručil ďalšiu zásielku. Auto ho bude samé poslušne nasledovať. Tak si predstavujú budúcnosť konštruktéri VW eT!.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Nemci majú jasno, ako bude vyzerať malá dodávka určená poštárom a kuriérom v budúcnosti. Spojili skúsenosti zamestnancov Deutsche Post, s nápadmi študentov z univerzity umení v Braunschweigu a konštruktérov značky Volkswagen, aby vytvorili štúdiu s jednoduchým názvom eT!.

O málo väčšie ako Polo

Na prvé počutie mimozemské označenie v skutočnosti znamená „elektrický transportér“, hoci vlastnosti auta naozaj nemajú ďaleko od sci-fi. Len 4090 mm dlhá dodávka úkrýva vo svojom vnútri 4,1 m3 priestoru pre náklad. Bočné dvere na pravej strane sa otvárajú elektricky v dvoch stupňoch a sprístupňujú aj ložnú plochu.

iPad na stredovej konzole obsahuje navigačný systém. Vodič si doň môže uložiť vlastné poznámky, napríklad, že na konkrétnej adrese majú vo dvore agresívneho psa.

Dokáže jazdiť bez vodiča

Volkswagen eT! poháňajú dva elektromotory, ukryté v nábojoch zadných kolies. Spoločný výkon 96 kW (130 k) stačí malej dodávke na dosiahnutie rýchlosti 110 km/h. Lítiovo-iónové akumulátory sú ukryté pod podlahou auta. Majú kapacitu 32,1 kWh a zabezpečujú mu dojazd 100 kilometrov.

Vozidlo je osadené senzormi i kamerami a v prípade potreby dokáže jazdiť bez vodiča. Stačí si vybrať režim „nasleduj ma“ a Volkswagen pôjde od domu k domu potichu za poštárom či kuriérom. K dispozícii má aj mód „poď ku mne“, kedy si človek auto k sebe jednoducho privolá. Maximálna rýchlosť vtedy neprekročí 6 km/h.

Drobné parkovacie úkony je možné robiť aj zo strany spolujazdca, kde je plošina na sedenie a uprostred joystick.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 8 509
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 465
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 5 608
  4. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 542
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 479
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 900
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 764
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 755
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 650
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 146

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo sa v kostoloch nediskutuje

Chromík a Kuffa kázali proti Istanbulskému dohovoru. Vraj veď násilie na ženách nikto nechce, žiadnu legislatívu z Bruselu preto netreba.

DOMOV

Na policajtov útočili autom členovia bankomatovej mafie

Policajný prezident Tibor Gašpar informoval o incidente v obci Opoj.

KOMENTÁRE

A toto vám ako napadlo, pani Nicholsonová?

Kým Pašku musela schladiť Laššáková, Nicholsonovú poslal do reality Galko.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.