NOVINKY

Volkswagen eT! počúva na povel

Poštár už nebude musieť neustále nastupovať do auta, aby sa s ním presunul o dom ďalej a doručil ďalšiu zásielku. Auto ho bude samé poslušne nasledovať. Tak si predstavujú budúcnosť konštruktéri VW eT!.

(Zdroj: Volkswagen)

BRATISLAVA. Nemci majú jasno, ako bude vyzerať malá dodávka určená poštárom a kuriérom v budúcnosti. Spojili skúsenosti zamestnancov Deutsche Post, s nápadmi študentov z univerzity umení v Braunschweigu a konštruktérov značky Volkswagen, aby vytvorili štúdiu s jednoduchým názvom eT!.

O málo väčšie ako Polo

Na prvé počutie mimozemské označenie v skutočnosti znamená „elektrický transportér“, hoci vlastnosti auta naozaj nemajú ďaleko od sci-fi. Len 4090 mm dlhá dodávka úkrýva vo svojom vnútri 4,1 m3 priestoru pre náklad. Bočné dvere na pravej strane sa otvárajú elektricky v dvoch stupňoch a sprístupňujú aj ložnú plochu.

iPad na stredovej konzole obsahuje navigačný systém. Vodič si doň môže uložiť vlastné poznámky, napríklad, že na konkrétnej adrese majú vo dvore agresívneho psa.

Dokáže jazdiť bez vodiča

Volkswagen eT! poháňajú dva elektromotory, ukryté v nábojoch zadných kolies. Spoločný výkon 96 kW (130 k) stačí malej dodávke na dosiahnutie rýchlosti 110 km/h. Lítiovo-iónové akumulátory sú ukryté pod podlahou auta. Majú kapacitu 32,1 kWh a zabezpečujú mu dojazd 100 kilometrov.

Vozidlo je osadené senzormi i kamerami a v prípade potreby dokáže jazdiť bez vodiča. Stačí si vybrať režim „nasleduj ma“ a Volkswagen pôjde od domu k domu potichu za poštárom či kuriérom. K dispozícii má aj mód „poď ku mne“, kedy si človek auto k sebe jednoducho privolá. Maximálna rýchlosť vtedy neprekročí 6 km/h.

Drobné parkovacie úkony je možné robiť aj zo strany spolujazdca, kde je plošina na sedenie a uprostred joystick.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 285
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 960
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 602
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 970
  5. Kam do tepla v januári? 2 493
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 383
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 351
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 224
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 317
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.