BRATISLAVA. V týchto dňoch debutuje na autosalóne v Los Angeles štvrtá generácia kompaktného športovo-úžitkového auta CR-V. To okrem nového dizajnu dostalo do vienka aj menšie rozmery. Novinka je s mierami 4529 x 1819 x 1654 mm kratšia a nižšia než jej predchodca. Karosériu charakterizuje vyššia tuhosť a lepšia aerodynamika.
Atmosférický benzín pre Ameriku
Batožinový priestor pri naložení po strechu dosahuje v základnom usporiadaní objem 1011 litrov, po sklopení zadných sedadiel 2008 l.
Pre americkú Hondu CR-V je určený zážihový štvorvalec 2,4 i-VTEC (138 kW/188 k). Jeho 221 Nm dosahovaných pri 4400 ot./min. sa prenáša na všetky štyri kolesá, alebo prostredníctvom elektronického systému Real Time 4WD na obe nápravy. Štandardom je päťstupňová automatická prevodovka.
Európska verzia z Veľkej Británie
V podstate rovnaké auto bude Honda predávať nielen na severoamerickom trhu, ale aj doma v Japonsku. Európska divízia Hondy však upozorňuje, že Japonci chystajú pre starý kontinent špeciálny model CR-V. Či sa bude od toho japonského a amerického líšiť iba po technickej stránke, alebo aj dizajnom, neuviedla.
Nové CR-V pre Európu predstavia na jeseň budúceho roka, pravdepodobne v Paríži. Auto budú vyrábať vo Veľkej Británii.
Podobnú taktiku Honda použila pri novom Civicu. Európsky sa od japonského a amerického výrazne líši nielen technikou, ale aj typom karosérie.
Autor: fg