BRATISLAVA. Nový Civic predstavili na jesennom frankfurtskom autosalóne. Pre Európu je zatiaľ k dispozícii v jedinej karosárskej verzii - ako päťdverový hatchback. Jeho vývoj prebiehal v Japonsku i vo Veľkej Británii, kde novinku vyrábajú.
Kvalitnejší interiér
Dizajn karosérie vychádza z predchodcu, hoci deviata generácia s rozmermi 4300 x 1775 x 1440 mm medzigeneračne narástla do dĺžky i šírky. Je však o 20 mm nižšia. Batožinový priestor má základný objem 401 litrov. Pod dvojitým dnom sa navyše ukrýva ďalších 76 litrov pre odloženie menších predmetov.
Palivová nádrž je už tradične ukrytá pod prednými sedadlami, takže zadné sedáky je možné vyklápať smerom k operadlám a vytvoriť tak ďalší úžitkový priestor. Okrem toho sú zadné operadlá štandardne delené v pomere 60:40.
Palubnú dosku charakterizuje základné členenie podobné ôsmej generácii Civicu. V interiéri však našli miesto výrazne kvalitnejšie materiály, o čom sme sa presvedčili vo Frankfurte.
Tri motory
Pre nový Civic sú určené tri poháňacie jednotky, všetky výrobca sériovo kombinuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Benzínová jedna-osmička dostane automat - škoda, že len päťstupňový.
Technické parametre
1,4 i-VTEC | 1,8 i-VTEC | 2,2 i-DTEC | |
Prevodovka | 6M | 6M (5A) | 6M |
Zdvihový objem (cm3) | 1339 | 1799 | 2204 |
Výkon (kW/k) | 73/100 | 103/141 | 110/150 |
pri otáčkach (ot./min.) | 6000 | 6500 | 4000 |
Najvyšší krútiaci moment (Nm) | 127 | 174 | 350 |
pri otáčkach (ot./min.) | 4800 | 4300 | 2000-2750 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 187 | 215 | 217 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s.) | 13,4 | 9,1 | 8,5 |
Priemerná spotreba (l/100 km) | 5,4 | 5,8 | 4,2 |
S, Comfort, Sport a Executive
Úrovne výbavy sú štyri. Základný S zahŕňa čelné, bočné i hlavové airbagy, stabilizačný systém, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, multiinformačný displej, systém štart/stop (okrem verzie s automatom), spínač ekonomického režimu ECON, elektrické ovládanie predných i zadných okien, diódové denné svietenie alebo 15-palcové zliatinové disky. Chýba rádio i klimatizácia.
Obe tieto položky sú súčasťou vyššieho stupňa výbavy Comfort. Ten pridáva aj zadný stierač, elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, dvojitú podlahu v kufri, 16-palcové zliatinové disky, multifunkčný volant i Aux a USB vstup.
Variant Sport má navyše alarm, kožený volant i radiacu páku, hliníkové pedále, dvojzónovú automatickú klimatizáciu (okrem základného motora), tempomat, dažďový senzor, 17-palcové disky,...
Najlepšie vybavený Civic nesie označenie Executie a okrem iného ponúka bezkľúčový vstup i štartovanie, kožené čalúnenie, parkovacie senzory vpredu i vzadu, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, panoramatickú strechu, prémiový audiosystém so subwooferom,...
Cenník
S | Comfort | Sport | Executive | |
1,4 i-VTEC 6M | 15 590 eur | 16 390 eur | 17 590 eur | |
1,8 i-VTEC 6M | 17 190 eur | 17 990 eur | 19 290 eur | 23 390 eur |
1,8 i-VTEC 5A | 18 490 eur | 19 290 eur | 20 590 eur | 24 690 eur |
2,2 i-DTEC 6M | 19 990 eur | 20 790 eur | 22 090 eur | 26 190 eur |
Autor: fg