Zarátavať rizikovosť vodičov sa ešte poisťovne boja

Nehody môžu povinnú poistku aj zdvojnásobiť.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/KRPZ Trnava)

BRATISLAVA. Za nebezpečnú jazdu a škody vodičov nepotrestá každá poisťovňa. Niektoré sa malusov ešte boja.

Malusy sú spôsob, ako poisťovňa započíta do ceny poistky rizikovosť vodiča. Cena poistky potom rastie.

Aj viac ako dvojnásobok

V niektorých poisťovniach to cenu poistky môže zvýšiť až o 150 percent.

„Za každú nehodu odčítame 24 mesiacov. Ak klient nemá dosť najazdených mesiacov, môže po škode klesnúť do malusového stupňa. Potom k jeho základnej sazbe pripočítame 30 až 150 percent poistného,“ povedala Jana Tarčáková Janičová, hovorkyňa AXA. Rovnaký maximálny malus má aj Uniqa.

Ak poisťovňa nedáva malusy, pri škodách zväčša len zníži počet neškodových mesiacov. Závisí od poisťovne, koľko mesiacov za jednu nehodu škrtne.

„V prípade poistnej udalosti odpočítavame 18 mesiacov z celkového počtu bezškodových mesiacov,“ povedala Judita Smatanová, hovorkyňa Union.

Bonusy sú obľúbené

Kým malusy poisťovne často obchádzajú, bonusy ponúkajú takmer všetky.

Systém bonusov odmeňuje vodičov, ktorí jazdia bez škody. Ich najčastejší strop je 60 percent. Teda v prípade, že vodič jazdí dostatočne dlho bez nehody, môže cena jeho poistky klesnúť o viac ako polovicu.

V poisťovni Genertel môže klient získať najviac, uberú mu 73 percent zo základnej ceny.

ico

Mladí vodiči bonusy dostanú len niekde

Znížiť cenu povinnej poistky nie je pre nováčika jednoduché. Niektoré poisťovne im zľavu nedajú, iné chcú doklady o bezškodovosti.

Vodiči bez skúseností alebo pred tridsiatkou si veľa bonusov neužijú. Poisťovne s nimi často pri systéme znižovania ceny cez bonusy nerátajú.

„Vodiči bez skúseností majú možnosť získať bonusy pre iné parametre, ktoré tiež zohľadňujeme pri výpočte,“ povedal Ivan Kahanec, ktorý zastupuje poisťovňu Genertel.

V AXA nemajú nováčikovia do 25 rokov na zľavu nárok. Ak si chcú znížiť cenu poistky, musia dokladovať bezškodovosť od predchádzajúcej poisťovne. Starší ľudia majú pritom možnosť vstupnej zľavy 35 až 50 percent bez dokladovania.

Aj v Uniqa musia mladí vodiči do 23 rokov preukazovať skutočný bezškodový priebeh. Rovnako aj v ČSOB. „Nárok na bonusy majú aj nováčikovia, no len ak už boli poistení inde a vedia vydokladovať bezškodový priebeh,“ povedal Martin Fučík z ČSOB.

Pri vstupnej zľave pritom väčšina klientov nemusí dokladovať, že nemala v minulosti nehody.

Union napríklad priznáva vstupný bonus, ktorý zníži cenu o polovicu bez dokladov. Groupama ponúka pri uzatváraní zľavu až do 60 percent, rovnako bez dokladovania.

Doklad o bezškodovosti vám pošle poisťovňa, z ktorej odchádzate, ak o to požiadate vo výpovedi.

V mnohých poisteniach však stačí klientovo čestné vyhlásenie.

ico

Bonusy a malusy

Allianz

  • Bonusy: Bonus sa pri osobných a dodávkových vozidlách neuplatňuje. Pri iných druhoch sa môže uplatniť. Najvyšší je 60 %, a to ak klient nemá škodovú udalosť 120 mesiacov a viac.
  • Malusy: Neuplatňuje.

AXA

  • Bonusy: Maximálny bonus je 50 %, klient ho môže získať za 8 rokov bez škody. Za bezškodový rok dostane 10 %.
  • Malusy: Za každú nehodu sa odpočítava 24 mesiacov.
  • Základná sadzba PZP môže s malusmi zdražieť od 30 do 150 %. Po prvej škode klesne klient o dva bonusové stupne, zvýši sa poistné o 20 %.
  • Ak klient nemá bezškodové mesiace, klesne do malusového stupňa a poistné sa mu zvýši o 30 %.

ČSOB

  • Bonusy: Najvyšší bonus je vo výške 55 %, a to vtedy, ak je bezškodový priebeh v rozmedzí 72 až 83 mesiacov. Za rok bez nehody môže vodič dostať 5 % bonus.
  • Malusy: Malusy sú vodičom zohľadňované po viac ako 2 poistných udalostiach. Najvyšší malus je do 150 %. Po 2 poistných udalostiach sa zvýši cena poistky o 25 %.

Generali

  • Bonusy: Najvyšší bonus je 60 %, a to v prípade bezškodových najmenej dvoch posledných rokov. Rovnaký môže byť aj vstupný bonus.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Genertel

  • Bonusy: Najvyšší možný bonus je 73 % zo základnej ceny. Pri bonuse je automaticky priznaná aj zľava za bezškodový priebeh (pre klientov bez nehody päť alebo viac rokov). Za bezškodový rok je zľava 5 percent.
  • Malusy: Ak má klient nehodu za posledných 5 rokov, zníži sa mu bonus, môže sa prepadnúť až do malusov.

Groupama

  • Bonusy: Za každých 12 bezškodových mesiacov bez nehody je klientovi priznaný 10% bonus na poistnom. Najviac je 60% za 72 a viac bezškodových mesiacov alebo automaticky pri uzatváraní poistenia bez dokladovania bezškodoveho priebehu.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Komunálna poisťovňa

  • Bonusy: Najvyšší bonus je 60 %.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Kooperativa

  • Bonusy: Klient má možnosť získať bonus vo výške 60 % za 5 rokov.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Union

  • Bonusy: Za každých 12 mesiacov bez nehody sa klient posunie o jeden stupeň bonusu. Najvyšší bonus je 50 % za 5 rokov bez nehody, môžu ho dostať aj klienti pri vstupe.
  • Malusy: Neuplatňuje, v prípade poistnej udalosti klientovi odpočítajú 18 mesiacov z celkového počtu bezškodových mesiacov.

Uniqa

  • Bonusy: Najvyšší bonus je 50 % a klient ho dosiahne za deväť rokov alebo ak pri vstupe potvrdí, že nezavinil škodu minimálne za posledné dva roky.
  • Malusy: Prvú nehodu odpúšťajú. Po dvoch sa cena môže zvýšiť o 30 %. V najhoršom prípade môže poistka zdražieť o 150 %.

Wüstenrot

Bonusy: Neuplatňuje.

Malusy: Neuplatňuje.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  6. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  7. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  10. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 555
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 826
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 751
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 980
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 964
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 673
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 111
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 3 986
  9. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 687
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 352

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

KOMENTÁRE

Dobrovoľníci a štátna drogová politika sú v napätí

Drogový biznis sa globalizuje a digitalizuje.

ŠPORT

Bratia posielajú väčšinu platu rodičom

Synovia majstra sveta prekonali otca.

KOMENTÁRE

Sulíka nahnevali ruské noviny, zastal sa Únie

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

Neprehliadnite tiež

Test: Trojica dodávok PSA a Toyoty vyniká variabilitou priestoru

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá

Česi chcú testovací okruh pre autonómne autá

Česko nechce premeškať vývojové trendy v kľúčovom odvetví českej ekonomiky.

Technici v autonómnych autách majú problém, zaspávajú

Plynulá jazda je príliš upokojujúca a technici majú problém udržať pozornosť.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop