SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Zarátavať rizikovosť vodičov sa ešte poisťovne boja

Nehody môžu povinnú poistku aj zdvojnásobiť.

(Zdroj: Ilustračné - SITA/KRPZ Trnava)

BRATISLAVA. Za nebezpečnú jazdu a škody vodičov nepotrestá každá poisťovňa. Niektoré sa malusov ešte boja.

Malusy sú spôsob, ako poisťovňa započíta do ceny poistky rizikovosť vodiča. Cena poistky potom rastie.

Aj viac ako dvojnásobok

V niektorých poisťovniach to cenu poistky môže zvýšiť až o 150 percent.

„Za každú nehodu odčítame 24 mesiacov. Ak klient nemá dosť najazdených mesiacov, môže po škode klesnúť do malusového stupňa. Potom k jeho základnej sazbe pripočítame 30 až 150 percent poistného,“ povedala Jana Tarčáková Janičová, hovorkyňa AXA. Rovnaký maximálny malus má aj Uniqa.

Ak poisťovňa nedáva malusy, pri škodách zväčša len zníži počet neškodových mesiacov. Závisí od poisťovne, koľko mesiacov za jednu nehodu škrtne.

„V prípade poistnej udalosti odpočítavame 18 mesiacov z celkového počtu bezškodových mesiacov,“ povedala Judita Smatanová, hovorkyňa Union.

Bonusy sú obľúbené

Kým malusy poisťovne často obchádzajú, bonusy ponúkajú takmer všetky.

Systém bonusov odmeňuje vodičov, ktorí jazdia bez škody. Ich najčastejší strop je 60 percent. Teda v prípade, že vodič jazdí dostatočne dlho bez nehody, môže cena jeho poistky klesnúť o viac ako polovicu.

V poisťovni Genertel môže klient získať najviac, uberú mu 73 percent zo základnej ceny.

ico

Mladí vodiči bonusy dostanú len niekde

Znížiť cenu povinnej poistky nie je pre nováčika jednoduché. Niektoré poisťovne im zľavu nedajú, iné chcú doklady o bezškodovosti.

Vodiči bez skúseností alebo pred tridsiatkou si veľa bonusov neužijú. Poisťovne s nimi často pri systéme znižovania ceny cez bonusy nerátajú.

„Vodiči bez skúseností majú možnosť získať bonusy pre iné parametre, ktoré tiež zohľadňujeme pri výpočte,“ povedal Ivan Kahanec, ktorý zastupuje poisťovňu Genertel.

V AXA nemajú nováčikovia do 25 rokov na zľavu nárok. Ak si chcú znížiť cenu poistky, musia dokladovať bezškodovosť od predchádzajúcej poisťovne. Starší ľudia majú pritom možnosť vstupnej zľavy 35 až 50 percent bez dokladovania.

Aj v Uniqa musia mladí vodiči do 23 rokov preukazovať skutočný bezškodový priebeh. Rovnako aj v ČSOB. „Nárok na bonusy majú aj nováčikovia, no len ak už boli poistení inde a vedia vydokladovať bezškodový priebeh,“ povedal Martin Fučík z ČSOB.

Pri vstupnej zľave pritom väčšina klientov nemusí dokladovať, že nemala v minulosti nehody.

Union napríklad priznáva vstupný bonus, ktorý zníži cenu o polovicu bez dokladov. Groupama ponúka pri uzatváraní zľavu až do 60 percent, rovnako bez dokladovania.

Doklad o bezškodovosti vám pošle poisťovňa, z ktorej odchádzate, ak o to požiadate vo výpovedi.

V mnohých poisteniach však stačí klientovo čestné vyhlásenie.

ico

Bonusy a malusy

Allianz

  • Bonusy: Bonus sa pri osobných a dodávkových vozidlách neuplatňuje. Pri iných druhoch sa môže uplatniť. Najvyšší je 60 %, a to ak klient nemá škodovú udalosť 120 mesiacov a viac.
  • Malusy: Neuplatňuje.

AXA

  • Bonusy: Maximálny bonus je 50 %, klient ho môže získať za 8 rokov bez škody. Za bezškodový rok dostane 10 %.
  • Malusy: Za každú nehodu sa odpočítava 24 mesiacov.
  • Základná sadzba PZP môže s malusmi zdražieť od 30 do 150 %. Po prvej škode klesne klient o dva bonusové stupne, zvýši sa poistné o 20 %.
  • Ak klient nemá bezškodové mesiace, klesne do malusového stupňa a poistné sa mu zvýši o 30 %.

ČSOB

  • Bonusy: Najvyšší bonus je vo výške 55 %, a to vtedy, ak je bezškodový priebeh v rozmedzí 72 až 83 mesiacov. Za rok bez nehody môže vodič dostať 5 % bonus.
  • Malusy: Malusy sú vodičom zohľadňované po viac ako 2 poistných udalostiach. Najvyšší malus je do 150 %. Po 2 poistných udalostiach sa zvýši cena poistky o 25 %.

Generali

  • Bonusy: Najvyšší bonus je 60 %, a to v prípade bezškodových najmenej dvoch posledných rokov. Rovnaký môže byť aj vstupný bonus.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Genertel

  • Bonusy: Najvyšší možný bonus je 73 % zo základnej ceny. Pri bonuse je automaticky priznaná aj zľava za bezškodový priebeh (pre klientov bez nehody päť alebo viac rokov). Za bezškodový rok je zľava 5 percent.
  • Malusy: Ak má klient nehodu za posledných 5 rokov, zníži sa mu bonus, môže sa prepadnúť až do malusov.

Groupama

  • Bonusy: Za každých 12 bezškodových mesiacov bez nehody je klientovi priznaný 10% bonus na poistnom. Najviac je 60% za 72 a viac bezškodových mesiacov alebo automaticky pri uzatváraní poistenia bez dokladovania bezškodoveho priebehu.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Komunálna poisťovňa

  • Bonusy: Najvyšší bonus je 60 %.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Kooperativa

  • Bonusy: Klient má možnosť získať bonus vo výške 60 % za 5 rokov.
  • Malusy: Neuplatňuje.

Union

  • Bonusy: Za každých 12 mesiacov bez nehody sa klient posunie o jeden stupeň bonusu. Najvyšší bonus je 50 % za 5 rokov bez nehody, môžu ho dostať aj klienti pri vstupe.
  • Malusy: Neuplatňuje, v prípade poistnej udalosti klientovi odpočítajú 18 mesiacov z celkového počtu bezškodových mesiacov.

Uniqa

  • Bonusy: Najvyšší bonus je 50 % a klient ho dosiahne za deväť rokov alebo ak pri vstupe potvrdí, že nezavinil škodu minimálne za posledné dva roky.
  • Malusy: Prvú nehodu odpúšťajú. Po dvoch sa cena môže zvýšiť o 30 %. V najhoršom prípade môže poistka zdražieť o 150 %.

Wüstenrot

Bonusy: Neuplatňuje.

Malusy: Neuplatňuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 27 681
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 21 989
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 231
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 686
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 525
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 861
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 842
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 992
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 774
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 323
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.