NOVINKY

Najsilnejší Mercedes triedy C pochádza z čiernej série

V Stuttgarte vyšľachtili atmosférický osemvalec, pridali sedemstupňovú prevodovku SpeedShift i takmer okruhové šasi a vznikol Mercedes-Benz C63 AMG Black Series.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Ak nerátame Mercedes C DR520, ktorý vznikol v obmedzenej 20-kusovej sérii špeciálne pre britský trh, je nové Céčko 63 AMG Black Series historicky najvýkonnejším sériovým zástupcom stuttgartskej značky v strednej triede.

Uplatnila sa v ňom prakticky iba technika, ktorá nemá ďaleko od profesionálneho motoristického športu. Atmosférický zážihový osemvalec s objemom 6,2 litra je vybavený kovanými piestami i ojnicami a v porovnaní s ostatnými verziami tohto agregátu, aj odľahčeným kľukovým hriadeľom.

Maximálny výkon 380 kW (517 k) produkuje pri 6800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment s úctyhodnou hodnotou 620 Nm vrcholí pri otáčkach 5000/min.

Automat radí s medziplynmi

Oba parametre sa prenášajú na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SpeedShift MCT a samosvorného diferenciálu.

Prevodové ústrojenstvo vie radiť s medziplynmi a ponúka až štyri režimy zmeny prevodových stupňov. V manuálnom móde a automatickom Sport plus mu preradenie trvá iba 100 milisekúnd.

Pre rýchlu akceleráciu nechýba launch control. Mercedesu Benz C63 AMG Black Series zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hranici 300 km/h.

Škoda, že nepoznáme hmotnosť auta. Samotný agregát bez náplní váži 195 kg.

Poriadne brzdy a ľahké kolesá

Podvozok verzie Black Series vychádza z väčšieho rozchodu kolies - vpredu o 40 mm, vzadu dokonca o 79 mm. Na nápravách pribudli tuhšie stabilizátory. Brzdový systém využíva predné kotúče s priemerom 390 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu 360-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi.

Systém ABS má preprogramovaný softvér, zatiaľ čo ESP s tromi stupňami účinnosti je možné úplne vypnúť. K sériovej výbave patria 19-palcové kolesá. Jeden kovaný disk váži 11 kilogramov.

Vizáž ako z DTM

Dizajn je agresívny a navrhnutý najmä s ohľadom na funkciu. Zväčšený rozchod a veľké kolesá si vyžiadali masívne rozšírenie blatníkov. Mohutné otvory v prednom nárazníku, na kapote motora alebo v blatníkoch privádzajú, resp. odvádzajú vzduch z motorového priestoru alebo od bŕzd.

Za príplatok dostanete kit AMG Aerodynamics s karbónovými plôškami na prednom nárazníku a predným i zadným spojlerom, ktoré upravujú prúdenie vzduchu okolo auta. O prítlak na zadnú nápravu sa štandardne stará najmä veľký difúzor.

Zákazníci, ktorí svoje auto radi prevetrajú na okruhu, ocenia príplatkový paket AMG Track s prídavným chladením diferenciálu a pneumatikami Dunlop Sport Max Race, navrhnutými špeciálne pre C63 AMG Black Series.

V Nemecku za 115 430 eur

V interiéri dominuje čierny odtieň s červenými a karbónovými detailmi. Na výber sú dva typy predných sedadiel. Nový majiteľ sa tiež môže rozhodnúť, či chce dvoj- alebo štvormiestne usporiadanie kabíny. Perličkou, dodávanou na objednávku, je systém AMG Performance Media, ktorý na displeji uprostred palubnej dosky zobrazuje telemetriu.

Mercedes si najsilnejšie Céčko cení na 115 430 eur (cena platná pre Nemecko). Predaj odštartuje v januári budúceho roka. Výrobca zatiaľ neprezradil, koľko kusov z tohto modelu vznikne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  2. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  3. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  4. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  5. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  6. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  7. HubHub spája sily s Neulogy
  8. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  9. Byt alebo dom? V Novom Ružinove vyriešili dilemu za vás
  10. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 701
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 161
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 10 369
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 169
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 7 061
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 6 258
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 484
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 052
  9. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 123
  10. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 2 306

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kaliňák ukázal jednu faktúru za Kiskov let, ostatné najskôr neexistujú

Ministerstvo vnútra ukázalo podrobnosti letov, v rámci nich jedinú faktúru, o ktorej existencii sa už aj tak vedelo.

DOMOV

Dobré ráno: Hanba, ktorá riadi slovenskú politiku

Ako skončilo vyštrovanie kauzy Gorila.

KOMENTÁRE

Kiskova cena za rodinu sa dá vyčísliť na lety

Čo ak sa na celú vec pozrieme ako na problém zosúlaďovania práce s rodinou.

Neprehliadnite tiež

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu prináša oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.

Rozlúčte sa s Partnerom, prichádza Peugeot Rifter

Okrem zmeny názvu prináša štýlovejší exteriér a prémiovejšiu kabínu.

Nové Volvo V60 pokračuje v tradícii rodinných kombi zo Švédska

Popri benzíne a nafte ponúkne dva plug-in hybridné motory.