SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Najsilnejší Mercedes triedy C pochádza z čiernej série

V Stuttgarte vyšľachtili atmosférický osemvalec, pridali sedemstupňovú prevodovku SpeedShift i takmer okruhové šasi a vznikol Mercedes-Benz C63 AMG Black Series.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Ak nerátame Mercedes C DR520, ktorý vznikol v obmedzenej 20-kusovej sérii špeciálne pre britský trh, je nové Céčko 63 AMG Black Series historicky najvýkonnejším sériovým zástupcom stuttgartskej značky v strednej triede.

Uplatnila sa v ňom prakticky iba technika, ktorá nemá ďaleko od profesionálneho motoristického športu. Atmosférický zážihový osemvalec s objemom 6,2 litra je vybavený kovanými piestami i ojnicami a v porovnaní s ostatnými verziami tohto agregátu, aj odľahčeným kľukovým hriadeľom.

Maximálny výkon 380 kW (517 k) produkuje pri 6800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment s úctyhodnou hodnotou 620 Nm vrcholí pri otáčkach 5000/min.

Automat radí s medziplynmi

Oba parametre sa prenášajú na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SpeedShift MCT a samosvorného diferenciálu.

Prevodové ústrojenstvo vie radiť s medziplynmi a ponúka až štyri režimy zmeny prevodových stupňov. V manuálnom móde a automatickom Sport plus mu preradenie trvá iba 100 milisekúnd.

Pre rýchlu akceleráciu nechýba launch control. Mercedesu Benz C63 AMG Black Series zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hranici 300 km/h.

Škoda, že nepoznáme hmotnosť auta. Samotný agregát bez náplní váži 195 kg.

Poriadne brzdy a ľahké kolesá

Podvozok verzie Black Series vychádza z väčšieho rozchodu kolies - vpredu o 40 mm, vzadu dokonca o 79 mm. Na nápravách pribudli tuhšie stabilizátory. Brzdový systém využíva predné kotúče s priemerom 390 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu 360-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi.

Systém ABS má preprogramovaný softvér, zatiaľ čo ESP s tromi stupňami účinnosti je možné úplne vypnúť. K sériovej výbave patria 19-palcové kolesá. Jeden kovaný disk váži 11 kilogramov.

Vizáž ako z DTM

Dizajn je agresívny a navrhnutý najmä s ohľadom na funkciu. Zväčšený rozchod a veľké kolesá si vyžiadali masívne rozšírenie blatníkov. Mohutné otvory v prednom nárazníku, na kapote motora alebo v blatníkoch privádzajú, resp. odvádzajú vzduch z motorového priestoru alebo od bŕzd.

Za príplatok dostanete kit AMG Aerodynamics s karbónovými plôškami na prednom nárazníku a predným i zadným spojlerom, ktoré upravujú prúdenie vzduchu okolo auta. O prítlak na zadnú nápravu sa štandardne stará najmä veľký difúzor.

Zákazníci, ktorí svoje auto radi prevetrajú na okruhu, ocenia príplatkový paket AMG Track s prídavným chladením diferenciálu a pneumatikami Dunlop Sport Max Race, navrhnutými špeciálne pre C63 AMG Black Series.

V Nemecku za 115 430 eur

V interiéri dominuje čierny odtieň s červenými a karbónovými detailmi. Na výber sú dva typy predných sedadiel. Nový majiteľ sa tiež môže rozhodnúť, či chce dvoj- alebo štvormiestne usporiadanie kabíny. Perličkou, dodávanou na objednávku, je systém AMG Performance Media, ktorý na displeji uprostred palubnej dosky zobrazuje telemetriu.

Mercedes si najsilnejšie Céčko cení na 115 430 eur (cena platná pre Nemecko). Predaj odštartuje v januári budúceho roka. Výrobca zatiaľ neprezradil, koľko kusov z tohto modelu vznikne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. Moringa a Ginkgo - pomocníci z prírody
  2. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  3. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  4. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  5. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  6. Magazín SME Ženy už v predaji
  7. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  8. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  9. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  10. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 804
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 912
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 722
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 770
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 659
  6. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 935
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 14 235
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 523
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 182
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 915
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plošné testovanie na Covid-19 v Bratislave.
Ľudia čakajú na plošné testovanie v Bratislave.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L