NOVINKY

Najsilnejší Mercedes triedy C pochádza z čiernej série

V Stuttgarte vyšľachtili atmosférický osemvalec, pridali sedemstupňovú prevodovku SpeedShift i takmer okruhové šasi a vznikol Mercedes-Benz C63 AMG Black Series.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Ak nerátame Mercedes C DR520, ktorý vznikol v obmedzenej 20-kusovej sérii špeciálne pre britský trh, je nové Céčko 63 AMG Black Series historicky najvýkonnejším sériovým zástupcom stuttgartskej značky v strednej triede.

Uplatnila sa v ňom prakticky iba technika, ktorá nemá ďaleko od profesionálneho motoristického športu. Atmosférický zážihový osemvalec s objemom 6,2 litra je vybavený kovanými piestami i ojnicami a v porovnaní s ostatnými verziami tohto agregátu, aj odľahčeným kľukovým hriadeľom.

Maximálny výkon 380 kW (517 k) produkuje pri 6800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment s úctyhodnou hodnotou 620 Nm vrcholí pri otáčkach 5000/min.

Automat radí s medziplynmi

Oba parametre sa prenášajú na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SpeedShift MCT a samosvorného diferenciálu.

Prevodové ústrojenstvo vie radiť s medziplynmi a ponúka až štyri režimy zmeny prevodových stupňov. V manuálnom móde a automatickom Sport plus mu preradenie trvá iba 100 milisekúnd.

Pre rýchlu akceleráciu nechýba launch control. Mercedesu Benz C63 AMG Black Series zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hranici 300 km/h.

Škoda, že nepoznáme hmotnosť auta. Samotný agregát bez náplní váži 195 kg.

Poriadne brzdy a ľahké kolesá

Podvozok verzie Black Series vychádza z väčšieho rozchodu kolies - vpredu o 40 mm, vzadu dokonca o 79 mm. Na nápravách pribudli tuhšie stabilizátory. Brzdový systém využíva predné kotúče s priemerom 390 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu 360-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi.

Systém ABS má preprogramovaný softvér, zatiaľ čo ESP s tromi stupňami účinnosti je možné úplne vypnúť. K sériovej výbave patria 19-palcové kolesá. Jeden kovaný disk váži 11 kilogramov.

Vizáž ako z DTM

Dizajn je agresívny a navrhnutý najmä s ohľadom na funkciu. Zväčšený rozchod a veľké kolesá si vyžiadali masívne rozšírenie blatníkov. Mohutné otvory v prednom nárazníku, na kapote motora alebo v blatníkoch privádzajú, resp. odvádzajú vzduch z motorového priestoru alebo od bŕzd.

Za príplatok dostanete kit AMG Aerodynamics s karbónovými plôškami na prednom nárazníku a predným i zadným spojlerom, ktoré upravujú prúdenie vzduchu okolo auta. O prítlak na zadnú nápravu sa štandardne stará najmä veľký difúzor.

Zákazníci, ktorí svoje auto radi prevetrajú na okruhu, ocenia príplatkový paket AMG Track s prídavným chladením diferenciálu a pneumatikami Dunlop Sport Max Race, navrhnutými špeciálne pre C63 AMG Black Series.

V Nemecku za 115 430 eur

V interiéri dominuje čierny odtieň s červenými a karbónovými detailmi. Na výber sú dva typy predných sedadiel. Nový majiteľ sa tiež môže rozhodnúť, či chce dvoj- alebo štvormiestne usporiadanie kabíny. Perličkou, dodávanou na objednávku, je systém AMG Performance Media, ktorý na displeji uprostred palubnej dosky zobrazuje telemetriu.

Mercedes si najsilnejšie Céčko cení na 115 430 eur (cena platná pre Nemecko). Predaj odštartuje v januári budúceho roka. Výrobca zatiaľ neprezradil, koľko kusov z tohto modelu vznikne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Za palivo Shell BMW domov
  3. Košice otvorili prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  4. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  5. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  6. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  7. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  8. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  9. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  10. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  1. Košice otvorili prvú Kozlovnu s najdlhším výčapom
  2. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  3. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  4. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  5. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  6. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  7. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  8. Za palivo Shell BMW domov
  9. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  10. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 21 387
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 360
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 068
  4. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 647
  5. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 11 117
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 6 255
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 150
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 868
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 737
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 487

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prezident Sakovú vymenoval, tá stále pred novinármi uteká

Organizátori protestov novej ministerke Denise Sakovej vyčítajú blízkosť k bývalému ministrovi Robertovi Kaliňákovi.

DOMOV

Do rekreačného sídla papalášov politici už takmer nechodia

V Častej–Papierničke boli vlani ubytovaní len dvaja poslanci.

DOMOV

Z armády odchádza na protest skúsený generál

Generálporučík Macko je jediný Slovák, ktorý riadil základňu NATO.

Neprehliadnite tiež

Hyundai i20 vyzerá po facelifte zozadu úplne inak

Dieselový motor sa už v ponuke neobjaví, novinkou je automatická prevodovka.

Ranný dážď v Bratislave spôsobil dopravný kolaps

Na všetkých hlavných ťahoch museli vodiči počítať so zdržaním minimálne 20 minút.

Škoda predstavila ďalšie SUV. Volá sa Kamiq a na našich cestách ho nestretnete

Auto je trochu dlhšie ako európsky Karoq a má cieliť na mladšiu klientelu.

Zviera v aute nesmie nikoho ohroziť, inak vodič riskuje pokutu

Ako prevážať psa v aute, aby ste nedostali pokutu?