NOVINKY

Najsilnejší Mercedes triedy C pochádza z čiernej série

V Stuttgarte vyšľachtili atmosférický osemvalec, pridali sedemstupňovú prevodovku SpeedShift i takmer okruhové šasi a vznikol Mercedes-Benz C63 AMG Black Series.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Ak nerátame Mercedes C DR520, ktorý vznikol v obmedzenej 20-kusovej sérii špeciálne pre britský trh, je nové Céčko 63 AMG Black Series historicky najvýkonnejším sériovým zástupcom stuttgartskej značky v strednej triede.

Uplatnila sa v ňom prakticky iba technika, ktorá nemá ďaleko od profesionálneho motoristického športu. Atmosférický zážihový osemvalec s objemom 6,2 litra je vybavený kovanými piestami i ojnicami a v porovnaní s ostatnými verziami tohto agregátu, aj odľahčeným kľukovým hriadeľom.

Maximálny výkon 380 kW (517 k) produkuje pri 6800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment s úctyhodnou hodnotou 620 Nm vrcholí pri otáčkach 5000/min.

Automat radí s medziplynmi

Oba parametre sa prenášajú na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SpeedShift MCT a samosvorného diferenciálu.

Prevodové ústrojenstvo vie radiť s medziplynmi a ponúka až štyri režimy zmeny prevodových stupňov. V manuálnom móde a automatickom Sport plus mu preradenie trvá iba 100 milisekúnd.

Pre rýchlu akceleráciu nechýba launch control. Mercedesu Benz C63 AMG Black Series zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hranici 300 km/h.

Škoda, že nepoznáme hmotnosť auta. Samotný agregát bez náplní váži 195 kg.

Poriadne brzdy a ľahké kolesá

Podvozok verzie Black Series vychádza z väčšieho rozchodu kolies - vpredu o 40 mm, vzadu dokonca o 79 mm. Na nápravách pribudli tuhšie stabilizátory. Brzdový systém využíva predné kotúče s priemerom 390 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu 360-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi.

Systém ABS má preprogramovaný softvér, zatiaľ čo ESP s tromi stupňami účinnosti je možné úplne vypnúť. K sériovej výbave patria 19-palcové kolesá. Jeden kovaný disk váži 11 kilogramov.

Vizáž ako z DTM

Dizajn je agresívny a navrhnutý najmä s ohľadom na funkciu. Zväčšený rozchod a veľké kolesá si vyžiadali masívne rozšírenie blatníkov. Mohutné otvory v prednom nárazníku, na kapote motora alebo v blatníkoch privádzajú, resp. odvádzajú vzduch z motorového priestoru alebo od bŕzd.

Za príplatok dostanete kit AMG Aerodynamics s karbónovými plôškami na prednom nárazníku a predným i zadným spojlerom, ktoré upravujú prúdenie vzduchu okolo auta. O prítlak na zadnú nápravu sa štandardne stará najmä veľký difúzor.

Zákazníci, ktorí svoje auto radi prevetrajú na okruhu, ocenia príplatkový paket AMG Track s prídavným chladením diferenciálu a pneumatikami Dunlop Sport Max Race, navrhnutými špeciálne pre C63 AMG Black Series.

V Nemecku za 115 430 eur

V interiéri dominuje čierny odtieň s červenými a karbónovými detailmi. Na výber sú dva typy predných sedadiel. Nový majiteľ sa tiež môže rozhodnúť, či chce dvoj- alebo štvormiestne usporiadanie kabíny. Perličkou, dodávanou na objednávku, je systém AMG Performance Media, ktorý na displeji uprostred palubnej dosky zobrazuje telemetriu.

Mercedes si najsilnejšie Céčko cení na 115 430 eur (cena platná pre Nemecko). Predaj odštartuje v januári budúceho roka. Výrobca zatiaľ neprezradil, koľko kusov z tohto modelu vznikne.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 959
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 844
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 917
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 245
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 440
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 946
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 105
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 991
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 638
  10. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 629

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadala Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené sľuby politikov

SME bude sledovať záväzky politikov, strán, úradov aj organizácií.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Majiteľka Tesly X žiada odškodné milión dolárov

Pri nehode začala Tesla horieť a zadné dvere ostali zablokované.

Uber chce mať do roku 2020 lietajúci taxík

Lietajúce taxi Uber bude malé lietadlo, ktoré bude vzlietať a pristávať vertikálne.

Formula F1 od sezóny 2018 s ďalšími zmenami

Stretnutie Strategickej skupiny a Komisie F1 v Paríži prinieslo odsúhlasenie viacerých zmien pre sezónu 2018.

Revolúciu elektroáut povedie Čína, nie Západ

Najväčší trh s autami zabojuje proti smogu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop