SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Najsilnejší Mercedes triedy C pochádza z čiernej série

V Stuttgarte vyšľachtili atmosférický osemvalec, pridali sedemstupňovú prevodovku SpeedShift i takmer okruhové šasi a vznikol Mercedes-Benz C63 AMG Black Series.

(Zdroj: Mercedes-Benz)

BRATISLAVA. Ak nerátame Mercedes C DR520, ktorý vznikol v obmedzenej 20-kusovej sérii špeciálne pre britský trh, je nové Céčko 63 AMG Black Series historicky najvýkonnejším sériovým zástupcom stuttgartskej značky v strednej triede.

Uplatnila sa v ňom prakticky iba technika, ktorá nemá ďaleko od profesionálneho motoristického športu. Atmosférický zážihový osemvalec s objemom 6,2 litra je vybavený kovanými piestami i ojnicami a v porovnaní s ostatnými verziami tohto agregátu, aj odľahčeným kľukovým hriadeľom.

Maximálny výkon 380 kW (517 k) produkuje pri 6800 ot./min. a najvyšší krútiaci moment s úctyhodnou hodnotou 620 Nm vrcholí pri otáčkach 5000/min.

Automat radí s medziplynmi

Oba parametre sa prenášajú na zadné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SpeedShift MCT a samosvorného diferenciálu.

Prevodové ústrojenstvo vie radiť s medziplynmi a ponúka až štyri režimy zmeny prevodových stupňov. V manuálnom móde a automatickom Sport plus mu preradenie trvá iba 100 milisekúnd.

Pre rýchlu akceleráciu nechýba launch control. Mercedesu Benz C63 AMG Black Series zrýchli z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na hranici 300 km/h.

Škoda, že nepoznáme hmotnosť auta. Samotný agregát bez náplní váži 195 kg.

Poriadne brzdy a ľahké kolesá

Podvozok verzie Black Series vychádza z väčšieho rozchodu kolies - vpredu o 40 mm, vzadu dokonca o 79 mm. Na nápravách pribudli tuhšie stabilizátory. Brzdový systém využíva predné kotúče s priemerom 390 mm a šesťpiestikové strmene, vzadu 360-milimetrové kotúče so štvorpiestikovými strmeňmi.

Systém ABS má preprogramovaný softvér, zatiaľ čo ESP s tromi stupňami účinnosti je možné úplne vypnúť. K sériovej výbave patria 19-palcové kolesá. Jeden kovaný disk váži 11 kilogramov.

Vizáž ako z DTM

Dizajn je agresívny a navrhnutý najmä s ohľadom na funkciu. Zväčšený rozchod a veľké kolesá si vyžiadali masívne rozšírenie blatníkov. Mohutné otvory v prednom nárazníku, na kapote motora alebo v blatníkoch privádzajú, resp. odvádzajú vzduch z motorového priestoru alebo od bŕzd.

Za príplatok dostanete kit AMG Aerodynamics s karbónovými plôškami na prednom nárazníku a predným i zadným spojlerom, ktoré upravujú prúdenie vzduchu okolo auta. O prítlak na zadnú nápravu sa štandardne stará najmä veľký difúzor.

Zákazníci, ktorí svoje auto radi prevetrajú na okruhu, ocenia príplatkový paket AMG Track s prídavným chladením diferenciálu a pneumatikami Dunlop Sport Max Race, navrhnutými špeciálne pre C63 AMG Black Series.

V Nemecku za 115 430 eur

V interiéri dominuje čierny odtieň s červenými a karbónovými detailmi. Na výber sú dva typy predných sedadiel. Nový majiteľ sa tiež môže rozhodnúť, či chce dvoj- alebo štvormiestne usporiadanie kabíny. Perličkou, dodávanou na objednávku, je systém AMG Performance Media, ktorý na displeji uprostred palubnej dosky zobrazuje telemetriu.

Mercedes si najsilnejšie Céčko cení na 115 430 eur (cena platná pre Nemecko). Predaj odštartuje v januári budúceho roka. Výrobca zatiaľ neprezradil, koľko kusov z tohto modelu vznikne.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 674
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 795
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 218
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 689
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 095
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 419
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 383
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 377
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 876
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 791
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. Anton Kovalčík: Teória hlúposti.
  2. DagmaRA Sarita Poliaková: Straty a nálezy
  3. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  4. Peter Kollega: Biela vrana – Igor Matovič
  5. Martin Sústrik: Švajčiarsko: O odpade prakticky
  6. Štefan Vidlár: OMIKRON
  7. Marian Nanias: Jadrová energia - Jedna vec je sľubovať, a druhá urobiť.
  8. Tomáš Tenczer: Ako sme si prestali kupovať darčeky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 824
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 254
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 401
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 445
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 982
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 081
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 418
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 959
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu