Najrýchlejší kabriolet Jaguaru jazdí tristo

Stupňovanie modelového radu XK neskončilo pri písmene R. Po kupé XKR-S prichádza otvorená verzia Convertible s rovnakým označením a titulom najrýchlejšieho kabrioletu všetkých čias so šelmou na kapote.

K vrcholovému modelu Jaguar XKR-S sa teraz pridáva kabriolet s maximálnou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Za písmenom S v názve modelu je množstvo úprav avšak pochopiteľne najviac kričí nárast výkonu a vylepšenie päťlitrového preplňovaného osemvalca s označením AJ-V8.

Motor, ktorý nám svojim chrapľavým zvukom už vo verzii XKR spôsoboval zimomriavky na chrbte, má teraz výkon 550 koní (405 kW) a dosahuje krútiaci moment 680 Nm. Aby bolo zvýšenie výkonu o 40 koní počuť, verzia XKR-S dostala aktívny výfukový systém.

Kompresor Twin- Vortex typu Roots umiestnený medzi dvomi radami valcov v strede „V“ je vybavený dvojicou medzichladičov a má o 20 percent vyššiu termodynamickú účinnosť ako jeho predchodca.

Motor poháňa zadné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku s aktívnym diferenciálom a katapultuje model XKR-S Convertible na 100 km/h za 4,4 sekundy.

S tristovkou vo vlasoch úplne reálne

Technické oddelenie Jaguaru si zrejme povedalo, že prestížne konkurenčné značky predstavujú veľa vysokovýkonných modelov s obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 250 kilometrov za hodinu, kedy je odblokovanie obmedzovača vecou ďalších úprav a príplatkov. Preto posunuli obmedzovať o päťdesiat vyššie.

Základné nastavenie limitu na 300 km/h znamenalo pre XKR-S Convertible rad aerodynamických úprav, ktoré majú stabilizovať auto pri maximálnej rýchlosti aj s otvorenou strechou.

Hoci je jazda s tristovkou vo vlasoch pre nás ťažko predstaviteľná, Jaguar tvrdí, že je reálna. Preto je vpredu širší a nižší otvor na prívod vzduchu a spodná časť predného spojleru vyrobená z karbónu.

Na rohoch nárazníka sú zvislé panely smerujúce vzduch nadol po bokoch vozidla a pribudlo tiež zadné krídlo s vložkou z uhlíkových vláken. Úpravami a najmä difúzorom vzadu klesol vztlak pod podvozkom o štvrtinu, aby ostal kabriolet viac prilepený k zemi.

Pestrá paleta ostala

Športový Jaguar si nemožno predstaviť bez zelenej British Racing Green, ktorá je jednou zo základných šiestich farieb karosérie. Modelu XKR-S Convertible však pristane tiež uvádzacia biela Polaris White. Strecha, ktorá sa otvára za 18 sekúnd ostala v tradičnej čiernej farbe.

Najsilnejšia verzia jazdí na kolesách s 20 palcovými kovanými diskami obutými do pneumatík Pirelli P-Zero s rozmerom 255/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20. Veľké disky ukrývajú brzdy Jaguar High Performance s priemerom kotúčov 380 milimetrov vpredu a 376 milimetrov vzadu. Strmene bŕzd vyrobili z hliníka a brzdové doštičky majú podstatne väčšiu plochu.

Nebude veľmi zasahovať

Pri licitovaní vzrušujúcich parametrov rýchleho kabrioletu si mnohí možno predstavia striktný stabilizačný systém a elektroniku, ktorá vodičovi prekazí zábavu skôr než by sa niečo dialo. Technici vraj preškolili elektroniku do radostného režimu, aby v móde Trac DSC znížila mieru zásahu a umožnila šoférovi využiť radosť z jazdy.

Aktívny zadný diferenciál mení svornosť v závislosti na podmienkach jazdy a momentálnej situácii. Úchyty zadných tlmičov sú oproti kupé XKR-S ešte tvrdšie a tuhosť predných i zadných pružín sa zvýšila o 28 percent .

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 660
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 688
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 390
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 407
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 778
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 412
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 727
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 659
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 793
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 247

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.