Najrýchlejší kabriolet Jaguaru jazdí tristo

Stupňovanie modelového radu XK neskončilo pri písmene R. Po kupé XKR-S prichádza otvorená verzia Convertible s rovnakým označením a titulom najrýchlejšieho kabrioletu všetkých čias so šelmou na kapote.

K vrcholovému modelu Jaguar XKR-S sa teraz pridáva kabriolet s maximálnou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Za písmenom S v názve modelu je množstvo úprav avšak pochopiteľne najviac kričí nárast výkonu a vylepšenie päťlitrového preplňovaného osemvalca s označením AJ-V8.

Motor, ktorý nám svojim chrapľavým zvukom už vo verzii XKR spôsoboval zimomriavky na chrbte, má teraz výkon 550 koní (405 kW) a dosahuje krútiaci moment 680 Nm. Aby bolo zvýšenie výkonu o 40 koní počuť, verzia XKR-S dostala aktívny výfukový systém.

Kompresor Twin- Vortex typu Roots umiestnený medzi dvomi radami valcov v strede „V“ je vybavený dvojicou medzichladičov a má o 20 percent vyššiu termodynamickú účinnosť ako jeho predchodca.

Motor poháňa zadné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku s aktívnym diferenciálom a katapultuje model XKR-S Convertible na 100 km/h za 4,4 sekundy.

S tristovkou vo vlasoch úplne reálne

Technické oddelenie Jaguaru si zrejme povedalo, že prestížne konkurenčné značky predstavujú veľa vysokovýkonných modelov s obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 250 kilometrov za hodinu, kedy je odblokovanie obmedzovača vecou ďalších úprav a príplatkov. Preto posunuli obmedzovať o päťdesiat vyššie.

Základné nastavenie limitu na 300 km/h znamenalo pre XKR-S Convertible rad aerodynamických úprav, ktoré majú stabilizovať auto pri maximálnej rýchlosti aj s otvorenou strechou.

Hoci je jazda s tristovkou vo vlasoch pre nás ťažko predstaviteľná, Jaguar tvrdí, že je reálna. Preto je vpredu širší a nižší otvor na prívod vzduchu a spodná časť predného spojleru vyrobená z karbónu.

Na rohoch nárazníka sú zvislé panely smerujúce vzduch nadol po bokoch vozidla a pribudlo tiež zadné krídlo s vložkou z uhlíkových vláken. Úpravami a najmä difúzorom vzadu klesol vztlak pod podvozkom o štvrtinu, aby ostal kabriolet viac prilepený k zemi.

Pestrá paleta ostala

Športový Jaguar si nemožno predstaviť bez zelenej British Racing Green, ktorá je jednou zo základných šiestich farieb karosérie. Modelu XKR-S Convertible však pristane tiež uvádzacia biela Polaris White. Strecha, ktorá sa otvára za 18 sekúnd ostala v tradičnej čiernej farbe.

Najsilnejšia verzia jazdí na kolesách s 20 palcovými kovanými diskami obutými do pneumatík Pirelli P-Zero s rozmerom 255/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20. Veľké disky ukrývajú brzdy Jaguar High Performance s priemerom kotúčov 380 milimetrov vpredu a 376 milimetrov vzadu. Strmene bŕzd vyrobili z hliníka a brzdové doštičky majú podstatne väčšiu plochu.

Nebude veľmi zasahovať

Pri licitovaní vzrušujúcich parametrov rýchleho kabrioletu si mnohí možno predstavia striktný stabilizačný systém a elektroniku, ktorá vodičovi prekazí zábavu skôr než by sa niečo dialo. Technici vraj preškolili elektroniku do radostného režimu, aby v móde Trac DSC znížila mieru zásahu a umožnila šoférovi využiť radosť z jazdy.

Aktívny zadný diferenciál mení svornosť v závislosti na podmienkach jazdy a momentálnej situácii. Úchyty zadných tlmičov sú oproti kupé XKR-S ešte tvrdšie a tuhosť predných i zadných pružín sa zvýšila o 28 percent .

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  5. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  6. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  7. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  8. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť
  9. Zákazníkom sme vďaka našim službám ušetrili viac ako milión eur
  10. Zelené Grunty pripravujú nové byty do predaja
  1. Hravá inštalácia študentov SPU v mestskom parku
  2. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  3. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  4. Poistenie.sk v novom a lepšom šate
  5. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  6. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  7. Za katastrofálny stav chodníkov je zodpovedný starosta Števčík
  8. BILLA štartuje spoluprácu s lyžiarmi Žampovcami
  9. Bieloruský veľvyslanec sa stretol s rektorom SPU v Nitre
  10. Navštívte OMV na bratislavskom Autosalóne
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 17 973
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 16 470
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 15 960
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 048
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 450
  6. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 7 094
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 740
  8. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 4 474
  9. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 4 187
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 860

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Sakovú vytiahol na ministerstvo bývalý manžel, Kaliňákov kamarát

K aktivitám nádejnej ministerky vnútra sa Alexander Sako nevyjadruje. Sám je v niekoľkých verejných funkciách.

Neprehliadnite tiež

Začína sa bratislavský autosalón. Čo sa oplatí vidieť?

Okrem noviniek vyrábaných na Slovensku zaujme aj výkonnými športiakmi a elektromobilmi.

Elektrický Volkswagen I.D. R zrýchľuje lepšie ako Formula

Špeciál sa dostane na stovku za 2,25 sekundy, chystá sa pokoriť legendárne preteky do vrchu v rekordnom čase.

Odborníci: Tesla spravila rovnaké chyby ako automobilky v osemdesiatych rokoch

Tesla sa nepoučila a príliš sa spoliehala na robotov.

Kupujeme ojazdené auto: Na čo si dať pozor, aby ste neskončili pri opravenom vraku?

Celý proces si vyžaduje dostatok času, bystré oko a radu odborníka.