Najrýchlejší kabriolet Jaguaru jazdí tristo

Stupňovanie modelového radu XK neskončilo pri písmene R. Po kupé XKR-S prichádza otvorená verzia Convertible s rovnakým označením a titulom najrýchlejšieho kabrioletu všetkých čias so šelmou na kapote.

K vrcholovému modelu Jaguar XKR-S sa teraz pridáva kabriolet s maximálnou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Za písmenom S v názve modelu je množstvo úprav avšak pochopiteľne najviac kričí nárast výkonu a vylepšenie päťlitrového preplňovaného osemvalca s označením AJ-V8.

Motor, ktorý nám svojim chrapľavým zvukom už vo verzii XKR spôsoboval zimomriavky na chrbte, má teraz výkon 550 koní (405 kW) a dosahuje krútiaci moment 680 Nm. Aby bolo zvýšenie výkonu o 40 koní počuť, verzia XKR-S dostala aktívny výfukový systém.

Kompresor Twin- Vortex typu Roots umiestnený medzi dvomi radami valcov v strede „V“ je vybavený dvojicou medzichladičov a má o 20 percent vyššiu termodynamickú účinnosť ako jeho predchodca.

Motor poháňa zadné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku s aktívnym diferenciálom a katapultuje model XKR-S Convertible na 100 km/h za 4,4 sekundy.

S tristovkou vo vlasoch úplne reálne

Technické oddelenie Jaguaru si zrejme povedalo, že prestížne konkurenčné značky predstavujú veľa vysokovýkonných modelov s obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 250 kilometrov za hodinu, kedy je odblokovanie obmedzovača vecou ďalších úprav a príplatkov. Preto posunuli obmedzovať o päťdesiat vyššie.

Základné nastavenie limitu na 300 km/h znamenalo pre XKR-S Convertible rad aerodynamických úprav, ktoré majú stabilizovať auto pri maximálnej rýchlosti aj s otvorenou strechou.

Hoci je jazda s tristovkou vo vlasoch pre nás ťažko predstaviteľná, Jaguar tvrdí, že je reálna. Preto je vpredu širší a nižší otvor na prívod vzduchu a spodná časť predného spojleru vyrobená z karbónu.

Na rohoch nárazníka sú zvislé panely smerujúce vzduch nadol po bokoch vozidla a pribudlo tiež zadné krídlo s vložkou z uhlíkových vláken. Úpravami a najmä difúzorom vzadu klesol vztlak pod podvozkom o štvrtinu, aby ostal kabriolet viac prilepený k zemi.

Pestrá paleta ostala

Športový Jaguar si nemožno predstaviť bez zelenej British Racing Green, ktorá je jednou zo základných šiestich farieb karosérie. Modelu XKR-S Convertible však pristane tiež uvádzacia biela Polaris White. Strecha, ktorá sa otvára za 18 sekúnd ostala v tradičnej čiernej farbe.

Najsilnejšia verzia jazdí na kolesách s 20 palcovými kovanými diskami obutými do pneumatík Pirelli P-Zero s rozmerom 255/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20. Veľké disky ukrývajú brzdy Jaguar High Performance s priemerom kotúčov 380 milimetrov vpredu a 376 milimetrov vzadu. Strmene bŕzd vyrobili z hliníka a brzdové doštičky majú podstatne väčšiu plochu.

Nebude veľmi zasahovať

Pri licitovaní vzrušujúcich parametrov rýchleho kabrioletu si mnohí možno predstavia striktný stabilizačný systém a elektroniku, ktorá vodičovi prekazí zábavu skôr než by sa niečo dialo. Technici vraj preškolili elektroniku do radostného režimu, aby v móde Trac DSC znížila mieru zásahu a umožnila šoférovi využiť radosť z jazdy.

Aktívny zadný diferenciál mení svornosť v závislosti na podmienkach jazdy a momentálnej situácii. Úchyty zadných tlmičov sú oproti kupé XKR-S ešte tvrdšie a tuhosť predných i zadných pružín sa zvýšila o 28 percent .

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.