Najrýchlejší kabriolet Jaguaru jazdí tristo

Stupňovanie modelového radu XK neskončilo pri písmene R. Po kupé XKR-S prichádza otvorená verzia Convertible s rovnakým označením a titulom najrýchlejšieho kabrioletu všetkých čias so šelmou na kapote.

K vrcholovému modelu Jaguar XKR-S sa teraz pridáva kabriolet s maximálnou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu.(Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Za písmenom S v názve modelu je množstvo úprav avšak pochopiteľne najviac kričí nárast výkonu a vylepšenie päťlitrového preplňovaného osemvalca s označením AJ-V8.

Motor, ktorý nám svojim chrapľavým zvukom už vo verzii XKR spôsoboval zimomriavky na chrbte, má teraz výkon 550 koní (405 kW) a dosahuje krútiaci moment 680 Nm. Aby bolo zvýšenie výkonu o 40 koní počuť, verzia XKR-S dostala aktívny výfukový systém.

Kompresor Twin- Vortex typu Roots umiestnený medzi dvomi radami valcov v strede „V“ je vybavený dvojicou medzichladičov a má o 20 percent vyššiu termodynamickú účinnosť ako jeho predchodca.

Motor poháňa zadné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku s aktívnym diferenciálom a katapultuje model XKR-S Convertible na 100 km/h za 4,4 sekundy.

S tristovkou vo vlasoch úplne reálne

Technické oddelenie Jaguaru si zrejme povedalo, že prestížne konkurenčné značky predstavujú veľa vysokovýkonných modelov s obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 250 kilometrov za hodinu, kedy je odblokovanie obmedzovača vecou ďalších úprav a príplatkov. Preto posunuli obmedzovať o päťdesiat vyššie.

Základné nastavenie limitu na 300 km/h znamenalo pre XKR-S Convertible rad aerodynamických úprav, ktoré majú stabilizovať auto pri maximálnej rýchlosti aj s otvorenou strechou.

Hoci je jazda s tristovkou vo vlasoch pre nás ťažko predstaviteľná, Jaguar tvrdí, že je reálna. Preto je vpredu širší a nižší otvor na prívod vzduchu a spodná časť predného spojleru vyrobená z karbónu.

Na rohoch nárazníka sú zvislé panely smerujúce vzduch nadol po bokoch vozidla a pribudlo tiež zadné krídlo s vložkou z uhlíkových vláken. Úpravami a najmä difúzorom vzadu klesol vztlak pod podvozkom o štvrtinu, aby ostal kabriolet viac prilepený k zemi.

Pestrá paleta ostala

Športový Jaguar si nemožno predstaviť bez zelenej British Racing Green, ktorá je jednou zo základných šiestich farieb karosérie. Modelu XKR-S Convertible však pristane tiež uvádzacia biela Polaris White. Strecha, ktorá sa otvára za 18 sekúnd ostala v tradičnej čiernej farbe.

Najsilnejšia verzia jazdí na kolesách s 20 palcovými kovanými diskami obutými do pneumatík Pirelli P-Zero s rozmerom 255/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20. Veľké disky ukrývajú brzdy Jaguar High Performance s priemerom kotúčov 380 milimetrov vpredu a 376 milimetrov vzadu. Strmene bŕzd vyrobili z hliníka a brzdové doštičky majú podstatne väčšiu plochu.

Nebude veľmi zasahovať

Pri licitovaní vzrušujúcich parametrov rýchleho kabrioletu si mnohí možno predstavia striktný stabilizačný systém a elektroniku, ktorá vodičovi prekazí zábavu skôr než by sa niečo dialo. Technici vraj preškolili elektroniku do radostného režimu, aby v móde Trac DSC znížila mieru zásahu a umožnila šoférovi využiť radosť z jazdy.

Aktívny zadný diferenciál mení svornosť v závislosti na podmienkach jazdy a momentálnej situácii. Úchyty zadných tlmičov sú oproti kupé XKR-S ešte tvrdšie a tuhosť predných i zadných pružín sa zvýšila o 28 percent .

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  2. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  3. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  6. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  7. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  8. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  9. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  10. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 17 426
  2. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 15 937
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 14 810
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 12 247
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 7 957
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 996
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 416
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 073
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 375
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 229

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Žili v slávnej vile, no nikdy sa do nej nevrátili

Filmár David Cysař pátra po histórii svojich blízkych, ktorých za vojny obrali o unikátnu vilu. Stavbu od Adolfa Loosa otvoril verejnosti.

PRIMÁR

Od štyridsatky po sedemdesiatku. Ako sa mení sexualita?

Kvalita závisí od psychiky milencov.

Neprehliadnite tiež

F1: V Monaku vyhral Vettel na Ferrari, tretina jazdcov pretek nedokončila

Po deviatich rokoch Raikonnen opäť štartoval z pole position.

Tesla začala vysvetľovať, že Model 3 je horší ako Model S

Jedno z najočakávanejších áut nakoniec nie je také skvelé.

BMW oživuje ikonu deväťdesiatych rokov, luxusné kupé radu 8

Novinka využíva tradičné dizajnové prvky novým spôsobom.

Na rakúskej výstave sa veterány naživo reštaurovali

Organizátori vymysleli spôsob, ako prilákať čo najviac veteránov.