SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Najrýchlejší kabriolet Jaguaru jazdí tristo

Stupňovanie modelového radu XK neskončilo pri písmene R. Po kupé XKR-S prichádza otvorená verzia Convertible s rovnakým označením a titulom najrýchlejšieho kabrioletu všetkých čias so šelmou na kapote.

K vrcholovému modelu Jaguar XKR-S sa teraz pridáva kabriolet s maximálnou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu.K vrcholovému modelu Jaguar XKR-S sa teraz pridáva kabriolet s maximálnou rýchlosťou 300 kilometrov za hodinu. (Zdroj: Jaguar)

BRATISLAVA. Za písmenom S v názve modelu je množstvo úprav avšak pochopiteľne najviac kričí nárast výkonu a vylepšenie päťlitrového preplňovaného osemvalca s označením AJ-V8.

Motor, ktorý nám svojim chrapľavým zvukom už vo verzii XKR spôsoboval zimomriavky na chrbte, má teraz výkon 550 koní (405 kW) a dosahuje krútiaci moment 680 Nm. Aby bolo zvýšenie výkonu o 40 koní počuť, verzia XKR-S dostala aktívny výfukový systém.

Kompresor Twin- Vortex typu Roots umiestnený medzi dvomi radami valcov v strede „V“ je vybavený dvojicou medzichladičov a má o 20 percent vyššiu termodynamickú účinnosť ako jeho predchodca.

Motor poháňa zadné kolesá cez šesťstupňovú automatickú prevodovku s aktívnym diferenciálom a katapultuje model XKR-S Convertible na 100 km/h za 4,4 sekundy.

S tristovkou vo vlasoch úplne reálne

Technické oddelenie Jaguaru si zrejme povedalo, že prestížne konkurenčné značky predstavujú veľa vysokovýkonných modelov s obmedzenou maximálnou rýchlosťou na 250 kilometrov za hodinu, kedy je odblokovanie obmedzovača vecou ďalších úprav a príplatkov. Preto posunuli obmedzovať o päťdesiat vyššie.

Základné nastavenie limitu na 300 km/h znamenalo pre XKR-S Convertible rad aerodynamických úprav, ktoré majú stabilizovať auto pri maximálnej rýchlosti aj s otvorenou strechou.

Hoci je jazda s tristovkou vo vlasoch pre nás ťažko predstaviteľná, Jaguar tvrdí, že je reálna. Preto je vpredu širší a nižší otvor na prívod vzduchu a spodná časť predného spojleru vyrobená z karbónu.

Na rohoch nárazníka sú zvislé panely smerujúce vzduch nadol po bokoch vozidla a pribudlo tiež zadné krídlo s vložkou z uhlíkových vláken. Úpravami a najmä difúzorom vzadu klesol vztlak pod podvozkom o štvrtinu, aby ostal kabriolet viac prilepený k zemi.

Pestrá paleta ostala

Športový Jaguar si nemožno predstaviť bez zelenej British Racing Green, ktorá je jednou zo základných šiestich farieb karosérie. Modelu XKR-S Convertible však pristane tiež uvádzacia biela Polaris White. Strecha, ktorá sa otvára za 18 sekúnd ostala v tradičnej čiernej farbe.

Najsilnejšia verzia jazdí na kolesách s 20 palcovými kovanými diskami obutými do pneumatík Pirelli P-Zero s rozmerom 255/35 ZR20 vpredu a 295/30 ZR20. Veľké disky ukrývajú brzdy Jaguar High Performance s priemerom kotúčov 380 milimetrov vpredu a 376 milimetrov vzadu. Strmene bŕzd vyrobili z hliníka a brzdové doštičky majú podstatne väčšiu plochu.

Nebude veľmi zasahovať

Pri licitovaní vzrušujúcich parametrov rýchleho kabrioletu si mnohí možno predstavia striktný stabilizačný systém a elektroniku, ktorá vodičovi prekazí zábavu skôr než by sa niečo dialo. Technici vraj preškolili elektroniku do radostného režimu, aby v móde Trac DSC znížila mieru zásahu a umožnila šoférovi využiť radosť z jazdy.

Aktívny zadný diferenciál mení svornosť v závislosti na podmienkach jazdy a momentálnej situácii. Úchyty zadných tlmičov sú oproti kupé XKR-S ešte tvrdšie a tuhosť predných i zadných pružín sa zvýšila o 28 percent .

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  2. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  3. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  4. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  5. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  6. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  7. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  8. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  1. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  2. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  4. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  5. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  6. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  7. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  10. Nadácia Orange s neziskovakmi pomôže na Vianoce ľuďom v núdzi
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 584
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 913
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 409
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 339
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 920
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 402
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 043
  8. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 659
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 624
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 143
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


12 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 7 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


18 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  2. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  3. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  4. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  5. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  6. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  7. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  8. Jano Richter: Dnešnému jubilantovi
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 212
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 028
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 990
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 3 832
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 816
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 586
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 774
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 732
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu