BRATISLAVA. Extrémne jednoduché a lacné miniauto z dielne značky Tata vzbudilo mnoho polemík. Indovia však prekonali problémy s nábehom sériovej výroby i záhadné vznietenia niektorých exemplárov.
Nano sa dnes na domácom trhu predáva relatívne dobre, no Tata nechce nechať nič na náhodu a prichádza s omladzovacou kúrou.
Viac výkonu
Navonok žiadne zmeny nevidno, snáď až na rozšírenie palety lakov karosérie o desať nových odtieňov. Konštruktéri zapracovali najmä na technike, s cieľom priblížiť Nano k modernejším konkurentom, operujúcim na indickom trhu.
Zážihový dvojvalec s viacbodovým vstrekovaním paliva a objemom 0,6 litra dosahuje výkon 28 kW (38 k), čo je o 2 kW (3 k) viac než doteraz. Stúpla aj hodnota najvyššieho krútiaceho momentu - zo 48 na 51 Nm. Zato udávaná spotreba benzínu klesla na 4 l/100 km.
O prenos výkonu na zadné kolesá sa naďalej stará štvorstupňová manuálna prevodovka.
Cena zostáva atraktívna
K štandardnej výbave odteraz patrí posilňovač bŕzd i stabilizátor na prednej náprave. Prepracované riadenie vyžaduje menej fyzickej sily pri manévrovaní.
Interiér je zostavený z kvalitnejších materiálov a predné sedadlá dostali pohodlnejšie opierky na hlavu.
Našťastie pre zákazníkov, ceny zostali bez zmien. Tata Nano v základnej výbave Standard stojí v prepočte necelých 2000 eur.
Autor: fg