BRATISLAVA. Stuttgartská automobilka pri premiére novej generácie kultovej „deväťstojedenástky“ na frankfurtskom autosalóne oznámila, že ešte do konca roka predstaví aj verziu kabriolet. Dnes sľub splnila.
Carrera a Carrera S
Po technickej stránke je novinka identická s kupé. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ťaží najmä z o 100 mm dlhšieho rázvoru osí kolies a kratších previsov.
Paleta motorizácií zahŕňa dva zážihové šesťvalce. Carreru Cabriolet poháňa boxer s objemom 3,4 litra (258 kW/350 k), Carreru S Cabriolet agregát s rovnakou koncepciou uloženia valcov, ale objemom 3,8 l (294 kW/400 k).
Na výber sú výhradne sedemstupňové prevodovky - manuálna alebo dvojspojkový automat PDK.
Šetrili kilogramy
Technici si dali záležať na tvare otváracej strechy, aby malo auto v uzavretej verzii čo najlepšiu aerodynamiku. Zároveň brali ohľad na čo najnižšiu hmotnosť. Samotnú konštrukciu strechy tvorí prevažne horčík. Strešný diel ovládajú elektromotory. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej údajne trvá 11 sekúnd.
Nový kabriolet je oproti predchodcovi ľahší v priemere o 50 kilogramov, pričom zo samotnej strechy medzigeneračne ubudlo 5 kg. Základné Porsche 911 Carrera Cabriolet váži 1450 kilogramov.
Porche odštartuje predaj modelu 911 Cabriolet na európskom trhu v marci budúceho roka. Ceny na nemeckom trhu začínajú od čiastky 100 532 eur za Carreru Cabriolet. Porsche 911 Carrera S Cabriolet stojí 114 931 eur.
Autor: fg