Fiat zainvestoval do prestavby modelu Chrysler 300 C na Lanciu Thema miliardu amerických dolárov. V interiéri auta to naozaj cítiť. O zákazníka chce zabojovať luxusom za atraktívnu cenu.
Thema čelí veľkým očakávaniam. O to viac, že toto auto nepochádza z vlastného talianskeho vývoja, ale je to preoblečený nový Chrysler 300 C, presnejšieho jeho evolúcia z roku 2010. O Američanoch je pritom známe, že nikdy nevynikali eleganciou ani špičkovým spracovaním kabíny.

Tomuto všetkému je teraz koniec. Taliani naliali do Themy miliardu amerických dolárov, čo vidieť aj cítiť. Limuzína dlhá 5066 mm a široká 1902 mm vyzerá minimálne na prvý pohľad veľmi dobre. Krátke previsy, rázvor dlhý dobré tri metre a bi-colore lakované 20-palcové kolesá jej dodávajú vážnosť a silný výraz.
Keď sa k tomu ešte pridá množstvo chrómových doplnkov, predné reflektory s dennými LED svetlami a salónna zadná časť s elegantnými skupinovými svetlami, dostaneme síce prestavanú, ale veľmi exkluzívne tváriacu sa vlajkovú loď.

Taliani mu dali luxusnejší nádych
Investície do tohto modelu však najviac badať v interiéri. Jeho základná architektúra sa od 300 C veľmi nelíši. Rozdiel je v chuti a atmosfére akú Taliani dnu vytvorili. Stačilo použiť prvotriedne vypracovanú kožu dvoch odtieňov, osadiť dôveryhodné drevené obklady, hrubé pletené podlahové koberce a všetko to farebne zladiť ako v luxusnom talianskom butiku.
Na niekoho bude možno trochu zvláštne pôsobiť prístrojový panel s modrým podsvietením a krištáľovým efektom. Mne sa však k novej kabíne hodí.

Predné sedačky sú typicky americky veľké bez výraznejšieho bočného vedenia. Aby sa do nich ľahko nastupovalo a v nich pohodlne rozvaľovalo.
O priestorových pomeroch nemá zmysel sa baviť, vzhľadom na rázvor náprav 3052 mm. Neviem si predstaviť na čo by sa niekto mohol sťažovať.
Jazdili SME... |
Z pohľadu jazdy sa veľa popracovalo najmä na odhlučnení kabíny. Vďaka bohatej aplikácii tlmiacich materiálov, dvojitým tesneniam dverí a špeciálne odhlučneným oknám je vnútorná hladina hluku mimoriadne nízka. Využiť to môžete dvomi spôsobmi. Užívaním si kvalitnej aparatúry Alpine alebo naťahovaním uší, či započujete pradenie naftového šesťvalca. Lanciu Thema môžu poháňať tri motory, z toho dva 3-litrové naftové šesťvalce od VM Motori. Silnejší z nich (176 kW/239 k) výkonovo kopíruje konkurenciu a zaostáva iba 5-stupňovou automatickou prevodovkou. Tá je jeho jedinou slabou stránkou, pretože kultúrou chodu, ťahom aj dynamikou dokáže uspokojiť na plnej čiare. Slabina výhradne z pohľadu spotreby. Viete si predstaviť za koľko bude vedieť jazdiť už budúci rok s 8-stupňovým automatom ZF, keď teraz s piatimi rýchlostnými stupňami spotrebuje len 7,5 l/100 km? Podvozok je aj na 20-palcových kolesách príjemne komfortný. Radosť sa v tomto aute „plaviť“ po cestách. Riadeniu chýba viac citu, ale s rastúcim tempom príjemne tuhne. Brzdy bezchybne slúžia aj pri dynamickejšej jazde. Slovenské ceny modelu Thema začínajú na sume 40 200 eur. Testovaný model v plnej výbave vyjde na veľmi atraktívnych 48 400 eur. S kombi verziou výrobca nepočíta, pretože v USA o ňu nie je vôbec záujem a kvôli Európe sa mu neoplatí do nej investovať. Naopak s pohonom 4x4 sa počíta, rovnako aj so športovou verziou SRT8. |
Technické parametre vozidiel Lancia Thema
motor | 3.0 V6 Multijet | 3.0 V6 Multijet | 3.6 V6 |
zdvihový objem [cm3] | 2987 | 2987 | 3604 |
výkon [kW/k] | 140/190 | 176/239 | 210/286 |
pri otáčkach [1/min] | 4000 | 4000 | 6350 |
krútiaci moment [Nm] | 440 | 550 | 340 |
pri otáčkach [1/min] | 1600-2800 | 1800-2800 | 4650 |
prevodovka | 5AT | 5AT | 8AT |
prevádzková hmotnosť [kg] | 1963-2042 | 1963-2042 | 1801-1897 |
palivová spotreba [l/100 km] | 7,1 | 7,1 | 9,4 |
emisie CO2 [g/km] | 185 | 185 | 219 |
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] | 9,7 | 7,8 | 7,7 |
maximálna rýchlosť [km/h] | 230 | 230 | 240 |
Rozmery:
dĺžka | 5066 mm |
šírka | 1902 mm |
výška | 1488 mm |
rázvor náprav | 3052 mm |
objem batožinového priestoru (až po strop) | 462 |
objem palivovej nádrže | 72,3 l |