SME

Lancia Thema: Američan s talianskou príchuťou

Nová vlajková loď má pred sebou neľahkú úlohu. Z amerického krížnika má urobiť luxusnú taliansku limuzínu. Podarí sa jej to?

(Zdroj: Daniel Hlinka)

Fiat zainvestoval do prestavby modelu Chrysler 300 C na Lanciu Thema miliardu amerických dolárov. V interiéri auta to naozaj cítiť. O zákazníka chce zabojovať luxusom za atraktívnu cenu.

Thema čelí veľkým očakávaniam. O to viac, že toto auto nepochádza z vlastného talianskeho vývoja, ale je to preoblečený nový Chrysler 300 C, presnejšieho jeho evolúcia z roku 2010. O Američanoch je pritom známe, že nikdy nevynikali eleganciou ani špičkovým spracovaním kabíny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taliani dali interiéru exkluzívny nádych. Dvojfarebná koža, dôveryhodné drevené obklady a luxusne vyzerajúci prístrojový panel nestoja pri konečnom účtovaní až tak veľa.

SkryťVypnúť reklamu

Tomuto všetkému je teraz koniec. Taliani naliali do Themy miliardu amerických dolárov, čo vidieť aj cítiť. Limuzína dlhá 5066 mm a široká 1902 mm vyzerá minimálne na prvý pohľad veľmi dobre. Krátke previsy, rázvor dlhý dobré tri metre a bi-colore lakované 20-palcové kolesá jej dodávajú vážnosť a silný výraz.

Keď sa k tomu ešte pridá množstvo chrómových doplnkov, predné reflektory s dennými LED svetlami a salónna zadná časť s elegantnými skupinovými svetlami, dostaneme síce prestavanú, ale veľmi exkluzívne tváriacu sa vlajkovú loď.

Kombinácia materiálov a farieb navodzuje vnútri atmosféru luxusného butiku.

Taliani mu dali luxusnejší nádychInvestície do tohto modelu však najviac badať v interiéri. Jeho základná architektúra sa od 300 C veľmi nelíši. Rozdiel je v chuti a atmosfére akú Taliani dnu vytvorili. Stačilo použiť prvotriedne vypracovanú kožu dvoch odtieňov, osadiť dôveryhodné drevené obklady, hrubé pletené podlahové koberce a všetko to farebne zladiť ako v luxusnom talianskom butiku.

SkryťVypnúť reklamu

Na niekoho bude možno trochu zvláštne pôsobiť prístrojový panel s modrým podsvietením a krištáľovým efektom. Mne sa však k novej kabíne hodí.

Nápoje si môžete v držiakoch chladiť alebo ohrievať.

Predné sedačky sú typicky americky veľké bez výraznejšieho bočného vedenia. Aby sa do nich ľahko nastupovalo a v nich pohodlne rozvaľovalo.

O priestorových pomeroch nemá zmysel sa baviť, vzhľadom na rázvor náprav 3052 mm. Neviem si predstaviť na čo by sa niekto mohol sťažovať.

Jazdili SME...

Z pohľadu jazdy sa veľa popracovalo najmä na odhlučnení kabíny. Vďaka bohatej aplikácii tlmiacich materiálov, dvojitým tesneniam dverí a špeciálne odhlučneným oknám je vnútorná hladina hluku mimoriadne nízka.

Využiť to môžete dvomi spôsobmi. Užívaním si kvalitnej aparatúry Alpine alebo naťahovaním uší, či započujete pradenie naftového šesťvalca.

SkryťVypnúť reklamu

Lanciu Thema môžu poháňať tri motory, z toho dva 3-litrové naftové šesťvalce od VM Motori. Silnejší z nich (176 kW/239 k) výkonovo kopíruje konkurenciu a zaostáva iba 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Tá je jeho jedinou slabou stránkou, pretože kultúrou chodu, ťahom aj dynamikou dokáže uspokojiť na plnej čiare. Slabina výhradne z pohľadu spotreby. Viete si predstaviť za koľko bude vedieť jazdiť už budúci rok s 8-stupňovým automatom ZF, keď teraz s piatimi rýchlostnými stupňami spotrebuje len 7,5 l/100 km?

Podvozok je aj na 20-palcových kolesách príjemne komfortný. Radosť sa v tomto aute „plaviť“ po cestách. Riadeniu chýba viac citu, ale s rastúcim tempom príjemne tuhne. Brzdy bezchybne slúžia aj pri dynamickejšej jazde.

Slovenské ceny modelu Thema začínajú na sume 40 200 eur. Testovaný model v plnej výbave vyjde na veľmi atraktívnych 48 400 eur. S kombi verziou výrobca nepočíta, pretože v USA o ňu nie je vôbec záujem a kvôli Európe sa mu neoplatí do nej investovať. Naopak s pohonom 4x4 sa počíta, rovnako aj so športovou verziou SRT8.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre vozidiel Lancia Themamotor

3.0 V6 Multijet

3.0 V6 Multijet

3.6 V6

zdvihový objem [cm3]

2987

2987

3604

výkon [kW/k]

140/190

176/239

210/286

pri otáčkach [1/min]

4000

4000

6350

krútiaci moment [Nm]

440

550

340

pri otáčkach [1/min]

1600-2800

1800-2800

4650

prevodovka

5AT

5AT

8AT

prevádzková hmotnosť [kg]

1963-2042

1963-2042

1801-1897

palivová spotreba [l/100 km]

7,1

7,1

9,4

emisie CO2 [g/km]

185

185

219

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]

9,7

7,8

7,7

maximálna rýchlosť [km/h]

230

230

240

Rozmery:dĺžka

5066 mm

šírka

1902 mm

výška

1488 mm

rázvor náprav

3052 mm

objem batožinového priestoru (až po strop)

462

objem palivovej nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

72,3 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 119
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 450
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 257
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 040
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 952
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 292
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 122
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 680
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 390
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 555
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 838
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 782
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu