SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Lancia Thema: Američan s talianskou príchuťou

Nová vlajková loď má pred sebou neľahkú úlohu. Z amerického krížnika má urobiť luxusnú taliansku limuzínu. Podarí sa jej to?

(Zdroj: Daniel Hlinka)

Fiat zainvestoval do prestavby modelu Chrysler 300 C na Lanciu Thema miliardu amerických dolárov. V interiéri auta to naozaj cítiť. O zákazníka chce zabojovať luxusom za atraktívnu cenu.

Thema čelí veľkým očakávaniam. O to viac, že toto auto nepochádza z vlastného talianskeho vývoja, ale je to preoblečený nový Chrysler 300 C, presnejšieho jeho evolúcia z roku 2010. O Američanoch je pritom známe, že nikdy nevynikali eleganciou ani špičkovým spracovaním kabíny.

Taliani dali interiéru exkluzívny nádych. Dvojfarebná koža, dôveryhodné drevené obklady a luxusne vyzerajúci prístrojový panel nestoja pri konečnom účtovaní až tak veľa.

Tomuto všetkému je teraz koniec. Taliani naliali do Themy miliardu amerických dolárov, čo vidieť aj cítiť. Limuzína dlhá 5066 mm a široká 1902 mm vyzerá minimálne na prvý pohľad veľmi dobre. Krátke previsy, rázvor dlhý dobré tri metre a bi-colore lakované 20-palcové kolesá jej dodávajú vážnosť a silný výraz.

Keď sa k tomu ešte pridá množstvo chrómových doplnkov, predné reflektory s dennými LED svetlami a salónna zadná časť s elegantnými skupinovými svetlami, dostaneme síce prestavanú, ale veľmi exkluzívne tváriacu sa vlajkovú loď.

Kombinácia materiálov a farieb navodzuje vnútri atmosféru luxusného butiku.

Taliani mu dali luxusnejší nádych

Investície do tohto modelu však najviac badať v interiéri. Jeho základná architektúra sa od 300 C veľmi nelíši. Rozdiel je v chuti a atmosfére akú Taliani dnu vytvorili. Stačilo použiť prvotriedne vypracovanú kožu dvoch odtieňov, osadiť dôveryhodné drevené obklady, hrubé pletené podlahové koberce a všetko to farebne zladiť ako v luxusnom talianskom butiku.

Na niekoho bude možno trochu zvláštne pôsobiť prístrojový panel s modrým podsvietením a krištáľovým efektom. Mne sa však k novej kabíne hodí.

Nápoje si môžete v držiakoch chladiť alebo ohrievať.

Predné sedačky sú typicky americky veľké bez výraznejšieho bočného vedenia. Aby sa do nich ľahko nastupovalo a v nich pohodlne rozvaľovalo.

O priestorových pomeroch nemá zmysel sa baviť, vzhľadom na rázvor náprav 3052 mm. Neviem si predstaviť na čo by sa niekto mohol sťažovať.

Jazdili SME...

Z pohľadu jazdy sa veľa popracovalo najmä na odhlučnení kabíny. Vďaka bohatej aplikácii tlmiacich materiálov, dvojitým tesneniam dverí a špeciálne odhlučneným oknám je vnútorná hladina hluku mimoriadne nízka.

Využiť to môžete dvomi spôsobmi. Užívaním si kvalitnej aparatúry Alpine alebo naťahovaním uší, či započujete pradenie naftového šesťvalca.

Lanciu Thema môžu poháňať tri motory, z toho dva 3-litrové naftové šesťvalce od VM Motori. Silnejší z nich (176 kW/239 k) výkonovo kopíruje konkurenciu a zaostáva iba 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Tá je jeho jedinou slabou stránkou, pretože kultúrou chodu, ťahom aj dynamikou dokáže uspokojiť na plnej čiare. Slabina výhradne z pohľadu spotreby. Viete si predstaviť za koľko bude vedieť jazdiť už budúci rok s 8-stupňovým automatom ZF, keď teraz s piatimi rýchlostnými stupňami spotrebuje len 7,5 l/100 km?

Podvozok je aj na 20-palcových kolesách príjemne komfortný. Radosť sa v tomto aute „plaviť“ po cestách. Riadeniu chýba viac citu, ale s rastúcim tempom príjemne tuhne. Brzdy bezchybne slúžia aj pri dynamickejšej jazde.

Slovenské ceny modelu Thema začínajú na sume 40 200 eur. Testovaný model v plnej výbave vyjde na veľmi atraktívnych 48 400 eur. S kombi verziou výrobca nepočíta, pretože v USA o ňu nie je vôbec záujem a kvôli Európe sa mu neoplatí do nej investovať. Naopak s pohonom 4x4 sa počíta, rovnako aj so športovou verziou SRT8.

Technické parametre vozidiel Lancia Thema

motor 3.0 V6 Multijet 3.0 V6 Multijet 3.6 V6
zdvihový objem [cm3] 2987 2987 3604
výkon [kW/k] 140/190 176/239 210/286
pri otáčkach [1/min] 4000 4000 6350
krútiaci moment [Nm] 440 550 340
pri otáčkach [1/min] 1600-2800 1800-2800 4650
prevodovka 5AT 5AT 8AT
prevádzková hmotnosť [kg] 1963-2042 1963-2042 1801-1897
palivová spotreba [l/100 km] 7,1 7,1 9,4
emisie CO2 [g/km] 185 185 219
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 9,7 7,8 7,7
maximálna rýchlosť [km/h] 230 230 240

Rozmery:

dĺžka 5066 mm
šírka 1902 mm
výška 1488 mm
rázvor náprav 3052 mm
objem batožinového priestoru (až po strop) 462
objem palivovej nádrže 72,3 l

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 625
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 520
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 019
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 277
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 414
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 981
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 635
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 799
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 491
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 892
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Čaká nás ďalšie kolo testovania.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 231-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 801 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

5 h
Fotografia z filmu Krajina ve stínu režiséra Bohdana Slámu.

Bohdan Sláma nakrútil čierno-biely film.

19. jan
Ilustračné foto.

Rúško v mnohých prípadoch stačí.

19. jan
Testovanie na Covid-19.

Testovanie sa koná od 18. do 26. januára.

19. jan