Lancia Thema: Američan s talianskou príchuťou

Nová vlajková loď má pred sebou neľahkú úlohu. Z amerického krížnika má urobiť luxusnú taliansku limuzínu. Podarí sa jej to?

(Zdroj: Daniel Hlinka)

Fiat zainvestoval do prestavby modelu Chrysler 300 C na Lanciu Thema miliardu amerických dolárov. V interiéri auta to naozaj cítiť. O zákazníka chce zabojovať luxusom za atraktívnu cenu.

Thema čelí veľkým očakávaniam. O to viac, že toto auto nepochádza z vlastného talianskeho vývoja, ale je to preoblečený nový Chrysler 300 C, presnejšieho jeho evolúcia z roku 2010. O Američanoch je pritom známe, že nikdy nevynikali eleganciou ani špičkovým spracovaním kabíny.

Taliani dali interiéru exkluzívny nádych. Dvojfarebná koža, dôveryhodné drevené obklady a luxusne vyzerajúci prístrojový panel nestoja pri konečnom účtovaní až tak veľa.

Tomuto všetkému je teraz koniec. Taliani naliali do Themy miliardu amerických dolárov, čo vidieť aj cítiť. Limuzína dlhá 5066 mm a široká 1902 mm vyzerá minimálne na prvý pohľad veľmi dobre. Krátke previsy, rázvor dlhý dobré tri metre a bi-colore lakované 20-palcové kolesá jej dodávajú vážnosť a silný výraz.

Keď sa k tomu ešte pridá množstvo chrómových doplnkov, predné reflektory s dennými LED svetlami a salónna zadná časť s elegantnými skupinovými svetlami, dostaneme síce prestavanú, ale veľmi exkluzívne tváriacu sa vlajkovú loď.

Kombinácia materiálov a farieb navodzuje vnútri atmosféru luxusného butiku.

Taliani mu dali luxusnejší nádych

Investície do tohto modelu však najviac badať v interiéri. Jeho základná architektúra sa od 300 C veľmi nelíši. Rozdiel je v chuti a atmosfére akú Taliani dnu vytvorili. Stačilo použiť prvotriedne vypracovanú kožu dvoch odtieňov, osadiť dôveryhodné drevené obklady, hrubé pletené podlahové koberce a všetko to farebne zladiť ako v luxusnom talianskom butiku.

Na niekoho bude možno trochu zvláštne pôsobiť prístrojový panel s modrým podsvietením a krištáľovým efektom. Mne sa však k novej kabíne hodí.

Nápoje si môžete v držiakoch chladiť alebo ohrievať.

Predné sedačky sú typicky americky veľké bez výraznejšieho bočného vedenia. Aby sa do nich ľahko nastupovalo a v nich pohodlne rozvaľovalo.

O priestorových pomeroch nemá zmysel sa baviť, vzhľadom na rázvor náprav 3052 mm. Neviem si predstaviť na čo by sa niekto mohol sťažovať.

Jazdili SME...

Z pohľadu jazdy sa veľa popracovalo najmä na odhlučnení kabíny. Vďaka bohatej aplikácii tlmiacich materiálov, dvojitým tesneniam dverí a špeciálne odhlučneným oknám je vnútorná hladina hluku mimoriadne nízka.

Využiť to môžete dvomi spôsobmi. Užívaním si kvalitnej aparatúry Alpine alebo naťahovaním uší, či započujete pradenie naftového šesťvalca.

Lanciu Thema môžu poháňať tri motory, z toho dva 3-litrové naftové šesťvalce od VM Motori. Silnejší z nich (176 kW/239 k) výkonovo kopíruje konkurenciu a zaostáva iba 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Tá je jeho jedinou slabou stránkou, pretože kultúrou chodu, ťahom aj dynamikou dokáže uspokojiť na plnej čiare. Slabina výhradne z pohľadu spotreby. Viete si predstaviť za koľko bude vedieť jazdiť už budúci rok s 8-stupňovým automatom ZF, keď teraz s piatimi rýchlostnými stupňami spotrebuje len 7,5 l/100 km?

Podvozok je aj na 20-palcových kolesách príjemne komfortný. Radosť sa v tomto aute „plaviť“ po cestách. Riadeniu chýba viac citu, ale s rastúcim tempom príjemne tuhne. Brzdy bezchybne slúžia aj pri dynamickejšej jazde.

Slovenské ceny modelu Thema začínajú na sume 40 200 eur. Testovaný model v plnej výbave vyjde na veľmi atraktívnych 48 400 eur. S kombi verziou výrobca nepočíta, pretože v USA o ňu nie je vôbec záujem a kvôli Európe sa mu neoplatí do nej investovať. Naopak s pohonom 4x4 sa počíta, rovnako aj so športovou verziou SRT8.

Technické parametre vozidiel Lancia Thema

motor 3.0 V6 Multijet 3.0 V6 Multijet 3.6 V6
zdvihový objem [cm3] 2987 2987 3604
výkon [kW/k] 140/190 176/239 210/286
pri otáčkach [1/min] 4000 4000 6350
krútiaci moment [Nm] 440 550 340
pri otáčkach [1/min] 1600-2800 1800-2800 4650
prevodovka 5AT 5AT 8AT
prevádzková hmotnosť [kg] 1963-2042 1963-2042 1801-1897
palivová spotreba [l/100 km] 7,1 7,1 9,4
emisie CO2 [g/km] 185 185 219
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 9,7 7,8 7,7
maximálna rýchlosť [km/h] 230 230 240

Rozmery:

dĺžka 5066 mm
šírka 1902 mm
výška 1488 mm
rázvor náprav 3052 mm
objem batožinového priestoru (až po strop) 462
objem palivovej nádrže 72,3 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ak Vás nikdy nič nebolelo, nestrácajte čas čítaním tohto článku!
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  4. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 22 094
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 21 558
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 9 869
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 7 558
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 508
  6. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 5 936
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 4 752
  8. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 4 254
  9. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 3 653
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 127

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Ako sa dá objednať vládny vrtuľník na súkromnú svadbu

Ministerstvo ukázalo výpis platby za vrtuľník. Faktúra chýba.

Neprehliadnite tiež

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.

Nový Peugeot 508 sa ovláda klávesami ako na klavíri

Vlajková loď Peugeotu oživí segment dramatickým vzhľadom, konkurovať chce tým najlepším.