SME

Lancia Thema: Američan s talianskou príchuťou

Nová vlajková loď má pred sebou neľahkú úlohu. Z amerického krížnika má urobiť luxusnú taliansku limuzínu. Podarí sa jej to?

(Zdroj: Daniel Hlinka)

Fiat zainvestoval do prestavby modelu Chrysler 300 C na Lanciu Thema miliardu amerických dolárov. V interiéri auta to naozaj cítiť. O zákazníka chce zabojovať luxusom za atraktívnu cenu.

Thema čelí veľkým očakávaniam. O to viac, že toto auto nepochádza z vlastného talianskeho vývoja, ale je to preoblečený nový Chrysler 300 C, presnejšieho jeho evolúcia z roku 2010. O Američanoch je pritom známe, že nikdy nevynikali eleganciou ani špičkovým spracovaním kabíny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Taliani dali interiéru exkluzívny nádych. Dvojfarebná koža, dôveryhodné drevené obklady a luxusne vyzerajúci prístrojový panel nestoja pri konečnom účtovaní až tak veľa.

SkryťVypnúť reklamu

Tomuto všetkému je teraz koniec. Taliani naliali do Themy miliardu amerických dolárov, čo vidieť aj cítiť. Limuzína dlhá 5066 mm a široká 1902 mm vyzerá minimálne na prvý pohľad veľmi dobre. Krátke previsy, rázvor dlhý dobré tri metre a bi-colore lakované 20-palcové kolesá jej dodávajú vážnosť a silný výraz.

Keď sa k tomu ešte pridá množstvo chrómových doplnkov, predné reflektory s dennými LED svetlami a salónna zadná časť s elegantnými skupinovými svetlami, dostaneme síce prestavanú, ale veľmi exkluzívne tváriacu sa vlajkovú loď.

Kombinácia materiálov a farieb navodzuje vnútri atmosféru luxusného butiku.

Taliani mu dali luxusnejší nádychInvestície do tohto modelu však najviac badať v interiéri. Jeho základná architektúra sa od 300 C veľmi nelíši. Rozdiel je v chuti a atmosfére akú Taliani dnu vytvorili. Stačilo použiť prvotriedne vypracovanú kožu dvoch odtieňov, osadiť dôveryhodné drevené obklady, hrubé pletené podlahové koberce a všetko to farebne zladiť ako v luxusnom talianskom butiku.

SkryťVypnúť reklamu

Na niekoho bude možno trochu zvláštne pôsobiť prístrojový panel s modrým podsvietením a krištáľovým efektom. Mne sa však k novej kabíne hodí.

Nápoje si môžete v držiakoch chladiť alebo ohrievať.

Predné sedačky sú typicky americky veľké bez výraznejšieho bočného vedenia. Aby sa do nich ľahko nastupovalo a v nich pohodlne rozvaľovalo.

O priestorových pomeroch nemá zmysel sa baviť, vzhľadom na rázvor náprav 3052 mm. Neviem si predstaviť na čo by sa niekto mohol sťažovať.

Jazdili SME...

Z pohľadu jazdy sa veľa popracovalo najmä na odhlučnení kabíny. Vďaka bohatej aplikácii tlmiacich materiálov, dvojitým tesneniam dverí a špeciálne odhlučneným oknám je vnútorná hladina hluku mimoriadne nízka.

Využiť to môžete dvomi spôsobmi. Užívaním si kvalitnej aparatúry Alpine alebo naťahovaním uší, či započujete pradenie naftového šesťvalca.

SkryťVypnúť reklamu

Lanciu Thema môžu poháňať tri motory, z toho dva 3-litrové naftové šesťvalce od VM Motori. Silnejší z nich (176 kW/239 k) výkonovo kopíruje konkurenciu a zaostáva iba 5-stupňovou automatickou prevodovkou.

Tá je jeho jedinou slabou stránkou, pretože kultúrou chodu, ťahom aj dynamikou dokáže uspokojiť na plnej čiare. Slabina výhradne z pohľadu spotreby. Viete si predstaviť za koľko bude vedieť jazdiť už budúci rok s 8-stupňovým automatom ZF, keď teraz s piatimi rýchlostnými stupňami spotrebuje len 7,5 l/100 km?

Podvozok je aj na 20-palcových kolesách príjemne komfortný. Radosť sa v tomto aute „plaviť“ po cestách. Riadeniu chýba viac citu, ale s rastúcim tempom príjemne tuhne. Brzdy bezchybne slúžia aj pri dynamickejšej jazde.

Slovenské ceny modelu Thema začínajú na sume 40 200 eur. Testovaný model v plnej výbave vyjde na veľmi atraktívnych 48 400 eur. S kombi verziou výrobca nepočíta, pretože v USA o ňu nie je vôbec záujem a kvôli Európe sa mu neoplatí do nej investovať. Naopak s pohonom 4x4 sa počíta, rovnako aj so športovou verziou SRT8.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Technické parametre vozidiel Lancia Themamotor

3.0 V6 Multijet

3.0 V6 Multijet

3.6 V6

zdvihový objem [cm3]

2987

2987

3604

výkon [kW/k]

140/190

176/239

210/286

pri otáčkach [1/min]

4000

4000

6350

krútiaci moment [Nm]

440

550

340

pri otáčkach [1/min]

1600-2800

1800-2800

4650

prevodovka

5AT

5AT

8AT

prevádzková hmotnosť [kg]

1963-2042

1963-2042

1801-1897

palivová spotreba [l/100 km]

7,1

7,1

9,4

emisie CO2 [g/km]

185

185

219

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]

9,7

7,8

7,7

maximálna rýchlosť [km/h]

230

230

240

Rozmery:dĺžka

5066 mm

šírka

1902 mm

výška

1488 mm

rázvor náprav

3052 mm

objem batožinového priestoru (až po strop)

462

objem palivovej nádrže

SkryťVypnúť reklamu
reklama

72,3 l

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Šéf HOPINu: Nie sme najlacnejší a ani nechceme byť
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 999
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 506
  3. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 009
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 585
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 939
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 168
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 880
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 471
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  2. Radoslav Záhumenský: Objavte čarovnú zrúcaninu v srdci Veľkej Fatry: Hrad Blatnica vám vyrazí dych! [VIDEO]
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom 3 - Záver
  4. Otilia Horrocks: Lečo nielen na nedeľu alebo len omeleta ?
  5. Milan Buno: Ako vychovať z detí naozaj dobrých ľudí? | 7 knižných tipov
  6. Rado Surovka: Nie dôchodci, ale Ficovlády zruinovali Slovensko
  7. Vladimír Bojničan: Schválením nového ústavného zákona sa nevratne vyberáme smerom k oligarchickej teokracii ruského typu
  8. Daniel Bíro: Spánková paralýza má svoje miesto ako súčasť našich životov. Ako sa však prejavuje?
  1. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 36 815
  2. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 21 692
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 17 349
  4. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 13 323
  5. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 12 425
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 11 318
  7. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 9 664
  8. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode? 9 173
  1. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  2. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
  3. Marcel Rebro: Narodil sa v Gruzínsku, položil život za Ukrajinu
  4. Radko Mačuha: Blahova lampáreň.
  5. Věra Tepličková: Utečú, zamrznú alebo zaútočia?
  6. Marcel Rebro: Taxík do zóny smrti
  7. Radko Mačuha: Alojz Hlina má niečo čo Fico nikdy nebude mať.
  8. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman
SkryťZatvoriť reklamu