BRATISLAVA. Nový Passat Alltrack, ktorý predstavia začiatkom decembra na Tokyo Motor Show je výsledkom modelovej politiky značky Volkswagen, ktorá videla medzeru medzi modelmi SUV a klasickým kombi Passat Variant.
Alltrack umožní v porovnaní s kombi lepší prejazd na cestách s vysokým stredom alebo výraznejšími nerovnosťami a poskytne riešenie pre tých, ktorí nechcú opustiť klasickú koncepciu auta v prospech SUV, ale zároveň potrebujú vyjsť za záľubami mimo klasickej cesty.
Plastová ochrana funguje
Aby nemal šofér na vidieku stiahnutý žalúdok, že zničí spojler, Passat bude oproti štandardu o minimálne štyri centimetre vyššie a navyše namiesto krehkého nárazníka bude mať vpredu aj vzadu „pancierovú lyžu“. Tá dopomôže najmä dobrému vzhľadu Passatu.
Pevnejší čierny plast sa nachádza na celom spodnom leme nárazníkov a prechádza od blatníkov aj popod prahy dverí až dozadu. Na prípadné chalupárčenie má veľký význam práve prah ochránený pružným plastom, ktorý sa môže oškrieť, ale nie je lakovaný a dutý, takže by nemal prasknúť.
Rozozná zlý podklad
Hoci sme si pôvodne povzdychli, že ide o ďalšie akože kompromisné auto so zdvihnutým podvozkom a pohonom všetkých kolies, priznávame, že Passat Alltrack sa nám páči a bude to zmysluplný iný variant k sedanu.
Po technickej stránke sa výrobca spoľahol na preplňované motory TSI a TDI spojené aj s dvopjspojkovou prevodovkou DSG, ktorá bude pre prípadné použitie v teréne rozhodne lepšia.
Elektronika systému 4MOTION má svojim nastavením a softvérovou mapou zvládnuť situácie s odľahčenými kolesami alebo v hlbšom snehu.
Autor: rch