Renault má dodávku roka a nového dílera

Prvýkrát v histórii súťaže o najlepšie úžitkové auto roka vyhral elektromobil. Anketa tak kopíruje výsledky ostatnej súťaže o Európske auto roka, kde vyhral tiež elektromobil. Renault má aj prvýkrát v histórii zodpovedajúce centrum v Banskej Bystrici.

Prvý krát v histórii súťaže IVOTY vyhrala elektrická dodávka. Možno zavážil tiež fakt, že v niektorých krajinách dostávajú úžitkové autá výraznú dotáciu od štátu.(Zdroj: Renault)

BANSKÁ BYSTRICA. Krátko po uvedení sériovej verzie úžitkového elektromobilu Kangoo Z.E. prišiel na rad prvý úspech. Celkovo 22 novinárov špecializovaných na ľahké úžitkové autá dalo v súťaži IVOTY 2012 (International Van Of The Year) 104 bodov zo 168 možných elektrickej dodávke Kangoo Z.E.

Renault porazil ťažkých súperov ako Iveco Daily, Fiat Ducato a VW Caddy. Jedným z najvážnejších argumentov porotcov bola dostupnosť elektromobilu pre bežného užívateľa.

Pripomeňme, že Kangoo Z.E. existuje v troch verziách karosérie a to ako osobná verzia pre päť cestujúcich a nákladný furgon s dvomi dĺžkami a kapacitou nákladného priestoru od 3 do 4,6 metra kubického.

Francúzka vláda podporuje

Kangoo Z.E. splnilo podmienky zaradenia do predaja, pretože je u vybraných predajcov dostupné už od konca októbra tohto roka a bez štátnej podpory stojí 20 000 eur.

V domácom Francúzsku je vďaka štátnej prémii pri kúpe elektromobilu cena iba 15 000 eur. Zákazník si však prenajíma batériu za 72 eur mesačne, čím dodáva garanciu plnej kapacity. Ak sa batéria opotrebuje, automobilka mu ponúkne novú.

Výrobca vyčíslil, že hoci Kangoo Z.E. pri prevádzke na ceste nevypustí žiadne emisie, výrobou elektrickej energie pre tento model vznikne 12g CO2 na kilometer.

Rozšírili sieť

Presne počas konania európskeho finále odbornej ankety o dodávku roka Van of the Year otváral Renault na Slovensku nového autorizovaného koncesionára v Banskej Bystrici.

Euromotor Plus v Banskej Bystrici je po Pezinku a Starej Ľubovni tretím novým predajným miestom, ktoré otvorili v tomto roku. V dvojstupňovej predajnej štruktúre značky Renault fungujú priamo pod importérom koncesionári a pod nimi menšie predajné centrá zmluvných partnerov.

Predaj Dacie a Renaultu musí byť v interiéri formálne oddelený stenou, hoci centrum oboch značiek je spoločné.

Nový koncesionár je v poradí už 28 predajným miestom Renaultu a 22 dílerom značky Dacia na Slovensku. S investíciou 1,3 milióna eur vyrástlo centrum na ploche 1025 metrov štvorcových, pričom len predajňa zaberá polovicu.

Na servis pripadlo až 270 metrov štvorcových pretože koncesionár musí poskytnúť okrem záručných prehliadok aj klampiarske práce a tiež kompletnú lakovňu. Ako vždy, aj v tomto prípade čas ukáže, či spolu s peknými priestormi pribudne aj dobrý ľudský prístup a kvalitná práca.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 835
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 163
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 682
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 148
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 321
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 260
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 028
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 000
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 833
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 745

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.