SME
Streda, 10. august, 2022 | Meniny má Vavrinec

Renault má dodávku roka a nového dílera

Prvýkrát v histórii súťaže o najlepšie úžitkové auto roka vyhral elektromobil. Anketa tak kopíruje výsledky ostatnej súťaže o Európske auto roka, kde vyhral tiež elektromobil. Renault má aj prvýkrát v histórii zodpovedajúce centrum v Banskej Bystrici.

Prvý krát v histórii súťaže IVOTY vyhrala elektrická dodávka. Možno zavážil tiež fakt, že v niektorých krajinách dostávajú úžitkové autá výraznú dotáciu od štátu.Prvý krát v histórii súťaže IVOTY vyhrala elektrická dodávka. Možno zavážil tiež fakt, že v niektorých krajinách dostávajú úžitkové autá výraznú dotáciu od štátu. (Zdroj: Renault)

BANSKÁ BYSTRICA. Krátko po uvedení sériovej verzie úžitkového elektromobilu Kangoo Z.E. prišiel na rad prvý úspech. Celkovo 22 novinárov špecializovaných na ľahké úžitkové autá dalo v súťaži IVOTY 2012 (International Van Of The Year) 104 bodov zo 168 možných elektrickej dodávke Kangoo Z.E.

Renault porazil ťažkých súperov ako Iveco Daily, Fiat Ducato a VW Caddy. Jedným z najvážnejších argumentov porotcov bola dostupnosť elektromobilu pre bežného užívateľa.

Pripomeňme, že Kangoo Z.E. existuje v troch verziách karosérie a to ako osobná verzia pre päť cestujúcich a nákladný furgon s dvomi dĺžkami a kapacitou nákladného priestoru od 3 do 4,6 metra kubického.

Francúzka vláda podporuje

Kangoo Z.E. splnilo podmienky zaradenia do predaja, pretože je u vybraných predajcov dostupné už od konca októbra tohto roka a bez štátnej podpory stojí 20 000 eur.

V domácom Francúzsku je vďaka štátnej prémii pri kúpe elektromobilu cena iba 15 000 eur. Zákazník si však prenajíma batériu za 72 eur mesačne, čím dodáva garanciu plnej kapacity. Ak sa batéria opotrebuje, automobilka mu ponúkne novú.

Výrobca vyčíslil, že hoci Kangoo Z.E. pri prevádzke na ceste nevypustí žiadne emisie, výrobou elektrickej energie pre tento model vznikne 12g CO2 na kilometer.

Rozšírili sieť

Presne počas konania európskeho finále odbornej ankety o dodávku roka Van of the Year otváral Renault na Slovensku nového autorizovaného koncesionára v Banskej Bystrici.

Euromotor Plus v Banskej Bystrici je po Pezinku a Starej Ľubovni tretím novým predajným miestom, ktoré otvorili v tomto roku. V dvojstupňovej predajnej štruktúre značky Renault fungujú priamo pod importérom koncesionári a pod nimi menšie predajné centrá zmluvných partnerov.

Predaj Dacie a Renaultu musí byť v interiéri formálne oddelený stenou, hoci centrum oboch značiek je spoločné.

Nový koncesionár je v poradí už 28 predajným miestom Renaultu a 22 dílerom značky Dacia na Slovensku. S investíciou 1,3 milióna eur vyrástlo centrum na ploche 1025 metrov štvorcových, pričom len predajňa zaberá polovicu.

Na servis pripadlo až 270 metrov štvorcových pretože koncesionár musí poskytnúť okrem záručných prehliadok aj klampiarske práce a tiež kompletnú lakovňu. Ako vždy, aj v tomto prípade čas ukáže, či spolu s peknými priestormi pribudne aj dobrý ľudský prístup a kvalitná práca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  2. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  2. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  8. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 11 738
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 906
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 10 668
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 044
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 6 326
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 760
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 712
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 972
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


10 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Stále neverím
  2. Maťo Chudík: Ticho
  3. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  4. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  5. Jano Kováčik: Ako vyhlásenie Pralesov skomplikovalo situáciu turistom
  6. Ingrid Tkáčiková: Keď sa premiér Heger možno raz konečne odcyklí, bude už pre všetkých neskoro
  7. Organizácia muskulárnych dystrofikov v SR: Keď hlava funguje, ale telo odchádza
  8. Miroslav Sopko: List učiteľovi od "toho dieťaťa"
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 517
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 21 617
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 510
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 570
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 201
  6. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 4 491
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 684
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 316
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu