Renault má dodávku roka a nového dílera

Prvýkrát v histórii súťaže o najlepšie úžitkové auto roka vyhral elektromobil. Anketa tak kopíruje výsledky ostatnej súťaže o Európske auto roka, kde vyhral tiež elektromobil. Renault má aj prvýkrát v histórii zodpovedajúce centrum v Banskej Bystrici.

Prvý krát v histórii súťaže IVOTY vyhrala elektrická dodávka. Možno zavážil tiež fakt, že v niektorých krajinách dostávajú úžitkové autá výraznú dotáciu od štátu.(Zdroj: Renault)

BANSKÁ BYSTRICA. Krátko po uvedení sériovej verzie úžitkového elektromobilu Kangoo Z.E. prišiel na rad prvý úspech. Celkovo 22 novinárov špecializovaných na ľahké úžitkové autá dalo v súťaži IVOTY 2012 (International Van Of The Year) 104 bodov zo 168 možných elektrickej dodávke Kangoo Z.E.

Renault porazil ťažkých súperov ako Iveco Daily, Fiat Ducato a VW Caddy. Jedným z najvážnejších argumentov porotcov bola dostupnosť elektromobilu pre bežného užívateľa.

Pripomeňme, že Kangoo Z.E. existuje v troch verziách karosérie a to ako osobná verzia pre päť cestujúcich a nákladný furgon s dvomi dĺžkami a kapacitou nákladného priestoru od 3 do 4,6 metra kubického.

Francúzka vláda podporuje

Kangoo Z.E. splnilo podmienky zaradenia do predaja, pretože je u vybraných predajcov dostupné už od konca októbra tohto roka a bez štátnej podpory stojí 20 000 eur.

V domácom Francúzsku je vďaka štátnej prémii pri kúpe elektromobilu cena iba 15 000 eur. Zákazník si však prenajíma batériu za 72 eur mesačne, čím dodáva garanciu plnej kapacity. Ak sa batéria opotrebuje, automobilka mu ponúkne novú.

Výrobca vyčíslil, že hoci Kangoo Z.E. pri prevádzke na ceste nevypustí žiadne emisie, výrobou elektrickej energie pre tento model vznikne 12g CO2 na kilometer.

Rozšírili sieť

Presne počas konania európskeho finále odbornej ankety o dodávku roka Van of the Year otváral Renault na Slovensku nového autorizovaného koncesionára v Banskej Bystrici.

Euromotor Plus v Banskej Bystrici je po Pezinku a Starej Ľubovni tretím novým predajným miestom, ktoré otvorili v tomto roku. V dvojstupňovej predajnej štruktúre značky Renault fungujú priamo pod importérom koncesionári a pod nimi menšie predajné centrá zmluvných partnerov.

Predaj Dacie a Renaultu musí byť v interiéri formálne oddelený stenou, hoci centrum oboch značiek je spoločné.

Nový koncesionár je v poradí už 28 predajným miestom Renaultu a 22 dílerom značky Dacia na Slovensku. S investíciou 1,3 milióna eur vyrástlo centrum na ploche 1025 metrov štvorcových, pričom len predajňa zaberá polovicu.

Na servis pripadlo až 270 metrov štvorcových pretože koncesionár musí poskytnúť okrem záručných prehliadok aj klampiarske práce a tiež kompletnú lakovňu. Ako vždy, aj v tomto prípade čas ukáže, či spolu s peknými priestormi pribudne aj dobrý ľudský prístup a kvalitná práca.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 329
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 084
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 18 579
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 14 492
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 427
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 739
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 153
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 433
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 224
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 628

Téma: Renault


Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michala Havrana

Európa je civilizácia fake news (píše Michal Havran)

Rimania označili zmŕtvychvstanie ako prvý hoax.

AUTO

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.