BRATISLAVA. Napokon sa nevolá FT-86, ale GT 86. Toyota krátko pre otvorením tokijského autosalónu zverejnila prvé oficiálne obrázky a informácie k dlho očakávanému kompaktnému kupé s pohonom zadných kolies.
Novinku charakterizujú miery 4240 x 2570 x 1285 mm a interiér s usporiadaním sedadiel 2+2. Dizajn už nie je žiadnym prekvapením, keďže Japoncom nedávno unikli reklamné materiály, na ktorých bolo nové kupé zobrazené. Preto aspoň doplňme, že predná časť je inšpirovaná škorpiónom, štandardom sú 17-palcové zliatinové disky a vzadu dve koncovky výfuku.
Doladený boxer od Subaru
Interiér je - podobne ako celé auto – navrhnutý najmä s ohľadom na funkčnosť. Trojramenný volant má údajne najmenší priemer, aký kedy Toyota použila v sériovom modeli – 365 mm. Na prístrojovom paneli dominuje veľký otáčkomer s bielym pozadím ciferníka.
Toyota GT 86 stojí na úplne novej platforme so vzperami McPherson vpredu a viacprvkovým zavesením vzadu. Na pohon slúži atmosférický zážihový štvorvalec typu boxer s objemom 2,0 litra a priamym vstrekovaním paliva D-4S.
Spoločné dielo konštruktérov značiek Toyota a Subaru dosahuje výkon 145 kW (197 k) pri 7000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 205 Nm pri otáčkach 6600/min. Oba parametre sa prenášajú na zadnú nápravu prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej alebo automatickej prevodovky a samosvorného diferenciálu.
Predaj začne na budúci rok
Technici sa pýšia nízkym ťažiskom nového kupé, umiestneným 475 mm nad úrovňou vozovky. Pomer rozloženia hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu sa blíži k dokonalosti: 53:47. Samotné auto váži 1180 kg.
Každá súčiastka vraj bola navrhnutá tak, aby auto bolo schopné okamžite reagovať na každý pokyn vodiča, či už volantom alebo akcelerátorom. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h novej Toyote trvá okolo sedem sekúnd.
Predaj odštartuje na budúci rok, pričom ceny vo Veľkej Británii majú štartovať v prepočte od 32 700 eur.
Autor: fg