. Do tohto plánu zapadá aj uvedenie nového modelu Hyundai Getz v segmente B malých automobilov, ktorý mal svoje celoeurópske uvedenie v týchto dňoch v Dánsku. Po svetovej premiére na jar tohto roku v Ženeve sa nový Getz, ktorý zapadá medzi modely Atos a Accent, predstavil teraz ako produkčný model. V okolí mestečka Kolding sa jazdilo na kvalitných a takmer prázdnych dánskych cestách. V štyroch etapách s celkovou dĺžkou približne 300 km sa overovali vlastnosti automobilu, ktorý bude u nás vážnym konkurentom Škody Fabia. Aj preto sme uvítali pozvanie zúčastniť sa na prvých testoch tohto sypatického kompaktného kórejského automobilu.
Hyundai Getz je sypatický progresívne riešený malý automobil. Pri celkovej dĺžke 381 cm sa môže pochváliť veľmi dobrým využitím obostavaného priestoru a variabilným a dobre využiteľným interiérom. Getz svojimi proporciami, najmä však svojou výškou pripomína karosériu typu van. Ponúka moderný dizajn karosérie bez zbytočných futuristických znakov a pestrú paletu motorov: tri benzínové štvorvalce 1,1 l, 1,35 l a 1,6 l s výkonmi od 60 do 105 k a úsporný preplňovaný vznetový trojvalec 1,5 l s priamym vstrekovaním paliva systémom Commom Rail. V Dánsku Hyundai predstavil päťdverové päťmiestne hatchbacky s motormi 1,3 l a 1,6 l, ktoré sme mali možnosť vyskúšať. Najmenší 1,1 l a vznetový 1,5 l prídu na rad neskôr, rovnako ako trojdverové karosérie. Nosným modelom na našom trhu bude zrejme benzínová jednatrojka.
Vo výbave, akej sa predstavili na dánskych cestách, mali dva čelné airbagy, elektrické ovládanie okien a nastavovanie vonkajších zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač, a nechýbala im ani klimatizácia – tá sa však bude dodávať ako príplatková, rovnako aj ABS. Oba motory, slabší 1,3 i výkonnejší 1,6 disponujú dostatočným výkonom, majú tichý a kultivovaný chod. K tomu pohodlné sedenie, dostatok miesta vpredu i vzadu, dobrý podvozok i jazdné vlastnosti - a komfort v podaní Hyundai Getz je reálny.