SME

Honda Civic – s naftou je to lacnejšie

Honda Civic a benzínové motory, to je dokonalá a rokmi osvedčená symbióza. Pokus narušiť ju naftovými motormi pred pár rokmi trval len krátko. Terajšie Civicy s preplňovanými vznetovými motormi sú však realitou zrejme trvalou

. Japonská Honda siedmu generáciu modelov Civic dodáva so vznetovými motormi CTDi. Nová preplňovaná tisícsedemstovka so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail pochádza od výrobcu Isuzu. Je to moderná pohonná jednotka vybavená najmodernejšími technologickými prvkami vrátane variabilnej geometrie lopatiek turbodúchadla a riadeného prúdenia nasávacieho vzduchu. Má výkon 74 kW/100 k a najvyšší krútiaci moment 220 Nm. Civic s novým vznetovým motorom sa k nám dováža z Veľkej Británie v troj- i päťdverovej verzii. Práve tú päťdverovú sme podrobili v uplynulých dňoch redakčnému testu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Už prvé dojmy z dieselového Civica sú viac ako dobré. Vnútorný priestor dôverne poznáme z testovania päťdverovej benzínovej verzie, takže sa môžeme sústrediť na pohonný agregát. Pochopiteľne nie je až tak tichý ako benzínový, s určitosťou sa však radí k tým menej hlučným. Počas jazdy však „brumlavý“ zvuk šestnásťventilového štvorvalca dokáže udeliť automobilu výraznú energickosť. S pribúdajúcou rýchlosťou hlučnosť takmer úplne zaniká a miešava sa s hlukom aerodynamickým. Mohutný záťah motora sa prejavuje už pred hranicou dvetisíc otáčok. Pri dvetisíc otáčkach dosiahne  motor najvyšší krútiaci moment 220 Nm a vtedy zaberá naplno. Vysoký krútiaci moment v nižších a  stredných  otáčkach poskytuje väčšiu pružnosť a vynikajúci výkon.

SkryťVypnúť reklamu

Koní pod kapotou pribúda každým stlačením akceleračného pedálu, najviac, až sto, je pohromade pri otáčkach 4500 min-1. Otáčkam a výkonu zodpovedá aj akustický prejav, ktorý je dobre utlmený a pri vyšších rýchlostiach ho vlastne ani nepočuť. Pomerne výkonný vznetový motor si s ľahkým autom pohráva takmer ako s pierkom. Pritom sa správa vyslovene úsporne. Nesnažili sme sa jazdiť príliš úsporne, a tak spotreba sa šplhala k hranici siedmich litrov. Pri jazde s ľahšou nohou to však ide aj pod 6 l/100 km.

Proporcie päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa konštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Neobvyklé je uloženie radiacej páky na prístrojovej doske. Táto konštrukcia dovoľuje vytvoriť rovnú, plochú podlahu kabíny a vzniknutý priestor podlahy dáva možnosť „priameho chodu“ spredu dozadu a zľava doprava. Interiér poskytuje komfort a pohodlné sedenie, má pôsobivý dizajn i vydarenú ergonómiu prístrojovej dosky. Dostatok miesta je vpredu i vzadu.
   
Honda Civic 5D 1,7 CDTi LS

SkryťVypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer …:1. Najväčší výkon 74 kW/100 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 220 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne  3,55 – 2,06 – 1,33 - 0,92 – 0,74, R – 3,58. Stály prevod hnanej nápravy 3,58.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1500 mm, rázvor náprav 2680 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1490 mm. Svetlá výška 150,5 mm. Pohotovostná hmotnosť 1295 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 182 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,2/4,3/5,0 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena 
Honda Civic 3D 1,7 CDTi S - 637 000 Sk
Honda Civic 5D 1,7 CDTi LS – 782 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,2/8,4 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,9/11,2 s
Max.  rýchlosť 182 km/h
Spotreba  6,3 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 147 1,9 JTD Progression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 275/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 191 km/h
Spotreba mesto 7,8 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,8 l/100 km
Cena 827 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 307 2,0 HDi XT Pack
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 250/1950 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 188 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 778 900 Sk                                   

Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,5 l/100 km
mimo mesta 4,8 l/100 km
kombinovaná 5,8 l/100 km
Cena 846 500 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 426
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 515
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 082
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 174
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 479
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 312
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu