SME
Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Honda Civic – s naftou je to lacnejšie

Honda Civic a benzínové motory, to je dokonalá a rokmi osvedčená symbióza. Pokus narušiť ju naftovými motormi pred pár rokmi trval len krátko. Terajšie Civicy s preplňovanými vznetovými motormi sú však realitou zrejme trvalou

. Japonská Honda siedmu generáciu modelov Civic dodáva so vznetovými motormi CTDi. Nová preplňovaná tisícsedemstovka so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail pochádza od výrobcu Isuzu. Je to moderná pohonná jednotka vybavená najmodernejšími technologickými prvkami vrátane variabilnej geometrie lopatiek turbodúchadla a riadeného prúdenia nasávacieho vzduchu. Má výkon 74 kW/100 k a najvyšší krútiaci moment 220 Nm. Civic s novým vznetovým motorom sa k nám dováža z Veľkej Británie v troj- i päťdverovej verzii. Práve tú päťdverovú sme podrobili v uplynulých dňoch redakčnému testu.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už prvé dojmy z dieselového Civica sú viac ako dobré. Vnútorný priestor dôverne poznáme z testovania päťdverovej benzínovej verzie, takže sa môžeme sústrediť na pohonný agregát. Pochopiteľne nie je až tak tichý ako benzínový, s určitosťou sa však radí k tým menej hlučným. Počas jazdy však „brumlavý“ zvuk šestnásťventilového štvorvalca dokáže udeliť automobilu výraznú energickosť. S pribúdajúcou rýchlosťou hlučnosť takmer úplne zaniká a miešava sa s hlukom aerodynamickým. Mohutný záťah motora sa prejavuje už pred hranicou dvetisíc otáčok. Pri dvetisíc otáčkach dosiahne  motor najvyšší krútiaci moment 220 Nm a vtedy zaberá naplno. Vysoký krútiaci moment v nižších a  stredných  otáčkach poskytuje väčšiu pružnosť a vynikajúci výkon.

Skryť Vypnúť reklamu

Koní pod kapotou pribúda každým stlačením akceleračného pedálu, najviac, až sto, je pohromade pri otáčkach 4500 min-1. Otáčkam a výkonu zodpovedá aj akustický prejav, ktorý je dobre utlmený a pri vyšších rýchlostiach ho vlastne ani nepočuť. Pomerne výkonný vznetový motor si s ľahkým autom pohráva takmer ako s pierkom. Pritom sa správa vyslovene úsporne. Nesnažili sme sa jazdiť príliš úsporne, a tak spotreba sa šplhala k hranici siedmich litrov. Pri jazde s ľahšou nohou to však ide aj pod 6 l/100 km.

Proporcie päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa konštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Neobvyklé je uloženie radiacej páky na prístrojovej doske. Táto konštrukcia dovoľuje vytvoriť rovnú, plochú podlahu kabíny a vzniknutý priestor podlahy dáva možnosť „priameho chodu“ spredu dozadu a zľava doprava. Interiér poskytuje komfort a pohodlné sedenie, má pôsobivý dizajn i vydarenú ergonómiu prístrojovej dosky. Dostatok miesta je vpredu i vzadu.
   
Honda Civic 5D 1,7 CDTi LS

Skryť Vypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer …:1. Najväčší výkon 74 kW/100 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 220 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne  3,55 – 2,06 – 1,33 - 0,92 – 0,74, R – 3,58. Stály prevod hnanej nápravy 3,58.

Skryť Vypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1500 mm, rázvor náprav 2680 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1490 mm. Svetlá výška 150,5 mm. Pohotovostná hmotnosť 1295 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 182 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,2/4,3/5,0 l/100 km.

Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena 
Honda Civic 3D 1,7 CDTi S - 637 000 Sk
Honda Civic 5D 1,7 CDTi LS – 782 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,2/8,4 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,9/11,2 s
Max.  rýchlosť 182 km/h
Spotreba  6,3 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 147 1,9 JTD Progression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 275/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 191 km/h
Spotreba mesto 7,8 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,8 l/100 km
Cena 827 000 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Peugeot 307 2,0 HDi XT Pack
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 250/1950 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 188 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 778 900 Sk                                   

Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,5 l/100 km
mimo mesta 4,8 l/100 km
kombinovaná 5,8 l/100 km
Cena 846 500 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  1. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Behind every successful business lies a set of skilled people
  5. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  6. Ako sa mení dynamika firiem?
  7. Hudbou proti holorubom.
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  10. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 459
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 330
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 184
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 632
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 449
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 346
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 285
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 151
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 629
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 4 793
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Posledný vyrobený Trabant zišiel z výrobnej linky 30. apríla 1991.

Na výrobnej linke ho vystriedal Volkswagen Polo.


6 h
Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Čisto na elektrinu prejde vyše 80 kilometrov.


13. jún
Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún