SME
Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Honda Civic – s naftou je to lacnejšie

Honda Civic a benzínové motory, to je dokonalá a rokmi osvedčená symbióza. Pokus narušiť ju naftovými motormi pred pár rokmi trval len krátko. Terajšie Civicy s preplňovanými vznetovými motormi sú však realitou zrejme trvalou

. Japonská Honda siedmu generáciu modelov Civic dodáva so vznetovými motormi CTDi. Nová preplňovaná tisícsedemstovka so systémom priameho vstrekovania paliva Common Rail pochádza od výrobcu Isuzu. Je to moderná pohonná jednotka vybavená najmodernejšími technologickými prvkami vrátane variabilnej geometrie lopatiek turbodúchadla a riadeného prúdenia nasávacieho vzduchu. Má výkon 74 kW/100 k a najvyšší krútiaci moment 220 Nm. Civic s novým vznetovým motorom sa k nám dováža z Veľkej Británie v troj- i päťdverovej verzii. Práve tú päťdverovú sme podrobili v uplynulých dňoch redakčnému testu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už prvé dojmy z dieselového Civica sú viac ako dobré. Vnútorný priestor dôverne poznáme z testovania päťdverovej benzínovej verzie, takže sa môžeme sústrediť na pohonný agregát. Pochopiteľne nie je až tak tichý ako benzínový, s určitosťou sa však radí k tým menej hlučným. Počas jazdy však „brumlavý“ zvuk šestnásťventilového štvorvalca dokáže udeliť automobilu výraznú energickosť. S pribúdajúcou rýchlosťou hlučnosť takmer úplne zaniká a miešava sa s hlukom aerodynamickým. Mohutný záťah motora sa prejavuje už pred hranicou dvetisíc otáčok. Pri dvetisíc otáčkach dosiahne  motor najvyšší krútiaci moment 220 Nm a vtedy zaberá naplno. Vysoký krútiaci moment v nižších a  stredných  otáčkach poskytuje väčšiu pružnosť a vynikajúci výkon.

SkryťVypnúť reklamu

Koní pod kapotou pribúda každým stlačením akceleračného pedálu, najviac, až sto, je pohromade pri otáčkach 4500 min-1. Otáčkam a výkonu zodpovedá aj akustický prejav, ktorý je dobre utlmený a pri vyšších rýchlostiach ho vlastne ani nepočuť. Pomerne výkonný vznetový motor si s ľahkým autom pohráva takmer ako s pierkom. Pritom sa správa vyslovene úsporne. Nesnažili sme sa jazdiť príliš úsporne, a tak spotreba sa šplhala k hranici siedmich litrov. Pri jazde s ľahšou nohou to však ide aj pod 6 l/100 km.

Proporcie päťdverového hatchbacku Honda Civic naznačujú veľkosť vnútorného priestoru, akým disponuje len máloktorý kompaktný automobil nižšej strednej triedy. Pri dĺžke 4285 mm, výške 1495 mm a vo svojej triede bezkonkurenčnom rázvore 2685 mm sa konštruktérom podarilo vytvoriť priestranný interiér porovnateľný s kompaktnými vanmi. Neobvyklé je uloženie radiacej páky na prístrojovej doske. Táto konštrukcia dovoľuje vytvoriť rovnú, plochú podlahu kabíny a vzniknutý priestor podlahy dáva možnosť „priameho chodu“ spredu dozadu a zľava doprava. Interiér poskytuje komfort a pohodlné sedenie, má pôsobivý dizajn i vydarenú ergonómiu prístrojovej dosky. Dostatok miesta je vpredu i vzadu.
   
Honda Civic 5D 1,7 CDTi LS

SkryťVypnúť reklamu

Motor
Vpredu naprieč uložený kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním paliva systémom Common Rail. Zdvihový objem 1686 cm3, vŕtanie a zdvih 79,0/86,0 mm. Kompresný pomer …:1. Najväčší výkon 74 kW/100 k pri otáčkach 4400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 220 Nm pri otáčkach 1800 min-1. Štyri ventily na valec, ventilový rozvod DOHC, poháňaný ozubeným remeňom. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej  zliatiny. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Päťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne  3,55 – 2,06 – 1,33 - 0,92 – 0,74, R – 3,58. Stály prevod hnanej nápravy 3,58.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok
Bezrámová konštrukcia, vpredu pomocný rám. Všetky kolesá nezávisle zavesené, vpredu na spodných trojuholníkových ramenách a vzperách McPherson, vzadu dvojité lichobežníkové ramená. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu kotúčové s vnútorným chladením, vzadu bubnové, ABS a EBV. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s elektrickým posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4285/1695/1500 mm, rázvor náprav 2680 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1472/1490 mm. Svetlá výška 150,5 mm. Pohotovostná hmotnosť 1295 kg. Objem batožinového priestoru 370 dm³. Objem palivovej nádrže 50 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 182 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 11,5 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 6,2/4,3/5,0 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria
Samonosná oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena 
Honda Civic 3D 1,7 CDTi S - 637 000 Sk
Honda Civic 5D 1,7 CDTi LS – 782 000 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 11,5 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  6,2/8,4 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,9/11,2 s
Max.  rýchlosť 182 km/h
Spotreba  6,3 l/100 km


Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 147 1,9 JTD Progression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 275/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 9,9 s
Max. rých. 191 km/h
Spotreba mesto 7,8 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,8 l/100 km
Cena 827 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot 307 2,0 HDi XT Pack
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 80 kW/110 k
Krút. mom. 250/1950 Nm.min-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 188 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 778 900 Sk                                   

Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol
Zdvih. objem 1995 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 250/2000 Nm.min-1
0 – 100 km/h 10,9 s
Max. rých. 185 km/h
Spotreba mesto 7,5 l/100 km
mimo mesta 4,8 l/100 km
kombinovaná 5,8 l/100 km
Cena 846 500 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 443
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 11 119
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 986
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 621
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 6 208
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 740
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 351
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 830
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Na návrhy sulíkovcov sme sa pozreli z vecného a odborného hľadiska.


14 h
Slovensko vs. Lotyšsko, online prenos s MS v hokeji do 20 rokov 2022.

Sledovali ste online prenos z MS v hokeji U20 2022: Slovensko - Lotyšsko.


Sportnet 12 h
Premiér Heger a minister Matovič.

Koaličné rokovania budú pokračovať na budúci týždeň.


10 h
Iránskeho spisovateľa Salmana Rushdieho napadli pred prednáškou v New Yorku.

Autor Satanských veršov je zatiaľ nažive.


11 h

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: My dúchotci
  2. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  3. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov?
  4. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  5. Tupou Ceruzou: Igor, poď už dole!
  6. Ján Škerko: Sulík alebo Matovič? Kto to myslí so Slovenskom dobre a kto nie
  7. Marian Nanias: Jadrová energia – Olivia Newton-John - úžasná umelkyňa – úžasná rodina.
  8. Júlia Piraňa Mikolášiková: Herečka Karin Haydu nespáchala poisťovací podvod. Prokurátorka rozhodla po viac ako deviatich rokov
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 620
  2. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 13 954
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 10 770
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 825
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 805
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 7 735
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 654
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 365
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu