SME
reklama

Posledný autoslalom sezóny bol v Trebaticiach

Slalomárska sezóna je na konci. V Trebaticiach neďaleko Piešťan sa 17. novembra uskutočnili posledné preteky. Napriek mrazivému počasiu sa v areáli stretlo viac ako sto jazdcov.

Posledné preteky sezóny majú vždy rovnaký termín – 17. november. Okrem toho, že je vtedy štátny sviatok, je tento dátum pre seriál AutoSlalom mimoriadne dôležitý – práve na Deň boja za slobodu a demokraciu sa v roku 2006 konali vôbec prvé preteky AS tímu.

TREBATICE. Stalo sa dobrým zvykom, že slalomárska sezóna začína i končí v kartingovom areáli v Trebaticiach, iba na skok od Piešťan. Kompaktnosť areálu, dobrý výhľad na celú trať a v neposlednom rade vykurovaný bufet predurčujú Trebatický areál pre tieto „zimné“ podujatia.

V predregistrácii sa prihlásilo 110 pretekárov + deviati náhradníci, reálne sa na rannú registráciu a na štartovú čiaru dostavilo 101 jazdcov. Vzhľadom na nevľúdnosť počasia je to skvelý počet jazdcov.

-6,5°C hovorí za všetko...

V polovici novembra sa dá očakávať čokoľvek, vrátane snehových závejov, ale predpoveď tentokrát neznela nijak drasticky. Napriek tomu ráno o pol siedmej teplomery ukazovali hodnotu -6,5°C.

Všade vôkol námraza, zamrznuté okná na stanovišti moderátora a všadeprítomná hmla sľubovali naozaj nevšedné slalomové zážitky. Našťastie, všetkým zúčastneným bolo jasné, že za týchto podmienok pôjde hlavne o zábavu a odreagovanie sa, nie o traťové rekordy.

Nulová priľnavosť, mráz a hmla

Registrácia vo vykúrenom bufete prebehla bez zdržania, a tak sa o 9.15 zišli jazdci na rozprave. Už počas nej sa zdvihla hmla a trochu sa rozjasnilo, čo bolo dobrým znamením. Teplota sa postupom času vyšplhala na -1,5°C, no priľnavosť podchladeného asfaltu zostávala nulová.

Prvý jazdec odštartoval tesne po 9:30, čiže presne podľa harmonogramu. Jeho dodržiavanie bolo v tomto prípade veľmi dôležité, keďže pri 101 jazdcoch by každé zbytočné zdržanie mohlo spôsobiť, že kvôli tme by sa nedali preteky dojazdiť.

Pohľad do depa bol neobyčajne zaujímavý, keďže mnohí tradiční jazdci priviezli netradičnú techniku. Pretekárske špeciály už v mnohých prípadoch oddychujú v dielňach a na rad prišli najrôznejšie „zimné špeciály“. Ako to teda vyzeralo v jednotlivých triedach?

S1 do 1400 ccm

Trieda malorážok začína byť znovu silne obsadená. Tento krát v nej súťažilo 33 jazdcov. Okrem iných sú v S1 fakticky všetky oldschoolové škodovky, ktorým sa na studenom klzkom asfalte darili efektné powerslidy.

Suverénom kategórie je neohrozený Zolo Lovász na Peugeote 106. Ten prepožičal miesto druhého pilota Stanovi Krivákovi, ktorému sa však so Zolovým autom až tak nedarilo a skončil dvanásty. Druhé miesto obsadil Michal Klenko na Honde Civic a tretí skončil skvelo jazdiaci Miroslav Kohút na drobnom Fiate Cinquecento.

Zvláštnu zmienku si zaslúži jediný mimoeurópsky účastník seriálu AZ Pneu AutoSlalom, Masayuki Ishikawa z Japonska, ktorý statočne bojuje za volantom litrového Nissanu Micra a v Trebaticiach ukoristil pekné 6. miesto. Azda nikomu tak celá AS komunita nepraje konečne prvé pódiové umiestnenie ako práve Japoncovi. V AZ pneu AutoSlalom sponzorovanom najväčším pneumatiky zastrešujúcim online obchodom to už naozaj žiaden jazdec nemá ľahké...

S2 do 1600 ccm

Len desať jazdcov v S2 dávalo slušné šance na umiestnenie každému, kto nechyboval. Tento krát efektnou a agresívnou jazdou viedol Levičan Juraj Kóssi na Honde Civic VTi. Druhú priečku si profesorskou jazdou zaslúžil „Iceman“ Miro Baláž s Renaultom Twingo RS.

Na treťom mieste dojazdil domáci Tomáš Komár s Hondou CRX. V triede S2 malo premiéru ďalšie Twingo RS vo verzii Gordini, ktoré sedlá Jakub Škopek.

S3 do 2000 ccm

O jedného jazdca viac, teda 11, z toho dve dámy, jazdilo v triede S3. S netradičnou technikou sa vytasil Braňo Goga s Barborkou Vaňovou, ktorí počas sezóny sedlajú nabrúsenú Hondu S2000 turbo. Tentokrát vyzvŕtali civilnú Hondu CR-V, ktorá predvádzala jednoznačne najväčšie bočné náklony z celého štartového poľa.

Kategórii S3 však dominoval Andy Bogy so Seatom Ibiza Cupra, ktorý sa stáva vážnym favoritom kategórie S3. Druhú priečku, v súčte časov iba 155 tisícin sekundy za Andym, obsadil Edo Bednárik s Hondou Civic Type R.

Edo pri svojom nedávnom comebacku do seriálu pritiahol i brata Davida, jazdiaceho na jeho bývalom stroji, ktorým je skvelá Integra Type R a v Trebaticiach skončil hneď za ním, na treťom mieste.

S4 nad 2000 ccm

Kategória S4 zaznamenala účasť 21 jazdcov. Netradične a zrejme po prvýkrát v histórii seriálu sa v S4 objavili tradiční slalomári – otec a syn Jarábekovci z Nitry. Tentokrát si pri súťažení dopriali plný komfort, ktorý im poskytol Mercedes E430 4 Matic.

Smutne a predčasne skončili preteky pre favoritov tejto kategórie – Michala Hrabovca a Vaša Faltusa s Mitsubishi EVO 9. V prvej zákrute po štarte v prvej ostrej jazde dostal Vašo na studenom asfalte zákerný šmyk, vďaka ktorému škrtol prednou časťou o protisvah a bolo po pretekoch.

Prvé miesto si s prehľadom privlastnil Michal Žiak s EVO osmičkou, nasledoval ho agresívne a pre divákov jazdiaci Milan Matias s Fordom Sierra Cosworth. Osem sekúnd v súčte časov naňho strácal tretí Peter Baláž so Seatom Leon Cupra R.

SS2 do 1600 ccm

Pätnástka jazdcov v špeciáloch rozhodne patrí k slalomárskej elite. Práve tu sa presne po roku objavil vždy usmiaty Pepa Peřina. Dobre si ho pamätáme za volantom Imprezy STi, ktorú sa nebál poriadne chytiť pod krkom.

Tentokrát bol dablérom Jakuba Krála s ostrým továrenským špeciálom Citroen C2 R2, ktorý doslova deklasoval súperov a SS dvojky suverénne vyhral s odstupom päť sekúnd v súčte časov. Na druhom mieste skončil Vladimír Machoň so špeciálom Opel Corsa GSI prvej generácie.

Pohár za tretie miesto putoval, rovnako ako prvé dva, na Moravu. Odviezol ho tam Michal Kašpar s nabrúseným Citroenom Saxo VTS. Suverénna Lucka Červenková skončila štvrtá a tesne porazila Mikiho Čambala na piatej priečke. To sa jej v Trebaticiach podarilo už druhýkrát a tento výkon si naozaj zaslúži poklonu.

SS3 nad 1600 ccm

V kategórii SS3 sa stretlo 12 jazdcov na naozaj rôznorodých strojoch. Najúspešnejší bol ako obvykle Tonda Červenka so špičkovo pripraveným Peugeotom 205 GTi, ktorý však porazil druhého Tomáša Palaja s VW Golf II TDI 4x4 v súčte časov iba o 19 tisícin sekundy.

Necelú pol sekundu v súčte strácal domáci Ľuboš Čelín s brutálne poladeným BMW 330d. Poprvýkrát a snáď nie naposledy sa v seriáli AZ Pneu AutoSlalom objavil Vlado Lednár s profesionálne pripraveným „závoďákom“ BMW M3.

J – juniori

Do Trebatíc sa dostavili iba štyria mladíci, konkurencia teda nebola silná. Prvé miesto s prehľadom ukoristil Martin Hroba z Nitry na bývalej CUP-ovej Fabii.

Za ním skončil Patrik Pavkov na Chevrolete Kalos a tretie miesto obsadil nováčik Zdeno Gergel s vtipne pomaľovaným Daewoo Nexia.

D – dámy

Druhá polovica sezóny 2011 zaznamenala zvýšený záujem o dámsku kategóriu. V Trebaticiach sme zaregistrovali až deväť pretekárok, čo je veľmi slušná účasť. Prvé miesto si nenechala ujsť skvelá Lucka Červenková, ktorej tunajšia dráha očividne veľmi sedí, a jej Citroenu Saxo VTS takisto.

Druhá priečka patrila Martine Kašparovej na stroji rovnakej značky a tretiu priečku si vybojovala tradičná bojovníčka Monika Weisová na Honde Prelude. Veríme, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcej sezóne, veď pekná žena za volantom pretekárskeho auta, to je sen skoro všetkých nás.

Novembrové Trebatice teda dali definitívnu bodku za seriálom AZ Pneu AutoSlalom 2011. V tejto chvíli už organizátori naplno pripravujú nasledujúcu slalomársku sezónu, ktorá by mala byť ešte zaujímavejšia a mali by v nej opäť pribudnúť nové trate. ,

No ešte predtým si to jazdci rozdajú s organizátormi vo vytrvalostných motokárových pretekoch v kartingovej hale Kart1 Arena v Petržalke, kde sa druhého decembra stretneme na slávnostnom vyhlásení víťazov seriálu.

X.AZ Pneu AutoSlalom 2011
17.11.2011 kartingová dráha Trebatice

Víťazi jednotlivých kategórií

kat. S1 do 1 400 ccm
I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rally 2:17.063
II. miesto št. č. 505 Michal KLENKO Honda Civic 2:20.823
III. miesto št. č. 041 Miroslav KOHÚT Fiat Cinquecento 2:22.373
kat. S2 do 1 600 ccm
I. miesto št. č. 902 Juraj KÓSSI Honda Civic VTi 2:16.190
II. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS 2:20.586
III. miesto št. č. 311 Tomáš KOMÁR Honda CRX 2:21.007
kat. S3 do 2 000 ccm
I. miesto št. č. 321 Andy Bogy Seat Ibiza Cupra II 2:17.588
II. miesto št. č. 274 Edo BEDNÁRIK Honda Civic Type R 2:17.743
III. miesto št. č. 273 David BEDNÁRIK Honda Integra Type R 2:19.068
kat. S4 nad 2 000 ccm
I. miesto št. č. 267 Michal ŽIAK Mitsubishi EVO VIII 2:08.770
II. miesto št. č. 277 Milan MATYAS Ford Sierra Cosworth 2:11.875
III. miesto št. č. 195 Peter BALÁŽ Seat Leon Cupra R 2:19.046
kat. SS2 špeciál do 1 600 ccm
I. miesto št. č. 999 Jakub KRÁL Citroen C2 R2 2:07.114
II. miesto št. č. 282 Vladimír MACHOŇ Opel Corsa GSi 2:13.364
III. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 2:14.488
kat. SS3 špeciál nad 1 600 ccm
I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi 2:05.684
II. miesto št. č. 214 Tomáš PALAJ VW Golf II TDi 4x4 2:06.003
III. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d 2:06.681
kat. D - dámy
I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:15.404
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 2:18.055
III. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 2:20.191
kat. J - juniori
I. miesto št. č. 425 Martin HROBA Škoda Fabia 2:16.887
II. miesto št. č. 677 Patrik PAVKOV Chevrolet Kalos 2:28.274
III. miesto št. č. 506 Zdenko GERGEL Daewoo Nexia 2:49.707

Podrobnejšie výsledky, fotoalbumy, videá z pretekov a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  2. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  3. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  7. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  8. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 694
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 526
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 15 377
  4. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 11 908
  5. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 670
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 9 982
  7. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 624
  8. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 378
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Věra Tepličková: Prečo voliť Pellegriniho?
  2. Ľuboš Vodička: Čerín, kostol za hradbami
  3. Martin Pánik: Sú premnožené
  4. Jan Pražák: Hříšná Maruška
  5. Otilia Horrocks: Netradičný model traktora predstavil verejnosti včera Peter Pellegrini.
  6. Jozef Sitko: V RTVS diskusia ako v krčme
  7. Peter Kollega: Pán (súdruh) Pellegrini okamžite sa vráťte do práce
  8. Ivan Mlynár: Krátky článok bez názvu.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 44 998
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 455
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 330
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 12 231
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 341
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 327
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 7 640
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 415
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu