Posledný autoslalom sezóny bol v Trebaticiach

Slalomárska sezóna je na konci. V Trebaticiach neďaleko Piešťan sa 17. novembra uskutočnili posledné preteky. Napriek mrazivému počasiu sa v areáli stretlo viac ako sto jazdcov.

Posledné preteky sezóny majú vždy rovnaký termín – 17. november. Okrem toho, že je vtedy štátny sviatok, je tento dátum pre seriál AutoSlalom mimoriadne dôležitý – práve na Deň boja za slobodu a demokraciu sa v roku 2006 konali vôbec prvé preteky AS tímu.

TREBATICE. Stalo sa dobrým zvykom, že slalomárska sezóna začína i končí v kartingovom areáli v Trebaticiach, iba na skok od Piešťan. Kompaktnosť areálu, dobrý výhľad na celú trať a v neposlednom rade vykurovaný bufet predurčujú Trebatický areál pre tieto „zimné“ podujatia.

V predregistrácii sa prihlásilo 110 pretekárov + deviati náhradníci, reálne sa na rannú registráciu a na štartovú čiaru dostavilo 101 jazdcov. Vzhľadom na nevľúdnosť počasia je to skvelý počet jazdcov.

-6,5°C hovorí za všetko...

V polovici novembra sa dá očakávať čokoľvek, vrátane snehových závejov, ale predpoveď tentokrát neznela nijak drasticky. Napriek tomu ráno o pol siedmej teplomery ukazovali hodnotu -6,5°C.

Všade vôkol námraza, zamrznuté okná na stanovišti moderátora a všadeprítomná hmla sľubovali naozaj nevšedné slalomové zážitky. Našťastie, všetkým zúčastneným bolo jasné, že za týchto podmienok pôjde hlavne o zábavu a odreagovanie sa, nie o traťové rekordy.

Nulová priľnavosť, mráz a hmla

Registrácia vo vykúrenom bufete prebehla bez zdržania, a tak sa o 9.15 zišli jazdci na rozprave. Už počas nej sa zdvihla hmla a trochu sa rozjasnilo, čo bolo dobrým znamením. Teplota sa postupom času vyšplhala na -1,5°C, no priľnavosť podchladeného asfaltu zostávala nulová.

Prvý jazdec odštartoval tesne po 9:30, čiže presne podľa harmonogramu. Jeho dodržiavanie bolo v tomto prípade veľmi dôležité, keďže pri 101 jazdcoch by každé zbytočné zdržanie mohlo spôsobiť, že kvôli tme by sa nedali preteky dojazdiť.

Pohľad do depa bol neobyčajne zaujímavý, keďže mnohí tradiční jazdci priviezli netradičnú techniku. Pretekárske špeciály už v mnohých prípadoch oddychujú v dielňach a na rad prišli najrôznejšie „zimné špeciály“. Ako to teda vyzeralo v jednotlivých triedach?

S1 do 1400 ccm

Trieda malorážok začína byť znovu silne obsadená. Tento krát v nej súťažilo 33 jazdcov. Okrem iných sú v S1 fakticky všetky oldschoolové škodovky, ktorým sa na studenom klzkom asfalte darili efektné powerslidy.

Suverénom kategórie je neohrozený Zolo Lovász na Peugeote 106. Ten prepožičal miesto druhého pilota Stanovi Krivákovi, ktorému sa však so Zolovým autom až tak nedarilo a skončil dvanásty. Druhé miesto obsadil Michal Klenko na Honde Civic a tretí skončil skvelo jazdiaci Miroslav Kohút na drobnom Fiate Cinquecento.

Zvláštnu zmienku si zaslúži jediný mimoeurópsky účastník seriálu AZ Pneu AutoSlalom, Masayuki Ishikawa z Japonska, ktorý statočne bojuje za volantom litrového Nissanu Micra a v Trebaticiach ukoristil pekné 6. miesto. Azda nikomu tak celá AS komunita nepraje konečne prvé pódiové umiestnenie ako práve Japoncovi. V AZ pneu AutoSlalom sponzorovanom najväčším pneumatiky zastrešujúcim online obchodom to už naozaj žiaden jazdec nemá ľahké...

S2 do 1600 ccm

Len desať jazdcov v S2 dávalo slušné šance na umiestnenie každému, kto nechyboval. Tento krát efektnou a agresívnou jazdou viedol Levičan Juraj Kóssi na Honde Civic VTi. Druhú priečku si profesorskou jazdou zaslúžil „Iceman“ Miro Baláž s Renaultom Twingo RS.

Na treťom mieste dojazdil domáci Tomáš Komár s Hondou CRX. V triede S2 malo premiéru ďalšie Twingo RS vo verzii Gordini, ktoré sedlá Jakub Škopek.

S3 do 2000 ccm

O jedného jazdca viac, teda 11, z toho dve dámy, jazdilo v triede S3. S netradičnou technikou sa vytasil Braňo Goga s Barborkou Vaňovou, ktorí počas sezóny sedlajú nabrúsenú Hondu S2000 turbo. Tentokrát vyzvŕtali civilnú Hondu CR-V, ktorá predvádzala jednoznačne najväčšie bočné náklony z celého štartového poľa.

Kategórii S3 však dominoval Andy Bogy so Seatom Ibiza Cupra, ktorý sa stáva vážnym favoritom kategórie S3. Druhú priečku, v súčte časov iba 155 tisícin sekundy za Andym, obsadil Edo Bednárik s Hondou Civic Type R.

Edo pri svojom nedávnom comebacku do seriálu pritiahol i brata Davida, jazdiaceho na jeho bývalom stroji, ktorým je skvelá Integra Type R a v Trebaticiach skončil hneď za ním, na treťom mieste.

S4 nad 2000 ccm

Kategória S4 zaznamenala účasť 21 jazdcov. Netradične a zrejme po prvýkrát v histórii seriálu sa v S4 objavili tradiční slalomári – otec a syn Jarábekovci z Nitry. Tentokrát si pri súťažení dopriali plný komfort, ktorý im poskytol Mercedes E430 4 Matic.

Smutne a predčasne skončili preteky pre favoritov tejto kategórie – Michala Hrabovca a Vaša Faltusa s Mitsubishi EVO 9. V prvej zákrute po štarte v prvej ostrej jazde dostal Vašo na studenom asfalte zákerný šmyk, vďaka ktorému škrtol prednou časťou o protisvah a bolo po pretekoch.

Prvé miesto si s prehľadom privlastnil Michal Žiak s EVO osmičkou, nasledoval ho agresívne a pre divákov jazdiaci Milan Matias s Fordom Sierra Cosworth. Osem sekúnd v súčte časov naňho strácal tretí Peter Baláž so Seatom Leon Cupra R.

SS2 do 1600 ccm

Pätnástka jazdcov v špeciáloch rozhodne patrí k slalomárskej elite. Práve tu sa presne po roku objavil vždy usmiaty Pepa Peřina. Dobre si ho pamätáme za volantom Imprezy STi, ktorú sa nebál poriadne chytiť pod krkom.

Tentokrát bol dablérom Jakuba Krála s ostrým továrenským špeciálom Citroen C2 R2, ktorý doslova deklasoval súperov a SS dvojky suverénne vyhral s odstupom päť sekúnd v súčte časov. Na druhom mieste skončil Vladimír Machoň so špeciálom Opel Corsa GSI prvej generácie.

Pohár za tretie miesto putoval, rovnako ako prvé dva, na Moravu. Odviezol ho tam Michal Kašpar s nabrúseným Citroenom Saxo VTS. Suverénna Lucka Červenková skončila štvrtá a tesne porazila Mikiho Čambala na piatej priečke. To sa jej v Trebaticiach podarilo už druhýkrát a tento výkon si naozaj zaslúži poklonu.

SS3 nad 1600 ccm

V kategórii SS3 sa stretlo 12 jazdcov na naozaj rôznorodých strojoch. Najúspešnejší bol ako obvykle Tonda Červenka so špičkovo pripraveným Peugeotom 205 GTi, ktorý však porazil druhého Tomáša Palaja s VW Golf II TDI 4x4 v súčte časov iba o 19 tisícin sekundy.

Necelú pol sekundu v súčte strácal domáci Ľuboš Čelín s brutálne poladeným BMW 330d. Poprvýkrát a snáď nie naposledy sa v seriáli AZ Pneu AutoSlalom objavil Vlado Lednár s profesionálne pripraveným „závoďákom“ BMW M3.

J – juniori

Do Trebatíc sa dostavili iba štyria mladíci, konkurencia teda nebola silná. Prvé miesto s prehľadom ukoristil Martin Hroba z Nitry na bývalej CUP-ovej Fabii.

Za ním skončil Patrik Pavkov na Chevrolete Kalos a tretie miesto obsadil nováčik Zdeno Gergel s vtipne pomaľovaným Daewoo Nexia.

D – dámy

Druhá polovica sezóny 2011 zaznamenala zvýšený záujem o dámsku kategóriu. V Trebaticiach sme zaregistrovali až deväť pretekárok, čo je veľmi slušná účasť. Prvé miesto si nenechala ujsť skvelá Lucka Červenková, ktorej tunajšia dráha očividne veľmi sedí, a jej Citroenu Saxo VTS takisto.

Druhá priečka patrila Martine Kašparovej na stroji rovnakej značky a tretiu priečku si vybojovala tradičná bojovníčka Monika Weisová na Honde Prelude. Veríme, že tento trend bude pokračovať aj v nasledujúcej sezóne, veď pekná žena za volantom pretekárskeho auta, to je sen skoro všetkých nás.

Novembrové Trebatice teda dali definitívnu bodku za seriálom AZ Pneu AutoSlalom 2011. V tejto chvíli už organizátori naplno pripravujú nasledujúcu slalomársku sezónu, ktorá by mala byť ešte zaujímavejšia a mali by v nej opäť pribudnúť nové trate. ,

No ešte predtým si to jazdci rozdajú s organizátormi vo vytrvalostných motokárových pretekoch v kartingovej hale Kart1 Arena v Petržalke, kde sa druhého decembra stretneme na slávnostnom vyhlásení víťazov seriálu.

X.AZ Pneu AutoSlalom 2011
17.11.2011 kartingová dráha Trebatice

Víťazi jednotlivých kategórií

kat. S1 do 1 400 ccm
I. miesto št. č. 905 Zoltán LOVÁSZ Peugeot 106 Rally 2:17.063
II. miesto št. č. 505 Michal KLENKO Honda Civic 2:20.823
III. miesto št. č. 041 Miroslav KOHÚT Fiat Cinquecento 2:22.373
kat. S2 do 1 600 ccm
I. miesto št. č. 902 Juraj KÓSSI Honda Civic VTi 2:16.190
II. miesto št. č. 008 Miro BALÁŽ Renault Twingo RS 2:20.586
III. miesto št. č. 311 Tomáš KOMÁR Honda CRX 2:21.007
kat. S3 do 2 000 ccm
I. miesto št. č. 321 Andy Bogy Seat Ibiza Cupra II 2:17.588
II. miesto št. č. 274 Edo BEDNÁRIK Honda Civic Type R 2:17.743
III. miesto št. č. 273 David BEDNÁRIK Honda Integra Type R 2:19.068
kat. S4 nad 2 000 ccm
I. miesto št. č. 267 Michal ŽIAK Mitsubishi EVO VIII 2:08.770
II. miesto št. č. 277 Milan MATYAS Ford Sierra Cosworth 2:11.875
III. miesto št. č. 195 Peter BALÁŽ Seat Leon Cupra R 2:19.046
kat. SS2 špeciál do 1 600 ccm
I. miesto št. č. 999 Jakub KRÁL Citroen C2 R2 2:07.114
II. miesto št. č. 282 Vladimír MACHOŇ Opel Corsa GSi 2:13.364
III. miesto št. č. 176 Michal KAŠPAR Citroen Saxo VTS 2:14.488
kat. SS3 špeciál nad 1 600 ccm
I. miesto št. č. 777 Tonda ČERVENKA Peugeot 205 GTi 2:05.684
II. miesto št. č. 214 Tomáš PALAJ VW Golf II TDi 4x4 2:06.003
III. miesto št. č. 330 Ľuboš ČELÍN BMW 330d 2:06.681
kat. D - dámy
I. miesto št. č. 021 Lucka ČERVENKOVÁ Citroen Saxo VTS 2:15.404
II. miesto št. č. 182 Martina KAŠPAROVÁ Citroen Saxo VTS 2:18.055
III. miesto št. č. 300 Monika WEISOVÁ Honda Prelude 2:20.191
kat. J - juniori
I. miesto št. č. 425 Martin HROBA Škoda Fabia 2:16.887
II. miesto št. č. 677 Patrik PAVKOV Chevrolet Kalos 2:28.274
III. miesto št. č. 506 Zdenko GERGEL Daewoo Nexia 2:49.707

Podrobnejšie výsledky, fotoalbumy, videá z pretekov a profily jazdcov hľadajte na www.autoslalom.sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 620
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 033
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 571
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 009
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 706
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 370
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 148
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 090
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 695
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 621

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

KOMENTÁRE

Mala byť ombudsmanka aj na pochode za rodinu?

Bubon, koláž Krista a zástava, celý výjav pripomínal akúsi civilnú procesiu.

BRATISLAVA

Dá sa v Dunaji oficiálne kúpať?

Na Dunaji bolo kedysi nielen legendárne Lido, ale aj lodné kúpaliská.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.