Linky STK a priestory emisnej kontroly budú kontrolovať kamery

Záznamy z kamier majú zabrániť tomu, aby technici vykonali technickú kontrolu či emisnú kontrolu bez pristavenia auta. V stredu to schválil parlament.

BRATISLAVA. Kontrolné linky staníc technickej kontroly a priestory pracoviska emisnej kontroly budú kontrolovať kamery. Predpokladá to novela zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, ktorú v stredu schválil parlament.

"Hlavným účelom novely je zabezpečiť spoľahlivosť a nespochybniteľnosť vykonaných kontrol motorových vozidiel v staniciach technickej kontroly (STK) a na pracoviskách emisnej kontroly s cieľom zvýšiť bezpečnosť premávky na pozemných komunikáciách," píše sa v dôvodovej správ k novele.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kamery majú zabrániť korupcii

Záznamy z kamier majú zabrániť tomu, aby technici vykonali technickú kontrolu či emisnú kontrolu bez pristavenia auta a zabezpečiť vnútornú kontrolu technikov.

V dôvodovej správe sa uvádza, že s využitím prístupu do jednotného informačného systému je možné odhaliť nepoctivé kontroly, chýba však "odstrašujúci" efekt, keďže vzhľadom na počet STK je pravdepodobnosť odhalenia pomerne nízka. Monitorovanie by malo priniesť zvýšenie kvality výkonu technických kontrol, identifikácie vozidiel a zvýšenie bezpečnosti vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.

STK budú mať rok a pol na zavedenie kamier

Záznamové zariadenia by mali byť povinné od 30. júna 2013, dovtedy budú mať prevádzkovatelia staníc prechodné obdobie, aby si ich zabezpečili. Za porušenie zákona budú po spomínanom termíne hroziť pokuty až do 16 597 eur.

Predkladateľ novely, minister dopravy Ján Figeľ (KDH) považuje zavedenie kamier za príspevok k transparentnosti a kvalite dodržiavania bezpečnosti predpisov. Tento štandard postupne zavádza celá EÚ.

Monitorované priestory budú musieť byť zreteľne označené. K digitálnym záznamom bude mať prístup ministerstvo, krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie, obvodný úrad dopravy, polícia a oprávnená osoba technickej či emisnej kontroly.

Prerábka na LPG bude jednoduchšia

Poslanci schválili aj pozmeňovací návrh Jozefa Viskupiča (nezaradený), ktorý uľahčuje prestavbu motorového vozidla z benzínového na plynový pohon. Podľa poslanca nie je opodstatnené posielať vodičov do zahraničia na špeciálnu skúšku auta, ktorá sa u nás absolvovať nedá.

"Štandardná emisná kontrola, aká sa u nás používa pre všetky autá v premávke, musí postačovať ako dôkaz, že auto je spôsobilé prevádzky na pozemných komunikáciách," vysvetlil svoj zámer Viskupič.

Ak novelu podpíše prezident Ivan Gašparovič, účinná bude od 1. februára budúceho roka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 241
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 535
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 806
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 594
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 023
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 589
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 636
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 668
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 807
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 214

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.