SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Linky STK a priestory emisnej kontroly budú kontrolovať kamery

Záznamy z kamier majú zabrániť tomu, aby technici vykonali technickú kontrolu či emisnú kontrolu bez pristavenia auta. V stredu to schválil parlament.

BRATISLAVA. Kontrolné linky staníc technickej kontroly a priestory pracoviska emisnej kontroly budú kontrolovať kamery. Predpokladá to novela zákona o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, ktorú v stredu schválil parlament.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Hlavným účelom novely je zabezpečiť spoľahlivosť a nespochybniteľnosť vykonaných kontrol motorových vozidiel v staniciach technickej kontroly (STK) a na pracoviskách emisnej kontroly s cieľom zvýšiť bezpečnosť premávky na pozemných komunikáciách," píše sa v dôvodovej správ k novele.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Kamery majú zabrániť korupcii

Záznamy z kamier majú zabrániť tomu, aby technici vykonali technickú kontrolu či emisnú kontrolu bez pristavenia auta a zabezpečiť vnútornú kontrolu technikov.

V dôvodovej správe sa uvádza, že s využitím prístupu do jednotného informačného systému je možné odhaliť nepoctivé kontroly, chýba však "odstrašujúci" efekt, keďže vzhľadom na počet STK je pravdepodobnosť odhalenia pomerne nízka. Monitorovanie by malo priniesť zvýšenie kvality výkonu technických kontrol, identifikácie vozidiel a zvýšenie bezpečnosti vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách.

STK budú mať rok a pol na zavedenie kamier

Záznamové zariadenia by mali byť povinné od 30. júna 2013, dovtedy budú mať prevádzkovatelia staníc prechodné obdobie, aby si ich zabezpečili. Za porušenie zákona budú po spomínanom termíne hroziť pokuty až do 16 597 eur.

SkryťVypnúť reklamu

Predkladateľ novely, minister dopravy Ján Figeľ (KDH) považuje zavedenie kamier za príspevok k transparentnosti a kvalite dodržiavania bezpečnosti predpisov. Tento štandard postupne zavádza celá EÚ.

Monitorované priestory budú musieť byť zreteľne označené. K digitálnym záznamom bude mať prístup ministerstvo, krajský úrad pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie, obvodný úrad dopravy, polícia a oprávnená osoba technickej či emisnej kontroly.

Prerábka na LPG bude jednoduchšia

Poslanci schválili aj pozmeňovací návrh Jozefa Viskupiča (nezaradený), ktorý uľahčuje prestavbu motorového vozidla z benzínového na plynový pohon. Podľa poslanca nie je opodstatnené posielať vodičov do zahraničia na špeciálnu skúšku auta, ktorá sa u nás absolvovať nedá.

SkryťVypnúť reklamu

"Štandardná emisná kontrola, aká sa u nás používa pre všetky autá v premávke, musí postačovať ako dôkaz, že auto je spôsobilé prevádzky na pozemných komunikáciách," vysvetlil svoj zámer Viskupič.

Ak novelu podpíše prezident Ivan Gašparovič, účinná bude od 1. februára budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 199
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 912
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 432
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 055
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 920
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 218
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 094
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Martin Sústrik: Kobrí efekt
  2. Ján Šeďo: Ak chce volič, aj "famózny výsledok" môže byť potupnou prehrou.
  3. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  4. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  5. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  6. Helena Michlíková: Dúha
  7. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  8. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 494
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 053
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 149
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 021
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 786
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 521
  8. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 349
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu