SME

Subaru ukázalo auto pre radosť. BRZ

Nízke ťažisko, plochý motor, výborné rozloženie hmotnosti, pohon zadnej nápravy, malý volant a pútavý vzhľad. Subaru a Toyota našli spoločný a históriou osvedčený recept na auto pre radosť.

Subaru BRZ dostane do vienka elektronický stabilizačný systém. Výrobca sľubuje jeho kompromisné naladenie medzi bezpečnosťou a potešením z jazdy. Dúfajme, že sa bude dať vypnúť, hoci sa o tom teraz nehovorí.Subaru BRZ dostane do vienka elektronický stabilizačný systém. Výrobca sľubuje jeho kompromisné naladenie medzi bezpečnosťou a potešením z jazdy. Dúfajme, že sa bude dať vypnúť, hoci sa o tom teraz nehovorí. (Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Konečne nebude Mazda MX5 sám vojak v poli medzi ľahkými športovými autami s nízkym ťažiskom a pohonom zadnej nápravy. Zdá sa, že automobilky sa umúdrili a konečne ponúknu niečo pre šoférov, ktorí potrebujú radosť z jazdy a nie masírovanie ega 400 konskými silami a dvomi tonami hmotnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iba 1,3 metra vysoké Subaru BRZ si vystačí s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 205 Nm, pretože koncepcia karosérie 2+2 miestneho vozidla dovolila stiahnuť hmotnosť na 1220 kilogramov. Hoci sa nepodarilo zísť na jednu tonu, môžu byť nadšenci športových áut pri zachovaní dnešných nárokov na bezpečnosť spokojní.

SkryťVypnúť reklamu

Poriadne nízko

Z vonkajších tvarov, ale aj rozmiestnenia kokpitu je jasné, že vodič bude sedieť poriadne nízko. Dizajnéri dali interiéru malý športový volant a veľký otáčkomer s digitálnym ukazovateľom rýchlosti.

V závislosti od modelu budú pri volante páky radenia šesťstupňovej automatickej prevodovky s poriadne rýchlym radením. Ak to bude automat podobný tomu v Lexuse ISF, máme sa na čo tešiť.

Pre priaznivcov manuálneho radenia a vyznávačov driftu bude zrejme lepšia manuálna alternatíva šesťstupňovej prevodovky s vycibrenými dráhami radenia. V tomto zmysle budeme určite nové Subaru porovnávať s Mazdou Mx5.

Boxer zvíťazil

Hneď od počiatku konceptu vozidla bolo jasné, že na pohon bude použitý motor konštrukcie typu boxer od Subaru. Toyota ho ešte vylepšila systémom vstrekovania D-4S , ktorý kombinuje vstrekovanie priamo do spaľovacieho priestoru so vstrekovaním do nasávacieho kanála.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ nám nie je známe pri akých otáčkach bude kulminovať výkon a krútiaci moment avšak na základe štvorcového vŕtania a zdvihu 86x86 mm môžeme očakávať radosť z vysokých otáčok. Subaru BRZ bude štandardne jazdiť na pneumatikách rozmeru 215/45 R17.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 399
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 474
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 220
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 751
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 747
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 690
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 925
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  2. Eva Bachletová: Naše svetlo
  3. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  4. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  5. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  6. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  7. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  8. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 32 763
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 849
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 414
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 833
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 410
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 116
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 245
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 202
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu