SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Subaru ukázalo auto pre radosť. BRZ

Nízke ťažisko, plochý motor, výborné rozloženie hmotnosti, pohon zadnej nápravy, malý volant a pútavý vzhľad. Subaru a Toyota našli spoločný a históriou osvedčený recept na auto pre radosť.

Subaru BRZ dostane do vienka elektronický stabilizačný systém. Výrobca sľubuje jeho kompromisné naladenie medzi bezpečnosťou a potešením z jazdy. Dúfajme, že sa bude dať vypnúť, hoci sa o tom teraz nehovorí.Subaru BRZ dostane do vienka elektronický stabilizačný systém. Výrobca sľubuje jeho kompromisné naladenie medzi bezpečnosťou a potešením z jazdy. Dúfajme, že sa bude dať vypnúť, hoci sa o tom teraz nehovorí. (Zdroj: Subaru)

BRATISLAVA. Konečne nebude Mazda MX5 sám vojak v poli medzi ľahkými športovými autami s nízkym ťažiskom a pohonom zadnej nápravy. Zdá sa, že automobilky sa umúdrili a konečne ponúknu niečo pre šoférov, ktorí potrebujú radosť z jazdy a nie masírovanie ega 400 konskými silami a dvomi tonami hmotnosti.

Iba 1,3 metra vysoké Subaru BRZ si vystačí s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 205 Nm, pretože koncepcia karosérie 2+2 miestneho vozidla dovolila stiahnuť hmotnosť na 1220 kilogramov. Hoci sa nepodarilo zísť na jednu tonu, môžu byť nadšenci športových áut pri zachovaní dnešných nárokov na bezpečnosť spokojní.

Poriadne nízko

Z vonkajších tvarov, ale aj rozmiestnenia kokpitu je jasné, že vodič bude sedieť poriadne nízko. Dizajnéri dali interiéru malý športový volant a veľký otáčkomer s digitálnym ukazovateľom rýchlosti.

V závislosti od modelu budú pri volante páky radenia šesťstupňovej automatickej prevodovky s poriadne rýchlym radením. Ak to bude automat podobný tomu v Lexuse ISF, máme sa na čo tešiť.

Pre priaznivcov manuálneho radenia a vyznávačov driftu bude zrejme lepšia manuálna alternatíva šesťstupňovej prevodovky s vycibrenými dráhami radenia. V tomto zmysle budeme určite nové Subaru porovnávať s Mazdou Mx5.

Boxer zvíťazil

Hneď od počiatku konceptu vozidla bolo jasné, že na pohon bude použitý motor konštrukcie typu boxer od Subaru. Toyota ho ešte vylepšila systémom vstrekovania D-4S , ktorý kombinuje vstrekovanie priamo do spaľovacieho priestoru so vstrekovaním do nasávacieho kanála.

Zatiaľ nám nie je známe pri akých otáčkach bude kulminovať výkon a krútiaci moment avšak na základe štvorcového vŕtania a zdvihu 86x86 mm môžeme očakávať radosť z vysokých otáčok. Subaru BRZ bude štandardne jazdiť na pneumatikách rozmeru 215/45 R17.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 8 337
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 783
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 908
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 191
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 884
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 545
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 304
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 238
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Lubomír Kopeček

Politológ hodnotí výsledok českých prezidentských volieb.


12 h
Paul Kristofic.

O rekordoch v tíme nehovoria.


Nikola Baďová 8 h
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Milan Škriniar

Kapitán slovenskej futbalovej reprezentácie bude najneskôr od leta hráčom PSG.


Sportnet 6 h

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  2. Helena Michlíková: Dúha
  3. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  4. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  5. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  6. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  7. Ján Škerko: Čo je hlavnou chybou Progresívneho Slovenska?
  8. Ján Šeďo: On to tak nemyslel, to médiá nepochopili...no nazdar.
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 484
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 162
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 114
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 007
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 227
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 778
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 484
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu