BRATISLAVA. Konečne nebude Mazda MX5 sám vojak v poli medzi ľahkými športovými autami s nízkym ťažiskom a pohonom zadnej nápravy. Zdá sa, že automobilky sa umúdrili a konečne ponúknu niečo pre šoférov, ktorí potrebujú radosť z jazdy a nie masírovanie ega 400 konskými silami a dvomi tonami hmotnosti.
Iba 1,3 metra vysoké Subaru BRZ si vystačí s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 205 Nm, pretože koncepcia karosérie 2+2 miestneho vozidla dovolila stiahnuť hmotnosť na 1220 kilogramov. Hoci sa nepodarilo zísť na jednu tonu, môžu byť nadšenci športových áut pri zachovaní dnešných nárokov na bezpečnosť spokojní.
Poriadne nízko
Z vonkajších tvarov, ale aj rozmiestnenia kokpitu je jasné, že vodič bude sedieť poriadne nízko. Dizajnéri dali interiéru malý športový volant a veľký otáčkomer s digitálnym ukazovateľom rýchlosti.
V závislosti od modelu budú pri volante páky radenia šesťstupňovej automatickej prevodovky s poriadne rýchlym radením. Ak to bude automat podobný tomu v Lexuse ISF, máme sa na čo tešiť.
Pre priaznivcov manuálneho radenia a vyznávačov driftu bude zrejme lepšia manuálna alternatíva šesťstupňovej prevodovky s vycibrenými dráhami radenia. V tomto zmysle budeme určite nové Subaru porovnávať s Mazdou Mx5.
Boxer zvíťazil
Hneď od počiatku konceptu vozidla bolo jasné, že na pohon bude použitý motor konštrukcie typu boxer od Subaru. Toyota ho ešte vylepšila systémom vstrekovania D-4S , ktorý kombinuje vstrekovanie priamo do spaľovacieho priestoru so vstrekovaním do nasávacieho kanála.
Zatiaľ nám nie je známe pri akých otáčkach bude kulminovať výkon a krútiaci moment avšak na základe štvorcového vŕtania a zdvihu 86x86 mm môžeme očakávať radosť z vysokých otáčok. Subaru BRZ bude štandardne jazdiť na pneumatikách rozmeru 215/45 R17.
Autor: rch