BRATISLAVA. Koncept športovo úžitkového kupé od BMW urobil zrejme to, čo automobilka chcela. Model X6 polarizoval fanúšikov motorizmu a hoci sa priaznivcom tradičných BMW zdá X6 úplne hlúpe a zbytočné auto, prilákalo mnohých nových klientov.
Komu by sa egocentrické monštrum vo verzii X6M zdalo málo môže siahnuť po najrýchlejšej verzii X6 vôbec.
Majú skúsenosti
Dielňa G-POWER, ktorá si pravidelne berie na mušku športové „M“ bavoráky pridala beztak výkonnému autu ešte 170 koní. Vozidlo BMW G-POWER X6 M Typhoon dokáže zo 4,4 litrového osemvalca vyvinúť až 725 konských síl pri 6000 otáčkach.
Vďaka dvojnásobnému preplňovaniu, ale najmä novej riadiacej jednotke či iným konštrukčným zmenám vzrástol krútiaci moment na 890 Nm. A to je elektronicky limitovaný, kvôli sériovej prevodovke, ktorá by musela byť zosilnená, aby zvládla motorom dosiahnuteľných 1000 Nm. Fascinujúca je dostupnosť krútiaceho momentu už pri 1500 otáčkach.
Ide tristo
Pri pohľade na zrýchlenie z 0 na 100 za 4,2 sekundy a maximálnu rýchlosť vyše 300 kilometrov za hodinu je celkom logické použitie keramických bŕzd. Predné kotúče majú priemer 396 mm a sú vybavené strmeňmi so šiestimi piestikmi. Vzadu sú štyri piestiky a kotúče s priemerom 380 mm.
Nakoľko už veľa exhibicionistov jazdí na 20 alebo 21 palcových diskoch, G-POWER sa rozhodol vmestiť pod rozšírené a počítačom navrhnuté blatníky až 23 palcové disky a pneumatiky Michelin s rozmerom 315/25 ZR 23.
Navonok zmizli klasické M výfuky po stranách a nahradil ich tlmič ústiaci v strede nárazníka. Kvôli lepšiemu prítlaku vo vysokých rýchlostiach má X6 M Typhoon prídavné krídlo na piatych dverách.
Autor: rch