SME

Najsilnejšie BMW X6M ide vyše tristo

Športová verzia X6M nebude konečná stanica v stupňovaní svojského BMW. Z dielne úpravcu G-Power vyšlo monštrum, ktoré dosahuje výkony ako žiadne X6 v histórii.

Spoločnosť G-POWER potešila majiteľov klasických modelov X6, pretože v porovnaní s X6M Typhoon vyzerá základná verzia ako krásne auto.Spoločnosť G-POWER potešila majiteľov klasických modelov X6, pretože v porovnaní s X6M Typhoon vyzerá základná verzia ako krásne auto. (Zdroj: G-POWER)

BRATISLAVA. Koncept športovo úžitkového kupé od BMW urobil zrejme to, čo automobilka chcela. Model X6 polarizoval fanúšikov motorizmu a hoci sa priaznivcom tradičných BMW zdá X6 úplne hlúpe a zbytočné auto, prilákalo mnohých nových klientov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komu by sa egocentrické monštrum vo verzii X6M zdalo málo môže siahnuť po najrýchlejšej verzii X6 vôbec.

Majú skúsenosti

Dielňa G-POWER, ktorá si pravidelne berie na mušku športové „M“ bavoráky pridala beztak výkonnému autu ešte 170 koní. Vozidlo BMW G-POWER X6 M Typhoon dokáže zo 4,4 litrového osemvalca vyvinúť až 725 konských síl pri 6000 otáčkach.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka dvojnásobnému preplňovaniu, ale najmä novej riadiacej jednotke či iným konštrukčným zmenám vzrástol krútiaci moment na 890 Nm. A to je elektronicky limitovaný, kvôli sériovej prevodovke, ktorá by musela byť zosilnená, aby zvládla motorom dosiahnuteľných 1000 Nm. Fascinujúca je dostupnosť krútiaceho momentu už pri 1500 otáčkach.

Ide tristo

Pri pohľade na zrýchlenie z 0 na 100 za 4,2 sekundy a maximálnu rýchlosť vyše 300 kilometrov za hodinu je celkom logické použitie keramických bŕzd. Predné kotúče majú priemer 396 mm a sú vybavené strmeňmi so šiestimi piestikmi. Vzadu sú štyri piestiky a kotúče s priemerom 380 mm.

Nakoľko už veľa exhibicionistov jazdí na 20 alebo 21 palcových diskoch, G-POWER sa rozhodol vmestiť pod rozšírené a počítačom navrhnuté blatníky až 23 palcové disky a pneumatiky Michelin s rozmerom 315/25 ZR 23.

SkryťVypnúť reklamu

Navonok zmizli klasické M výfuky po stranách a nahradil ich tlmič ústiaci v strede nárazníka. Kvôli lepšiemu prítlaku vo vysokých rýchlostiach má X6 M Typhoon prídavné krídlo na piatych dverách.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  2. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  3. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  4. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  5. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  6. Dubová alej prichádza s dostupnejším bývaním na predmestí
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  8. Známy šéfkuchár radí: Takto budú bezlepkové pagáče dlhšie mäkké
  1. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  2. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  3. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  4. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  5. KVITOK® – prírodná kozmetika zo srdca východného Slovenska
  6. Slovo HAUS znamená dom, budova, firma. Je to aj domov
  7. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 593
  2. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 8 380
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 7 709
  4. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 452
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 804
  6. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 383
  7. Plátené tašky a opakované použitie 4 228
  8. Detox pre vaše auto. Prejaví sa v spotrebe aj vo výkone 3 347
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Zabudnutý betónový zázrak: Kostol, ktorý predbehol dobu aj Eiffelovu vežu
  2. Vladimír Bojničan: Vzkriesenie stredovekého temna: Novodobá vzbura slaboduchých konzervatívcov a infantilných veriacich
  3. Rasťo Michalik: Sami sebe najväčším nepriateľom.
  4. Irena Šimuneková: Hronsek
  5. Irena Šimuneková: Mičinské travertíny
  6. Vladimír Bačišin: Akú mala, takú vysokú školu dala (2)
  7. Lenka Mihalova: “Načo žehlíš? Zbytočne míňaš elektrinu. Alebo aj nie.”
  8. Anna Miľanová: Kedy vymizne z našich životov sado-masochizmus?! Prečo si ľudia tak radi ubližujú? Sebe i iným...
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 107 071
  2. Dušan Koniar: Pokojne sa vzdám trinásteho dôchodku, ak 30 488
  3. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 24 092
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 517
  5. Ivan Čáni: Blaha a mladý Kaliňák rýpu do Volkswagenu. 11 811
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 11 146
  7. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 8 486
  8. Michaela Witters: Učiteľka postrkala škôlkarov rad radom do hlbokého bazéna a zažili traumu z topenia. 8 318
  1. Radko Mačuha: Slovenská "Hospoda na Mýtince".
  2. Marian Nanias: Áno, jadrové palivo nie sú fazuľky….
  3. Věra Tepličková: Kňazi pri pôrode?
  4. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  5. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  6. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  7. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  8. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
SkryťZatvoriť reklamu