SME

Najsilnejšie BMW X6M ide vyše tristo

Športová verzia X6M nebude konečná stanica v stupňovaní svojského BMW. Z dielne úpravcu G-Power vyšlo monštrum, ktoré dosahuje výkony ako žiadne X6 v histórii.

Spoločnosť G-POWER potešila majiteľov klasických modelov X6, pretože v porovnaní s X6M Typhoon vyzerá základná verzia ako krásne auto.Spoločnosť G-POWER potešila majiteľov klasických modelov X6, pretože v porovnaní s X6M Typhoon vyzerá základná verzia ako krásne auto. (Zdroj: G-POWER)

BRATISLAVA. Koncept športovo úžitkového kupé od BMW urobil zrejme to, čo automobilka chcela. Model X6 polarizoval fanúšikov motorizmu a hoci sa priaznivcom tradičných BMW zdá X6 úplne hlúpe a zbytočné auto, prilákalo mnohých nových klientov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Komu by sa egocentrické monštrum vo verzii X6M zdalo málo môže siahnuť po najrýchlejšej verzii X6 vôbec.

Majú skúsenosti

Dielňa G-POWER, ktorá si pravidelne berie na mušku športové „M“ bavoráky pridala beztak výkonnému autu ešte 170 koní. Vozidlo BMW G-POWER X6 M Typhoon dokáže zo 4,4 litrového osemvalca vyvinúť až 725 konských síl pri 6000 otáčkach.

SkryťVypnúť reklamu

Vďaka dvojnásobnému preplňovaniu, ale najmä novej riadiacej jednotke či iným konštrukčným zmenám vzrástol krútiaci moment na 890 Nm. A to je elektronicky limitovaný, kvôli sériovej prevodovke, ktorá by musela byť zosilnená, aby zvládla motorom dosiahnuteľných 1000 Nm. Fascinujúca je dostupnosť krútiaceho momentu už pri 1500 otáčkach.

Ide tristo

Pri pohľade na zrýchlenie z 0 na 100 za 4,2 sekundy a maximálnu rýchlosť vyše 300 kilometrov za hodinu je celkom logické použitie keramických bŕzd. Predné kotúče majú priemer 396 mm a sú vybavené strmeňmi so šiestimi piestikmi. Vzadu sú štyri piestiky a kotúče s priemerom 380 mm.

Nakoľko už veľa exhibicionistov jazdí na 20 alebo 21 palcových diskoch, G-POWER sa rozhodol vmestiť pod rozšírené a počítačom navrhnuté blatníky až 23 palcové disky a pneumatiky Michelin s rozmerom 315/25 ZR 23.

SkryťVypnúť reklamu

Navonok zmizli klasické M výfuky po stranách a nahradil ich tlmič ústiaci v strede nárazníka. Kvôli lepšiemu prítlaku vo vysokých rýchlostiach má X6 M Typhoon prídavné krídlo na piatych dverách.

Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 242
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 388
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 022
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 788
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 610
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 545
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 053
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 40 395
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 671
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 361
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 799
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 303
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 072
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 461
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 495
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu