SME

Za preťažené auto hrozí aj zákaz šoférovania

Preťažené autá poškodzujú cesty a stávajú sa hrozbou pre posádku, ale aj pre iných účastníkov cestnej premávky.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Jazdiť s preťaženým vozidlom sa nesmie. Takéto autá poškodzujú cesty a stávajú sa hrozbou pre ľudí vnútri a aj pre iných účastníkov cestnej premávky.

Vozidlá sa na cestách správajú inak, keď sú preťažené a inak, keď majú správnu hmotnosť. Práve keď sú preťažené, vodiči riskujú aj dopravnú nehodu. Preto sú za to prísne sankcie. Presvedčil sa o tom aj Pavol.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pavol: "Pracujem ako dealer v jednej firme a predávam a rozvážam tovar priamo do obchodov po celom Slovensku. Vždy pred cestou si dopĺňam tovar, ktorý som predal na predchádzajúcej služobnej ceste. Na firme nemáme váhu na celé auto (do 3,5 t). Nedávno sa mi stalo, že ma odstavili na odpočívadle policajti, odvážili a bez pardónu mi dali pokutu 100 € a zápis do karty vodiča za závažné porušenie predpisov. Som z toho znechutený a neviem, ako sa brániť, nakoľko neviem auto odvážiť. Prosím o radu, akú majú policajti toleranciu pri vážení auta do 3,5 t, aby som nemusel platiť nonstop pokuty."

SkryťVypnúť reklamu

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Medzi závažné porušenia dopravných predpisov patrí aj použitie vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť vozidla je prekročená.

Nesmiete šoférovať auto, ktorého hmotnosť aj s nákladom a posádkou je vyššia, ako je uvedené v techničáku v kolónke najväčšia prípustná celková hmotnosť vozidla. V podstate stačí aj gram navyše, aby vám mohli aj zakázať šoférovať na niekoľko rokov. Samozrejme, každé meracie zariadenie má svoju chybovosť. Na ňu by ste sa ale nemali spoliehať.

Za väčšiu hmotnosť, ako je povolená, vám na mieste môžu uložiť pokutu do výšky 650 eur. V prípade správneho konania na dopravnom inšpektoráte riskujete pokutu od 150 do 800 eur a to vám smú aj zakázať šoférovať až na 3 roky.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si aj:
Nie každé parkovanie policajtov je porušením predpisov

Zodpovednosť vodiča a prevádzkovateľa vozidla

V prípade, že naloženie maximálneho množstva tovaru do auta nezávisle na výslednej hmotnosti je Pavlova iniciatíva bez vedomosti jeho zamestnávateľa, alebo ak jazdí svojim vlastným vozidlom, je Pavlovou zodpovednosťou zabezpečiť, aby zákon neporušoval. Ak to znamená zabezpečiť si váhu, ktorou bude zisťovať hmotnosť vozidla, tak by si ju mal zadovážiť.

Pavol však môže byť v nezávideniahodnej situácii, ak jazdí vozidlom zamestnávateľa a ten vie o prekračovaní povolenej hmotnosti. Potom má Pavol len niekoľko možností. Buď bude naďalej jazdiť s preťaženým autom, alebo si zabezpečí jednu z nasledovných možností:

  • do auta naloží len toľko tovaru, aby neprekročil povolenú hmotnosť, alebo
  • presvedčí nadriadeného, aby mu pridelil iné vozidlo.

V oboch prípadoch však s veľkou pravdepodobnosťou riskuje zamietnutie alebo dokonca aj "vyhadzov". Tu si musí Pavol sám zhodnotiť, či mu stojí za to mať problémy v zamestnaní, alebo riskovať sankcie od policajtov.

SkryťVypnúť reklamu

Firma môže za nesprávnu hmotnosť dostať pokutu až 7 000 eur

Preťažovať vozidlo sa neoplatí ani prevádzkovateľovi (vlastník alebo držiteľ), ktorým je firma. V Pavlovom prípade to môže byť jeho zamestnávateľ. Stačí, aby prevádzkovateľ vozidla vedel o preťažovaní auta a napriek tomu ho dovolí používať.

Prevádzkovateľ vozidla nesmie prikázať ani dovoliť, aby sa na jazdu použilo vozidlo, ktoré vrátane nákladu alebo jeho upevnenia nespĺňa ustanovené podmienky. Ak takéto pravidlo poruší, hrozí mu sankcia do výšky 3 500 eur. Ak by sa do roka priestupok zopakoval, druhýkrát by prevádzkovateľ mohol dostať pokutu do výšky 7 000 eur.

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 781
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 353
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 953
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 800
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 587
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 479
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 091
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 42 211
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 606
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 349
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 787
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 268
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 051
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 454
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 482
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu