Saab možno zachráni neznáma čínska banka

Spoločnosť Swedish Automobile, vlastník automobilky Saab, rokuje s nemenovanou čínskou bankou a automobilkou Zhejiang Youngman Lotus o kúpe podielu v spoločnosti s cieľom dostať Saab z finančných ťažkostí.

Spoločnosť Swedish Automobile, vlastník problematickej švédskej automobilky Saab, rokuje s nemenovanou čínskou bankou a automobilkou Zhejiang Youngman Lotus o kúpe podielu v spoločnosti s cieľom dostať Saab z finančných ťažkostí. Uviedla to dnes Swedish Automobile.

ŠTOKHOLM. Podľa vlastníka Saabu cieľom rokovaní s bankou a čínskou automobilkou je zabezpečenie financií na vyplatenie novembrových miezd zamestnancom a pokračovanie reorganizácie firmy.

Výkonný riaditeľ Swedish Automobile Victor Muller pre švédsku tlačovú agentúru TT uviedol, že nejde o Bank of China, ďalšie podrobnosti však odmietol zverejniť. Agentúra Reuters pôvodne zverejnila, že práve Bank of China by mala v záchrannom projekte nahradiť čínskeho investora Pang Da Automobile.

Výsledky rokovaní sú stále neisté a akákoľvek dohoda si vyžaduje súhlas kľúčových akcionárov, vrátane bývalého vlastníka Saabu, ktorým je americká automobilka General Motors.

Predchádzajúci plán na záchranu Saabu, ktorý spočíval v predaji firmy spoločnostiam Youngman a Pang Da, zablokovala práve General Motors v obave, že kúpou Saabu by sa Číňania dostali k niektorým technológiám americkej firmy.

Informovali o tom agentúry AP a Reuters.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 17 891
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 512
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 529
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 196
  5. Kam do tepla v januári? 1 843
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 677
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 596
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 464
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 402
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 919

Téma: Čína


Článok je zaradený aj do ďalších tém Banky

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.