Rinspeed Dock+Go je viac než len auto

Novinka švajčiarskej firmy pripomína auto z vajíčka Kinder Surprise. V meste jazdí ako klasický elektromobil. Na dlhšiu jazdu za záľubami si stačí pribrať „batoh“ s motorom, alebo baterkami.

Novinka švajčiarskej firmy pripomína auto z vajíčka Kinder Surprise. V meste jazdí ako klasický elektromobil. Na dlhšiu jazdu za záľubami si stačí pribrať „batoh“ s motorom, alebo baterkami.(Zdroj: Rinspeed)

BRATISLAVA. Okolo malej švajčiarskej automobilky Rinspeed býva počas roka ticho, akurát obyčajne pred Vianocami ukáže Frank M. Rinderknecht, čo uvidíme v priemiére na jarnom ženevskom autosalóne. Funkčné prototypy Rinspeed, ktoré jazdia na alternatívne palivá alebo plávajú po vode, sú vždy exotickou ozdobou autosalónu. Teraz môžeme očakávať trojnápravový Rinspeed Dock+Go, ktorý má byť „snom“ doručovateľa pizze.

Prečo nie tri?

Každé osobné auto má dve nápravy a Frank M. Rinderknecht si dáva otázku, prečo nemať tri. Tretia náprava vraj môže byť kľúčom k modulárnej mobilite. Časť auta s treťou nápravou je doplnkom, ktorý majiteľ využije v závislosti od momentálnych požiadaviek na auto.

Ak počas dňa rozváža Pizzu, stačí mu dvojnápravová verzia pôvodne elektrického Smartu vybaveného ohrievacím boxom na pizzu a ďalšími prvkami bohatej výbavy. Druhá časť auta s treťou nápravou má vyriešiť potrebu vlastniť auto s dlhším dojazdom a väčším kufrom na pracovné aktivity.

Prvý Vario-hybrid

Pred výjazdom z mesta prichádza rad na prídavnú „dock“ čast, ktorá funguje ako energetický batoh. Môže byť vybavená spaľovacím motorom alebo predlžovačom dojazdu s batériami. V budúcnosti môžu byť v „batohu“ napríklad palivové články.

Kolesá tretej nápravy slúžia ako generátor pre batérie v základnom aute. To, čo dnes vyzerá ako bláznivý nápad prvého Vario-Hybridu, môže byť v budúcnosti reálnym technickým riešením. Zatiaľ si však vystačíme s klasickým prívesným vozíkom na náklad. Akurát treba s ním vedieť cúvať.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 18 190
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 480
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 193
  5. Kam do tepla v januári? 1 789
  6. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 583
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 574
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 438
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 1 192
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 911

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štefunko: Nešiel by som do toho, keby som mal byť bezvýznamný hráč

Predseda novej strany Progresívne Slovensko si trúfa vo voľbách na 15 percent. Kandidátov chce nasadiť už do tohtoročných komunáliek.

ŠPORT

Nechcel som, aby Nasťa odišla. Dnes to chápem, tvrdí jej brat

Ako je možné, že Kuzminová vyhráva, a naši nie, čudujú sa Rusi.

KOMENTÁRE

Štefunkov test politických zákonitostí

Vyzerá to, ako keby cielene trolovali voličov nezaujímavými témami.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.