BRATISLAVA. Okolo malej švajčiarskej automobilky Rinspeed býva počas roka ticho, akurát obyčajne pred Vianocami ukáže Frank M. Rinderknecht, čo uvidíme v priemiére na jarnom ženevskom autosalóne. Funkčné prototypy Rinspeed, ktoré jazdia na alternatívne palivá alebo plávajú po vode, sú vždy exotickou ozdobou autosalónu. Teraz môžeme očakávať trojnápravový Rinspeed Dock+Go, ktorý má byť „snom“ doručovateľa pizze.
Prečo nie tri?
Každé osobné auto má dve nápravy a Frank M. Rinderknecht si dáva otázku, prečo nemať tri. Tretia náprava vraj môže byť kľúčom k modulárnej mobilite. Časť auta s treťou nápravou je doplnkom, ktorý majiteľ využije v závislosti od momentálnych požiadaviek na auto.
Ak počas dňa rozváža Pizzu, stačí mu dvojnápravová verzia pôvodne elektrického Smartu vybaveného ohrievacím boxom na pizzu a ďalšími prvkami bohatej výbavy. Druhá časť auta s treťou nápravou má vyriešiť potrebu vlastniť auto s dlhším dojazdom a väčším kufrom na pracovné aktivity.
Prvý Vario-hybrid
Pred výjazdom z mesta prichádza rad na prídavnú „dock“ čast, ktorá funguje ako energetický batoh. Môže byť vybavená spaľovacím motorom alebo predlžovačom dojazdu s batériami. V budúcnosti môžu byť v „batohu“ napríklad palivové články.
Kolesá tretej nápravy slúžia ako generátor pre batérie v základnom aute. To, čo dnes vyzerá ako bláznivý nápad prvého Vario-Hybridu, môže byť v budúcnosti reálnym technickým riešením. Zatiaľ si však vystačíme s klasickým prívesným vozíkom na náklad. Akurát treba s ním vedieť cúvať.