SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Rinspeed Dock+Go je viac než len auto

Novinka švajčiarskej firmy pripomína auto z vajíčka Kinder Surprise. V meste jazdí ako klasický elektromobil. Na dlhšiu jazdu za záľubami si stačí pribrať „batoh“ s motorom, alebo baterkami.

Novinka švajčiarskej firmy pripomína auto z vajíčka Kinder Surprise. V meste jazdí ako klasický elektromobil. Na dlhšiu jazdu za záľubami si stačí pribrať „batoh“ s motorom, alebo baterkami.Novinka švajčiarskej firmy pripomína auto z vajíčka Kinder Surprise. V meste jazdí ako klasický elektromobil. Na dlhšiu jazdu za záľubami si stačí pribrať „batoh“ s motorom, alebo baterkami. (Zdroj: Rinspeed)

BRATISLAVA. Okolo malej švajčiarskej automobilky Rinspeed býva počas roka ticho, akurát obyčajne pred Vianocami ukáže Frank M. Rinderknecht, čo uvidíme v priemiére na jarnom ženevskom autosalóne. Funkčné prototypy Rinspeed, ktoré jazdia na alternatívne palivá alebo plávajú po vode, sú vždy exotickou ozdobou autosalónu. Teraz môžeme očakávať trojnápravový Rinspeed Dock+Go, ktorý má byť „snom“ doručovateľa pizze.

Prečo nie tri?

Každé osobné auto má dve nápravy a Frank M. Rinderknecht si dáva otázku, prečo nemať tri. Tretia náprava vraj môže byť kľúčom k modulárnej mobilite. Časť auta s treťou nápravou je doplnkom, ktorý majiteľ využije v závislosti od momentálnych požiadaviek na auto.

Ak počas dňa rozváža Pizzu, stačí mu dvojnápravová verzia pôvodne elektrického Smartu vybaveného ohrievacím boxom na pizzu a ďalšími prvkami bohatej výbavy. Druhá časť auta s treťou nápravou má vyriešiť potrebu vlastniť auto s dlhším dojazdom a väčším kufrom na pracovné aktivity.

Prvý Vario-hybrid

Pred výjazdom z mesta prichádza rad na prídavnú „dock“ čast, ktorá funguje ako energetický batoh. Môže byť vybavená spaľovacím motorom alebo predlžovačom dojazdu s batériami. V budúcnosti môžu byť v „batohu“ napríklad palivové články.

Kolesá tretej nápravy slúžia ako generátor pre batérie v základnom aute. To, čo dnes vyzerá ako bláznivý nápad prvého Vario-Hybridu, môže byť v budúcnosti reálnym technickým riešením. Zatiaľ si však vystačíme s klasickým prívesným vozíkom na náklad. Akurát treba s ním vedieť cúvať.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  3. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 595
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 964
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 172
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 878
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 701
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 661
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  5. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  6. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  7. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 011
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 404
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 360
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 000
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 298
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 555
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 512
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  5. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu