SME
Sobota, 28. január, 2023 | Meniny má Alfonz

Vodič ignorujúci predpisy privádza do problémov aj iných

To, že sa na cestách stávajú nehody, výnimočné bohužiaľ nie je. Väčšinou však vznikajú po chybách spôsobených vodičmi. Problémom sú aj situácie, keď šofér nechá auto bez dozoru odstavené na ceste.

Andrea: Pri zjazde z Einsteinovej na most Apollo je už asi 10 dní odparkovaná stará zelená škodovka, zrejme nepojazdná, s trojuholníkom spadnutým tesne vedľa auta. Auto je síce úplne vpravo, v bielom šrafovaní, natlačené na zvodidlá, ale domnievam sa, že na takom mieste, kde sa zbiehajú 2 pruhy z Einsteinovej a kúsok predtým, ako sa vybieha na most, je to dosť chúlostivé miesto, aby sa tam taká prekážka nachádzala. Stačí, aby ho niekto zachytil, lebo sa cez neho bude tlačiť "ponáhľajúci sa" vodič a zbytočne dôjde ku kolízii. Veď, keby tam ten priestor pri zvodidlách nebol potrebný, tak ho asi nepostavia."

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

Prekážkou cestnej premávky je podľa zákona všetko, čo môže ohroziť alebo obmedziť jazdu vozidiel a pohyb chodcov. Ak vozidlo, o ktorom píše Andrea, môže ohroziť jazdu iných vozidiel, stáva sa prekážkou cestnej premávky.

Odstavená škodovka na ceste je prekážkou

Tak, ako napísala Andrea, nie je vylúčené, že vozidlo z akéhokoľvek dôvodu sa bude musieť vyhnúť nejakej prekážke na vozovke cez vyšrafovanú časť cesty. Dokonca aj v mieste, kde stojí odstavená Škodovka. Potom sa stojace auto stáva prekážkou, pretože môže ohroziť jazdu iných vozidiel.

Pri spadnutom trojuholník je najmä v noci spomínané vozidlo veľkým nebezpečenstvom. V takýchto prípadoch predpisy vyžadujú, aby za zníženej viditeľnosti malo vozidlo na strane privrátenej k stredu cesty rozsvietené parkovacie alebo obrysové svietidlá. Ak nie je možné použiť tieto svetlá, malo by byť osvetlené na strane privrátenej k stredu cesty aspoň jedným svietidlom viditeľným spredu i zozadu. "Toto svietidlo nesmie byť umiestnené ďalej ako 400 mm od bočného obrysu vozidla," píše sa v zákone o cestnej premávke.

Bez nových predpisov budú prekážky problémom

Okrem toho, že auto by malo byť osvetlené spredu aj zozadu, vodič škodovky bol povinný ju bezodkladne z cesty odstrániť nenechávať ju tam. Niekedy to ľudia ale ignorujú a potom vzniká problém. Ten sa v takom prípade presúva na správcu cesty alebo na políciu.

Buď správca alebo polícia by mali vozidlo z cesty odstrániť na náklady vlastníka alebo držiteľa. Lenže zákon takúto povinnosť nevynucuje pod hrozbou sankcií. A tak nie je nič výnimočné, že pokazené auto stojí na ceste nepovšimnuté aj niekoľko dní.

Tento rok sme písali o podobnej situácii, ktorá sa takisto stala v Petržalke v blízkosti výjazdu na Nový most. Auto zostalo odstavené uprostred cesty a zasahovalo do odbočovacieho pruhu. Trvalo niekoľko dní, kým ho odtiahli preč.

Len zmenou predpisov sa dá zabezpečiť, aby sa už nestávalo, že sa nikto nebude mať k tomu, aby odstránil auto z cesty, ktoré môže potenciálne ohroziť iných účastníkov cestnej premávky. Či už mal auto odstrániť vodič, správca cesty alebo policajt, je nezodpovedné, ak nikto z nich sa nepostaral o to, aby hrozba havárie z cesty nezmizla.

Dve odbočky na Einsteinovej ulici

Einsteinova ulica je spolu s jej okolím, zdá sa, zakliata. Rasťo nám napísal o ďalšom probléme, ktorý sa týka za sebou nasledujúcich odbočiek z Einsteinovej k Starému mostu a k Auparku. Vo štvrtok tam havarovalo auto. Pravdepodobnou príčinou je to, že vodič chcel ísť do Auparku, ale odbočil o trochu skôr. Zranil sa tak nielen on, ale aj jeho spolujazdkyňa.

Na danom mieste nič výnimočné.

Vodiči áut smerujúcich do obchodného centra si nevšimnú dopravné značenie a odbočia na prvej odbočke. Tá ale smeruje k Starému mostu. Keď si to vodič uvedomí, zvyčajne už nemá možnosť vrátiť sa naspäť do priebežného jazdného pruhu. Nedovolí mu to buď premávka alebo ostrovček, ku ktorému sa priblíži. Tento ostrovček sa potom pokúšajú obísť sprava napriek dopravnému značeniu.

Pravdepodobne takéto porušenie predpisov sa vodičovi stalo osudné. Klzká vozovka mu asi nedovolila dokončiť manéver obídenia ostrovčeka a návratu na Einsteinovu. Lesík medzi odbočkami na vozovku tieni istú časť dňa a pri nízkych teplotách sa tam aj za slnečného počasia môže tvoriť námraza.

Aby sa vám tam nič podobné nestalo, je lepšie dokončiť odbočenie na prvej odbočke a následne na ďalšej križovatke odbočiť v smere do obchodného centra.


Zväčšiť mapu

Máte otázky z dopravných predpisov? Neviete vyriešiť križovatku? Nemáte sa koho spýtať na cesty, premávku, dopravné alebo technické kontroly, pokuty, pohonné látky?

Spýtajte sa v Poradni alebo píšte na magazin@natankuj.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Už len dnes: Predplatné SME.sk za jedinečnú cenu 30 eur
  8. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 351
  2. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 4 501
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 4 406
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 330
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 593
  6. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 555
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 509
  8. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 500
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


16 h
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


20 h
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Elena Antalová: "Kecy a fakty o tzv.demokracii". Kniha Karola Ondriaša vyšla síce v roku 2004, no chcela by udávať smer Smeru.
  2. Dušan Koniar: Dzurindov projekt valcuje čítanosť aj diskusie
  3. Anton Kovalčík: Afganské fiasko ZSSR 3.
  4. Adam Austera: Ako budú farmaceutickí giganti bojovať proti COVID v roku 2023?
  5. Lucia Žárska: Microsoft masovo prepúšťa zamestnancov, na výsledkoch to zatiaľ nevidno
  6. Irena Šimuneková: Čierno biely svet
  7. Radoslav Medzihradský: Novoročný výstup na Turniansky hrad
  8. Jaroslav Kmeť: Ako na krízu?
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 478
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 17 233
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 024
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 937
  5. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 4 755
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 724
  7. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 694
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 391
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu