Budúci rok chcú zrekonštruovať 570 km ciest 1. triedy

Na budúci rok by sa malo na Slovensku zrekonštruovať zhruba 570 km ciest 1. triedy. Počíta s tým Program prípravy a výstavby ciest 1. triedy, o ktorom dnes na tlačovej konferencii v Bratislave informoval minister dopravy Ján Figeľ.

"Spolu takmer 600 km za rok a pol znamená rozhodujúci prínos na zlepšenie pomerov na Slovensku," povedal Figeľ, podľa ktorého takáto masívna obnova v minulých rokoch ešte neprebehla. Program, ktorý je zameraný najmä na kompletnú obnovu ciest 1. triedy, v stredu (7.12.) schválila vláda SR. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR ho už ale reálne realizuje. Do roku 2014 počíta program celkovo s obnovou a odstraňovaním nevyhovujúcich parametrov na takmer 700 km ciest 1. triedy.

Vybudovať sa má takisto 35 km nových ciest a zrekonštruovať vyše 80 mostov. "Investície do jednotiek sú o tom, aby bolo zároveň menej nehôd, lepšia ekológia, respektíve ochrana životného prostredia, menej škôd a zničených vozidiel a zároveň rýchlejšia a plynulejšia doprava na našich cestách," uviedol Figeľ.

Podľa Slovenskej správy ciest bolo v roku 2010 viac ako 1135 km ciest 1. triedy v nevyhovujúcom stave, čo predstavuje takmer 36 % z ich celkovej dĺžky. V havarijnom stave je ďalších 186 km, čiže takmer 6 %.

"Ak sa riešia len takzvané bodové chyby alebo zosuvy, alebo povodňové škody, neznamená to kompletnú a systémovú rekonštrukciu, respektíve obnovu," upozornil Figeľ. Ako dodal, mnohé z vozoviek sa v súčasnosti podobajú na prekážkovú dráhu.

Najďalej zatiaľ ministerstvo pokročilo v rámci realizácie programu v Trenčianskom a Nitrianskom kraji, kde je už vysúťažený dodávateľ stavebných prác. Ponúkaná cena 28 miliónov eur je podľa ministra zhruba o tretinu nižšia, než sa odhadovalo. "Všetko toto si Slovensko môže dovoliť kombináciou financií zo štátneho rozpočtu a eurofondov," dodal Figeľ.

V novembri došlo ku schváleniu vnútornej realokácie prostriedkov v rámci operačného programu Doprava z rýchlostných ciest na cesty 1. triedy, a to vo výške 200 miliónov eur. Celkovo bude môcť takto ministerstvo investovať do pripravených úsekov a rekonštrukcií vyše 700 miliónov eur v období medzi rokmi 2011 a 2014. "Splácame to, čo Slovensko potrebuje aj vďaka možnosti využiť európske financie," podotkol Figeľ.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 5 933
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 5 303
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 2 988
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 504
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 512
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 376
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 371
  8. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 141
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 958
  10. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni. 882

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Muž žijúci so ženským srdcom. Najťažšia bola rekonvalescencia

Transplantácia orgánov sa ukazuje ako otázka niekoľkých rokov. Vhodné srdce pre Jana Škrlanta sa však našlo už po šiestich týždňoch.

ŠPORT

Legenda Merckx o Saganovi: Súperi mu len nahrávajú

Merckx nevidel na MS poriadne preteky.

BRATISLAVA

Rušiť gymnáziá, prihlasovať ľudí? Kandidáti povedali, čo chcú s Bratislavou

V SME Naživo diskutovali Ftáčnik, Frešo, Droba a Kusý.

KOMENTÁRE

Macron otvoril témy, riešenia sa budú tvoriť

O žiadne veľké integračné manévre nejde.

Neprehliadnite tiež

Pozrite si 30 najpredávanejších áut v Európe za prvý polrok

Úspech zaznamenal Volkswagen Tiguan aj Citroen C3.

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.