Budúci rok chcú zrekonštruovať 570 km ciest 1. triedy

Na budúci rok by sa malo na Slovensku zrekonštruovať zhruba 570 km ciest 1. triedy. Počíta s tým Program prípravy a výstavby ciest 1. triedy, o ktorom dnes na tlačovej konferencii v Bratislave informoval minister dopravy Ján Figeľ.

"Spolu takmer 600 km za rok a pol znamená rozhodujúci prínos na zlepšenie pomerov na Slovensku," povedal Figeľ, podľa ktorého takáto masívna obnova v minulých rokoch ešte neprebehla. Program, ktorý je zameraný najmä na kompletnú obnovu ciest 1. triedy, v stredu (7.12.) schválila vláda SR. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR ho už ale reálne realizuje. Do roku 2014 počíta program celkovo s obnovou a odstraňovaním nevyhovujúcich parametrov na takmer 700 km ciest 1. triedy.

Vybudovať sa má takisto 35 km nových ciest a zrekonštruovať vyše 80 mostov. "Investície do jednotiek sú o tom, aby bolo zároveň menej nehôd, lepšia ekológia, respektíve ochrana životného prostredia, menej škôd a zničených vozidiel a zároveň rýchlejšia a plynulejšia doprava na našich cestách," uviedol Figeľ.

Podľa Slovenskej správy ciest bolo v roku 2010 viac ako 1135 km ciest 1. triedy v nevyhovujúcom stave, čo predstavuje takmer 36 % z ich celkovej dĺžky. V havarijnom stave je ďalších 186 km, čiže takmer 6 %.

"Ak sa riešia len takzvané bodové chyby alebo zosuvy, alebo povodňové škody, neznamená to kompletnú a systémovú rekonštrukciu, respektíve obnovu," upozornil Figeľ. Ako dodal, mnohé z vozoviek sa v súčasnosti podobajú na prekážkovú dráhu.

Najďalej zatiaľ ministerstvo pokročilo v rámci realizácie programu v Trenčianskom a Nitrianskom kraji, kde je už vysúťažený dodávateľ stavebných prác. Ponúkaná cena 28 miliónov eur je podľa ministra zhruba o tretinu nižšia, než sa odhadovalo. "Všetko toto si Slovensko môže dovoliť kombináciou financií zo štátneho rozpočtu a eurofondov," dodal Figeľ.

V novembri došlo ku schváleniu vnútornej realokácie prostriedkov v rámci operačného programu Doprava z rýchlostných ciest na cesty 1. triedy, a to vo výške 200 miliónov eur. Celkovo bude môcť takto ministerstvo investovať do pripravených úsekov a rekonštrukcií vyše 700 miliónov eur v období medzi rokmi 2011 a 2014. "Splácame to, čo Slovensko potrebuje aj vďaka možnosti využiť európske financie," podotkol Figeľ.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Top First moment dovolenky na leto 2018
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  5. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  6. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  7. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  9. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať
  10. Slováci triedia lepšie
  1. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní
  2. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  3. Riešenia pre hnedú planétu
  4. Veľtrh vzdelávania v Srbsku
  5. Exkurzia študijných programov AKP a PSA SvF STU v Bratislave
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a.
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 19 017
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 6 939
  3. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 5 996
  4. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 3 134
  5. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 461
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 000
  7. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 982
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 743
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová 1 611
  10. Slováci triedia lepšie 1 212

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

SME vás prevedie cez štvrťstoročie

Významné dni si pamätáme aj cez vlastné príbehy. Rozmýšľame, kde sme boli v 1989, komu sme v 1993 tlieskali a čoho sme sa v 1995 báli.

DOMOV

Dobré ráno: Privítajte nových pánov, singularita je tu

O nových pokrokoch vo vývoji umelej inteligencie.

KOMENTÁRE

Mobilizácia Smeru. Kto ďalej dohodí kameňom

Kamene ako najlepšia formu sebaobrany.

Neprehliadnite tiež

Škoda Superb Sportline je ako klaun v obleku (test)

Vďaka upravenému pruženiu ešte lepšie sedí na cestách.

Londýnske čierne taxíky začali jazdiť na elektrinu

Na jedno nabitie prejdú 130 kilometrov, potom sa zapne vstavaný generátor.

Seat Arona patrí k najlepším malým crossoverom (test)

Malé SUV od Seatu vyniká jazdnou dynamikou v segmente, kde by sme ju väčšinou hľadali len ťažko.

Ako prevážať vianočný stromček na aute, aby neuletel

Pri nesprávnom prevážaní nákladu vám hrozí pokuta vo výške päťdesiat eur.