Kvôli 4-pruhovej ceste medzi Popradom a Kežmarkom presúvali rieku

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ dnes otvoril prvý úsek novej štvorprúdovej cesty medzi Popradom a Kežmarkom.

(Zdroj: TASR)

Tá okrem iného zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd mestskou časťou Matejovce. Zo smeru od Kežmarku je cesta zároveň privádzačom na diaľnicu D1.

Výstavba bola spolufinancovaná z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Doprava a vyžiadala si celkove 35 miliónov eur.

Nový úsek má odľahčiť premávku medzi Popradom a Kežmarkom

Veľký nárast intenzity dopravy na starej ceste v minulosti spôsoboval zložité podmienky pre cestnú dopravu medzi Popradom a Kežmarkom, v roku 2010 dosiahla úroveň viac ako 12.300 vozidiel za deň.

"Dnes pri otváraní tejto novej cesty myslím na obyvateľov Matejoviec, ktorí si novú cestu naozaj zaslúžili. Extrémne hustá premávka na ceste spájajúcej dve podtatranské metropoly Poprad a Kežmarok v samom strede mestečka prekáža celým Matejovciam," uviedol počas jej slávnostného otvorenia minister Figeľ.

Cestu postavilo Združenie I/76 Poprad Kežmarok, ktoré tvoria firmy Inžinierske stavby, a. s., Eurovia SK, a. s., a Strabag. Viac ako polovica nákladov bola pritom hradená zo štrukturálnych fondov Európskej únie.

Postavili 5 mostov, presunuli koryto rieky

Novo postavená cesta s dĺžkou šesť kilometrov je prvou etapou z celého projektu štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku. Pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov sa bude pravdepodobne po roku 2013.

Prvá časť stavby predstavovala prestavbu dvojpruhovej cesty na smerovo rozdelenú štvorprúdovú komunikáciu za plnej premávky v intraviláne Popradu. Vybudovaná bola nová cestná kanalizácia s odlučovačmi ropných látok, asanovaný bol nevyhovujúci mostný objekt a vybudovaný nový štvorpruhový most. Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo bezpečnostné opatrenia pre peších, a to výstavbou chodníkov, verejného osvetlenia a zábradlí.

Druhá časť stavby je umiestnená mimo mesta a obchádza mestskú časť Matejovce z južnej strany. Pri jej budovaní bolo potrebné presunúť koryto rieky Poprad v dĺžke 785 metrov a vybudovať päť mostných objektov. Najdlhší z nich má 200 metrov, ďalší je oceľový most so železobetónovou mostovkou, tzv. malé APOLLO.

Stredný úsek stavby zabezpečila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v rámci priľahlého úseku diaľnice.

V rámci budovania tejto cesty je potrebné ešte rozšíriť komunikáciu aj pod železničným mostom a odstrániť tak dopravný lievik. "Poradili sme si s riekou, poradíme si aj so železnicou. Je to v stave prípravy, územných rozhodnutí a projektov," priblížil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Pavel Pavlásek.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. GOPASS-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 30 044
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 21 694
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 20 299
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 617
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 107
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 143
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 708
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 3 538
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 966
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 010

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Techniku zo základne v Dolnej Krupej žiada ministerstvo vrátiť

Čo robia Noční vlci v Dolnej Krupej.

SVET

Menila sex za politický vplyv. V mladej Ruske vidia agentku

Maria Butinová sa zblížila s republikánmi, aby mohla mať viac vplyvu.

ČESKÝ ZÁPISNÍK

Zbohom, Praha. Hľadá sa nová Krnáčová

Primátorka prichádzala s nádejou na zmenu. Odchádza ponížená.

Neprehliadnite tiež

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.

Kia začala v Žiline vyrábať prvé elektrifikované auto

Nový je motor, dizajn, volant aj výbava

Najznámejšie auto Jamesa Bonda ožilo ako stavebnica Lego

Stavebnica s 1295 dielmi dá zabrať aj dospelým.

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.