Kvôli 4-pruhovej ceste medzi Popradom a Kežmarkom presúvali rieku

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ dnes otvoril prvý úsek novej štvorprúdovej cesty medzi Popradom a Kežmarkom.

(Zdroj: TASR)

Tá okrem iného zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd mestskou časťou Matejovce. Zo smeru od Kežmarku je cesta zároveň privádzačom na diaľnicu D1.

Výstavba bola spolufinancovaná z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Doprava a vyžiadala si celkove 35 miliónov eur.

Nový úsek má odľahčiť premávku medzi Popradom a Kežmarkom

Veľký nárast intenzity dopravy na starej ceste v minulosti spôsoboval zložité podmienky pre cestnú dopravu medzi Popradom a Kežmarkom, v roku 2010 dosiahla úroveň viac ako 12.300 vozidiel za deň.

"Dnes pri otváraní tejto novej cesty myslím na obyvateľov Matejoviec, ktorí si novú cestu naozaj zaslúžili. Extrémne hustá premávka na ceste spájajúcej dve podtatranské metropoly Poprad a Kežmarok v samom strede mestečka prekáža celým Matejovciam," uviedol počas jej slávnostného otvorenia minister Figeľ.

Cestu postavilo Združenie I/76 Poprad Kežmarok, ktoré tvoria firmy Inžinierske stavby, a. s., Eurovia SK, a. s., a Strabag. Viac ako polovica nákladov bola pritom hradená zo štrukturálnych fondov Európskej únie.

Postavili 5 mostov, presunuli koryto rieky

Novo postavená cesta s dĺžkou šesť kilometrov je prvou etapou z celého projektu štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku. Pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov sa bude pravdepodobne po roku 2013.

Prvá časť stavby predstavovala prestavbu dvojpruhovej cesty na smerovo rozdelenú štvorprúdovú komunikáciu za plnej premávky v intraviláne Popradu. Vybudovaná bola nová cestná kanalizácia s odlučovačmi ropných látok, asanovaný bol nevyhovujúci mostný objekt a vybudovaný nový štvorpruhový most. Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo bezpečnostné opatrenia pre peších, a to výstavbou chodníkov, verejného osvetlenia a zábradlí.

Druhá časť stavby je umiestnená mimo mesta a obchádza mestskú časť Matejovce z južnej strany. Pri jej budovaní bolo potrebné presunúť koryto rieky Poprad v dĺžke 785 metrov a vybudovať päť mostných objektov. Najdlhší z nich má 200 metrov, ďalší je oceľový most so železobetónovou mostovkou, tzv. malé APOLLO.

Stredný úsek stavby zabezpečila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v rámci priľahlého úseku diaľnice.

V rámci budovania tejto cesty je potrebné ešte rozšíriť komunikáciu aj pod železničným mostom a odstrániť tak dopravný lievik. "Poradili sme si s riekou, poradíme si aj so železnicou. Je to v stave prípravy, územných rozhodnutí a projektov," priblížil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Pavel Pavlásek.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Poľovníkom sa nestaneš, musíš sa ním narodiť!
  2. Bratislava začína s výstavbou bulváru Mlynské nivy
  3. Tréningové moduly HACCP online
  4. Kuba má záujem o spoluprácu s SPU v Nitre
  5. Návštevníkov Gardenie zaujali expozície SPU v Nitre
  6. Slováci si nevedia predstaviť svoj deň bez chleba a pečiva
  7. Vieme, čo môže spôsobovať neplodnosť u mužov a žien
  8. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  9. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  10. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 435
  2. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 14 837
  3. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 14 612
  4. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 10 788
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 7 154
  6. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 6 351
  7. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 5 126
  8. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 5 091
  9. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 5 059
  10. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“! 3 828

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Prečo má charizmu len pár vyvolených. Aká je tá vaša?

Buď sa s ňou narodíte, alebo nie. Je to dar od Boha, čaro, ktoré sa nedá získať, alebo platí, že stačí dobrý tréning a charizma naskočí ako motor?

KOMENTÁRE

Rozdeľuje nás chudoba, nie nevedomosť

Dlhodobý nedostatok peňazí je nesmierne poučná skúsenosť

ŠPORT

Barcelona vyhrala Španielsky pohár

Zápas o prestížnu trofej sa pre Sevillu skončil hanebným debaklom.

SVET

Ako Skripaľovci prežili? Šťastie, tekutiny, rýchla pomoc

Miesta v Salisbury, kde objavili novičok, budú niekoľko mesiacov čistiť.

Neprehliadnite tiež

Škoda Kodiaq Sportline a Scout: Keď obyčajné SUV nestačí (test)

Záujemcovia o Kodiaq dostali šancu sa viac odlíšiť, športové ani terénne vlastnosti sa však nezmenili.

Volkswagen zverejnil kompletný cenník Touaregu. Čo ponúkne slovenské SUV?

Novými prvkami je natáčanie zadných kolies aj automatické dovieranie dverí

Ako prepraviť psa v aute jednoduchšie a bezpečnejšie?

Prinášame prehľad príslušenstva, ktoré vám pomôže s prepravou vášho štvornohého pasažiera.

Ako vyzerá dizajn auta v roku 2018? Veľké logá, veľké zadky a račie klepetá

Dizajnéri chcú autá odlíšiť, ale všetci používajú rovnaké prvky.

Lego vyrobilo Porsche 911 z obrovských kociek v životnej veľkosti

Zmenšenú verziu si môžu fanúšikovia kúpiť v múzeu za 25 eur.