Kvôli 4-pruhovej ceste medzi Popradom a Kežmarkom presúvali rieku

Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Figeľ dnes otvoril prvý úsek novej štvorprúdovej cesty medzi Popradom a Kežmarkom.

(Zdroj: TASR)

Tá okrem iného zabezpečí plynulý a bezpečný prejazd mestskou časťou Matejovce. Zo smeru od Kežmarku je cesta zároveň privádzačom na diaľnicu D1.

Výstavba bola spolufinancovaná z eurofondov prostredníctvom Operačného programu Doprava a vyžiadala si celkove 35 miliónov eur.

Nový úsek má odľahčiť premávku medzi Popradom a Kežmarkom

Veľký nárast intenzity dopravy na starej ceste v minulosti spôsoboval zložité podmienky pre cestnú dopravu medzi Popradom a Kežmarkom, v roku 2010 dosiahla úroveň viac ako 12.300 vozidiel za deň.

"Dnes pri otváraní tejto novej cesty myslím na obyvateľov Matejoviec, ktorí si novú cestu naozaj zaslúžili. Extrémne hustá premávka na ceste spájajúcej dve podtatranské metropoly Poprad a Kežmarok v samom strede mestečka prekáža celým Matejovciam," uviedol počas jej slávnostného otvorenia minister Figeľ.

Cestu postavilo Združenie I/76 Poprad Kežmarok, ktoré tvoria firmy Inžinierske stavby, a. s., Eurovia SK, a. s., a Strabag. Viac ako polovica nákladov bola pritom hradená zo štrukturálnych fondov Európskej únie.

Postavili 5 mostov, presunuli koryto rieky

Novo postavená cesta s dĺžkou šesť kilometrov je prvou etapou z celého projektu štvorprúdového prepojenia Popradu a Kežmarku. Pokračovať vo výstavbe ďalších úsekov sa bude pravdepodobne po roku 2013.

Prvá časť stavby predstavovala prestavbu dvojpruhovej cesty na smerovo rozdelenú štvorprúdovú komunikáciu za plnej premávky v intraviláne Popradu. Vybudovaná bola nová cestná kanalizácia s odlučovačmi ropných látok, asanovaný bol nevyhovujúci mostný objekt a vybudovaný nový štvorpruhový most. Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo bezpečnostné opatrenia pre peších, a to výstavbou chodníkov, verejného osvetlenia a zábradlí.

Druhá časť stavby je umiestnená mimo mesta a obchádza mestskú časť Matejovce z južnej strany. Pri jej budovaní bolo potrebné presunúť koryto rieky Poprad v dĺžke 785 metrov a vybudovať päť mostných objektov. Najdlhší z nich má 200 metrov, ďalší je oceľový most so železobetónovou mostovkou, tzv. malé APOLLO.

Stredný úsek stavby zabezpečila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) v rámci priľahlého úseku diaľnice.

V rámci budovania tejto cesty je potrebné ešte rozšíriť komunikáciu aj pod železničným mostom a odstrániť tak dopravný lievik. "Poradili sme si s riekou, poradíme si aj so železnicou. Je to v stave prípravy, územných rozhodnutí a projektov," priblížil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Pavel Pavlásek.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  3. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  6. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  7. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  2. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  3. Cíťte sa v priestore príjemne
  4. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  7. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  9. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  10. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 858
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 787
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 554
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 3 396
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 222
  6. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 031
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 2 822
  8. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 000
  9. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 027
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 881

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Spolupracuje aj s firmou Apple. Peniaze na výskum ale nedostal

Spoločnosť Highchem s pätnástimi zamestnancami a vyše miliónovými tržbami nemá podľa hodnotenia dostatočné odborné kapacity.

Neprehliadnite tiež

Peugeot 301 je lacný sedan, za ktorý sa nemusíte hanbiť (test)

Facelift mu dodal eleganciu a trochu luxusu.

Prečo rôzne značky predávajú to isté auto?

Niektoré autá sa predávajú pod rôznymi značkami v rôznych krajinách, niektoré môžeme vidieť s rozdielnym logom výrobcu aj u nás.

Mercedes spúšťa systém, s ktorým vystúpite z auta a ono sa odparkuje

Hľadanie parkovacieho miesta sa stane minulosťou.

Šéf Dacie prezradil, aká bude budúcnosť automobilky

S väčšími ani menšími Daciami sa už nepočíta.