SME
Nedeľa, 29. január, 2023 | Meniny má Gašpar

Nehôd na šesťpruhovej diaľnici D1 výrazne ubudlo

Pri podobnom objeme dopravy na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou v prvom polroku tohto roku klesol počet dopravných nehôd takmer o 59 percent.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Pri podobnom objeme dopravy na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou v prvom polroku tohto roku klesol počet dopravných nehôd takmer o 59 percent a materiálne škody sa znížili o dve tretiny.

BRATISLAVA. Intenzita dopravy na dočasne rozšírenom šesťpruhovom úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou zostáva takmer na tej istej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravných nehôd však značne ubudlo a s nimi sa znížila aj výška materiálnych škôd, informoval v utorok na stretnutí s novinármi generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Kotuľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V prvom polroku tohto roka jazdilo po uvedenom diaľničnom úseku priemerne 56 623 automobilov za 24 hodín, čo bolo o 424 áut menej ako v prvej polovici minulého roka.

Počet dopravných nehôd v rovnakom období sa pritom znížil z vlaňajších 87 na 36, čo bolo menej o 51 prípadov alebo o 58,6 percent.

Prejavilo sa to aj na poklese hmotných škôd o dve tretiny z 927,35 tis. eur na 300,8 tis. eur, čo bolo menej o 626,55 tis. eur.

K šiestim odstavným plochám pribudlo ďalších sedem

"Dobudovali sme odstavné plochy na väčší počet. Možnosť na odstavenie vozidla, keď má poruchu, je tak na dva a pol kilometroch," informoval ďalej Kotuľa.

Pokiaľ vlani na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou vybudovali šesť plôch na odstavenie auta, v tomto roku pribudlo ďalších sedem.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna povolená rýchlosť na tomto diaľničnom úseku bola v prvej polovici roka obmedzená na 110 kilometrov za hodinu počas dňa a v lete sa opäť zvýšila na 130 kilometrov.

V prípade nutnosti môžu vodiči požiadať o pomoc SOS Centrum na čísle 0800 100 007 počas 24 hodín.

Najväčšia intenzita dopravy je na úseku Prievoz - Ružinov

Podľa sčítania v prvom polroku tohto roka je najväčšia intenzita dopravy naďalej na úseku D1 Bratislava, Prievoz - Ružinov s 87 778 vozidlami denne. V porovnaní s prvým polrokom vlaňajška zostala prakticky na rovnakej úrovni.

Absolútne najviac áut na tomto úseku prešlo za 24 hodín v júni tohto roka, a to 94 825. Každú sekundu tak prejde po tejto diaľnici jeden automobil.

Intenzita dopravy na D1 sa zvýšila najviac, o 9,7 percenta, na úseku Ladce - Beluša, kde dosiahla 21 699 áut denne.

SkryťVypnúť reklamu

Na diaľnici D2 je najväčšia premávka za 24 hodín na úseku Bratislava, Petržalka - most Lafranconi so 73 202 autami a cez tuneli Sitina v Bratislave prejde 48 982 áut.

Intenzita na diaľnici D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov vzrástla o 19,3 percenta na 10 035 automobilov.

V prvom polroku zahynulo na cestách 8 ľudí

V prvom polroku tohto roka sa na diaľniciach stalo 206 dopravných nehôd, pri ktorých bolo osem osôb usmrtených a šestnásť ťažko zranených.

Za celý minulý rok bolo na diaľniciach a rýchlocestách spolu 905 dopravných nehôd so 17 úmrtiami a 39 ťažkými zraneniami.

Celkové materiálne škody pritom dosiahli 7,11 mil. eur, pričom najväčšie škody len na úsekoch D1 predstavovali 4,86 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  2. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  3. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  4. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  5. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  6. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska
  7. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia
  8. Máme 30 rokov, vy môžete mať predplatné na rok len za 30 eur
  1. Svalovice sa netreba obávať
  2. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  3. Study program MANAGEMENT in English language
  4. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  5. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  6. Nadácia COOP Jednota zatraktívňuje regióny
  7. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  8. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 9 019
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 5 885
  3. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 2 512
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 2 084
  5. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 1 915
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 549
  7. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 1 236
  8. Sardínia ukáže iné Taliansko. Oviec má raz toľko než obyvateľov 1 122
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Profesor Jiří Horáček.

O psychedelikách hovorí expert Jiří Horáček.


27. jan
Americká lyžiarka Mikaela Shiffrinová v Špindlerovom Mlyne.

Slovenka stratila na rivalku viac ako jeden a pol sekundy.


Sportnet 23m
Ilustračná snímka.

Je najvyšší čas napadnúť exkluzivitu heterosexuálnych manželstiev na Ústavnom súde.


Daniel Podolský 27. jan
Japonský premiér Fumio Kišida.

Japonsko patrí medzi krajiny s najstarším obyvateľstvom.


26. jan

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ctirad Klimčík: O svojráznej poézii priamej voľby prezidenta
  2. Peter Slamenik: Z kanclu do kasárne
  3. Katarína Cerchlanová: Ana Fuck(t) nato občas kašle.
  4. Helena Michlíková: Dúha
  5. Miroslav Lisinovič: Putovanie po slovenských Kalváriách (48) - Strekov (I)
  6. Ctirad Klimčík: Od Havla do Pavla
  7. Tupou Ceruzou: Prezident Pavel
  8. Anna Miľanová: Konvencie a jednotlivec...
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 30 491
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 16 069
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 142
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 7 019
  5. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 781
  6. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 715
  7. Rastislav Čurma: Divotvorný Kráľovský Chlmec - Maďar, maďarský, najmaďarskejší 3 523
  8. Ján Valchár: Jedenásť mesiacov štvordňovej operácie (Moskvu ale ubránime!) 3 509
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu