SME

Nehôd na šesťpruhovej diaľnici D1 výrazne ubudlo

Pri podobnom objeme dopravy na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou v prvom polroku tohto roku klesol počet dopravných nehôd takmer o 59 percent.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME - VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Pri podobnom objeme dopravy na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou v prvom polroku tohto roku klesol počet dopravných nehôd takmer o 59 percent a materiálne škody sa znížili o dve tretiny.

BRATISLAVA. Intenzita dopravy na dočasne rozšírenom šesťpruhovom úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou zostáva takmer na tej istej úrovni.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dopravných nehôd však značne ubudlo a s nimi sa znížila aj výška materiálnych škôd, informoval v utorok na stretnutí s novinármi generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Ján Kotuľa.

SkryťVypnúť reklamu

V prvom polroku tohto roka jazdilo po uvedenom diaľničnom úseku priemerne 56 623 automobilov za 24 hodín, čo bolo o 424 áut menej ako v prvej polovici minulého roka.

Počet dopravných nehôd v rovnakom období sa pritom znížil z vlaňajších 87 na 36, čo bolo menej o 51 prípadov alebo o 58,6 percent.

Prejavilo sa to aj na poklese hmotných škôd o dve tretiny z 927,35 tis. eur na 300,8 tis. eur, čo bolo menej o 626,55 tis. eur.

K šiestim odstavným plochám pribudlo ďalších sedem

"Dobudovali sme odstavné plochy na väčší počet. Možnosť na odstavenie vozidla, keď má poruchu, je tak na dva a pol kilometroch," informoval ďalej Kotuľa.

Pokiaľ vlani na diaľnici medzi Bratislavou a Trnavou vybudovali šesť plôch na odstavenie auta, v tomto roku pribudlo ďalších sedem.

SkryťVypnúť reklamu

Maximálna povolená rýchlosť na tomto diaľničnom úseku bola v prvej polovici roka obmedzená na 110 kilometrov za hodinu počas dňa a v lete sa opäť zvýšila na 130 kilometrov.

V prípade nutnosti môžu vodiči požiadať o pomoc SOS Centrum na čísle 0800 100 007 počas 24 hodín.

Najväčšia intenzita dopravy je na úseku Prievoz - Ružinov

Podľa sčítania v prvom polroku tohto roka je najväčšia intenzita dopravy naďalej na úseku D1 Bratislava, Prievoz - Ružinov s 87 778 vozidlami denne. V porovnaní s prvým polrokom vlaňajška zostala prakticky na rovnakej úrovni.

Absolútne najviac áut na tomto úseku prešlo za 24 hodín v júni tohto roka, a to 94 825. Každú sekundu tak prejde po tejto diaľnici jeden automobil.

Intenzita dopravy na D1 sa zvýšila najviac, o 9,7 percenta, na úseku Ladce - Beluša, kde dosiahla 21 699 áut denne.

SkryťVypnúť reklamu

Na diaľnici D2 je najväčšia premávka za 24 hodín na úseku Bratislava, Petržalka - most Lafranconi so 73 202 autami a cez tuneli Sitina v Bratislave prejde 48 982 áut.

Intenzita na diaľnici D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov vzrástla o 19,3 percenta na 10 035 automobilov.

V prvom polroku zahynulo na cestách 8 ľudí

V prvom polroku tohto roka sa na diaľniciach stalo 206 dopravných nehôd, pri ktorých bolo osem osôb usmrtených a šestnásť ťažko zranených.

Za celý minulý rok bolo na diaľniciach a rýchlocestách spolu 905 dopravných nehôd so 17 úmrtiami a 39 ťažkými zraneniami.

Celkové materiálne škody pritom dosiahli 7,11 mil. eur, pričom najväčšie škody len na úsekoch D1 predstavovali 4,86 mil. eur.

Doprava
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 580
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 298
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 711
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 107
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 331
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 920
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 403
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 969
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 784
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 159
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 975
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 887
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 019
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu