SME

TEST: Bavorák zvláda 407 koní na prvom snehu

Pozeráte smutne von oknom a čakáte na skutočnú zimu, biele strechy, biele cesty a zábavu za volantom? Prijmite aspoň od auto.sme.sk kúsok zimnej sviatočnej nálady za volantom nabrúseného BMW 650i.

BREZNO. Prvý sneh definujeme v redakcii ako čas, kedy ostanú cesty počas celého dňa biele. Tohto roku sme mali šťastie a v uvítacom výbore bolo aj BMW 650i xDrive.

Vždy sme chceli na takúto príležitosť auto s vypínateľným stabilizačným systémom, samozrejme na zimných pneumatikách a s dobrou mechanickou ručnou brzdou. Na potešenie stačil vždy jednoduchý kompakt so základným motorom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz však pred nami stálo monštrum s výkonom 300 kW, krútiacim momentom 600 Nm, veľkým osemvalcom, hmotnosťou takmer cez 1900 kilogramov a elektronickou ručnou.

SkryťVypnúť reklamu

Preto nastala otázka, či pri všetkej úcte k špičkovej technike nebudeme viac nadávať, ako sa tešiť z jazdy. Nie. BMW 650i bolo na snehu veľmi ľahko ovládateľné, rýchle a bezpečné.

V krátkosti k BMW 650i xDrive

- oplatí sa investovať do pohonu xDrive, úžasne podporuje dynamiku na snehu
- LED hlavné svetlá nesvietia lepšie ako xenóny, akurát majú nižšiu spotrebu energie
- osemvalcová verzia 650i je vrchol, ale k BMW 6 úplne postačí 640i s prepĺňaným šesťvalcom, lebo jazdí citeľne úspornejšie
- na diaľnici udržíte spotrebu do 10,5 litra, ale priemer testu sa len tak-tak udržal na 12,9 litra na 100 kilometrov
- vzadu je vskutku málo miesta a na dve núdzové sedadlá sa netreba spoliehať
- keyless vstup sme nevedeli nastaviť tak, aby fungoval až tak komfortne ako karta Renault
- sedadlá a ergonómia kokpitu sú na takej úrovni, že po tisíc kilometroch sa budete pýtať, kde ešte treba ísť, aby ste nemuseli vystúpiť
- dokonalé kupé kategórie Grand Tourismo – za dokonalú techniku sa však platí
- famózny zážitok z jazdy a bude veľká škoda, ak si niekto kúpi 650i len na ukazovanie sa v meste a parkovanie pred hotelom

Technické parametre

Motor 650i xDrive
Zdvihový objem (cm3) 4395
Výkon (kw/k) 300/407
Pri otáčkach (ot./min.) 5500-6400
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min) 1750-4500
Emisie CO2 (g/km) 245-246/ 262
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2855
Dĺžka (mm) 4894
Šírka (mm) 1894
Výška (mm) 1369
Pohotovostná hmot (kg) 1845
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 640
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 15,4-15,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,7
Kombinovaná spotreba 10,5-10,6/ 11,3
Cena modelu od (eur) 93 100
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 462
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 902
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 807
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 561
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 425
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 135
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 741
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 533
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 310
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 039
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu