TEST: Bavorák zvláda 407 koní na prvom snehu

Pozeráte smutne von oknom a čakáte na skutočnú zimu, biele strechy, biele cesty a zábavu za volantom? Prijmite aspoň od auto.sme.sk kúsok zimnej sviatočnej nálady za volantom nabrúseného BMW 650i.

BREZNO. Prvý sneh definujeme v redakcii ako čas, kedy ostanú cesty počas celého dňa biele. Tohto roku sme mali šťastie a v uvítacom výbore bolo aj BMW 650i xDrive.

Vždy sme chceli na takúto príležitosť auto s vypínateľným stabilizačným systémom, samozrejme na zimných pneumatikách a s dobrou mechanickou ručnou brzdou. Na potešenie stačil vždy jednoduchý kompakt so základným motorom.

Teraz však pred nami stálo monštrum s výkonom 300 kW, krútiacim momentom 600 Nm, veľkým osemvalcom, hmotnosťou takmer cez 1900 kilogramov a elektronickou ručnou.

Preto nastala otázka, či pri všetkej úcte k špičkovej technike nebudeme viac nadávať, ako sa tešiť z jazdy. Nie. BMW 650i bolo na snehu veľmi ľahko ovládateľné, rýchle a bezpečné.

V krátkosti k BMW 650i xDrive

- oplatí sa investovať do pohonu xDrive, úžasne podporuje dynamiku na snehu
- LED hlavné svetlá nesvietia lepšie ako xenóny, akurát majú nižšiu spotrebu energie
- osemvalcová verzia 650i je vrchol, ale k BMW 6 úplne postačí 640i s prepĺňaným šesťvalcom, lebo jazdí citeľne úspornejšie
- na diaľnici udržíte spotrebu do 10,5 litra, ale priemer testu sa len tak-tak udržal na 12,9 litra na 100 kilometrov
- vzadu je vskutku málo miesta a na dve núdzové sedadlá sa netreba spoliehať
- keyless vstup sme nevedeli nastaviť tak, aby fungoval až tak komfortne ako karta Renault
- sedadlá a ergonómia kokpitu sú na takej úrovni, že po tisíc kilometroch sa budete pýtať, kde ešte treba ísť, aby ste nemuseli vystúpiť
- dokonalé kupé kategórie Grand Tourismo – za dokonalú techniku sa však platí
- famózny zážitok z jazdy a bude veľká škoda, ak si niekto kúpi 650i len na ukazovanie sa v meste a parkovanie pred hotelom

Technické parametre

Motor 650i xDrive
Zdvihový objem (cm3) 4395
Výkon (kw/k) 300/407
Pri otáčkach (ot./min.) 5500-6400
Krútiaci moment (Nm) 600
Pri otáčkach (ot./min) 1750-4500
Emisie CO2 (g/km) 245-246/ 262
Emisná norma EU 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2855
Dĺžka (mm) 4894
Šírka (mm) 1894
Výška (mm) 1369
Pohotovostná hmot (kg) 1845
Objem palivovej nádrže (l) 70
Objem batož. priestoru (l) 640
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 4,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 15,4-15,5
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 7,7
Kombinovaná spotreba 10,5-10,6/ 11,3
Cena modelu od (eur) 93 100

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 968
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 6 180
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 395
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 089
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 088
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 862
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 818
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 816
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 694
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.