SME
Streda, 8. február, 2023 | Meniny má Zoja

Od Nového roka klesne počet mýtnych úsekov o tretinu

Spoločnosť SkyToll a Národná diaľničná spoločnosť sa dohodli na zmenách vo vymedzení úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy spoplatnených elektronickým mýtom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Spoločnosť SkyToll a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa dohodli na zmenách vo vymedzení úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy spoplatnených elektronickým mýtom.

Celkový počet týchto úsekov sa tak zníži o približne tretinu na 1098 a mierne klesne aj ich celková dĺžka na 2371 kilometrov (km). Priemerná dĺžka úsekov naopak vzrastie, a to z 1,485 na 2,160 km.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Posledným predpokladom, aby pripravovaná zmena vstúpila do platnosti, bude novela vyhlášky, ktorú pripravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR k 1. januáru 2012 a jej publikovanie v Zbierke zákonov," avizoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR SkyTollu Anton Bódis.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti je na Slovensku celkom 1607 vymedzených úsekov ciest podliehajúcich elektronickému mýtu v celkovej dĺžke 2386 km. Od 1. januára klesne ich počet na 1098 a ich celková dĺžka na 2371 km.

Najviac sa pripravovaná zmena prejaví na cestách I. triedy. Počet sledovaných úsekov tu klesne z 1489 na 979. Pri diaľniciach sa počet nezmení a zostane na úrovni 59 aj po Novom roku. Na cestách I. triedy vzrastie aj priemerná dĺžka úseku, a to z 1,184 km na 1,787 km. Na diaľniciach sa úseky mierne skrátia z priemerných 6,711 km na 6,668 km a na rýchlostných cestách z 3,849 km na 3,793 km.

Úpravy mýtnych úsekov sú pritom rôznorodé. "Bude nutné úseky mazať (799), vytvárať nové úseky (290), prípadne modifikovať vymedzené úseky (501), takže oproti súčasnému stavu zostane bez zásahu po 1. januári 2012 iba 307 vymedzených úsekov," priblížil Bódis.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom pripravovanej zmeny je snaha MDVRR znížením počtu vymedzených úsekov znížiť aj počet mýtnych transakcií nad rámec zmluvy medzi spoločnosťou SkyToll a NDS. Vyšší počet mýtnych transakcií a zvýšené náklady štátu spôsobili požiadavky dopravcov zapracované do mýtneho systému začiatkom roka 2010. Vtedy sa pôvodný počet vymedzených úsekov zvýšil takmer dvojnásobne, na súčasných vyše 1600.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka
  2. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  3. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  4. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  5. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  6. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu
  7. Turisti ešte v Egypte neobjavili veľa miest, hovorí delegátka
  8. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model
  1. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  2. Na bezpečnom internete záleží
  3. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  4. Podporujme imunitu aj vysokočistým beta glukánom
  5. Môjobchod posilňuje svoju pozíciu v Košickom kraji
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. O2 predstavilo novú generáciu O2 Paušálov
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 5 843
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 3 936
  3. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 263
  4. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 098
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 883
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 695
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 658
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  2. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  3. Jozef Stasík: EU a roboty
  4. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  5. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  6. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  7. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Nitrianska Blatnica
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 009
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 360
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 309
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 7 087
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 239
  7. Rastislav Jusko: Krvavá minulosť komunistickej prokuratúry. Je nám súdené prežiť ju znova? 2 631
  8. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 510
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu