SME

Od Nového roka klesne počet mýtnych úsekov o tretinu

Spoločnosť SkyToll a Národná diaľničná spoločnosť sa dohodli na zmenách vo vymedzení úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy spoplatnených elektronickým mýtom.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Spoločnosť SkyToll a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa dohodli na zmenách vo vymedzení úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy spoplatnených elektronickým mýtom.

Celkový počet týchto úsekov sa tak zníži o približne tretinu na 1098 a mierne klesne aj ich celková dĺžka na 2371 kilometrov (km). Priemerná dĺžka úsekov naopak vzrastie, a to z 1,485 na 2,160 km.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Posledným predpokladom, aby pripravovaná zmena vstúpila do platnosti, bude novela vyhlášky, ktorú pripravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR k 1. januáru 2012 a jej publikovanie v Zbierke zákonov," avizoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR SkyTollu Anton Bódis.

SkryťVypnúť reklamu

V súčasnosti je na Slovensku celkom 1607 vymedzených úsekov ciest podliehajúcich elektronickému mýtu v celkovej dĺžke 2386 km. Od 1. januára klesne ich počet na 1098 a ich celková dĺžka na 2371 km.

Najviac sa pripravovaná zmena prejaví na cestách I. triedy. Počet sledovaných úsekov tu klesne z 1489 na 979. Pri diaľniciach sa počet nezmení a zostane na úrovni 59 aj po Novom roku. Na cestách I. triedy vzrastie aj priemerná dĺžka úseku, a to z 1,184 km na 1,787 km. Na diaľniciach sa úseky mierne skrátia z priemerných 6,711 km na 6,668 km a na rýchlostných cestách z 3,849 km na 3,793 km.

Úpravy mýtnych úsekov sú pritom rôznorodé. "Bude nutné úseky mazať (799), vytvárať nové úseky (290), prípadne modifikovať vymedzené úseky (501), takže oproti súčasnému stavu zostane bez zásahu po 1. januári 2012 iba 307 vymedzených úsekov," priblížil Bódis.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom pripravovanej zmeny je snaha MDVRR znížením počtu vymedzených úsekov znížiť aj počet mýtnych transakcií nad rámec zmluvy medzi spoločnosťou SkyToll a NDS. Vyšší počet mýtnych transakcií a zvýšené náklady štátu spôsobili požiadavky dopravcov zapracované do mýtneho systému začiatkom roka 2010. Vtedy sa pôvodný počet vymedzených úsekov zvýšil takmer dvojnásobne, na súčasných vyše 1600.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 287
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 536
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 584
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 265
  5. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 874
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 793
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 320
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 1 769
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (4. - 10.7.1925)
  2. Tomáš Hrubý: Saturn je bližšie, než sa zdá
  3. František Kukura: Politické metafory národa: 1989 – 2025
  4. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  5. Milan Removčík: Poludnica
  6. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma!
  7. Jozef Huljak: Partneri alebo rivali? EÚ a Čínu čaká dôležitý samit.
  8. Vladimír Krátky: Fico sa stal prvýkrát predsedom vlády 4. júla 2006
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 376
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 244
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 516
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 7 975
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 217
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 497
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 811
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 357
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu