Prvá jazda: Z dobrého Avensisu spravili lepší

Toyota okrem nového agresívnejšieho dizajnu už od autosalónu vo Frankfurte avizovala vylepšenie motorov a úpravy v interiéri. Za volantom novinky sme skúšali, či zmeny v dizajne korešpondujú so zmenami v jazdných vlastnostiach.

Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov.(Zdroj: Toyota)

NICE. Hoci sa Toyota s Avensisom slušne etablovala v strednej triede, tretia generácia nastúpila v roku 2009, keď zúrila prvá vlna krízy a celá kategória klesla o 20 percent. Kým v roku 2009 firemný vozový park tvoril 60 percent zo všetkých predaných áut v triede, v roku 2011 vzrástol podiel fleetu na 75 percent.

Z tohto koláča zostal Avensisu stále menší kúsok, preto sa Toyota rozhodla konať. Zhrnuli názory zákazníkov a médií, špecifiká firemných vozidiel a stanovili si úlohy. Výsledkom práce je konečne dynamickejší dizajn, nová zadná časť sedanu, lepšie odhlučnený a krajší interiér, zlepšené výbavy, prepracovaný posilňovač riadenia, lepšia ovládateľnosť auta, vylepšené motory.

Samozrejme LED-ky

Z vonkajších zmien najviac upúta mohutnejšia vrchná mriežka a pod ňou spodný nárazník s veľkým otvorom v strede na nasávanie vzduchu. Nové denné svetlá integrované v predných reflektoroch osviežujú dizajn, tie krajšie LED dostanete za príplatok.

V zadnej časti pribudla chrómová lišta nad značkou. Menej viditeľné zmeny na tvaroch karosérie zlepšili aerodynamiku a počuteľne znížili vonkajší hluk. Pohodou jazdy a tichom je Avensis, hoci na to nevyzerá, opäť bližšie k Lexusu.

Štandardná výbava stúpla

Zmeny v interiéri nie sú pokrokové, ale potešia. Žltú farbu podsvietenia číselníkov nahradila biela, stredová konzola dostala pestrejšie farby a nové rozmiestnenie ovládačov. Sedadlá Avensisu nikdy nevynikali bočným držaním tela, preto ich zlepšili. Nové farebné kombinácie obloženia a čalúnenia zosvetlili interiér a všetky štyri stupne výbavy (Terra, Luna, Sol , Premium) dostali lepšiu štandardnú výbavu.

Napríklad základná Terra má výbavu rozšírenú o denné svetlá, USB vstup a nové čalúnenia, výbave Luna pridali strieborný povrch stredovej konzoly, 16 palcové zliatinové disky a multimediálny systém Toyota Touch rozšírili o zadnú parkovaciu kameru.

Koncept interiéru sa v podstate nezmenil, zlepšenie nastalo v materiáloch a odhlučnení.

Výbave Sol pribudlo v štandarde čalúnenie sedadiel v kombinácii alcantara- koža, tmavé 17 palcové zliatinové disky a bi-xenónové svetlá s adaptívnym osvetlením AFS. K najvyššej výbave Premium dostanete v základe perforované kožené čalúnenie sedadiel, tmavé 18 palcové zliatinové disky kolies, svetlá AFS, navigačný systém Touch& Go Plus a zadné parkovacie senzory.

Efektívnejšie zatáča

Jazdné vlastnosti predchádzajúceho modelu sa dočkali nelichotivých hodnotení hlavne v oblasti ovládania, agility a charakteru riadenia. Nový model prišiel preto s vystuženou karosériou, ktorá má zabezpečiť lepšiu odozvu pri riadení. Vylepšené aerodynamické vlastnosti a lepšie odhlučnenie od motora sme pri jazde skutočne spozorovali. Napriek pneumatikám s nízkym valivým odporom bolo auto tiché, bez hluku a vibrácií od povrchu ciest.

Výraznú jantárovo žltú farbu podsvietenia budíkov nahradila biela.

Prekážala nám iba podlaha pred plynovým pedálom, ktorá pod pätou tvorila hrb, čo rušilo ako zahnutý koberec. Riadenie s novým elektrický posilňovačom má teraz strmší prevod, čo automaticky šoférovi navodí pocit presnejšieho ovládania a lepšej odozvy na natočenie volantu.

Upravili najmä diesel

Nakoľko v predaji vedú naftové motory, najväčšie úpravy sa dotkli dieselového agregátu 2,0 D-4D, ostatné prešli len kozmetickými zmenami. Odľahčenie, zníženie trenia a zvýšenie účinnosti spaľovania znamenajú tichší chod a nižšie emisie CO2 – 119 g/km pre sedan.

Vodič zo všetkého asi najviac pocíti zvýšenie krútiaceho momentu z 234 Nm na 280 Nm už pri 1400 ot./ min a hlavne odstránenie veľmi tupého nábehu výkonu v nízkych otáčkach. Pre použitie na krátkych trasách sľubuje výrobca rýchlejšie zohrievanie na pracovnú teplotu.

Starý displej a palubný systém nahradila novinka, Toyoyta Touch and Go, ktorá vo verzii Plus poteší pripojením na internet, čítaním SMS, zadávaním cieľov do navigácie z pohodlia domova. Navigácia s 3D modelom miest patrí medzi top zariadenia v triede.

Papierová spotreba klesla na 4,6 l /100 km, nám pri prvých a dynamických testovacích jazdách ukázal počítač údaj 6,4 l/100 km. Vyskúšali sme aj benzínový motor 1,8 l s výkonom 147 koní a kombinovanou spotrebou 6,6 l/100km. Výkon sme si v papieroch museli overiť, lebo reálne sme ho necítili, jazdiť sa sním dalo len po vytočení do vyšších otáčok a to sa zase odrazilo na spotrebe, ktorá narástla na vyše 11 litrov. Tento motor v Avensise neodporúčame.

Bezpečne do ťažkých čias

V štandardnej výbave všetkých modelov je v podstate kompletný bezpečnostný balík s ABS, trakčnou kontrolou, stabilizačným systémom VSC a balíkom vankúšov, vrátane kolenného airbagu. Systém na zamedzenie kolízie PCS, adaptívny tempomat a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sú dostupné iba v najvyššej verzii Premium so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

K štandardu kombi strednej triedy patrí kotviaci systém na batožinu .

Avensis to nemá ľahké, pretože na trh príde vždy, keď úraduje kríza, preto Toyota na podporu v ťažkom období znížila uvádzacie ceny v rozsahu od 3.200 eur do 3.900 eur. Základný sedan Terra s motorom 1,6 Valvematic začína na cene 19 900 eur.

Avensis je ako dobrý žiak, ktorý si splnil svoju úlohu a dotiahol sa na stanovenú latku. Vzhľadom na masívny nástup konkurencie však stále čakáme na to, kedy tú latku aj výrazne preskočí a ukáže svoj talent. Snáď pri novej generácii. Tá súčasná po facelifte je vlastne len z dobrého lepšie auto.


Cestu redaktora hradila spoločnosť Toyota.

Technické údaje - benzínové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 1,6 VV 1,8 VV 2,0 VV
Zdvihový objem (cm3 ) 1598 1798 1987
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 97/6400 108/6400 112/6200
Max. krútiaci moment (Nm/ot.min-1) 160/4400 180/400 196/4000
Prevodovka 6 M/T 6 M/T – MDS 6 M/T –MDS
Max. rýchlosť ( km/h) 200 (195) 200 (200) – 200 (200) 205 (200) – 205(200)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 (10,6) 9,4 (9,7) -10,4 ( 10,7) 9,0 (9,3) – 10,0 (10,3)
Spotreba mesto ( l/100km) 8,5 (8,5) 8,6 (8,6) – 8,6 (8,6) 9,2 (9,2) – 9,1 (9,2)
Mimo mesta ( l/100 km) 5,3 (5,4) 5,4 (5,4) – 5,5 (5,5) 5,6 (5,6) – 5,7 (5,8)
Kombinovaná ( l/100 km) 6,5 (6,5) 6,5 (6,6) – 6,6 (6,7) 6,9 (6,9) – 6,9 (7,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 150 (151) 152 (153) – 153 (154) 161 (162) – 160 (161)
Objem palivovej nádrže 60 60 60

Technické údaje - dieselové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 2,0 D-4D 2,2 D-4D 2,2 D-CAT 150 2,2 D-CAT 180
Zdvihový objem (cm3 ) 1998 2231 2231 2231
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 91/3600 110/3600 110/3600 130/3600
Max. krút. moment (Nm/ot.min-1) 310/1500-2400 340/2000-2800 340/2000-2800 40/2000-2800
Prevodovka 6 M/T 6 M/T 6 A/T 6 M/T
Max. rýchlosť ( km/h) 200 210 205 220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,7 (10,0) 8,9 (9,2) 9,5 (9,8) 8,5 (8,8)
Spotreba mesto ( l/100km) 5,6 (5,6) 7,0 (7,1) 7,9 (8,0) 7,4 (7,5)
Mimo mesta ( l/100 km) 4,0 (4,0) 4,5 (4,6) 5,3 (5,5) 4,9 (5,1)
Kombinovaná ( l/100 km) 4,6 (4,6) 5,4 (5,5) 6,2 (6,4) 5,9 (6,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 119 (120) 143 (147) 165 (170) 155 (159)
Objem palivovej nádrže 60 60 60 60

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 883
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 958
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 365
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 613
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 342
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 954
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 928
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 802
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 608
  10. Inteligencia vo všetkom 1 525

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Jednému sa nepáčili praktiky radnice, ďalší začal z idealizmu. Mladí na politiku nezabudli

Na Slovensku sú stále tisíce mladých, ktorí vidia zmysel v upozorňovaní na prešľapy politikov.

SVET

Le Penová nie je Trump. Prečo sa prieskumy tentoraz nezmýlia

Vo Francúzsku by sa už nemali mýliť.

DOMOV

Na Slovensku zistili prvý prípad dovlečeného ochorenia osýpok

Nakazeným je 25-ročný Talian, ktorý študuje v Košiciach.

ŠPORT

Brilantný súboj rozhodol génius. A provokoval gestami

Messi zatienil Ronalda. Barcelona vyhrala na pôde Realu Madrid 3:2.

Neprehliadnite tiež

BMW radu M si čoskoro s manuálnou prevodovkou nekúpite

Klasická manuálna, ako i dvojspojková prevodovka DTC budú minulosťou.

Prvá jazda: Toyota Yaris ide proti prúdu, zvýšila objem a ostáva bez turba

Toyota ostáva verná atmosférickým motorom, chýbať nemôže ani hybrid.

Citroën predstavil najvýkonnejšie auto vo svojej histórii, hybridné SUV

Model debutuje najprv v Číne, do Európy príde o rok.

Veteránisti po zime vyprázdňovali garáže na burze v Brne

Predviedli sa aj čerstvo zrenovované kúsky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop