Prvá jazda: Z dobrého Avensisu spravili lepší

Toyota okrem nového agresívnejšieho dizajnu už od autosalónu vo Frankfurte avizovala vylepšenie motorov a úpravy v interiéri. Za volantom novinky sme skúšali, či zmeny v dizajne korešpondujú so zmenami v jazdných vlastnostiach.

Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov.(Zdroj: Toyota)

NICE. Hoci sa Toyota s Avensisom slušne etablovala v strednej triede, tretia generácia nastúpila v roku 2009, keď zúrila prvá vlna krízy a celá kategória klesla o 20 percent. Kým v roku 2009 firemný vozový park tvoril 60 percent zo všetkých predaných áut v triede, v roku 2011 vzrástol podiel fleetu na 75 percent.

Z tohto koláča zostal Avensisu stále menší kúsok, preto sa Toyota rozhodla konať. Zhrnuli názory zákazníkov a médií, špecifiká firemných vozidiel a stanovili si úlohy. Výsledkom práce je konečne dynamickejší dizajn, nová zadná časť sedanu, lepšie odhlučnený a krajší interiér, zlepšené výbavy, prepracovaný posilňovač riadenia, lepšia ovládateľnosť auta, vylepšené motory.

Samozrejme LED-ky

Z vonkajších zmien najviac upúta mohutnejšia vrchná mriežka a pod ňou spodný nárazník s veľkým otvorom v strede na nasávanie vzduchu. Nové denné svetlá integrované v predných reflektoroch osviežujú dizajn, tie krajšie LED dostanete za príplatok.

V zadnej časti pribudla chrómová lišta nad značkou. Menej viditeľné zmeny na tvaroch karosérie zlepšili aerodynamiku a počuteľne znížili vonkajší hluk. Pohodou jazdy a tichom je Avensis, hoci na to nevyzerá, opäť bližšie k Lexusu.

Štandardná výbava stúpla

Zmeny v interiéri nie sú pokrokové, ale potešia. Žltú farbu podsvietenia číselníkov nahradila biela, stredová konzola dostala pestrejšie farby a nové rozmiestnenie ovládačov. Sedadlá Avensisu nikdy nevynikali bočným držaním tela, preto ich zlepšili. Nové farebné kombinácie obloženia a čalúnenia zosvetlili interiér a všetky štyri stupne výbavy (Terra, Luna, Sol , Premium) dostali lepšiu štandardnú výbavu.

Napríklad základná Terra má výbavu rozšírenú o denné svetlá, USB vstup a nové čalúnenia, výbave Luna pridali strieborný povrch stredovej konzoly, 16 palcové zliatinové disky a multimediálny systém Toyota Touch rozšírili o zadnú parkovaciu kameru.

Koncept interiéru sa v podstate nezmenil, zlepšenie nastalo v materiáloch a odhlučnení.

Výbave Sol pribudlo v štandarde čalúnenie sedadiel v kombinácii alcantara- koža, tmavé 17 palcové zliatinové disky a bi-xenónové svetlá s adaptívnym osvetlením AFS. K najvyššej výbave Premium dostanete v základe perforované kožené čalúnenie sedadiel, tmavé 18 palcové zliatinové disky kolies, svetlá AFS, navigačný systém Touch& Go Plus a zadné parkovacie senzory.

Efektívnejšie zatáča

Jazdné vlastnosti predchádzajúceho modelu sa dočkali nelichotivých hodnotení hlavne v oblasti ovládania, agility a charakteru riadenia. Nový model prišiel preto s vystuženou karosériou, ktorá má zabezpečiť lepšiu odozvu pri riadení. Vylepšené aerodynamické vlastnosti a lepšie odhlučnenie od motora sme pri jazde skutočne spozorovali. Napriek pneumatikám s nízkym valivým odporom bolo auto tiché, bez hluku a vibrácií od povrchu ciest.

Výraznú jantárovo žltú farbu podsvietenia budíkov nahradila biela.

Prekážala nám iba podlaha pred plynovým pedálom, ktorá pod pätou tvorila hrb, čo rušilo ako zahnutý koberec. Riadenie s novým elektrický posilňovačom má teraz strmší prevod, čo automaticky šoférovi navodí pocit presnejšieho ovládania a lepšej odozvy na natočenie volantu.

Upravili najmä diesel

Nakoľko v predaji vedú naftové motory, najväčšie úpravy sa dotkli dieselového agregátu 2,0 D-4D, ostatné prešli len kozmetickými zmenami. Odľahčenie, zníženie trenia a zvýšenie účinnosti spaľovania znamenajú tichší chod a nižšie emisie CO2 – 119 g/km pre sedan.

Vodič zo všetkého asi najviac pocíti zvýšenie krútiaceho momentu z 234 Nm na 280 Nm už pri 1400 ot./ min a hlavne odstránenie veľmi tupého nábehu výkonu v nízkych otáčkach. Pre použitie na krátkych trasách sľubuje výrobca rýchlejšie zohrievanie na pracovnú teplotu.

Starý displej a palubný systém nahradila novinka, Toyoyta Touch and Go, ktorá vo verzii Plus poteší pripojením na internet, čítaním SMS, zadávaním cieľov do navigácie z pohodlia domova. Navigácia s 3D modelom miest patrí medzi top zariadenia v triede.

Papierová spotreba klesla na 4,6 l /100 km, nám pri prvých a dynamických testovacích jazdách ukázal počítač údaj 6,4 l/100 km. Vyskúšali sme aj benzínový motor 1,8 l s výkonom 147 koní a kombinovanou spotrebou 6,6 l/100km. Výkon sme si v papieroch museli overiť, lebo reálne sme ho necítili, jazdiť sa sním dalo len po vytočení do vyšších otáčok a to sa zase odrazilo na spotrebe, ktorá narástla na vyše 11 litrov. Tento motor v Avensise neodporúčame.

Bezpečne do ťažkých čias

V štandardnej výbave všetkých modelov je v podstate kompletný bezpečnostný balík s ABS, trakčnou kontrolou, stabilizačným systémom VSC a balíkom vankúšov, vrátane kolenného airbagu. Systém na zamedzenie kolízie PCS, adaptívny tempomat a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sú dostupné iba v najvyššej verzii Premium so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

K štandardu kombi strednej triedy patrí kotviaci systém na batožinu .

Avensis to nemá ľahké, pretože na trh príde vždy, keď úraduje kríza, preto Toyota na podporu v ťažkom období znížila uvádzacie ceny v rozsahu od 3.200 eur do 3.900 eur. Základný sedan Terra s motorom 1,6 Valvematic začína na cene 19 900 eur.

Avensis je ako dobrý žiak, ktorý si splnil svoju úlohu a dotiahol sa na stanovenú latku. Vzhľadom na masívny nástup konkurencie však stále čakáme na to, kedy tú latku aj výrazne preskočí a ukáže svoj talent. Snáď pri novej generácii. Tá súčasná po facelifte je vlastne len z dobrého lepšie auto.


Cestu redaktora hradila spoločnosť Toyota.

Technické údaje - benzínové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 1,6 VV 1,8 VV 2,0 VV
Zdvihový objem (cm3 ) 1598 1798 1987
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 97/6400 108/6400 112/6200
Max. krútiaci moment (Nm/ot.min-1) 160/4400 180/400 196/4000
Prevodovka 6 M/T 6 M/T – MDS 6 M/T –MDS
Max. rýchlosť ( km/h) 200 (195) 200 (200) – 200 (200) 205 (200) – 205(200)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 (10,6) 9,4 (9,7) -10,4 ( 10,7) 9,0 (9,3) – 10,0 (10,3)
Spotreba mesto ( l/100km) 8,5 (8,5) 8,6 (8,6) – 8,6 (8,6) 9,2 (9,2) – 9,1 (9,2)
Mimo mesta ( l/100 km) 5,3 (5,4) 5,4 (5,4) – 5,5 (5,5) 5,6 (5,6) – 5,7 (5,8)
Kombinovaná ( l/100 km) 6,5 (6,5) 6,5 (6,6) – 6,6 (6,7) 6,9 (6,9) – 6,9 (7,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 150 (151) 152 (153) – 153 (154) 161 (162) – 160 (161)
Objem palivovej nádrže 60 60 60

Technické údaje - dieselové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 2,0 D-4D 2,2 D-4D 2,2 D-CAT 150 2,2 D-CAT 180
Zdvihový objem (cm3 ) 1998 2231 2231 2231
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 91/3600 110/3600 110/3600 130/3600
Max. krút. moment (Nm/ot.min-1) 310/1500-2400 340/2000-2800 340/2000-2800 40/2000-2800
Prevodovka 6 M/T 6 M/T 6 A/T 6 M/T
Max. rýchlosť ( km/h) 200 210 205 220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,7 (10,0) 8,9 (9,2) 9,5 (9,8) 8,5 (8,8)
Spotreba mesto ( l/100km) 5,6 (5,6) 7,0 (7,1) 7,9 (8,0) 7,4 (7,5)
Mimo mesta ( l/100 km) 4,0 (4,0) 4,5 (4,6) 5,3 (5,5) 4,9 (5,1)
Kombinovaná ( l/100 km) 4,6 (4,6) 5,4 (5,5) 6,2 (6,4) 5,9 (6,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 119 (120) 143 (147) 165 (170) 155 (159)
Objem palivovej nádrže 60 60 60 60

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  2. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  5. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  6. Kreditná karta – áno alebo nie
  7. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  8. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  9. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  10. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 24 682
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 18 401
  3. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 827
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 9 625
  5. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 8 676
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 7 244
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 171
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 295
  9. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 4 000
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 071

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Penta, Rusko alebo Technopol. Kočner využíva zmenky často, v minulosti to riešila aj SIS

Kočner chcel podľa SIS získať aj zmenky, ktoré takmer položili Dzurindovu vládu.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Toto už neprejde ani Kočnerovi

Kočner nie je nič iné ako historická anomália, relikt mafiánskych deväťdesiatych rokov.

DOMOV

Rusko mal dobrú náladu, zadržali ho policati

Ak Kočnerovi s Ruskom navrhnú väzbu, rozhodovať sa bude cez víkend.

Neprehliadnite tiež

Nové Volvo S60 má americký pôvod a žiaden diesel

Dvorná divízia Polestar vyladí výkon nového Volva na 415 koní.

Radšej Kiu alebo Hyundai ako Porsche. Ktoré auto má najviac chýb?

V prieskume pohorelo Volvo, Jaguar, Land Rover.

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.