SME

Prvá jazda: Z dobrého Avensisu spravili lepší

Toyota okrem nového agresívnejšieho dizajnu už od autosalónu vo Frankfurte avizovala vylepšenie motorov a úpravy v interiéri. Za volantom novinky sme skúšali, či zmeny v dizajne korešpondujú so zmenami v jazdných vlastnostiach.

Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov.Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov. (Zdroj: Toyota)

NICE. Hoci sa Toyota s Avensisom slušne etablovala v strednej triede, tretia generácia nastúpila v roku 2009, keď zúrila prvá vlna krízy a celá kategória klesla o 20 percent. Kým v roku 2009 firemný vozový park tvoril 60 percent zo všetkých predaných áut v triede, v roku 2011 vzrástol podiel fleetu na 75 percent.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Z tohto koláča zostal Avensisu stále menší kúsok, preto sa Toyota rozhodla konať. Zhrnuli názory zákazníkov a médií, špecifiká firemných vozidiel a stanovili si úlohy. Výsledkom práce je konečne dynamickejší dizajn, nová zadná časť sedanu, lepšie odhlučnený a krajší interiér, zlepšené výbavy, prepracovaný posilňovač riadenia, lepšia ovládateľnosť auta, vylepšené motory.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme LED-kyZ vonkajších zmien najviac upúta mohutnejšia vrchná mriežka a pod ňou spodný nárazník s veľkým otvorom v strede na nasávanie vzduchu. Nové denné svetlá integrované v predných reflektoroch osviežujú dizajn, tie krajšie LED dostanete za príplatok.

V zadnej časti pribudla chrómová lišta nad značkou. Menej viditeľné zmeny na tvaroch karosérie zlepšili aerodynamiku a počuteľne znížili vonkajší hluk. Pohodou jazdy a tichom je Avensis, hoci na to nevyzerá, opäť bližšie k Lexusu.

Štandardná výbava stúplaZmeny v interiéri nie sú pokrokové, ale potešia. Žltú farbu podsvietenia číselníkov nahradila biela, stredová konzola dostala pestrejšie farby a nové rozmiestnenie ovládačov. Sedadlá Avensisu nikdy nevynikali bočným držaním tela, preto ich zlepšili. Nové farebné kombinácie obloženia a čalúnenia zosvetlili interiér a všetky štyri stupne výbavy (Terra, Luna, Sol , Premium) dostali lepšiu štandardnú výbavu.

SkryťVypnúť reklamu

Napríklad základná Terra má výbavu rozšírenú o denné svetlá, USB vstup a nové čalúnenia, výbave Luna pridali strieborný povrch stredovej konzoly, 16 palcové zliatinové disky a multimediálny systém Toyota Touch rozšírili o zadnú parkovaciu kameru.

Koncept interiéru sa v podstate nezmenil, zlepšenie nastalo v materiáloch a odhlučnení.

Výbave Sol pribudlo v štandarde čalúnenie sedadiel v kombinácii alcantara- koža, tmavé 17 palcové zliatinové disky a bi-xenónové svetlá s adaptívnym osvetlením AFS. K najvyššej výbave Premium dostanete v základe perforované kožené čalúnenie sedadiel, tmavé 18 palcové zliatinové disky kolies, svetlá AFS, navigačný systém Touch& Go Plus a zadné parkovacie senzory.

Efektívnejšie zatáčaJazdné vlastnosti predchádzajúceho modelu sa dočkali nelichotivých hodnotení hlavne v oblasti ovládania, agility a charakteru riadenia. Nový model prišiel preto s vystuženou karosériou, ktorá má zabezpečiť lepšiu odozvu pri riadení. Vylepšené aerodynamické vlastnosti a lepšie odhlučnenie od motora sme pri jazde skutočne spozorovali. Napriek pneumatikám s nízkym valivým odporom bolo auto tiché, bez hluku a vibrácií od povrchu ciest.

SkryťVypnúť reklamu

Výraznú jantárovo žltú farbu podsvietenia budíkov nahradila biela.

Prekážala nám iba podlaha pred plynovým pedálom, ktorá pod pätou tvorila hrb, čo rušilo ako zahnutý koberec. Riadenie s novým elektrický posilňovačom má teraz strmší prevod, čo automaticky šoférovi navodí pocit presnejšieho ovládania a lepšej odozvy na natočenie volantu.

Upravili najmä dieselNakoľko v predaji vedú naftové motory, najväčšie úpravy sa dotkli dieselového agregátu 2,0 D-4D, ostatné prešli len kozmetickými zmenami. Odľahčenie, zníženie trenia a zvýšenie účinnosti spaľovania znamenajú tichší chod a nižšie emisie CO2 – 119 g/km pre sedan.

Vodič zo všetkého asi najviac pocíti zvýšenie krútiaceho momentu z 234 Nm na 280 Nm už pri 1400 ot./ min a hlavne odstránenie veľmi tupého nábehu výkonu v nízkych otáčkach. Pre použitie na krátkych trasách sľubuje výrobca rýchlejšie zohrievanie na pracovnú teplotu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Starý displej a palubný systém nahradila novinka, Toyoyta Touch and Go, ktorá vo verzii Plus poteší pripojením na internet, čítaním SMS, zadávaním cieľov do navigácie z pohodlia domova. Navigácia s 3D modelom miest patrí medzi top zariadenia v triede.

Papierová spotreba klesla na 4,6 l /100 km, nám pri prvých a dynamických testovacích jazdách ukázal počítač údaj 6,4 l/100 km. Vyskúšali sme aj benzínový motor 1,8 l s výkonom 147 koní a kombinovanou spotrebou 6,6 l/100km. Výkon sme si v papieroch museli overiť, lebo reálne sme ho necítili, jazdiť sa sním dalo len po vytočení do vyšších otáčok a to sa zase odrazilo na spotrebe, ktorá narástla na vyše 11 litrov. Tento motor v Avensise neodporúčame.

Bezpečne do ťažkých čiasV štandardnej výbave všetkých modelov je v podstate kompletný bezpečnostný balík s ABS, trakčnou kontrolou, stabilizačným systémom VSC a balíkom vankúšov, vrátane kolenného airbagu. Systém na zamedzenie kolízie PCS, adaptívny tempomat a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sú dostupné iba v najvyššej verzii Premium so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K štandardu kombi strednej triedy patrí kotviaci systém na batožinu .

Avensis to nemá ľahké, pretože na trh príde vždy, keď úraduje kríza, preto Toyota na podporu v ťažkom období znížila uvádzacie ceny v rozsahu od 3.200 eur do 3.900 eur. Základný sedan Terra s motorom 1,6 Valvematic začína na cene 19 900 eur.

Avensis je ako dobrý žiak, ktorý si splnil svoju úlohu a dotiahol sa na stanovenú latku. Vzhľadom na masívny nástup konkurencie však stále čakáme na to, kedy tú latku aj výrazne preskočí a ukáže svoj talent. Snáď pri novej generácii. Tá súčasná po facelifte je vlastne len z dobrého lepšie auto.

Cestu redaktora hradila spoločnosť Toyota.

Technické údaje - benzínové motory

(údaje v zátvorkách platia pre kombi)Verzia

1,6 VV

1,8 VV

2,0 VV

Zdvihový objem (cm3 )

SkryťVypnúť reklamu
reklama

1598

1798

1987

Maximálny výkon (kW/ot.min-1 )

97/6400

108/6400

112/6200

Max. krútiaci moment (Nm/ot.min-1)

160/4400

180/400

196/4000

Prevodovka

6 M/T

6 M/T – MDS

6 M/T –MDS

Max. rýchlosť ( km/h)

200 (195)

200 (200) – 200 (200)

205 (200) – 205(200)

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

10,4 (10,6)

9,4 (9,7) -10,4 ( 10,7)

9,0 (9,3) – 10,0 (10,3)

Spotreba mesto ( l/100km)

8,5 (8,5)

8,6 (8,6) – 8,6 (8,6)

9,2 (9,2) – 9,1 (9,2)

Mimo mesta ( l/100 km)

5,3 (5,4)

5,4 (5,4) – 5,5 (5,5)

5,6 (5,6) – 5,7 (5,8)

Kombinovaná ( l/100 km)

6,5 (6,5)

6,5 (6,6) – 6,6 (6,7)

6,9 (6,9) – 6,9 (7,0)

Emisie CO2 kombinované ( g/km)

150 (151)

152 (153) – 153 (154)

161 (162) – 160 (161)

Objem palivovej nádrže

60

60

60

Technické údaje - dieselové motory

(údaje v zátvorkách platia pre kombi)Verzia

2,0 D-4D

2,2 D-4D

2,2 D-CAT 150

SkryťVypnúť reklamu
reklama

2,2 D-CAT 180

Zdvihový objem (cm3 )

1998

2231

2231

2231

Maximálny výkon (kW/ot.min-1 )

91/3600

110/3600

110/3600

130/3600

Max. krút. moment (Nm/ot.min-1)

310/1500-2400

340/2000-2800

340/2000-2800

40/2000-2800

Prevodovka

6 M/T

6 M/T

6 A/T

6 M/T

Max. rýchlosť ( km/h)

200

210

205

220

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s)

9,7 (10,0)

8,9 (9,2)

9,5 (9,8)

8,5 (8,8)

Spotreba mesto ( l/100km)

5,6 (5,6)

7,0 (7,1)

7,9 (8,0)

7,4 (7,5)

Mimo mesta ( l/100 km)

4,0 (4,0)

4,5 (4,6)

5,3 (5,5)

4,9 (5,1)

Kombinovaná ( l/100 km)

4,6 (4,6)

5,4 (5,5)

6,2 (6,4)

5,9 (6,0)

Emisie CO2 kombinované ( g/km)

119 (120)

143 (147)

165 (170)

155 (159)

Objem palivovej nádrže

60

60

60

60

Autor: Katarína Chválová

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 051
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 190
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 070
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 052
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 467
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 264
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 499
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 322
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 523
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 813
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 045
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu