SME
Nedeľa, 28. november, 2021 | Meniny má HenrietaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Z dobrého Avensisu spravili lepší

Toyota okrem nového agresívnejšieho dizajnu už od autosalónu vo Frankfurte avizovala vylepšenie motorov a úpravy v interiéri. Za volantom novinky sme skúšali, či zmeny v dizajne korešpondujú so zmenami v jazdných vlastnostiach.

Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov.Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov. (Zdroj: Toyota)

NICE. Hoci sa Toyota s Avensisom slušne etablovala v strednej triede, tretia generácia nastúpila v roku 2009, keď zúrila prvá vlna krízy a celá kategória klesla o 20 percent. Kým v roku 2009 firemný vozový park tvoril 60 percent zo všetkých predaných áut v triede, v roku 2011 vzrástol podiel fleetu na 75 percent.

Z tohto koláča zostal Avensisu stále menší kúsok, preto sa Toyota rozhodla konať. Zhrnuli názory zákazníkov a médií, špecifiká firemných vozidiel a stanovili si úlohy. Výsledkom práce je konečne dynamickejší dizajn, nová zadná časť sedanu, lepšie odhlučnený a krajší interiér, zlepšené výbavy, prepracovaný posilňovač riadenia, lepšia ovládateľnosť auta, vylepšené motory.

Samozrejme LED-ky

Z vonkajších zmien najviac upúta mohutnejšia vrchná mriežka a pod ňou spodný nárazník s veľkým otvorom v strede na nasávanie vzduchu. Nové denné svetlá integrované v predných reflektoroch osviežujú dizajn, tie krajšie LED dostanete za príplatok.

V zadnej časti pribudla chrómová lišta nad značkou. Menej viditeľné zmeny na tvaroch karosérie zlepšili aerodynamiku a počuteľne znížili vonkajší hluk. Pohodou jazdy a tichom je Avensis, hoci na to nevyzerá, opäť bližšie k Lexusu.

Štandardná výbava stúpla

Zmeny v interiéri nie sú pokrokové, ale potešia. Žltú farbu podsvietenia číselníkov nahradila biela, stredová konzola dostala pestrejšie farby a nové rozmiestnenie ovládačov. Sedadlá Avensisu nikdy nevynikali bočným držaním tela, preto ich zlepšili. Nové farebné kombinácie obloženia a čalúnenia zosvetlili interiér a všetky štyri stupne výbavy (Terra, Luna, Sol , Premium) dostali lepšiu štandardnú výbavu.

Napríklad základná Terra má výbavu rozšírenú o denné svetlá, USB vstup a nové čalúnenia, výbave Luna pridali strieborný povrch stredovej konzoly, 16 palcové zliatinové disky a multimediálny systém Toyota Touch rozšírili o zadnú parkovaciu kameru.

Koncept interiéru sa v podstate nezmenil, zlepšenie nastalo v materiáloch a odhlučnení.

Výbave Sol pribudlo v štandarde čalúnenie sedadiel v kombinácii alcantara- koža, tmavé 17 palcové zliatinové disky a bi-xenónové svetlá s adaptívnym osvetlením AFS. K najvyššej výbave Premium dostanete v základe perforované kožené čalúnenie sedadiel, tmavé 18 palcové zliatinové disky kolies, svetlá AFS, navigačný systém Touch& Go Plus a zadné parkovacie senzory.

Efektívnejšie zatáča

Jazdné vlastnosti predchádzajúceho modelu sa dočkali nelichotivých hodnotení hlavne v oblasti ovládania, agility a charakteru riadenia. Nový model prišiel preto s vystuženou karosériou, ktorá má zabezpečiť lepšiu odozvu pri riadení. Vylepšené aerodynamické vlastnosti a lepšie odhlučnenie od motora sme pri jazde skutočne spozorovali. Napriek pneumatikám s nízkym valivým odporom bolo auto tiché, bez hluku a vibrácií od povrchu ciest.

Výraznú jantárovo žltú farbu podsvietenia budíkov nahradila biela.

Prekážala nám iba podlaha pred plynovým pedálom, ktorá pod pätou tvorila hrb, čo rušilo ako zahnutý koberec. Riadenie s novým elektrický posilňovačom má teraz strmší prevod, čo automaticky šoférovi navodí pocit presnejšieho ovládania a lepšej odozvy na natočenie volantu.

Upravili najmä diesel

Nakoľko v predaji vedú naftové motory, najväčšie úpravy sa dotkli dieselového agregátu 2,0 D-4D, ostatné prešli len kozmetickými zmenami. Odľahčenie, zníženie trenia a zvýšenie účinnosti spaľovania znamenajú tichší chod a nižšie emisie CO2 – 119 g/km pre sedan.

Vodič zo všetkého asi najviac pocíti zvýšenie krútiaceho momentu z 234 Nm na 280 Nm už pri 1400 ot./ min a hlavne odstránenie veľmi tupého nábehu výkonu v nízkych otáčkach. Pre použitie na krátkych trasách sľubuje výrobca rýchlejšie zohrievanie na pracovnú teplotu.

Starý displej a palubný systém nahradila novinka, Toyoyta Touch and Go, ktorá vo verzii Plus poteší pripojením na internet, čítaním SMS, zadávaním cieľov do navigácie z pohodlia domova. Navigácia s 3D modelom miest patrí medzi top zariadenia v triede.

Papierová spotreba klesla na 4,6 l /100 km, nám pri prvých a dynamických testovacích jazdách ukázal počítač údaj 6,4 l/100 km. Vyskúšali sme aj benzínový motor 1,8 l s výkonom 147 koní a kombinovanou spotrebou 6,6 l/100km. Výkon sme si v papieroch museli overiť, lebo reálne sme ho necítili, jazdiť sa sním dalo len po vytočení do vyšších otáčok a to sa zase odrazilo na spotrebe, ktorá narástla na vyše 11 litrov. Tento motor v Avensise neodporúčame.

Bezpečne do ťažkých čias

V štandardnej výbave všetkých modelov je v podstate kompletný bezpečnostný balík s ABS, trakčnou kontrolou, stabilizačným systémom VSC a balíkom vankúšov, vrátane kolenného airbagu. Systém na zamedzenie kolízie PCS, adaptívny tempomat a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sú dostupné iba v najvyššej verzii Premium so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

K štandardu kombi strednej triedy patrí kotviaci systém na batožinu .

Avensis to nemá ľahké, pretože na trh príde vždy, keď úraduje kríza, preto Toyota na podporu v ťažkom období znížila uvádzacie ceny v rozsahu od 3.200 eur do 3.900 eur. Základný sedan Terra s motorom 1,6 Valvematic začína na cene 19 900 eur.

Avensis je ako dobrý žiak, ktorý si splnil svoju úlohu a dotiahol sa na stanovenú latku. Vzhľadom na masívny nástup konkurencie však stále čakáme na to, kedy tú latku aj výrazne preskočí a ukáže svoj talent. Snáď pri novej generácii. Tá súčasná po facelifte je vlastne len z dobrého lepšie auto.


Cestu redaktora hradila spoločnosť Toyota.

Technické údaje - benzínové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 1,6 VV 1,8 VV 2,0 VV
Zdvihový objem (cm3 ) 1598 1798 1987
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 97/6400 108/6400 112/6200
Max. krútiaci moment (Nm/ot.min-1) 160/4400 180/400 196/4000
Prevodovka 6 M/T 6 M/T – MDS 6 M/T –MDS
Max. rýchlosť ( km/h) 200 (195) 200 (200) – 200 (200) 205 (200) – 205(200)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 (10,6) 9,4 (9,7) -10,4 ( 10,7) 9,0 (9,3) – 10,0 (10,3)
Spotreba mesto ( l/100km) 8,5 (8,5) 8,6 (8,6) – 8,6 (8,6) 9,2 (9,2) – 9,1 (9,2)
Mimo mesta ( l/100 km) 5,3 (5,4) 5,4 (5,4) – 5,5 (5,5) 5,6 (5,6) – 5,7 (5,8)
Kombinovaná ( l/100 km) 6,5 (6,5) 6,5 (6,6) – 6,6 (6,7) 6,9 (6,9) – 6,9 (7,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 150 (151) 152 (153) – 153 (154) 161 (162) – 160 (161)
Objem palivovej nádrže 60 60 60

Technické údaje - dieselové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 2,0 D-4D 2,2 D-4D 2,2 D-CAT 150 2,2 D-CAT 180
Zdvihový objem (cm3 ) 1998 2231 2231 2231
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 91/3600 110/3600 110/3600 130/3600
Max. krút. moment (Nm/ot.min-1) 310/1500-2400 340/2000-2800 340/2000-2800 40/2000-2800
Prevodovka 6 M/T 6 M/T 6 A/T 6 M/T
Max. rýchlosť ( km/h) 200 210 205 220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,7 (10,0) 8,9 (9,2) 9,5 (9,8) 8,5 (8,8)
Spotreba mesto ( l/100km) 5,6 (5,6) 7,0 (7,1) 7,9 (8,0) 7,4 (7,5)
Mimo mesta ( l/100 km) 4,0 (4,0) 4,5 (4,6) 5,3 (5,5) 4,9 (5,1)
Kombinovaná ( l/100 km) 4,6 (4,6) 5,4 (5,5) 6,2 (6,4) 5,9 (6,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 119 (120) 143 (147) 165 (170) 155 (159)
Objem palivovej nádrže 60 60 60 60
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť
  6. Ani najlepšia mama nevie, čo sa deje v tele jej dieťatka
  7. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model
  9. Dôchodkové sporenie s rešpektom k budúcnosti
  10. Firmám sa vyplatí poznať uhlíkovú stopu vlastných výrobkov
  1. Tipy na darčeky, ktoré potešia každú ženu
  2. Mačka, ktorá žerie ľudí, kakajúce polienko, pavúky na stromčeku
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Dopyt po bytoch stúpa, ponuka bytov sa neustále zmenšuje
  5. Tatranský buk je Stromom roka 2021
  6. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  7. BLACK FRIDAY: Nakupujte výhodne prírodné produkty
  8. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  9. Trojica prestížnych fotografov hovorí o svojich tajomstvách
  10. Spoločnosť v Lipt. Mikuláši dodáva námorný informačný systém
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 28 633
  2. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 10 755
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 219
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 5 654
  5. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 3 091
  6. Ako ušetriť náklady v sklade? Máme pre vás 9 tipov 2 424
  7. Obľúbená kozmetika, lieky a doplnky stravy so zľavou až 50% 2 383
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 363
  9. TIP: Úspech zakódovaný v DNA? Potvrdil to zlatý hattrick 1 876
  10. Ako predísť intímnym problémom? Vyvolať ich môže aj bežná vložka 1 790
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov
Suzuki S-Cross

Pod kapotou ostáva mild-hybridný štvorvalec aj pohon všetkých kolies.


25. nov
Kia Niro

V ponuke budú opäť hybridy aj elektrická verzia.


25. nov
BMW M4 Competition

Balík doplnkov Race Track predurčuje auto skôr na okruh než do premávky.


24. nov

Blogy SME

  1. Miroslav Galovič: O zlatej rybke. Trikrát a dosť.
  2. Peter Kollega: Biela vrana – Igor Matovič
  3. Martin Sústrik: Švajčiarsko: O odpade prakticky
  4. Štefan Vidlár: OMIKRON
  5. Marian Nanias: Jadrová energia - Jedna vec je sľubovať, a druhá urobiť.
  6. Tomáš Tenczer: Ako sme si prestali kupovať darčeky
  7. Stanislav Jurčišin: Keď sa snažíš usvedčiť samého seba, že si masový vrah.
  8. Štefan Vidlár: Dúležité hláseňí
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 8 793
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 254
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 391
  4. Lucia Nicholsonová: Otvorený list ministrovi Krajniakovi 6 445
  5. Martin Greguš: Robert Fico a jeho 2 tváre... DNES: "Povinné očkovanie je nechutný fašistický nápad". Čo myslíte, čo "hovoril" SMER v roku 2014? 5 973
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 5 081
  7. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 407
  8. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 3 957
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu