Prvá jazda: Z dobrého Avensisu spravili lepší

Toyota okrem nového agresívnejšieho dizajnu už od autosalónu vo Frankfurte avizovala vylepšenie motorov a úpravy v interiéri. Za volantom novinky sme skúšali, či zmeny v dizajne korešpondujú so zmenami v jazdných vlastnostiach.

Zvýraznené blatníky a odvážnejšia čelné maska urobili zo šedej myšky žiarivejšie auto. Automobilka tiež za príplatok predĺžila záruku na päť rokov.(Zdroj: Toyota)

NICE. Hoci sa Toyota s Avensisom slušne etablovala v strednej triede, tretia generácia nastúpila v roku 2009, keď zúrila prvá vlna krízy a celá kategória klesla o 20 percent. Kým v roku 2009 firemný vozový park tvoril 60 percent zo všetkých predaných áut v triede, v roku 2011 vzrástol podiel fleetu na 75 percent.

Z tohto koláča zostal Avensisu stále menší kúsok, preto sa Toyota rozhodla konať. Zhrnuli názory zákazníkov a médií, špecifiká firemných vozidiel a stanovili si úlohy. Výsledkom práce je konečne dynamickejší dizajn, nová zadná časť sedanu, lepšie odhlučnený a krajší interiér, zlepšené výbavy, prepracovaný posilňovač riadenia, lepšia ovládateľnosť auta, vylepšené motory.

Samozrejme LED-ky

Z vonkajších zmien najviac upúta mohutnejšia vrchná mriežka a pod ňou spodný nárazník s veľkým otvorom v strede na nasávanie vzduchu. Nové denné svetlá integrované v predných reflektoroch osviežujú dizajn, tie krajšie LED dostanete za príplatok.

V zadnej časti pribudla chrómová lišta nad značkou. Menej viditeľné zmeny na tvaroch karosérie zlepšili aerodynamiku a počuteľne znížili vonkajší hluk. Pohodou jazdy a tichom je Avensis, hoci na to nevyzerá, opäť bližšie k Lexusu.

Štandardná výbava stúpla

Zmeny v interiéri nie sú pokrokové, ale potešia. Žltú farbu podsvietenia číselníkov nahradila biela, stredová konzola dostala pestrejšie farby a nové rozmiestnenie ovládačov. Sedadlá Avensisu nikdy nevynikali bočným držaním tela, preto ich zlepšili. Nové farebné kombinácie obloženia a čalúnenia zosvetlili interiér a všetky štyri stupne výbavy (Terra, Luna, Sol , Premium) dostali lepšiu štandardnú výbavu.

Napríklad základná Terra má výbavu rozšírenú o denné svetlá, USB vstup a nové čalúnenia, výbave Luna pridali strieborný povrch stredovej konzoly, 16 palcové zliatinové disky a multimediálny systém Toyota Touch rozšírili o zadnú parkovaciu kameru.

Koncept interiéru sa v podstate nezmenil, zlepšenie nastalo v materiáloch a odhlučnení.

Výbave Sol pribudlo v štandarde čalúnenie sedadiel v kombinácii alcantara- koža, tmavé 17 palcové zliatinové disky a bi-xenónové svetlá s adaptívnym osvetlením AFS. K najvyššej výbave Premium dostanete v základe perforované kožené čalúnenie sedadiel, tmavé 18 palcové zliatinové disky kolies, svetlá AFS, navigačný systém Touch& Go Plus a zadné parkovacie senzory.

Efektívnejšie zatáča

Jazdné vlastnosti predchádzajúceho modelu sa dočkali nelichotivých hodnotení hlavne v oblasti ovládania, agility a charakteru riadenia. Nový model prišiel preto s vystuženou karosériou, ktorá má zabezpečiť lepšiu odozvu pri riadení. Vylepšené aerodynamické vlastnosti a lepšie odhlučnenie od motora sme pri jazde skutočne spozorovali. Napriek pneumatikám s nízkym valivým odporom bolo auto tiché, bez hluku a vibrácií od povrchu ciest.

Výraznú jantárovo žltú farbu podsvietenia budíkov nahradila biela.

Prekážala nám iba podlaha pred plynovým pedálom, ktorá pod pätou tvorila hrb, čo rušilo ako zahnutý koberec. Riadenie s novým elektrický posilňovačom má teraz strmší prevod, čo automaticky šoférovi navodí pocit presnejšieho ovládania a lepšej odozvy na natočenie volantu.

Upravili najmä diesel

Nakoľko v predaji vedú naftové motory, najväčšie úpravy sa dotkli dieselového agregátu 2,0 D-4D, ostatné prešli len kozmetickými zmenami. Odľahčenie, zníženie trenia a zvýšenie účinnosti spaľovania znamenajú tichší chod a nižšie emisie CO2 – 119 g/km pre sedan.

Vodič zo všetkého asi najviac pocíti zvýšenie krútiaceho momentu z 234 Nm na 280 Nm už pri 1400 ot./ min a hlavne odstránenie veľmi tupého nábehu výkonu v nízkych otáčkach. Pre použitie na krátkych trasách sľubuje výrobca rýchlejšie zohrievanie na pracovnú teplotu.

Starý displej a palubný systém nahradila novinka, Toyoyta Touch and Go, ktorá vo verzii Plus poteší pripojením na internet, čítaním SMS, zadávaním cieľov do navigácie z pohodlia domova. Navigácia s 3D modelom miest patrí medzi top zariadenia v triede.

Papierová spotreba klesla na 4,6 l /100 km, nám pri prvých a dynamických testovacích jazdách ukázal počítač údaj 6,4 l/100 km. Vyskúšali sme aj benzínový motor 1,8 l s výkonom 147 koní a kombinovanou spotrebou 6,6 l/100km. Výkon sme si v papieroch museli overiť, lebo reálne sme ho necítili, jazdiť sa sním dalo len po vytočení do vyšších otáčok a to sa zase odrazilo na spotrebe, ktorá narástla na vyše 11 litrov. Tento motor v Avensise neodporúčame.

Bezpečne do ťažkých čias

V štandardnej výbave všetkých modelov je v podstate kompletný bezpečnostný balík s ABS, trakčnou kontrolou, stabilizačným systémom VSC a balíkom vankúšov, vrátane kolenného airbagu. Systém na zamedzenie kolízie PCS, adaptívny tempomat a systém udržiavania vozidla v jazdnom pruhu sú dostupné iba v najvyššej verzii Premium so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

K štandardu kombi strednej triedy patrí kotviaci systém na batožinu .

Avensis to nemá ľahké, pretože na trh príde vždy, keď úraduje kríza, preto Toyota na podporu v ťažkom období znížila uvádzacie ceny v rozsahu od 3.200 eur do 3.900 eur. Základný sedan Terra s motorom 1,6 Valvematic začína na cene 19 900 eur.

Avensis je ako dobrý žiak, ktorý si splnil svoju úlohu a dotiahol sa na stanovenú latku. Vzhľadom na masívny nástup konkurencie však stále čakáme na to, kedy tú latku aj výrazne preskočí a ukáže svoj talent. Snáď pri novej generácii. Tá súčasná po facelifte je vlastne len z dobrého lepšie auto.


Cestu redaktora hradila spoločnosť Toyota.

Technické údaje - benzínové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 1,6 VV 1,8 VV 2,0 VV
Zdvihový objem (cm3 ) 1598 1798 1987
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 97/6400 108/6400 112/6200
Max. krútiaci moment (Nm/ot.min-1) 160/4400 180/400 196/4000
Prevodovka 6 M/T 6 M/T – MDS 6 M/T –MDS
Max. rýchlosť ( km/h) 200 (195) 200 (200) – 200 (200) 205 (200) – 205(200)
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 10,4 (10,6) 9,4 (9,7) -10,4 ( 10,7) 9,0 (9,3) – 10,0 (10,3)
Spotreba mesto ( l/100km) 8,5 (8,5) 8,6 (8,6) – 8,6 (8,6) 9,2 (9,2) – 9,1 (9,2)
Mimo mesta ( l/100 km) 5,3 (5,4) 5,4 (5,4) – 5,5 (5,5) 5,6 (5,6) – 5,7 (5,8)
Kombinovaná ( l/100 km) 6,5 (6,5) 6,5 (6,6) – 6,6 (6,7) 6,9 (6,9) – 6,9 (7,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 150 (151) 152 (153) – 153 (154) 161 (162) – 160 (161)
Objem palivovej nádrže 60 60 60

Technické údaje - dieselové motory
(údaje v zátvorkách platia pre kombi)

Verzia 2,0 D-4D 2,2 D-4D 2,2 D-CAT 150 2,2 D-CAT 180
Zdvihový objem (cm3 ) 1998 2231 2231 2231
Maximálny výkon (kW/ot.min-1 ) 91/3600 110/3600 110/3600 130/3600
Max. krút. moment (Nm/ot.min-1) 310/1500-2400 340/2000-2800 340/2000-2800 40/2000-2800
Prevodovka 6 M/T 6 M/T 6 A/T 6 M/T
Max. rýchlosť ( km/h) 200 210 205 220
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) 9,7 (10,0) 8,9 (9,2) 9,5 (9,8) 8,5 (8,8)
Spotreba mesto ( l/100km) 5,6 (5,6) 7,0 (7,1) 7,9 (8,0) 7,4 (7,5)
Mimo mesta ( l/100 km) 4,0 (4,0) 4,5 (4,6) 5,3 (5,5) 4,9 (5,1)
Kombinovaná ( l/100 km) 4,6 (4,6) 5,4 (5,5) 6,2 (6,4) 5,9 (6,0)
Emisie CO2 kombinované ( g/km) 119 (120) 143 (147) 165 (170) 155 (159)
Objem palivovej nádrže 60 60 60 60

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 234
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 821
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 768
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 584
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 926
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 893
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 774
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 582
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 572
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 485

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.

Neprehliadnite tiež

Nová Kia Stonic osloví tínedžera aj dôchodcu (prvá jazda)

Do predaja sa na Slovensku dostane 14. októbra.

Malá XC40 so sebou prináša veľké zmeny

Volvo predstavilo svoje najmenšie SUV, prináša hneď niekoľko noviniek

Šéf marketingu BMW Ian Robertson: Ďalšiu Čínu už na Zemi nenájdeme

Pre Jozefa Kabaňa majú v BMW prichystané veľké výzvy.

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.