PRVÁ JAZDA

Twingo po modernizácii najmä opeknelo

Klasik medzi miniautami zareagoval na silnejúcu konkurenciu omladzovacou kúrou. Po nej opeknel a dostal možnosť meniť sa podľa požiadaviek zákazníkov.

(Zdroj: Renault)

BILBAO, BRATISLAVA. Keď Renault v roku 2007 predstavil druhú generáciu Twinga, nejeden z priaznivcov tohto miniauta sa pýtal, kam zmizli hravé tvary predchodcu. Odpoveď na seba nechala čakať dlho, ale nakoniec prišla. Twingo v rámci modernizácie dostalo krivky, ktoré dokážu vyčariť úsmev na tvári. Ich autorom je Holanďan Laurens van den Acker a jeho tím dizajnérov.

Komplikovanejšie - krajšie

Sústredili sa najmä na oba konce auta. Nové predné svetlomety s tmavým pozadím sú navzájom prepojené prostredníctvom masky chladiča a vyzerajú, akoby auto dostalo okuliare. Pod hlavnými svetlometmi nájdeme ďalšie.

Sú okrúhle a majú pripomínať prídavné svetlá, aké v minulosti používali najmä športové autá. V Twingu plnia dve funkcie - slúžia ako denné svetlá a hmlovky. Smerovky našli útočisko v rohoch nárazníka. Medzi nimi je veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý čiastočne prekrýva plastová lišta.

Modernizovaný Renault Twingo dostal ako prvý nový dizajn prednej časti, ktorý sa v rôznych evolúciách objaví aj na ďalších nových modeloch francúzskej automobilky. Trochu strohú zadnú časť osviežilo rozdelenie koncových svetiel. Časť z nich je teraz na veku kufra.

Dáva na výber

Dizajnéri v snahe ozvláštniť Twingo, ale aj dobehnúť konkurenciu, ktorá už niečo podobné ponúka, predstavili program personalizácie. Zákazník si na internetovom konfigurátore bude môcť navrhnúť vlastnú kombináciu laku karosérie, odtieňa ochranných líšt a spätných zrkadiel, typu čalúnenia, diskov kolies a polepov na strechu či kapotu. Fólia na strechu má stáť 250 eur, zatiaľ čo farebné zladenie líšt a zrkadiel výjde na 60 eur.

Do kabíny pribudli niektoré kvalitnejšie materiály a farebné dekory. Digitálny prístrojový panel umiestnený uprostred palubnej dosky zostal zachovaný.

Chýbal nám otáčkomer, ktorý sme objavili iba v športovo ladených verziách Gordini a RS. Škoda, že Renault v rámci modernizácie nevymenil aj volant. Minimálne by mu pristal menší priemer, prípadne aj možnosť nastavovania v pozdĺžnom smere. Všetky audiosystémy dodávané do Twinga od marca budúceho roka budú štandardne obsahovať Bluetooth i USB konektor.

Novinkou je rádio, ktoré slúži ako stanica pre iPhone alebo iPod Touch.

V ergonómii má náskok

Základná koncepcia kabíny zostala zachovaná. K dispozícii sú štyri samostatné sedadlá - aj zadné je možné posúvať, sklápať a meniť sklon ich operadiel.

Na celkom dozadu posunuté zadné sedadlo si pohodlne sadne aj dospelý pasažier. Vtedy však batožinový priestor dosiahne objem iba 165 litrov. So zadnými sedadlami posunutými dopredu jeho kapacita narastie na 285 l a keď ich vyklopíte, získate 959 l úžitkového priestoru.

U nás len s atmosférickým benzínom

Francúzi upravili techniku hlavne s ohľadom na zníženie emisií CO2, pričom na rok 2012 avizujú ďalšiu optimalizáciu motorov a redukciu vypúšťaných škodlivín. Z motorizácií 1.2 16V (55 kW/75 k), 1.2 TCe (73 kW/100 k), 1.6 16V (98 kW/133 k) a 1.5 dCi (55 kW/75 k, 63 kW/85 k), sme mali možnosť vyskúšať zážihový turbomotor a silnejší turbodiesel (iné k dispozícii neboli).

Vznetovému agregátu síce stačí nanajvýš 5 litrov nafty na 100 km, ale dlho sa zohrieva a jeho zvuk preniká do interiéru viac, ako by si posádka priala. Ťažký diesel pod kapotou robí Twingo nedotáčavým. Zato v kombinácii s benzínovým turbomotorom je toto miniauto - postavené na podvozku Clio II - radosť šoférovať. Osemlitrová spotreba bola v našom prípade extrémom. 1.2 TCe reálne skonzumuje o aspoň liter menej.

Ponuka verzií na Slovensku je však obmedzená len na motor 1.2 16V a prípadne 1.6 16V, určený pre športový variant Twingo R.S.

Technické údaje

Motor 1.2 16V 1.2 TCe 1.6 16V 1.5 dCi 75 1.5 dCi 85
Zdvihový objem [cm3] 1149 1149 1598 1461 1461
Výkon [kW/k] 55/75 73/100

98/133

55/75 63/85
pri otáčkach [1/min] 5500 5500 6750 4000 4000
Krútiaci moment [Nm] 107 155 160 180 200
pri otáčkach [1/min] 4250 3500 4400 1750 1750
Prevodovka 5M/5A 5M 5M 5M 5M
Palivová spotreba [l/100 km] 5,1/5,6 5,7 6,7 3,4 3,4
Emisie CO2 [g/km] 119/130 130 155 90 90
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,3/13,6 9,8 8,7 13,5 11,2
Maximálna rýchlosť [km/h] 170/172 189 201 170 185

Rozmery

dĺžka (mm) 3687
šírka (mm) 1654
výška (mm) 1470
rázvor náprav (mm) 2367
objem bat. priestoru (l) 165-959
objem pal. nádrže (l) 40

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 503
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 316
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 183
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 006
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 867
  6. Kam do tepla v januári? 1 718
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 112
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 035
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.