PRVÁ JAZDA

Twingo po modernizácii najmä opeknelo

Klasik medzi miniautami zareagoval na silnejúcu konkurenciu omladzovacou kúrou. Po nej opeknel a dostal možnosť meniť sa podľa požiadaviek zákazníkov.

(Zdroj: Renault)

BILBAO, BRATISLAVA. Keď Renault v roku 2007 predstavil druhú generáciu Twinga, nejeden z priaznivcov tohto miniauta sa pýtal, kam zmizli hravé tvary predchodcu. Odpoveď na seba nechala čakať dlho, ale nakoniec prišla. Twingo v rámci modernizácie dostalo krivky, ktoré dokážu vyčariť úsmev na tvári. Ich autorom je Holanďan Laurens van den Acker a jeho tím dizajnérov.

Komplikovanejšie - krajšie

Sústredili sa najmä na oba konce auta. Nové predné svetlomety s tmavým pozadím sú navzájom prepojené prostredníctvom masky chladiča a vyzerajú, akoby auto dostalo okuliare. Pod hlavnými svetlometmi nájdeme ďalšie.

Sú okrúhle a majú pripomínať prídavné svetlá, aké v minulosti používali najmä športové autá. V Twingu plnia dve funkcie - slúžia ako denné svetlá a hmlovky. Smerovky našli útočisko v rohoch nárazníka. Medzi nimi je veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý čiastočne prekrýva plastová lišta.

Modernizovaný Renault Twingo dostal ako prvý nový dizajn prednej časti, ktorý sa v rôznych evolúciách objaví aj na ďalších nových modeloch francúzskej automobilky. Trochu strohú zadnú časť osviežilo rozdelenie koncových svetiel. Časť z nich je teraz na veku kufra.

Dáva na výber

Dizajnéri v snahe ozvláštniť Twingo, ale aj dobehnúť konkurenciu, ktorá už niečo podobné ponúka, predstavili program personalizácie. Zákazník si na internetovom konfigurátore bude môcť navrhnúť vlastnú kombináciu laku karosérie, odtieňa ochranných líšt a spätných zrkadiel, typu čalúnenia, diskov kolies a polepov na strechu či kapotu. Fólia na strechu má stáť 250 eur, zatiaľ čo farebné zladenie líšt a zrkadiel výjde na 60 eur.

Do kabíny pribudli niektoré kvalitnejšie materiály a farebné dekory. Digitálny prístrojový panel umiestnený uprostred palubnej dosky zostal zachovaný.

Chýbal nám otáčkomer, ktorý sme objavili iba v športovo ladených verziách Gordini a RS. Škoda, že Renault v rámci modernizácie nevymenil aj volant. Minimálne by mu pristal menší priemer, prípadne aj možnosť nastavovania v pozdĺžnom smere. Všetky audiosystémy dodávané do Twinga od marca budúceho roka budú štandardne obsahovať Bluetooth i USB konektor.

Novinkou je rádio, ktoré slúži ako stanica pre iPhone alebo iPod Touch.

V ergonómii má náskok

Základná koncepcia kabíny zostala zachovaná. K dispozícii sú štyri samostatné sedadlá - aj zadné je možné posúvať, sklápať a meniť sklon ich operadiel.

Na celkom dozadu posunuté zadné sedadlo si pohodlne sadne aj dospelý pasažier. Vtedy však batožinový priestor dosiahne objem iba 165 litrov. So zadnými sedadlami posunutými dopredu jeho kapacita narastie na 285 l a keď ich vyklopíte, získate 959 l úžitkového priestoru.

U nás len s atmosférickým benzínom

Francúzi upravili techniku hlavne s ohľadom na zníženie emisií CO2, pričom na rok 2012 avizujú ďalšiu optimalizáciu motorov a redukciu vypúšťaných škodlivín. Z motorizácií 1.2 16V (55 kW/75 k), 1.2 TCe (73 kW/100 k), 1.6 16V (98 kW/133 k) a 1.5 dCi (55 kW/75 k, 63 kW/85 k), sme mali možnosť vyskúšať zážihový turbomotor a silnejší turbodiesel (iné k dispozícii neboli).

Vznetovému agregátu síce stačí nanajvýš 5 litrov nafty na 100 km, ale dlho sa zohrieva a jeho zvuk preniká do interiéru viac, ako by si posádka priala. Ťažký diesel pod kapotou robí Twingo nedotáčavým. Zato v kombinácii s benzínovým turbomotorom je toto miniauto - postavené na podvozku Clio II - radosť šoférovať. Osemlitrová spotreba bola v našom prípade extrémom. 1.2 TCe reálne skonzumuje o aspoň liter menej.

Ponuka verzií na Slovensku je však obmedzená len na motor 1.2 16V a prípadne 1.6 16V, určený pre športový variant Twingo R.S.

Technické údaje

Motor 1.2 16V 1.2 TCe 1.6 16V 1.5 dCi 75 1.5 dCi 85
Zdvihový objem [cm3] 1149 1149 1598 1461 1461
Výkon [kW/k] 55/75 73/100

98/133

55/75 63/85
pri otáčkach [1/min] 5500 5500 6750 4000 4000
Krútiaci moment [Nm] 107 155 160 180 200
pri otáčkach [1/min] 4250 3500 4400 1750 1750
Prevodovka 5M/5A 5M 5M 5M 5M
Palivová spotreba [l/100 km] 5,1/5,6 5,7 6,7 3,4 3,4
Emisie CO2 [g/km] 119/130 130 155 90 90
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,3/13,6 9,8 8,7 13,5 11,2
Maximálna rýchlosť [km/h] 170/172 189 201 170 185

Rozmery

dĺžka (mm) 3687
šírka (mm) 1654
výška (mm) 1470
rázvor náprav (mm) 2367
objem bat. priestoru (l) 165-959
objem pal. nádrže (l) 40

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 8 669
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 6 303
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 018
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 209
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 682
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 022
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 828
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 819
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 379
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 283

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Geológ: Ochladili Zem a vyhubili ľudí. Našu planétu čaká supererupcia

Výbuch supervulkánu by bol aj dnes katastrofický, hovorí geochronológ Martin Danišík, ktorý publikoval v prestížnom vedeckom časopise.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.