PRVÁ JAZDA

Twingo po modernizácii najmä opeknelo

Klasik medzi miniautami zareagoval na silnejúcu konkurenciu omladzovacou kúrou. Po nej opeknel a dostal možnosť meniť sa podľa požiadaviek zákazníkov.

(Zdroj: Renault)

BILBAO, BRATISLAVA. Keď Renault v roku 2007 predstavil druhú generáciu Twinga, nejeden z priaznivcov tohto miniauta sa pýtal, kam zmizli hravé tvary predchodcu. Odpoveď na seba nechala čakať dlho, ale nakoniec prišla. Twingo v rámci modernizácie dostalo krivky, ktoré dokážu vyčariť úsmev na tvári. Ich autorom je Holanďan Laurens van den Acker a jeho tím dizajnérov.

Komplikovanejšie - krajšie

Sústredili sa najmä na oba konce auta. Nové predné svetlomety s tmavým pozadím sú navzájom prepojené prostredníctvom masky chladiča a vyzerajú, akoby auto dostalo okuliare. Pod hlavnými svetlometmi nájdeme ďalšie.

Sú okrúhle a majú pripomínať prídavné svetlá, aké v minulosti používali najmä športové autá. V Twingu plnia dve funkcie - slúžia ako denné svetlá a hmlovky. Smerovky našli útočisko v rohoch nárazníka. Medzi nimi je veľký otvor pre prívod vzduchu k chladiču, ktorý čiastočne prekrýva plastová lišta.

Modernizovaný Renault Twingo dostal ako prvý nový dizajn prednej časti, ktorý sa v rôznych evolúciách objaví aj na ďalších nových modeloch francúzskej automobilky. Trochu strohú zadnú časť osviežilo rozdelenie koncových svetiel. Časť z nich je teraz na veku kufra.

Dáva na výber

Dizajnéri v snahe ozvláštniť Twingo, ale aj dobehnúť konkurenciu, ktorá už niečo podobné ponúka, predstavili program personalizácie. Zákazník si na internetovom konfigurátore bude môcť navrhnúť vlastnú kombináciu laku karosérie, odtieňa ochranných líšt a spätných zrkadiel, typu čalúnenia, diskov kolies a polepov na strechu či kapotu. Fólia na strechu má stáť 250 eur, zatiaľ čo farebné zladenie líšt a zrkadiel výjde na 60 eur.

Do kabíny pribudli niektoré kvalitnejšie materiály a farebné dekory. Digitálny prístrojový panel umiestnený uprostred palubnej dosky zostal zachovaný.

Chýbal nám otáčkomer, ktorý sme objavili iba v športovo ladených verziách Gordini a RS. Škoda, že Renault v rámci modernizácie nevymenil aj volant. Minimálne by mu pristal menší priemer, prípadne aj možnosť nastavovania v pozdĺžnom smere. Všetky audiosystémy dodávané do Twinga od marca budúceho roka budú štandardne obsahovať Bluetooth i USB konektor.

Novinkou je rádio, ktoré slúži ako stanica pre iPhone alebo iPod Touch.

V ergonómii má náskok

Základná koncepcia kabíny zostala zachovaná. K dispozícii sú štyri samostatné sedadlá - aj zadné je možné posúvať, sklápať a meniť sklon ich operadiel.

Na celkom dozadu posunuté zadné sedadlo si pohodlne sadne aj dospelý pasažier. Vtedy však batožinový priestor dosiahne objem iba 165 litrov. So zadnými sedadlami posunutými dopredu jeho kapacita narastie na 285 l a keď ich vyklopíte, získate 959 l úžitkového priestoru.

U nás len s atmosférickým benzínom

Francúzi upravili techniku hlavne s ohľadom na zníženie emisií CO2, pričom na rok 2012 avizujú ďalšiu optimalizáciu motorov a redukciu vypúšťaných škodlivín. Z motorizácií 1.2 16V (55 kW/75 k), 1.2 TCe (73 kW/100 k), 1.6 16V (98 kW/133 k) a 1.5 dCi (55 kW/75 k, 63 kW/85 k), sme mali možnosť vyskúšať zážihový turbomotor a silnejší turbodiesel (iné k dispozícii neboli).

Vznetovému agregátu síce stačí nanajvýš 5 litrov nafty na 100 km, ale dlho sa zohrieva a jeho zvuk preniká do interiéru viac, ako by si posádka priala. Ťažký diesel pod kapotou robí Twingo nedotáčavým. Zato v kombinácii s benzínovým turbomotorom je toto miniauto - postavené na podvozku Clio II - radosť šoférovať. Osemlitrová spotreba bola v našom prípade extrémom. 1.2 TCe reálne skonzumuje o aspoň liter menej.

Ponuka verzií na Slovensku je však obmedzená len na motor 1.2 16V a prípadne 1.6 16V, určený pre športový variant Twingo R.S.

Technické údaje

Motor 1.2 16V 1.2 TCe 1.6 16V 1.5 dCi 75 1.5 dCi 85
Zdvihový objem [cm3] 1149 1149 1598 1461 1461
Výkon [kW/k] 55/75 73/100

98/133

55/75 63/85
pri otáčkach [1/min] 5500 5500 6750 4000 4000
Krútiaci moment [Nm] 107 155 160 180 200
pri otáčkach [1/min] 4250 3500 4400 1750 1750
Prevodovka 5M/5A 5M 5M 5M 5M
Palivová spotreba [l/100 km] 5,1/5,6 5,7 6,7 3,4 3,4
Emisie CO2 [g/km] 119/130 130 155 90 90
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 12,3/13,6 9,8 8,7 13,5 11,2
Maximálna rýchlosť [km/h] 170/172 189 201 170 185

Rozmery

dĺžka (mm) 3687
šírka (mm) 1654
výška (mm) 1470
rázvor náprav (mm) 2367
objem bat. priestoru (l) 165-959
objem pal. nádrže (l) 40

Cestu redaktora hradila spoločnosť Renault.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 371
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 230
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 606
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 186
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 557
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 404
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 331
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 123
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 085
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 003

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.