ŠPORT

Poliaci chcú postaviť najrýchlejší VW Polo a zdolať Pikes Peak

U našich severných susedov vzniká zaujímavý projekt pretekárskeho Pola. Malé auto s veľkým výkonom je určené pre preteky do vrchu.

(Zdroj: Dytko Sport)

BRATISLAVA. Prvé testovacie kilometre má za sebou prototyp pretekárskeho Volkswagenu Polo, postavený v dielňach poľského tímu Dytko Sport. Jeho šéf a jazdec v jednej osobe - Pawel Dytko - s ním chce absolvovať domáci, prípadne európsky šampionát v pretekoch automobilov do vrchu.

Hmotnosť pôjde dole

Špeciál poháňa prepĺňaný zážihový agregát s výkonom presahujúcim hranicu 294 kW (400 k). Ten je štandardne prenášaný na všetky štyri kolesá. Auto údajne váži niečo cez 1200 kilogramov.

„Auto, ktoré vidíte na obrázkoch je experiment. Máme v pláne postaviť odľahčenú verziu, kde by ako základ neslúžil sériový skelet karosérie, ale rúrkový rám. Hmotnosť vozidla by sa potom priblížila k hranici 1000 kg,“ povedal Pawel Dytko.

Snom je Pikes Peak

Jazdec aktuálne zháňa sponzorov, aby sa s Polom moho predstaviť aj na najslávnejších pretekoch do vrchu, Pikes Peak International Hill Climb v americkom štáte Colorado, kde sa autá šplhajú až do výšky 4300 metrov nad morom.

Doplňme, že pretekársky špeciál na báze Pola postavila aj samotná automobilka Volkswagen. Jej Polo R WRC je určené pre seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Technika - benzínový turbomotor 1,6 l (221 kW/300 k), šesťstupňová sekvenčná prevodovka, pohon 4x4 i minimálna hmotnosť 1230 kg - zodpovedajú technickým predpisom FIA.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 190
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 773
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 977
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 742
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 165
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 632
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 607
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 356
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 756

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.