ŠPORT

Poliaci chcú postaviť najrýchlejší VW Polo a zdolať Pikes Peak

U našich severných susedov vzniká zaujímavý projekt pretekárskeho Pola. Malé auto s veľkým výkonom je určené pre preteky do vrchu.

(Zdroj: Dytko Sport)

BRATISLAVA. Prvé testovacie kilometre má za sebou prototyp pretekárskeho Volkswagenu Polo, postavený v dielňach poľského tímu Dytko Sport. Jeho šéf a jazdec v jednej osobe - Pawel Dytko - s ním chce absolvovať domáci, prípadne európsky šampionát v pretekoch automobilov do vrchu.

Hmotnosť pôjde dole

Špeciál poháňa prepĺňaný zážihový agregát s výkonom presahujúcim hranicu 294 kW (400 k). Ten je štandardne prenášaný na všetky štyri kolesá. Auto údajne váži niečo cez 1200 kilogramov.

„Auto, ktoré vidíte na obrázkoch je experiment. Máme v pláne postaviť odľahčenú verziu, kde by ako základ neslúžil sériový skelet karosérie, ale rúrkový rám. Hmotnosť vozidla by sa potom priblížila k hranici 1000 kg,“ povedal Pawel Dytko.

Snom je Pikes Peak

Jazdec aktuálne zháňa sponzorov, aby sa s Polom moho predstaviť aj na najslávnejších pretekoch do vrchu, Pikes Peak International Hill Climb v americkom štáte Colorado, kde sa autá šplhajú až do výšky 4300 metrov nad morom.

Doplňme, že pretekársky špeciál na báze Pola postavila aj samotná automobilka Volkswagen. Jej Polo R WRC je určené pre seriál majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach. Technika - benzínový turbomotor 1,6 l (221 kW/300 k), šesťstupňová sekvenčná prevodovka, pohon 4x4 i minimálna hmotnosť 1230 kg - zodpovedajú technickým predpisom FIA.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 9 386
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 8 498
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 177
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 087
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 415
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 161
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 655
  8. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 218
  9. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 976
  10. Cestujte intenzívnejšie s poznávacími zájazdmi 904

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Poistky môžu opäť zdražieť, Kažimír zvažuje DPH z poistného

DPH by nahradila dve mimoriadne dane, ktoré teraz poisťovne platia z poistenia nehnuteľností či áut.

Neprehliadnite tiež

Riaditeľ Stella centra: Nedobré zvyky vodičov akoby pribúdali (rozhovor)

Situáciu na diaľnici D1 komplikujú viac vodiči ako stavbári, hovorí Viliam Brtáň.

Test Suzuki Ignis: Aká je najlacnejšia štvorkolka na trhu?

Vďaka mušej váhe je Ignis zábavný aj úsporný.

Diaľnicu D1 zablokovala hromadná dopravná nehoda (fotogaléria)

Nehoda sa stala na 17. kilometri D1 v smere z Bratislavy do Senca.

Diaľnicu uzavreli na hodiny, autá otočili do protismeru (Minúta po minúte)

Cesta z Bratislavy do Senca a naspäť trvala niektorým päť hodín.