SME

Začína sa najväčšia obnova mostov na cestách I. triedy

Obnova 45 mostov na celom Slovensku je súčasťou rozsiahleho programu obnovy ciest I. triedy, v rámci ktorého bolo tento rok kompletne obnovených vyše sto kilometrov a na budúci rok to má byť až 570 kilometrov ciest.

Projekt modernizácie mostov na cestách I. triedy otvoril dnes v Červeníku pri Hlohovci minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Figeľ.

Najviac obnovených mostov bude v Žilinskom a Prešovskom kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Mosty neboli dlhé roky obnovované pre nedostatok zdrojov alebo pre presmerovanie priorít na rýchlostné komunikácie a diaľnice. Investície do jednotiek, vrátane mostov, znamenajú menej dopravných nehôd, rýchlejšiu dopravu, menej škôd a viac zachránených ľudských životov," povedal minister Figeľ. Investície tohto druhu sú zároveň podľa jeho vyjadrenia cestou z krízy, pretože pomáhajú ekonomike a sociálnej situácii

SkryťVypnúť reklamu

Na začiatok obnovia 16 mostov

V prvej etape bude obnovených šestnásť mostov, Slovenská správa ciest (SSC) už podpísala zmluvy so spoločnosťami Strabag, Doprastav a Alpine Slovakia. Predpokladaná hodnota zákazky bola 11,2 milióna eur, víťazi ponúkli zhotovenie prác za 6,1 milióna eur, čo je zhruba o 45 percent menej, ako bola očakávaná cena.

Súťaž na druhú etapu rekonštrukcie mostov sa uskutoční v najbližších dňoch, súťažiť sa bude o ďalších 29 mostov. Obnova bude financovaná z eurofondov, až 85 percent z predpokladaných 28 miliónov eur preplatí Európska únia, zvyšných 15 percent SSC.

Jeden most budú v priemere obnovovať 16 mesiacov

Priemerná dĺžka obnovy jedného mosta je podľa generálneho riaditeľa SSC Pavla Pavláska určená na šestnásť mesiacov, víťazné spoločnosti však deklarovali väčšinu z mostov dokončiť do jedného roka. Najviac obnovených mostov by malo byť odovzdaných v budúcom roku.

SkryťVypnúť reklamu

V Trnavskom kraji sú do programu obnovy zaradené tri mosty. Most v Červeníku a Kútnikoch (okres Dunajská Streda) bude rekonštruovať spoločnosť Strabag, ktorá ponúkla cenu 506-tisíc eur. Most v Holíči je zaradený do druhej etapy. Pavlásek zdôraznil, že vo všetkých prípadoch pôjde o komplexnú obnovu mostov vrátane spodnej stavby. Konkrétne na moste v Červeníku z roku 1955 budú spevnené aj nosné stĺpy, čím sa zvýši nosnosť na 38 ton.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 256
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 614
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 236
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 305
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 334
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 929
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 148
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 030
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 506
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 153
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 481
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 226
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 559
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 691
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 309
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 820
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu