NDS chce začať s predajom diaľničných nálepiek do konca roka

Národná diaľničná spoločnosť napriek problémom s výberom distribútora vyvíja úsilie, aby eliminovala riziká, ktoré by mohli ohroziť predaj nových diaľničných nálepiek na rok 2012.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

Národná diaľničná spoločnosť, a.s. napriek problémom s výberom distribútora vyvíja maximálne úsilie, aby eliminovala akékoľvek možné riziká, ktoré by mohli ohroziť predaj nových diaľničných nálepiek na rok 2012.

BRATISLAVA. Termín začatia predaja nových diaľničných nálepiek pre rok 2012 zostáva neistý. Napriek problémom s výberom distribútora diaľničných známok plánuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. začať s ich predajom a distribúciou ešte do konca tohto roka. Štátna akciovka tvrdí, že distribúcia bude zabezpečená v zmysle zmluvných podmienok.

Článok pokračuje pod video reklamou

"NDS realizovala v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní súťaž na distribútora nálepiek a zároveň realizuje všetky potrebné úkony, aby boli diaľničné nálepky v predaji ešte pred začiatkom roka 2012. V tejto súvislosti tiež NDS vyvíja maximálne úsilie, aby eliminovala akékoľvek možné riziká, ktoré by mohli ohroziť predaj nálepiek na rok 2012," informoval v utorok hovorca NDS Marcel Jánošík.

Známky by mala distribuovať pošta

Poslanec Ľubomír Vážny zo Smeru koncom minulého týždňa upozornil, že vodiči môžu mať problém s kúpou nových diaľničných nálepiek pre budúci rok. Za dôvod označil neuzavretie tendra na distribúciu známok.

"Vodiči si zrejme nebudú môcť zakúpiť od nového roku diaľničné nálepky," uviedol Vážny minulý piatok s tým, že tender mal začať skôr, aby mohol byť uzatvorený ešte v tomto roku.

Podľa neoficiálnych informácií Slovenská pošta, a.s. mala v tendri navrhnúť najvýhodnejšiu ponuku. Za distribúciu diaľničných známok mala údajne žiadať províziu na úrovni 4,5 %.

Ďalšie dve firmy, vrátane súčasného distribútora nálepiek Italmarket Slovakia, mali navrhnúť doterajšiu výšku provízie 6 %.

K priebehu tendra sa diaľničiari nevyjadrili. Ministerstvo dopravy už v piatok informovalo, že diaľničná spoločnosť vyradila Slovenskú poštu z tendra pre nesplnenie podmienok.

Hovorca ministerstva Martin Krajčovič vtedy uviedol, že tender nemal vplyv na distribúciu známok a občania si ich budú môcť zakúpiť už v priebehu tohto týždňa.

Slovenská pošta potvrdila, že sa zúčastnila tendra na predaj a distribúciu diaľničných nálepiek. Vyhodnocovanie verejnej súťaže a predložených dokladov podľa pošty v súčasnosti ešte pokračuje.

"Nakoľko sme k dnešnému dňu nedostali od verejného obstarávateľa žiadne vyjadrenie, nie sme o výsledku tejto súťaže informovaní a teda sa k uvedenej otázke zatiaľ nebudeme vyjadrovať," uviedla v pondelok vedúca odboru komunikácie Slovenskej pošty Bela Lisáková.

Takmer tri milióny známok

Podpredseda predstavenstva a prevádzkový riaditeľ NDS Milan Gajdoš pred týždňom povedal, že s predajom nových diaľničných známok by nemali byť komplikácie. "Verím tomu, že nebudú žiadne problémy a diaľničné známky budú motoristom k dispozícii," vyhlásil.

NDS očakáva v tomto roku predaj 3,5 mil. diaľničných nálepiek a tržby okolo 46 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

"Spoločnosť Italmarket Slovakia si účtovala na základe platnej zmluvy províziu vo výške 6 %," potvrdil Jánošík. "Odhadovaný počet predaných kusov diaľničných nálepiek na rok 2012 je približne 2,9 mil. kusov v celkovej hodnote 49 mil. eur bez DPH," dodal.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 205
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 24 477
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 339
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 764
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 168
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 578
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 993
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 270
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 004
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 948

Téma: Diaľnice


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRA TKAČENKA

Tri mýty o brexite

Briti už si hrozienka vyberať nebudú.

Píše Vladimír Bednár

Potrebujeme 14 strojov. Ale najmä kvalitnú diskusiu

Vôbec nejde o počet stíhačiek. Ale o to, či obranu riadia kompetentní ľudia.

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný šéf Fiatu je vážne chorý a predčasne končí vo funkcii

Zdravotný stav Sergia Marchionneho sa rapídne zhoršil.

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.