SME
reklama

Sériové Audi A1 quattro: rely na každý deň?

Necelé štyri metre na dĺžku, pod kapotou prepĺňaný dvojliter, spriahnutý s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Škoda, že z tejto špeciality vznikne len 333 kusov.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V Ingolstadte na záver roka pripravili ozajstné prekvapenie - produkčný variant malej štvorkolky, akú v segmente malých prémiových hatchbackov nik iný neponúka.

Audi A1 quattro vychádza z rovnomennej štúdie a už na prvý pohľad chytí za srdce. Vďaka mohutným otvorom v prednom nárazníku, spojleru na tretích dverách a efektným 18-palcovým kolesám, ktoré dizajnom odkazujú na legendárne Audi Quattro, vyzerá ako špeciál určený pre automobilové súťaže.

Ako z rýchlostnej skúšky

Podobnosť s rely autom pokračuje, aj keď nahliadneme pod kapotu. Zážihový prepĺňaný agregát 2,0 TFSI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 188 kW (256 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 2500 až 4500 ot./min. Motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Keďže je agregát uložený vpredu naprieč, je jasné, že pohon všetkých kolies nezabezpečuje medzinápravový diferenciál Torsen, ale spojka Haldex poslednej generácie. Štandardne prúdi väčšina krútiaceho momentu na predné kolesá.

Strmšie riadenie, nová zadná náprava

Technici kompletne prepracovali podvozok. Predná náprava so vzperami McPherson sa dočkala „len“ preladenia, vzadu ale pribudlo nové štvorprvkové zavesenie. Samozrejmosťou je tuhšia charakteristika pruženia. Točiť volantom vodičovi pomáha elektrohydraulický posilňovač. Riadenie má strmý prevod 14,8:1.

Predné brzdové kotúče majú priemer 312 mm, pneumatiky vpredu i vzadu charakterizuje rozmer 225/35 R18. Súčasťou výbavy je stabilizačný systém, ktorý je možné úplne deaktivovať.

Okrem toho sériovo dostanete audiosystém s výkonom 465 W, navigačný systém, športové predné sedadlá,...

Iba pre 333 vyvolených

Audi A1 quattro zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu vraj zostane na úrovni 8,5 l/100 km.

Predaj novinky bude spustený v druhej polovici roka 2012. Škoda len, že z nej vyrobia iba 333 kusov.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 569
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 550
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 042
  4. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 921
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 799
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 584
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 083
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 176
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  2. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  3. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  4. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  5. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  6. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  7. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  8. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 678
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 490
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 9 659
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 406
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 397
  7. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 690
  8. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 670
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu