NOVINKY

Sériové Audi A1 quattro: rely na každý deň?

Necelé štyri metre na dĺžku, pod kapotou prepĺňaný dvojliter, spriahnutý s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Škoda, že z tejto špeciality vznikne len 333 kusov.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V Ingolstadte na záver roka pripravili ozajstné prekvapenie - produkčný variant malej štvorkolky, akú v segmente malých prémiových hatchbackov nik iný neponúka.

Audi A1 quattro vychádza z rovnomennej štúdie a už na prvý pohľad chytí za srdce. Vďaka mohutným otvorom v prednom nárazníku, spojleru na tretích dverách a efektným 18-palcovým kolesám, ktoré dizajnom odkazujú na legendárne Audi Quattro, vyzerá ako špeciál určený pre automobilové súťaže.

Ako z rýchlostnej skúšky

Podobnosť s rely autom pokračuje, aj keď nahliadneme pod kapotu. Zážihový prepĺňaný agregát 2,0 TFSI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 188 kW (256 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 2500 až 4500 ot./min. Motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Keďže je agregát uložený vpredu naprieč, je jasné, že pohon všetkých kolies nezabezpečuje medzinápravový diferenciál Torsen, ale spojka Haldex poslednej generácie. Štandardne prúdi väčšina krútiaceho momentu na predné kolesá.

Strmšie riadenie, nová zadná náprava

Technici kompletne prepracovali podvozok. Predná náprava so vzperami McPherson sa dočkala „len“ preladenia, vzadu ale pribudlo nové štvorprvkové zavesenie. Samozrejmosťou je tuhšia charakteristika pruženia. Točiť volantom vodičovi pomáha elektrohydraulický posilňovač. Riadenie má strmý prevod 14,8:1.

Predné brzdové kotúče majú priemer 312 mm, pneumatiky vpredu i vzadu charakterizuje rozmer 225/35 R18. Súčasťou výbavy je stabilizačný systém, ktorý je možné úplne deaktivovať.

Okrem toho sériovo dostanete audiosystém s výkonom 465 W, navigačný systém, športové predné sedadlá,...

Iba pre 333 vyvolených

Audi A1 quattro zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu vraj zostane na úrovni 8,5 l/100 km.

Predaj novinky bude spustený v druhej polovici roka 2012. Škoda len, že z nej vyrobia iba 333 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 213
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 313
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 138
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 625
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 856
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 190
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 115
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 111
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 061
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 936

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.