BRATISLAVA. V Ingolstadte na záver roka pripravili ozajstné prekvapenie - produkčný variant malej štvorkolky, akú v segmente malých prémiových hatchbackov nik iný neponúka.
Audi A1 quattro vychádza z rovnomennej štúdie a už na prvý pohľad chytí za srdce. Vďaka mohutným otvorom v prednom nárazníku, spojleru na tretích dverách a efektným 18-palcovým kolesám, ktoré dizajnom odkazujú na legendárne Audi Quattro, vyzerá ako špeciál určený pre automobilové súťaže.
Ako z rýchlostnej skúšky
Podobnosť s rely autom pokračuje, aj keď nahliadneme pod kapotu. Zážihový prepĺňaný agregát 2,0 TFSI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 188 kW (256 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 2500 až 4500 ot./min. Motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Keďže je agregát uložený vpredu naprieč, je jasné, že pohon všetkých kolies nezabezpečuje medzinápravový diferenciál Torsen, ale spojka Haldex poslednej generácie. Štandardne prúdi väčšina krútiaceho momentu na predné kolesá.
Strmšie riadenie, nová zadná náprava
Technici kompletne prepracovali podvozok. Predná náprava so vzperami McPherson sa dočkala „len“ preladenia, vzadu ale pribudlo nové štvorprvkové zavesenie. Samozrejmosťou je tuhšia charakteristika pruženia. Točiť volantom vodičovi pomáha elektrohydraulický posilňovač. Riadenie má strmý prevod 14,8:1.
Predné brzdové kotúče majú priemer 312 mm, pneumatiky vpredu i vzadu charakterizuje rozmer 225/35 R18. Súčasťou výbavy je stabilizačný systém, ktorý je možné úplne deaktivovať.
Okrem toho sériovo dostanete audiosystém s výkonom 465 W, navigačný systém, športové predné sedadlá,...
Iba pre 333 vyvolených
Audi A1 quattro zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu vraj zostane na úrovni 8,5 l/100 km.
Predaj novinky bude spustený v druhej polovici roka 2012. Škoda len, že z nej vyrobia iba 333 kusov.
Autor: fg