SME
Štvrtok, 9. február, 2023 | Meniny má Zdenko

Sériové Audi A1 quattro: rely na každý deň?

Necelé štyri metre na dĺžku, pod kapotou prepĺňaný dvojliter, spriahnutý s manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Škoda, že z tejto špeciality vznikne len 333 kusov.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. V Ingolstadte na záver roka pripravili ozajstné prekvapenie - produkčný variant malej štvorkolky, akú v segmente malých prémiových hatchbackov nik iný neponúka.

Audi A1 quattro vychádza z rovnomennej štúdie a už na prvý pohľad chytí za srdce. Vďaka mohutným otvorom v prednom nárazníku, spojleru na tretích dverách a efektným 18-palcovým kolesám, ktoré dizajnom odkazujú na legendárne Audi Quattro, vyzerá ako špeciál určený pre automobilové súťaže.

Ako z rýchlostnej skúšky

Podobnosť s rely autom pokračuje, aj keď nahliadneme pod kapotu. Zážihový prepĺňaný agregát 2,0 TFSI s priamym vstrekovaním paliva dosahuje výkon 188 kW (256 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 350 Nm v rozsahu 2500 až 4500 ot./min. Motor je spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Keďže je agregát uložený vpredu naprieč, je jasné, že pohon všetkých kolies nezabezpečuje medzinápravový diferenciál Torsen, ale spojka Haldex poslednej generácie. Štandardne prúdi väčšina krútiaceho momentu na predné kolesá.

Strmšie riadenie, nová zadná náprava

Technici kompletne prepracovali podvozok. Predná náprava so vzperami McPherson sa dočkala „len“ preladenia, vzadu ale pribudlo nové štvorprvkové zavesenie. Samozrejmosťou je tuhšia charakteristika pruženia. Točiť volantom vodičovi pomáha elektrohydraulický posilňovač. Riadenie má strmý prevod 14,8:1.

Predné brzdové kotúče majú priemer 312 mm, pneumatiky vpredu i vzadu charakterizuje rozmer 225/35 R18. Súčasťou výbavy je stabilizačný systém, ktorý je možné úplne deaktivovať.

Okrem toho sériovo dostanete audiosystém s výkonom 465 W, navigačný systém, športové predné sedadlá,...

Iba pre 333 vyvolených

Audi A1 quattro zrýchli z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a vyvinie maximálnu rýchlosť 245 km/h. Priemerná spotreba benzínu vraj zostane na úrovni 8,5 l/100 km.

Predaj novinky bude spustený v druhej polovici roka 2012. Škoda len, že z nej vyrobia iba 333 kusov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  4. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  5. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Európu sužuje chrípka nebývalých rozmerov. Ako sa chrániť?
  7. INDEX: Prečo stále nemáme diaľnicu do Košíc
  8. Vyšlo februárové Doma v záhrade
  1. Bezpečnosť pri šoférovaní vychádza z dobrého videnia
  2. Lesníctvo, drevárstvo, ekológia a technika sú životný štýl!
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Sme Univerzita, ktorá nosí úspech v mene
  5. SME ženy a Jamie Oliver: Toto menu platí iba vo februári
  6. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí
  7. Na bezpečnom internete záleží
  8. Ako vyzerá inteligentný bytový dom? Tajomstvo je v technológiách
  1. Ktorá banka dvíha úroky na termiňáku? A čo pre to treba spraviť? 4 861
  2. Dom postavený z konope? Nápad, ktorý si zaslúžil envirocenu 4 027
  3. Chýbajúce zuby? Toto je trvácne riešenie, ktoré nebolí 3 364
  4. Dodajte vašej pokožke šťavu 3 265
  5. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery 835
  6. Wüstenrot aktívne čelí výzvam trhu a mení svoj obchodný model 709
  7. McDonald's opäť medzi lídrami v ankete Najzamestnávateľ roka 687
  8. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to 351
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Matúš Lazúr: Teplý obed je mýtus. V bohatom Nórsku deti v škole obed nemajú.
  2. Tupou Ceruzou: Norbert Bödör je obžalovaný v ďalšej kauze
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Prišiel si pozrieť korupčný prípad Lipšicovho nominanta. Súd mu nariadil sledovať kauzy
  4. Jozef Stasík: EU a roboty
  5. Marek Mačuha: Falošný poplach - 2. Klimatické modely
  6. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Tekvica + cuketa v jednom jedle
  7. Pavel Macko: 8. február - deň, ktorý mal vojsť do dejín.
  8. Tomáš Vodvářka: Morálka nebo prachy?
  1. Peter Sarkocy: 4 dôvody prečo by som si už nekúpil Škodu Enyaq 30 034
  2. Štefan Vrátny: Pohľad zvonku na Budajove vzťahy s ŠtB 18 509
  3. Richard Sulík: Ako sme vyriešili najväčší problém tejto krajiny a teraz ponúkame reštart 9 468
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť Vb - bludy a klamstvá) 6 863
  5. Jana Melišová: Vdýchava drevu nový život a dušu 4 611
  6. Igor André: Dve poznámky ku „rómskemu Kanaánu“ vo Veľkej Británii 3 371
  7. Ľudmila Križanovská: Veľká Británia a USA sú najväčšie zlo na svete 2 524
  8. Helena Smihulova Laucikova: Predtým ako som zostarla 2 380
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Východniarom tu čas beží rýchlejšie
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 56. - Arktída - Edmund Hillary, Neil Armstrong a ich výlet na severný pól (1985)
  3. Jiří Ščobák: Bude rok 2023 na Slovensku ekonomicky príjemný? Aká bude inflácia na konci roka?
  4. Martina Hilbertová: Keď prišla na Slovensko, nechcela žiť. Pomohlo jej divadlo
  5. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  7. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  8. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
SkryťZatvoriť reklamu