SME
Nedeľa, 25. október, 2020 | Meniny má AurelKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Citroën DS5 skúša skĺbiť autá rôznych segmentov

Francúzska novinka chce ponúknuť z rôznych automobilových segmentov niečo. K tomu pridáva netradičnú hybridnú štvorkolku.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. V poradí tretieho zástupcu exkluzívne ladeného portfólia Citroën DS charakterizujú prekvapivo kompaktné základné miery - dĺžka 4530 mm, šírka 1850 mm, výška 1508 mm a rázvor osí kolies 2727 mm.

DS5 tak balansuje na hrane medzi nižšou strednou a strednou triedou, a rozhodne nemá v hľadáčiku luxusné limuzíny. Tým by však rád konkuroval dizajnom a luxusným interiérom.

Nezaraditeľný

Päťdverový hatchback alebo kompaktné MPV? Zaradiť francúzsku novinku do niektorej z existujúcich automobilových tried nie je jednoduché. Marketingové oddelenie značky Citroën dodáva, že klesajúca línia strechy a pomerne úzke bočné okná majú navnadiť dojem kupé. S tým ale celkom nesúhlasíme. Pravdou je, že dizajnérom sa podarilo navrhnúť originálne i keď trochu komplikované krivky, skrášlené chrómovanými doplnkami.

V podstate na celej karosérii sa harmonicky striedajú plynulé oblé línie s ostrými hranami. Netradičné optické prepojenie predných svetlometov s bočnými oknami si vzalo inšpiráciu z niekdajšej štúdie Citroën C-SportLounge. To isté sa dá povedať aj o zdvojených predných stĺpikoch. Otázkou zatiaľ zostáva, aký poskytnú vodičovi výhľad šikmo dopredu.

Dôraz bol kladený aj na aerodynamiku, o čom svedčí výsledný koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Kabína má štandardné päťmiestne usporiadanie. Batožinový priestor poskytuje základný objem 465 l. Zadné dvere výrazne zasahujú do strechy, čo zrejme uľahčí prístup do kufra.

Veľa skla

V interiéri bol braný ohľad predovšetkým na kvalitu a zladenie materiálov. Popri mäkčených plastoch v ňom nájdeme aj hliník, kožu, alcantaru alebo drevo. Tvary palubnej dosky nemôžeme označiť ako konzervatívne. Členité krivky však údajne nemajú negatívny vplyv na ergonómiu.

Cestujúcich vpredu od seba delí mohutný stredový tunel posiaty ovládačmi. Presvetliť celý vnútorný priestor má panoramatická sklenená strecha. Celková sklenená plocha dosahuje 0,58 m2. Závan nových technológií predstavuje napríklad farebný head-up displej. Vďaka nemu má vodič v zornom poli všetky základné údaje o jazde.

Vo výbave nájdeme všetky komfortné prvky, ktoré nedávno dostali aj iní zástupcovia automobilky Citroën - ako integrovaný osviežovač vzduchu alebo masážnu funkciu v predných sedadlách.

Netradičný hybrid

Podvozková platforma je zhodná s menším modelom DS4. Využíva vzpery McPherson vpredu a vlečené ramená s torznou priečkou vzadu.

Viacprvková zadná náprava je vyhradená iba pre verziu s hybridným pohonom. Tá kombinuje turbodiesel 2.0 HDi (120 kW/163 k), uložený vpredu naprieč a spriahnutý s robotizovanou prevodovkou. Elektromotor (27 kW/37 k) je integrovaný do zadnej nápravy a roztáča zadné kolesá.

Citroën DS5h tak disponuje pohonom všetkých kolies bez mechanického spojenia prednej a zadnej nápravy. Kombinovaný výkon sústavy predstavuje 147 kW (200 k). Citroën DS5 HYbrid4 podľa výrobcu v priemere skonzumuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

V čisto elektrickom režime prejde najviac tri kilometre rýchlosťou do 60 km/h. Vodič má na výber zo štyroch jazdných režimov: Auto, Zero Emision Vehicle, 4 Wheel Drive a Sport.

Iba turbo

V ponuke ale budú aj konvenčné typy s jednou poháňanou nápravou. Milovníci benzínu si môžu vybrať z dvoch výkonových verzií zážihového turbomotora 1.6 THP - 115 kW (156 k) a 147 kW (200 k). Zatiaľ čo pre slabší variant je vyhradený 6-stupňový automat, silnejší benzín dostanete výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Paleta motorizácií ďalej obsahuje turbodiesel 1.6 e-HDi (82 kW/111 k), sériovo doplnený o systém štart/stop a robotizované prevodové ústrojenstvo. Vznetový dvojliter (120 kW/136 k) je dostupný aj samostatne, bez elektromotora vzadu. Na výber je k nemu 6-stupňový automat i manuál.

Citroën DS5 príde na náš trh v priebehu roka 2012.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  3. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  4. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  8. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  9. Zelená Bratislava
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 235
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 15 331
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 219
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 330
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 12 315
  6. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 139
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 992
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 034
  9. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 876
  10. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 811
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oravčanov hanili za svadby, teraz sú vzorom. A poďakujte vojakom, znelo z každej dediny

Celoštátne testovanie ohrozuje neistá ochota zdravotníkov.

Rad v Donom Kubíne pred mestským kultúrnym strediskom o 8:55 h.

Prvá západná krajina, ktorá sa pokúša plošne testovať, píšu o Slovensku

Netreba odhaliť každého pozitívneho, vysvetľuje odborník.

Odberové miesto v dolnokubínskej nemocnici.
Komentár Bena Cunninghama

Mýli sa pápež?

Akú hodnotu má vyhlásenie cirkvi, ak sa dá jednoducho zmeniť?

Ben Cunningham.
Limuzína, v ktorej sa viezol predseda parlamentu Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.
Volkswagen ID.3 1st

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.