NOVINKY

Citroën DS5 skúša skĺbiť autá rôznych segmentov

Francúzska novinka chce ponúknuť z rôznych automobilových segmentov niečo. K tomu pridáva netradičnú hybridnú štvorkolku.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. V poradí tretieho zástupcu exkluzívne ladeného portfólia Citroën DS charakterizujú prekvapivo kompaktné základné miery - dĺžka 4530 mm, šírka 1850 mm, výška 1508 mm a rázvor osí kolies 2727 mm.

DS5 tak balansuje na hrane medzi nižšou strednou a strednou triedou, a rozhodne nemá v hľadáčiku luxusné limuzíny. Tým by však rád konkuroval dizajnom a luxusným interiérom.

Nezaraditeľný

Päťdverový hatchback alebo kompaktné MPV? Zaradiť francúzsku novinku do niektorej z existujúcich automobilových tried nie je jednoduché. Marketingové oddelenie značky Citroën dodáva, že klesajúca línia strechy a pomerne úzke bočné okná majú navnadiť dojem kupé. S tým ale celkom nesúhlasíme. Pravdou je, že dizajnérom sa podarilo navrhnúť originálne i keď trochu komplikované krivky, skrášlené chrómovanými doplnkami.

V podstate na celej karosérii sa harmonicky striedajú plynulé oblé línie s ostrými hranami. Netradičné optické prepojenie predných svetlometov s bočnými oknami si vzalo inšpiráciu z niekdajšej štúdie Citroën C-SportLounge. To isté sa dá povedať aj o zdvojených predných stĺpikoch. Otázkou zatiaľ zostáva, aký poskytnú vodičovi výhľad šikmo dopredu.

Dôraz bol kladený aj na aerodynamiku, o čom svedčí výsledný koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Kabína má štandardné päťmiestne usporiadanie. Batožinový priestor poskytuje základný objem 465 l. Zadné dvere výrazne zasahujú do strechy, čo zrejme uľahčí prístup do kufra.

Veľa skla

V interiéri bol braný ohľad predovšetkým na kvalitu a zladenie materiálov. Popri mäkčených plastoch v ňom nájdeme aj hliník, kožu, alcantaru alebo drevo. Tvary palubnej dosky nemôžeme označiť ako konzervatívne. Členité krivky však údajne nemajú negatívny vplyv na ergonómiu.

Cestujúcich vpredu od seba delí mohutný stredový tunel posiaty ovládačmi. Presvetliť celý vnútorný priestor má panoramatická sklenená strecha. Celková sklenená plocha dosahuje 0,58 m2. Závan nových technológií predstavuje napríklad farebný head-up displej. Vďaka nemu má vodič v zornom poli všetky základné údaje o jazde.

Vo výbave nájdeme všetky komfortné prvky, ktoré nedávno dostali aj iní zástupcovia automobilky Citroën - ako integrovaný osviežovač vzduchu alebo masážnu funkciu v predných sedadlách.

Netradičný hybrid

Podvozková platforma je zhodná s menším modelom DS4. Využíva vzpery McPherson vpredu a vlečené ramená s torznou priečkou vzadu.

Viacprvková zadná náprava je vyhradená iba pre verziu s hybridným pohonom. Tá kombinuje turbodiesel 2.0 HDi (120 kW/163 k), uložený vpredu naprieč a spriahnutý s robotizovanou prevodovkou. Elektromotor (27 kW/37 k) je integrovaný do zadnej nápravy a roztáča zadné kolesá.

Citroën DS5h tak disponuje pohonom všetkých kolies bez mechanického spojenia prednej a zadnej nápravy. Kombinovaný výkon sústavy predstavuje 147 kW (200 k). Citroën DS5 HYbrid4 podľa výrobcu v priemere skonzumuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

V čisto elektrickom režime prejde najviac tri kilometre rýchlosťou do 60 km/h. Vodič má na výber zo štyroch jazdných režimov: Auto, Zero Emision Vehicle, 4 Wheel Drive a Sport.

Iba turbo

V ponuke ale budú aj konvenčné typy s jednou poháňanou nápravou. Milovníci benzínu si môžu vybrať z dvoch výkonových verzií zážihového turbomotora 1.6 THP - 115 kW (156 k) a 147 kW (200 k). Zatiaľ čo pre slabší variant je vyhradený 6-stupňový automat, silnejší benzín dostanete výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Paleta motorizácií ďalej obsahuje turbodiesel 1.6 e-HDi (82 kW/111 k), sériovo doplnený o systém štart/stop a robotizované prevodové ústrojenstvo. Vznetový dvojliter (120 kW/136 k) je dostupný aj samostatne, bez elektromotora vzadu. Na výber je k nemu 6-stupňový automat i manuál.

Citroën DS5 príde na náš trh v priebehu roka 2012.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. Naučme sa správne dochucovať ryby
  2. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  3. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  5. Od septembra opäť po starom
  6. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  7. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  8. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  9. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  10. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 986
  2. Od septembra opäť po starom 5 944
  3. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 711
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 3 152
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 834
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 736
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 199
  8. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš? 1 129
  9. Ako sme jazdili v socializme 1 091
  10. Leto nekončí! 1 039

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Odchod z koalície? Názory sú pol na pol, hovorí poslanec SNS

Fico ustúpil Dankovi a vláda v stredu nerokovala. Mandát premiéra do Salzburgu ministri nakoniec odsúhlasili na diaľku, Fico neprišiel na ohlásenú tlačovú besedu.

KOMENTÁRE

Fico môže stratiť viac než Danko

V prípade vabanku môže Smer stratiť viac než SNS. Už teraz má preň kauza nepríjemné dôsledky.

KOMENTÁRE

Podomový šmejd s jadrom Únie

Žiadna „super EÚ“ s jedným pevným jadrom sa nechystá.

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ukázal svoje najmenšie SUV, volá sa T-Roc

Už v základe ponúkne bohatú výbavu a možnosti individualizácie.

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.