NOVINKY

Citroën DS5 skúša skĺbiť autá rôznych segmentov

Francúzska novinka chce ponúknuť z rôznych automobilových segmentov niečo. K tomu pridáva netradičnú hybridnú štvorkolku.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. V poradí tretieho zástupcu exkluzívne ladeného portfólia Citroën DS charakterizujú prekvapivo kompaktné základné miery - dĺžka 4530 mm, šírka 1850 mm, výška 1508 mm a rázvor osí kolies 2727 mm.

DS5 tak balansuje na hrane medzi nižšou strednou a strednou triedou, a rozhodne nemá v hľadáčiku luxusné limuzíny. Tým by však rád konkuroval dizajnom a luxusným interiérom.

Nezaraditeľný

Päťdverový hatchback alebo kompaktné MPV? Zaradiť francúzsku novinku do niektorej z existujúcich automobilových tried nie je jednoduché. Marketingové oddelenie značky Citroën dodáva, že klesajúca línia strechy a pomerne úzke bočné okná majú navnadiť dojem kupé. S tým ale celkom nesúhlasíme. Pravdou je, že dizajnérom sa podarilo navrhnúť originálne i keď trochu komplikované krivky, skrášlené chrómovanými doplnkami.

V podstate na celej karosérii sa harmonicky striedajú plynulé oblé línie s ostrými hranami. Netradičné optické prepojenie predných svetlometov s bočnými oknami si vzalo inšpiráciu z niekdajšej štúdie Citroën C-SportLounge. To isté sa dá povedať aj o zdvojených predných stĺpikoch. Otázkou zatiaľ zostáva, aký poskytnú vodičovi výhľad šikmo dopredu.

Dôraz bol kladený aj na aerodynamiku, o čom svedčí výsledný koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Kabína má štandardné päťmiestne usporiadanie. Batožinový priestor poskytuje základný objem 465 l. Zadné dvere výrazne zasahujú do strechy, čo zrejme uľahčí prístup do kufra.

Veľa skla

V interiéri bol braný ohľad predovšetkým na kvalitu a zladenie materiálov. Popri mäkčených plastoch v ňom nájdeme aj hliník, kožu, alcantaru alebo drevo. Tvary palubnej dosky nemôžeme označiť ako konzervatívne. Členité krivky však údajne nemajú negatívny vplyv na ergonómiu.

Cestujúcich vpredu od seba delí mohutný stredový tunel posiaty ovládačmi. Presvetliť celý vnútorný priestor má panoramatická sklenená strecha. Celková sklenená plocha dosahuje 0,58 m2. Závan nových technológií predstavuje napríklad farebný head-up displej. Vďaka nemu má vodič v zornom poli všetky základné údaje o jazde.

Vo výbave nájdeme všetky komfortné prvky, ktoré nedávno dostali aj iní zástupcovia automobilky Citroën - ako integrovaný osviežovač vzduchu alebo masážnu funkciu v predných sedadlách.

Netradičný hybrid

Podvozková platforma je zhodná s menším modelom DS4. Využíva vzpery McPherson vpredu a vlečené ramená s torznou priečkou vzadu.

Viacprvková zadná náprava je vyhradená iba pre verziu s hybridným pohonom. Tá kombinuje turbodiesel 2.0 HDi (120 kW/163 k), uložený vpredu naprieč a spriahnutý s robotizovanou prevodovkou. Elektromotor (27 kW/37 k) je integrovaný do zadnej nápravy a roztáča zadné kolesá.

Citroën DS5h tak disponuje pohonom všetkých kolies bez mechanického spojenia prednej a zadnej nápravy. Kombinovaný výkon sústavy predstavuje 147 kW (200 k). Citroën DS5 HYbrid4 podľa výrobcu v priemere skonzumuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

V čisto elektrickom režime prejde najviac tri kilometre rýchlosťou do 60 km/h. Vodič má na výber zo štyroch jazdných režimov: Auto, Zero Emision Vehicle, 4 Wheel Drive a Sport.

Iba turbo

V ponuke ale budú aj konvenčné typy s jednou poháňanou nápravou. Milovníci benzínu si môžu vybrať z dvoch výkonových verzií zážihového turbomotora 1.6 THP - 115 kW (156 k) a 147 kW (200 k). Zatiaľ čo pre slabší variant je vyhradený 6-stupňový automat, silnejší benzín dostanete výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Paleta motorizácií ďalej obsahuje turbodiesel 1.6 e-HDi (82 kW/111 k), sériovo doplnený o systém štart/stop a robotizované prevodové ústrojenstvo. Vznetový dvojliter (120 kW/136 k) je dostupný aj samostatne, bez elektromotora vzadu. Na výber je k nemu 6-stupňový automat i manuál.

Citroën DS5 príde na náš trh v priebehu roka 2012.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  2. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  3. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  4. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  5. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  6. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  8. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  9. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  10. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 467
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 001
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 852
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 851
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 799
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 236
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 122
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 738
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 575
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 429