NOVINKY

Citroën DS5 skúša skĺbiť autá rôznych segmentov

Francúzska novinka chce ponúknuť z rôznych automobilových segmentov niečo. K tomu pridáva netradičnú hybridnú štvorkolku.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. V poradí tretieho zástupcu exkluzívne ladeného portfólia Citroën DS charakterizujú prekvapivo kompaktné základné miery - dĺžka 4530 mm, šírka 1850 mm, výška 1508 mm a rázvor osí kolies 2727 mm.

DS5 tak balansuje na hrane medzi nižšou strednou a strednou triedou, a rozhodne nemá v hľadáčiku luxusné limuzíny. Tým by však rád konkuroval dizajnom a luxusným interiérom.

Nezaraditeľný

Päťdverový hatchback alebo kompaktné MPV? Zaradiť francúzsku novinku do niektorej z existujúcich automobilových tried nie je jednoduché. Marketingové oddelenie značky Citroën dodáva, že klesajúca línia strechy a pomerne úzke bočné okná majú navnadiť dojem kupé. S tým ale celkom nesúhlasíme. Pravdou je, že dizajnérom sa podarilo navrhnúť originálne i keď trochu komplikované krivky, skrášlené chrómovanými doplnkami.

V podstate na celej karosérii sa harmonicky striedajú plynulé oblé línie s ostrými hranami. Netradičné optické prepojenie predných svetlometov s bočnými oknami si vzalo inšpiráciu z niekdajšej štúdie Citroën C-SportLounge. To isté sa dá povedať aj o zdvojených predných stĺpikoch. Otázkou zatiaľ zostáva, aký poskytnú vodičovi výhľad šikmo dopredu.

Dôraz bol kladený aj na aerodynamiku, o čom svedčí výsledný koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Kabína má štandardné päťmiestne usporiadanie. Batožinový priestor poskytuje základný objem 465 l. Zadné dvere výrazne zasahujú do strechy, čo zrejme uľahčí prístup do kufra.

Veľa skla

V interiéri bol braný ohľad predovšetkým na kvalitu a zladenie materiálov. Popri mäkčených plastoch v ňom nájdeme aj hliník, kožu, alcantaru alebo drevo. Tvary palubnej dosky nemôžeme označiť ako konzervatívne. Členité krivky však údajne nemajú negatívny vplyv na ergonómiu.

Cestujúcich vpredu od seba delí mohutný stredový tunel posiaty ovládačmi. Presvetliť celý vnútorný priestor má panoramatická sklenená strecha. Celková sklenená plocha dosahuje 0,58 m2. Závan nových technológií predstavuje napríklad farebný head-up displej. Vďaka nemu má vodič v zornom poli všetky základné údaje o jazde.

Vo výbave nájdeme všetky komfortné prvky, ktoré nedávno dostali aj iní zástupcovia automobilky Citroën - ako integrovaný osviežovač vzduchu alebo masážnu funkciu v predných sedadlách.

Netradičný hybrid

Podvozková platforma je zhodná s menším modelom DS4. Využíva vzpery McPherson vpredu a vlečené ramená s torznou priečkou vzadu.

Viacprvková zadná náprava je vyhradená iba pre verziu s hybridným pohonom. Tá kombinuje turbodiesel 2.0 HDi (120 kW/163 k), uložený vpredu naprieč a spriahnutý s robotizovanou prevodovkou. Elektromotor (27 kW/37 k) je integrovaný do zadnej nápravy a roztáča zadné kolesá.

Citroën DS5h tak disponuje pohonom všetkých kolies bez mechanického spojenia prednej a zadnej nápravy. Kombinovaný výkon sústavy predstavuje 147 kW (200 k). Citroën DS5 HYbrid4 podľa výrobcu v priemere skonzumuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

V čisto elektrickom režime prejde najviac tri kilometre rýchlosťou do 60 km/h. Vodič má na výber zo štyroch jazdných režimov: Auto, Zero Emision Vehicle, 4 Wheel Drive a Sport.

Iba turbo

V ponuke ale budú aj konvenčné typy s jednou poháňanou nápravou. Milovníci benzínu si môžu vybrať z dvoch výkonových verzií zážihového turbomotora 1.6 THP - 115 kW (156 k) a 147 kW (200 k). Zatiaľ čo pre slabší variant je vyhradený 6-stupňový automat, silnejší benzín dostanete výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Paleta motorizácií ďalej obsahuje turbodiesel 1.6 e-HDi (82 kW/111 k), sériovo doplnený o systém štart/stop a robotizované prevodové ústrojenstvo. Vznetový dvojliter (120 kW/136 k) je dostupný aj samostatne, bez elektromotora vzadu. Na výber je k nemu 6-stupňový automat i manuál.

Citroën DS5 príde na náš trh v priebehu roka 2012.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 14 261
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 918
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 120
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 485
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 774
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 606
  7. Kam do tepla v januári? 1 968
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 789
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 619
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 975

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Opäť si zavaril. Trump nevie skrývať, že je rasista

Trump útočí na Mexičanov, nemá rád Afroameričanov. Prezidentovi neveria, že nie je rasista.

KOMENTÁRE

Trumpova Amerika prichádza o líderstvo

Neschopnosť a nepredvídateľnosť Trumpa je dôvodom pádu povesti USA.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.