SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Citroën DS5 skúša skĺbiť autá rôznych segmentov

Francúzska novinka chce ponúknuť z rôznych automobilových segmentov niečo. K tomu pridáva netradičnú hybridnú štvorkolku.

(Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. V poradí tretieho zástupcu exkluzívne ladeného portfólia Citroën DS charakterizujú prekvapivo kompaktné základné miery - dĺžka 4530 mm, šírka 1850 mm, výška 1508 mm a rázvor osí kolies 2727 mm.

DS5 tak balansuje na hrane medzi nižšou strednou a strednou triedou, a rozhodne nemá v hľadáčiku luxusné limuzíny. Tým by však rád konkuroval dizajnom a luxusným interiérom.

Nezaraditeľný

Päťdverový hatchback alebo kompaktné MPV? Zaradiť francúzsku novinku do niektorej z existujúcich automobilových tried nie je jednoduché. Marketingové oddelenie značky Citroën dodáva, že klesajúca línia strechy a pomerne úzke bočné okná majú navnadiť dojem kupé. S tým ale celkom nesúhlasíme. Pravdou je, že dizajnérom sa podarilo navrhnúť originálne i keď trochu komplikované krivky, skrášlené chrómovanými doplnkami.

V podstate na celej karosérii sa harmonicky striedajú plynulé oblé línie s ostrými hranami. Netradičné optické prepojenie predných svetlometov s bočnými oknami si vzalo inšpiráciu z niekdajšej štúdie Citroën C-SportLounge. To isté sa dá povedať aj o zdvojených predných stĺpikoch. Otázkou zatiaľ zostáva, aký poskytnú vodičovi výhľad šikmo dopredu.

Dôraz bol kladený aj na aerodynamiku, o čom svedčí výsledný koeficient odporu vzduchu cx=0,29. Kabína má štandardné päťmiestne usporiadanie. Batožinový priestor poskytuje základný objem 465 l. Zadné dvere výrazne zasahujú do strechy, čo zrejme uľahčí prístup do kufra.

Veľa skla

V interiéri bol braný ohľad predovšetkým na kvalitu a zladenie materiálov. Popri mäkčených plastoch v ňom nájdeme aj hliník, kožu, alcantaru alebo drevo. Tvary palubnej dosky nemôžeme označiť ako konzervatívne. Členité krivky však údajne nemajú negatívny vplyv na ergonómiu.

Cestujúcich vpredu od seba delí mohutný stredový tunel posiaty ovládačmi. Presvetliť celý vnútorný priestor má panoramatická sklenená strecha. Celková sklenená plocha dosahuje 0,58 m2. Závan nových technológií predstavuje napríklad farebný head-up displej. Vďaka nemu má vodič v zornom poli všetky základné údaje o jazde.

Vo výbave nájdeme všetky komfortné prvky, ktoré nedávno dostali aj iní zástupcovia automobilky Citroën - ako integrovaný osviežovač vzduchu alebo masážnu funkciu v predných sedadlách.

Netradičný hybrid

Podvozková platforma je zhodná s menším modelom DS4. Využíva vzpery McPherson vpredu a vlečené ramená s torznou priečkou vzadu.

Viacprvková zadná náprava je vyhradená iba pre verziu s hybridným pohonom. Tá kombinuje turbodiesel 2.0 HDi (120 kW/163 k), uložený vpredu naprieč a spriahnutý s robotizovanou prevodovkou. Elektromotor (27 kW/37 k) je integrovaný do zadnej nápravy a roztáča zadné kolesá.

Citroën DS5h tak disponuje pohonom všetkých kolies bez mechanického spojenia prednej a zadnej nápravy. Kombinovaný výkon sústavy predstavuje 147 kW (200 k). Citroën DS5 HYbrid4 podľa výrobcu v priemere skonzumuje 3,8 l/100 km a do ovzdušia vypustí 99 gramov emisií CO2 na kilometer.

V čisto elektrickom režime prejde najviac tri kilometre rýchlosťou do 60 km/h. Vodič má na výber zo štyroch jazdných režimov: Auto, Zero Emision Vehicle, 4 Wheel Drive a Sport.

Iba turbo

V ponuke ale budú aj konvenčné typy s jednou poháňanou nápravou. Milovníci benzínu si môžu vybrať z dvoch výkonových verzií zážihového turbomotora 1.6 THP - 115 kW (156 k) a 147 kW (200 k). Zatiaľ čo pre slabší variant je vyhradený 6-stupňový automat, silnejší benzín dostanete výhradne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Paleta motorizácií ďalej obsahuje turbodiesel 1.6 e-HDi (82 kW/111 k), sériovo doplnený o systém štart/stop a robotizované prevodové ústrojenstvo. Vznetový dvojliter (120 kW/136 k) je dostupný aj samostatne, bez elektromotora vzadu. Na výber je k nemu 6-stupňový automat i manuál.

Citroën DS5 príde na náš trh v priebehu roka 2012.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 120
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 22 264
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 447
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 629
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 634
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 143
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 978
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 598
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 422
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 704
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Dacia Sandero a Sandero Stepway.
Volkswagen Polo Harlekin
Subaru Legacy Wagon

Ktoré autá sa na Slovensku v minulom roku najčastejšie kupovali?

Niektorým značkám predaje klesli aj o polovicu.

Skokanom minulého roka je Škoda Kamiq, ktorá sa ako nováčik dostala na 6. miesto.