NOVINKY

Kórejci predstavili svoj prvý sériový elektromobil

Kia Ray EV prejde na jedno nabitie najviac 139 kilometrov, pričom opätovné nabitie akumulátorov trvá 25 minút alebo šesť hodín.

(Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. O historický míľnik sa postarala automobilka Kia s modelom Ray EV. Ten bude vznikať na rovnakej výrobnej linke, ako miniauto Ray s konvenčným spaľovacím motorom.

Kia plánuje v priebehu budúceho roka postaviť 2500 elektromobilov. Väčšinu z nich získajú miestne vládne agentúry a úrady, ktoré budú tieto vozidlá testovať v každodennej premávke.

Vyhľadá najbližšiu dobíjaciu stanicu

Ray EV poháňa elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a 167 Nm krútiaceho momentu. Energiu získava z lítiovo-iónových polymérových akumulátorov, ukrytých pod podlahou kabíny a v batožinovom priestore. Ich kapacita 16,4 kWh dovoľuje malému elektromobilu prejsť na jedno nabitie najviac 139 kilometrov.

Opätovné nabitie batérií trvá 25 minút pri použití rýchlonabíjačky a šesť hodín, ak auto pripojíte k bežnej elektrickej sieti 230 V. Štandardný navigačný systém obsahuje všetkých 500 dobíjacích staníc na území Kórejskej republiky. Miestna vláda mieni do roku 2013 zvýšiť ich počet na 3100.

Zvukom z reproduktorov „plaší“ chodcov

Elektromobil je s hmotnosťou 1185 kg o 187 kg ťažší než Kia Ray s benzínovým trojvalcom pod kapotou. Akcelerácia z pokoja na 100 km/h mu trvá 15,9 sekundy, kým najvyššia rýchlosť dosiahne 130 km/h.

K sériovej výbave patrí takzvaný Virtual Sound System, ktorý sa aktivuje, ak rýchlosť jazdy klesne pod 20 km/h a zvukom z vonkajších reproduktorov má upozorniť okoloidúcich chodcov na prítomnosť elektromobilu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 907
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 787
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 017
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 707
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 153
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 011
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 644
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 350
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 759

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.