NOVINKY

Kórejci predstavili svoj prvý sériový elektromobil

Kia Ray EV prejde na jedno nabitie najviac 139 kilometrov, pričom opätovné nabitie akumulátorov trvá 25 minút alebo šesť hodín.

(Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. O historický míľnik sa postarala automobilka Kia s modelom Ray EV. Ten bude vznikať na rovnakej výrobnej linke, ako miniauto Ray s konvenčným spaľovacím motorom.

Kia plánuje v priebehu budúceho roka postaviť 2500 elektromobilov. Väčšinu z nich získajú miestne vládne agentúry a úrady, ktoré budú tieto vozidlá testovať v každodennej premávke.

Vyhľadá najbližšiu dobíjaciu stanicu

Ray EV poháňa elektromotor s výkonom 50 kW (68 k) a 167 Nm krútiaceho momentu. Energiu získava z lítiovo-iónových polymérových akumulátorov, ukrytých pod podlahou kabíny a v batožinovom priestore. Ich kapacita 16,4 kWh dovoľuje malému elektromobilu prejsť na jedno nabitie najviac 139 kilometrov.

Opätovné nabitie batérií trvá 25 minút pri použití rýchlonabíjačky a šesť hodín, ak auto pripojíte k bežnej elektrickej sieti 230 V. Štandardný navigačný systém obsahuje všetkých 500 dobíjacích staníc na území Kórejskej republiky. Miestna vláda mieni do roku 2013 zvýšiť ich počet na 3100.

Zvukom z reproduktorov „plaší“ chodcov

Elektromobil je s hmotnosťou 1185 kg o 187 kg ťažší než Kia Ray s benzínovým trojvalcom pod kapotou. Akcelerácia z pokoja na 100 km/h mu trvá 15,9 sekundy, kým najvyššia rýchlosť dosiahne 130 km/h.

K sériovej výbave patrí takzvaný Virtual Sound System, ktorý sa aktivuje, ak rýchlosť jazdy klesne pod 20 km/h a zvukom z vonkajších reproduktorov má upozorniť okoloidúcich chodcov na prítomnosť elektromobilu.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  2. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  3. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  9. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  10. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 14 793
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 4 091
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 687
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 164
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 607
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 1 070
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 907
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 854
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 557
  10. Splnený sen 497

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana. Sťahovanie filmov teraz menia za transparentnosť.

SVET

Ak veríme politikom, v Česku vláda nevznikne. Nemá ako

S Babišom nechcú strany vládnuť. Len Okamura, ale toho nechce Babiš.

PLUS

Zázračný návod na úspech bol podvod

Chcete zvýšiť šance pred pohovorom? Už neplatí to, čo kedysi.

DOMOV

Odišiel milionár, ktorý nechal hovoriť iných

Príbeh Petra Vajdu je úzko spätý s novinami.

Neprehliadnite tiež

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.

Nové Audi A7 Sportback dostane ku všetkým motorom hybrid

Predaj odštartuje so šesťvalcovým motorom 3,0 TFSI.

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.