SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

TEST: The Beetle jazdí ako Golf

Navonok nesie výraznejší odkaz minulosti než predchádzajúci New Beetle. Jazdou a cenou sa výrazne priblížil ku Golfu, ale žiaľ stráca na nedotiahnutých detailoch, vrátane bezrámových okien dverí.

Ešte stále je to sladké auto, ale teraz v sebe skrýva viac z legendy.Ešte stále je to sladké auto, ale teraz v sebe skrýva viac z legendy. (Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, LOZORNO. Predstavenie každého nového modelu, ktorý nesie odkaz legendárneho Chrobáka je pre automobilový svet veľkou udalosťou. Najmä ak ku generačnej výmene neprichádza veľmi často.

Po tom, ako sa v roku 1985 po 47 rokoch a 21,5 miliónoch predaných kusov oficiálne skončila produkcia modelu Volkswagen Chrobák, nastala pauza. New Beetle začal brázdiť cesty v roku 1998 a nástupca prichádza na trh až teraz koncom roka 2011.

The Beetle nastupuje v čase krízy, avšak v období, kedy Volkswagen podľa informácií z vlastných radov zažíva výborné obdobie. Napríklad na Slovensku sa Volkswagen prepracoval na dvojku v predaji a darí sa mu aj na iných trhoch. To bol predpoklad na to, že si môže dovoliť aj takú parádu, akou je dnes už okrajový model The Beetle.

Krátko po uvedení na trh sme prevetrali červený The Beetle s motorom 1,2 TSI a základnou výbavou Beetle obohatenou o Alarm, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, multifunkčný volant, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá, hmlovky a dažďový senzor.

Zlacnel

Vplyvom automobilovej krízy a tiež politiky v koncerne Volkswagen je dnes cenou The Beetle úplne inde než drahý predchodca v roku 1998. Rozdiel je viac ako 5000 eur a základnú verziu 1,2 TSI Beetle môžete mať za 15 170 eur. Najlacnejšej verzii nechýba asistent pre rozjazd do kopca, dnes obvyklá šesť airbagová výbava, ESP, ABS, palubný počítač ani tempomat.

Za trojramenný multifunkčný a tvarovo veľmi vydarený volant si treba k základnej verzii ešte doplatiť. Gradovanie výbav pokračuje verziou Design s Retro schránkou a palubnou doskou vo farbe karosérie. Najdrahší The Beetle Sport má palubnú dosku Carbon, multifunkčný volant, sériovo 17 palcové kolesá z ľahkých zliatin, hliníkové pedále, športové sedadlá a rozšírený palubný počítač.

V zozname želateľných prvkov sú „budíky“ navrchu prístrojovej dosky s teplomerom oleja, tlakomerom turbodúchadla a stopkami. Tiež panoramatická strecha, denné LED svetlá a bixenónové svetlomety.

Zlostia detaily

Volkswagen vedel zaujať vždy jednoduchosťou a mimoriadne praktickým navrhnutím interiéru. Ten má aj The Beetle. Zaujali nás boxy vo dverách s gumovým pásom, ktorý výborne drží fľašu. Vodič má okolo veľa odkladacích miest na drobnosti a nájde si tradične výbornú polohu za volantom.

Už horšie sa bude orientovať v stupnici rýchlomera a palivomer je až nechutne veľký. Škoda, že v daždi po otvorení dverí stečie voda cícerkom na sedadlo a rovnaký problém sa objavuje aj pri otvorení batožinového priestoru. Bezrámové okná sa pri odomykaní samočinne posunú dole, čo pri zamrznutom aute nezvládnu a spôsobia problém pri zatváraní. Samotnej jazde ťažko niečo vytknúť.

Radosť jazdiť

The Beetle budú zatiaľ poháňať tri benzínové a dva naftové motory. Základom naftovej ponuky je štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105 k), ktorému bude neskôr alternovať silnejšia verzia 2,0 TDI s výkonom 103 kW (140 k). Lákadlom naftových verzií bude v prvom rade spotreba 4,3 alebo 4,9 litra na 100 kilometrov.

Aj sľubovaná priemerná spotreba prepĺňaných benzínových motorov TSI stojí za povšimnutie, najmä v kombinácii s výkonmi a kultúrou chodu. Najvyššie postavenie v hierarchii motorov bude mať „GTI“ štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 147 kW (200 k) a kraľovanie mu vydrží kým nepríde Beetle R.

Zlatý stred tvorí motor 1,4 TSI dosahujúci výkon 118 kW (160 k) so sľubovanou spotrebou 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Ani pri osedlaní najslabšej motorizácie 1,2 TSI sme sa necítili ochudobnení, pretože je to vlastnosťami asi najlepší motor svojej kategórie na trhu.

Pri malom počte najazdených kilometrov a zimnej prevádzke na krátke vzdialenosti mu spotreba občas vyskočila na 8 litrov, avšak ku koncu testu mával údaj na prvom mieste číslicu 6. Výrobca udáva od 5,5 do 5,9 litra na sto kilometrov.

Bežnému dochádzaniu do práce motor plne vyhovuje a nestratí sa ani na dlhej trase. Pre 90 percent motoristov to bude ideálny motor. Radosť z jazdy rušilo rezonovanie (zrejme plech v okolí motora) pri nízkych otáčkach. Ak bol motor v ťahu pri 1600 až 1900 otáčkach do interiéru prenikol pomerne rušivý zvuk.

Pritom otáčky patria medzi využiteľné, pretože výrobca udáva kulmináciu krútiaceho momentu 175 Nm už pri 1500 otáčkach za minútu.

Golf prebral štafetu

Pekný červený lak sme postavili do kontrastu s golfovým trávnikom v Lozorne. Práve tu sa zrodilo pomyselné porovnanie s Golfom, ktorý už nemá pred módnou ikonou veľký cenový náskok. Dokonca aj v jazdných vlastnostiach a pohone nedokáže Golf novinke veľmi utiecť.

Ani The Beetle nič nezmení na tom, že Golf v roku 1974 prevzal štafetu a stal sa skutočnou a statočnou náhradou prvého Chrobáka. Súčasný Beetle nedokáže konkurovať Golfu v úžitku ani v domyslených detailoch. Práve niektoré nedotiahnuté detaily vrhli tieň na The Beetle.

Technické parametre

Motor 1,2 TSI
Zdvihový objem (cm3) 1197
Výkon (kw/k) 77/105
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 175
Pri otáčkach (ot./min) 1500-4100
Emisie CO2 (g/km) 129
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2537
Dĺžka (mm) 4278
Šírka (mm) 1808
Výška (mm) 1486
Pohotovostná hmot (kg) 1274
Objem palivovej nádrže (l) 55
Objem batož. priestoru (l) 310-905
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Kombinovaná spotreba 5,5
Cena modelu od (eur) 15 170,-
Cena skúš. verzie (eur) 17 720,-
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  5. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 575
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 099
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 17 035
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 942
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 541
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 760
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 052
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 872
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 724
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 056
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.
Boris Kollár.

Koronavírus na Slovensku: Naď zverejnil podrobnosti plošného testovania (minúta po minúte)

Na Slovensku za pondelok pribudlo 901 prípadov nákazy novým koronavírusom pri 5 899 testoch. Pribudlo 11 úmrtí na pľúcnu formu COVID-19, celkový počet obetí je 176. Aktívnych prípadov nákazy je aktuálne 34 872.

Celoplošné testovanie na Covid-19 na Slovensku.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.