TEST: The Beetle jazdí ako Golf

Navonok nesie výraznejší odkaz minulosti než predchádzajúci New Beetle. Jazdou a cenou sa výrazne priblížil ku Golfu, ale žiaľ stráca na nedotiahnutých detailoch, vrátane bezrámových okien dverí.

Ešte stále je to sladké auto, ale teraz v sebe skrýva viac z legendy.(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, LOZORNO. Predstavenie každého nového modelu, ktorý nesie odkaz legendárneho Chrobáka je pre automobilový svet veľkou udalosťou. Najmä ak ku generačnej výmene neprichádza veľmi často.

Po tom, ako sa v roku 1985 po 47 rokoch a 21,5 miliónoch predaných kusov oficiálne skončila produkcia modelu Volkswagen Chrobák, nastala pauza. New Beetle začal brázdiť cesty v roku 1998 a nástupca prichádza na trh až teraz koncom roka 2011.

The Beetle nastupuje v čase krízy, avšak v období, kedy Volkswagen podľa informácií z vlastných radov zažíva výborné obdobie. Napríklad na Slovensku sa Volkswagen prepracoval na dvojku v predaji a darí sa mu aj na iných trhoch. To bol predpoklad na to, že si môže dovoliť aj takú parádu, akou je dnes už okrajový model The Beetle.

Krátko po uvedení na trh sme prevetrali červený The Beetle s motorom 1,2 TSI a základnou výbavou Beetle obohatenou o Alarm, automatickú dvojzónovú klimatizáciu, multifunkčný volant, parkovacie senzory, vyhrievané sedadlá, hmlovky a dažďový senzor.

Zlacnel

Vplyvom automobilovej krízy a tiež politiky v koncerne Volkswagen je dnes cenou The Beetle úplne inde než drahý predchodca v roku 1998. Rozdiel je viac ako 5000 eur a základnú verziu 1,2 TSI Beetle môžete mať za 15 170 eur. Najlacnejšej verzii nechýba asistent pre rozjazd do kopca, dnes obvyklá šesť airbagová výbava, ESP, ABS, palubný počítač ani tempomat.

Za trojramenný multifunkčný a tvarovo veľmi vydarený volant si treba k základnej verzii ešte doplatiť. Gradovanie výbav pokračuje verziou Design s Retro schránkou a palubnou doskou vo farbe karosérie. Najdrahší The Beetle Sport má palubnú dosku Carbon, multifunkčný volant, sériovo 17 palcové kolesá z ľahkých zliatin, hliníkové pedále, športové sedadlá a rozšírený palubný počítač.

V zozname želateľných prvkov sú „budíky“ navrchu prístrojovej dosky s teplomerom oleja, tlakomerom turbodúchadla a stopkami. Tiež panoramatická strecha, denné LED svetlá a bixenónové svetlomety.

Zlostia detaily

Volkswagen vedel zaujať vždy jednoduchosťou a mimoriadne praktickým navrhnutím interiéru. Ten má aj The Beetle. Zaujali nás boxy vo dverách s gumovým pásom, ktorý výborne drží fľašu. Vodič má okolo veľa odkladacích miest na drobnosti a nájde si tradične výbornú polohu za volantom.

Už horšie sa bude orientovať v stupnici rýchlomera a palivomer je až nechutne veľký. Škoda, že v daždi po otvorení dverí stečie voda cícerkom na sedadlo a rovnaký problém sa objavuje aj pri otvorení batožinového priestoru. Bezrámové okná sa pri odomykaní samočinne posunú dole, čo pri zamrznutom aute nezvládnu a spôsobia problém pri zatváraní. Samotnej jazde ťažko niečo vytknúť.

Radosť jazdiť

The Beetle budú zatiaľ poháňať tri benzínové a dva naftové motory. Základom naftovej ponuky je štvorvalec 1,6 TDI s výkonom 77 kW (105 k), ktorému bude neskôr alternovať silnejšia verzia 2,0 TDI s výkonom 103 kW (140 k). Lákadlom naftových verzií bude v prvom rade spotreba 4,3 alebo 4,9 litra na 100 kilometrov.

Aj sľubovaná priemerná spotreba prepĺňaných benzínových motorov TSI stojí za povšimnutie, najmä v kombinácii s výkonmi a kultúrou chodu. Najvyššie postavenie v hierarchii motorov bude mať „GTI“ štvorvalec 2,0 TSI s výkonom 147 kW (200 k) a kraľovanie mu vydrží kým nepríde Beetle R.

Zlatý stred tvorí motor 1,4 TSI dosahujúci výkon 118 kW (160 k) so sľubovanou spotrebou 6,6 litra benzínu na 100 kilometrov. Ani pri osedlaní najslabšej motorizácie 1,2 TSI sme sa necítili ochudobnení, pretože je to vlastnosťami asi najlepší motor svojej kategórie na trhu.

Pri malom počte najazdených kilometrov a zimnej prevádzke na krátke vzdialenosti mu spotreba občas vyskočila na 8 litrov, avšak ku koncu testu mával údaj na prvom mieste číslicu 6. Výrobca udáva od 5,5 do 5,9 litra na sto kilometrov.

Bežnému dochádzaniu do práce motor plne vyhovuje a nestratí sa ani na dlhej trase. Pre 90 percent motoristov to bude ideálny motor. Radosť z jazdy rušilo rezonovanie (zrejme plech v okolí motora) pri nízkych otáčkach. Ak bol motor v ťahu pri 1600 až 1900 otáčkach do interiéru prenikol pomerne rušivý zvuk.

Pritom otáčky patria medzi využiteľné, pretože výrobca udáva kulmináciu krútiaceho momentu 175 Nm už pri 1500 otáčkach za minútu.

Golf prebral štafetu

Pekný červený lak sme postavili do kontrastu s golfovým trávnikom v Lozorne. Práve tu sa zrodilo pomyselné porovnanie s Golfom, ktorý už nemá pred módnou ikonou veľký cenový náskok. Dokonca aj v jazdných vlastnostiach a pohone nedokáže Golf novinke veľmi utiecť.

Ani The Beetle nič nezmení na tom, že Golf v roku 1974 prevzal štafetu a stal sa skutočnou a statočnou náhradou prvého Chrobáka. Súčasný Beetle nedokáže konkurovať Golfu v úžitku ani v domyslených detailoch. Práve niektoré nedotiahnuté detaily vrhli tieň na The Beetle.

Technické parametre

Motor 1,2 TSI
Zdvihový objem (cm3) 1197
Výkon (kw/k) 77/105
Pri otáčkach (ot./min.) 5000
Krútiaci moment (Nm) 175
Pri otáčkach (ot./min) 1500-4100
Emisie CO2 (g/km) 129
Emisná norma EURO 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2537
Dĺžka (mm) 4278
Šírka (mm) 1808
Výška (mm) 1486
Pohotovostná hmot (kg) 1274
Objem palivovej nádrže (l) 55
Objem batož. priestoru (l) 310-905
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 10,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 180
Kombinovaná spotreba 5,5
Cena modelu od (eur) 15 170,-
Cena skúš. verzie (eur) 17 720,-

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  3. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  4. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  2. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  5. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  6. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  7. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  8. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  9. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  10. Leto nekončí!
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 120
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 136
  3. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 922
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 1 903
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 825
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 341
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 283
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 209
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 132
  10. Leto nekončí! 775

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Elon Musk chce zastaviť zabijacké stroje. Zlyhá

Stovka výskumníkov chce, aby OSN zakázalo umelú inteligenciu v zbraniach. Ich cieľ je ušľachtilý, ale takmer určite nesplniteľný.

DOMOV

Lunter preskočil v prieskume Kotlebu

Voľby v banskobystrickej župe by vyhral Ján Lunter.

KOMENTÁRE

Američania sa boja, že sa ich krajina čoraz viac podobá Rusku

Liberálnu Ameriku neznepokojuje obava, že Rusko bude riadiť svet.

Neprehliadnite tiež

Nové BMW M5 si ako prví vyskúšajú fanúšikovia počítačových hier

Pribudol pohon všetkých kolies a výkon 600 koní.

Aké realistické sú plány zakázať autá na benzín a naftu?

Termíny sú zatiaľ orientačné ale dôležité.

Dopravná hádanka: Máte, alebo nemáte pustiť túto električku?

Vypnuté semafory môžu spôsobiť problémy.