ŠPORT

Kto je šampión šampiónov?

Motoristický rok sa pravidelne končí netradične - na futbalovom štadióne, ktorý kompletne zmení svoju tvár, aby privítal najlepších jazdcov z celého sveta.

(Zdroj: raceofchampions.com)

DÜSSELDORF, BRATISLAVA. Bodku za tohtoročnou sezónou motoristických športov na medzinárodnej úrovni dalo tradičné podujatie Race of Champions (Preteky šampiónov). Jeho 23. ročník si pod patronát vzali Nemci, keďže sa jazdilo v düsselfdorskej Esprit Aréne a hlavným partnerom bol koncern VW. Tomu zodpovedala aj technika.

Palce sme držali Kopeckému

Na asi kilometer dlhých paralelných tratiach jazdili špeciály Audi R8 LMS, Škoda Fabia S2000 a VW Scirocco R, ktoré doplnila autokrosová bugina, KTM X-Bow a päťmetrová osemvalcová beštia „World Touring Racecar“, podobná americkému Nascar.

Hoci z prvej ligy motoristického športu chýbalo niekoľko veľkých mien (neprišiel Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Lewis Hamilton alebo Yvan Muller), diváci na tribúnach či pred televíznymi obrazovkami sa aj tak dobre zabávali. Našinec mohol držať palce Janovi Kopeckému, ktorý dostal pozvánku na toto podujatie prvýkrát v kariére.

Najúspešnejší boli Nemci

V sobotu, počas Pohára národov, predviedol skvelé divadlo elitný tím Nemecka, zložený zo Sebastiana Vettela a Michaela Schumachera. Tí si postupne poradili so všetkými súpermi, vo finále zdolali Severanov (Juho Hänninen, Tom Kristensen) 2:0 a obhájili prvenstvo z minulého roka.

Tím východnej Európy vytvorený z Jana Kopeckého a Vitalija Petrova, nepostúpil zo základnej skupiny. Kopeckého môže tešiť aspoň absolútne najrýchlejší zajazdený čas večera, ktorý dosiahol na „svojej“ Škode Fabia S2000.

Podujatie vyvrcholilo v nedeľu. Chutné predjedlo pripravil skromne obsadené preteky legiend. Zo štvorice Heinz-Harald Frentzen, Stig Blomqvist, Marc Duez, Hans-Joachim Stück bol najúspešnejší prvý menovaný. Frentzen vo finále porazil Dueza.

Medzi jednotlivcami vyhral Ogier

16 jazdcov sa stretlo v rámci hlavnej kategórie Race of Champions. Zo základnej skupiny ani tentoraz nepostúpil Jan Kopecký, ktorý však dokázal v napínavom súboji za volantami škodoviek tesne poraziť neskoršieho celkového víťaza. Tým bol Francúz Sebastien Ogier.

Nový továrenský jazdec VW - mimochodom miestnym moderátorom pasovaný za majstra sveta v roku 2013, kedy bude prvýkrát nasadené VW Polo WRC - si vo štvrťfinále poradil s Andym Priaulxom, v semifinále s Martinom Tomczykom a vo finále aj s Tomom Kristensenom.

Bolo úzko

Smolu mal vlaňajší víťaz Filipe Albuquerque, ktorého najprv potrápili technické problémy Audi R8 LMS (organizátor mu nedal možnosť opakovať jazdu), potom prehral s Davidom Coulthadrom a bolo jasné, že tentoraz nepostúpi ani zo základnej skupiny. Favorizovaní
Nemci sa stretli v bratovražednom súboji, v ktorom Schumacher porazil Vettela. Schumi ale v semifinále neprešiel cez Kristensena.

Že to jazdci nemali úplne jednoduché, sme sa presvedčili na vlastnej koži v kokpite Fabie S2000. Hoci bola trať širšia ako vlani (maximálne 7,5 m), počas jazdy som sa cítil ako v tuneli. Obrubníky a mantinely sa zdali byť prekliato blízko. Napokon, nejeden z pilotov okúsil ich tvrdosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  2. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  3. Cestou - necestou
  4. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  5. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci
  6. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  7. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  8. Zábavný aj sebavedomý
  9. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  1. Vklad na kataster vybavíte od marca elektronicky
  2. Nulový úrok pre klientov, ktorí si do mBank prenesú kreditku
  3. Ako inovovať vo vašej firme? Poradí vám odborný seminár
  4. Nové bývanie bez murovania
  5. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň
  6. Dvojnásobný šampión v rozhovore o ceste, ktorá mu priniesla zisk
  7. Cestou - necestou
  8. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt
  9. Premier Club Nitra: Výborne čapovanú Plzeň hľadajte v centre
  10. Konferencia o využívaní ITP v trestnom konaní splnila svoj cieľ
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 22 559
  2. Päť tipov na dovolenku počas Veľkej noci 9 322
  3. Prežil som autonehodu. Teraz som vďačný za každý deň 8 288
  4. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností 4 407
  5. Zábavný aj sebavedomý 3 938
  6. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 838
  7. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 2 782
  8. Za štadiónom Lokomotívy rastie zaujímavý projekt 2 768
  9. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku 2 438
  10. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 2 375

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prokurátor Serbin: Neverím, že za zavlečenie niekoho odsúdia

Prokurátor pokladá zrušenie Mečiarových amnestíí za nevyhnutné.

EKONOMIKA

Široký vlastní Váhostav cez majora z ŠtB

Váhostav pre oligarchu vlastní jeho niekdajší nadriadený v ŠtB.

DOMOV

Zmeny v ústave prerokujú poslanci zrýchlene

Podpredseda parlamentu Bugár zvolal grémium.

KOMENTÁRE

Proti oligarchom to vždy ide pomaly a ťažko

Politická vôľa sa presadzuje oveľa pomalšie a zložitejšie.

Neprehliadnite tiež

Elon Musk ukázal takmer hotovú Teslu Model 3

Výroba začne v polovici tohto roka, sľubuje automobilka.

Polícia zastavila pred obcou Orechová cestného piráta

Policajti vodičovi namerali rýchlosť 161 kilometrov za hodinu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop