ŠPORT

Kto je šampión šampiónov?

Motoristický rok sa pravidelne končí netradične - na futbalovom štadióne, ktorý kompletne zmení svoju tvár, aby privítal najlepších jazdcov z celého sveta.

(Zdroj: raceofchampions.com)

DÜSSELDORF, BRATISLAVA. Bodku za tohtoročnou sezónou motoristických športov na medzinárodnej úrovni dalo tradičné podujatie Race of Champions (Preteky šampiónov). Jeho 23. ročník si pod patronát vzali Nemci, keďže sa jazdilo v düsselfdorskej Esprit Aréne a hlavným partnerom bol koncern VW. Tomu zodpovedala aj technika.

Palce sme držali Kopeckému

Na asi kilometer dlhých paralelných tratiach jazdili špeciály Audi R8 LMS, Škoda Fabia S2000 a VW Scirocco R, ktoré doplnila autokrosová bugina, KTM X-Bow a päťmetrová osemvalcová beštia „World Touring Racecar“, podobná americkému Nascar.

Hoci z prvej ligy motoristického športu chýbalo niekoľko veľkých mien (neprišiel Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Lewis Hamilton alebo Yvan Muller), diváci na tribúnach či pred televíznymi obrazovkami sa aj tak dobre zabávali. Našinec mohol držať palce Janovi Kopeckému, ktorý dostal pozvánku na toto podujatie prvýkrát v kariére.

Najúspešnejší boli Nemci

V sobotu, počas Pohára národov, predviedol skvelé divadlo elitný tím Nemecka, zložený zo Sebastiana Vettela a Michaela Schumachera. Tí si postupne poradili so všetkými súpermi, vo finále zdolali Severanov (Juho Hänninen, Tom Kristensen) 2:0 a obhájili prvenstvo z minulého roka.

Tím východnej Európy vytvorený z Jana Kopeckého a Vitalija Petrova, nepostúpil zo základnej skupiny. Kopeckého môže tešiť aspoň absolútne najrýchlejší zajazdený čas večera, ktorý dosiahol na „svojej“ Škode Fabia S2000.

Podujatie vyvrcholilo v nedeľu. Chutné predjedlo pripravil skromne obsadené preteky legiend. Zo štvorice Heinz-Harald Frentzen, Stig Blomqvist, Marc Duez, Hans-Joachim Stück bol najúspešnejší prvý menovaný. Frentzen vo finále porazil Dueza.

Medzi jednotlivcami vyhral Ogier

16 jazdcov sa stretlo v rámci hlavnej kategórie Race of Champions. Zo základnej skupiny ani tentoraz nepostúpil Jan Kopecký, ktorý však dokázal v napínavom súboji za volantami škodoviek tesne poraziť neskoršieho celkového víťaza. Tým bol Francúz Sebastien Ogier.

Nový továrenský jazdec VW - mimochodom miestnym moderátorom pasovaný za majstra sveta v roku 2013, kedy bude prvýkrát nasadené VW Polo WRC - si vo štvrťfinále poradil s Andym Priaulxom, v semifinále s Martinom Tomczykom a vo finále aj s Tomom Kristensenom.

Bolo úzko

Smolu mal vlaňajší víťaz Filipe Albuquerque, ktorého najprv potrápili technické problémy Audi R8 LMS (organizátor mu nedal možnosť opakovať jazdu), potom prehral s Davidom Coulthadrom a bolo jasné, že tentoraz nepostúpi ani zo základnej skupiny. Favorizovaní
Nemci sa stretli v bratovražednom súboji, v ktorom Schumacher porazil Vettela. Schumi ale v semifinále neprešiel cez Kristensena.

Že to jazdci nemali úplne jednoduché, sme sa presvedčili na vlastnej koži v kokpite Fabie S2000. Hoci bola trať širšia ako vlani (maximálne 7,5 m), počas jazdy som sa cítil ako v tuneli. Obrubníky a mantinely sa zdali byť prekliato blízko. Napokon, nejeden z pilotov okúsil ich tvrdosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 949
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 3 942
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 801
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 600
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 469
  6. Splnený sen 1 433
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 318
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 179
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 983
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 926

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

ŠPORT

Sagan si pôjde po zelený dres. Šéf Bory poukázal na Bergen

Cyklisti spoznali trasu Tour de France 2018.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.