ŠPORT

Kto je šampión šampiónov?

Motoristický rok sa pravidelne končí netradične - na futbalovom štadióne, ktorý kompletne zmení svoju tvár, aby privítal najlepších jazdcov z celého sveta.

(Zdroj: raceofchampions.com)

DÜSSELDORF, BRATISLAVA. Bodku za tohtoročnou sezónou motoristických športov na medzinárodnej úrovni dalo tradičné podujatie Race of Champions (Preteky šampiónov). Jeho 23. ročník si pod patronát vzali Nemci, keďže sa jazdilo v düsselfdorskej Esprit Aréne a hlavným partnerom bol koncern VW. Tomu zodpovedala aj technika.

Palce sme držali Kopeckému

Na asi kilometer dlhých paralelných tratiach jazdili špeciály Audi R8 LMS, Škoda Fabia S2000 a VW Scirocco R, ktoré doplnila autokrosová bugina, KTM X-Bow a päťmetrová osemvalcová beštia „World Touring Racecar“, podobná americkému Nascar.

Hoci z prvej ligy motoristického športu chýbalo niekoľko veľkých mien (neprišiel Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Lewis Hamilton alebo Yvan Muller), diváci na tribúnach či pred televíznymi obrazovkami sa aj tak dobre zabávali. Našinec mohol držať palce Janovi Kopeckému, ktorý dostal pozvánku na toto podujatie prvýkrát v kariére.

Najúspešnejší boli Nemci

V sobotu, počas Pohára národov, predviedol skvelé divadlo elitný tím Nemecka, zložený zo Sebastiana Vettela a Michaela Schumachera. Tí si postupne poradili so všetkými súpermi, vo finále zdolali Severanov (Juho Hänninen, Tom Kristensen) 2:0 a obhájili prvenstvo z minulého roka.

Tím východnej Európy vytvorený z Jana Kopeckého a Vitalija Petrova, nepostúpil zo základnej skupiny. Kopeckého môže tešiť aspoň absolútne najrýchlejší zajazdený čas večera, ktorý dosiahol na „svojej“ Škode Fabia S2000.

Podujatie vyvrcholilo v nedeľu. Chutné predjedlo pripravil skromne obsadené preteky legiend. Zo štvorice Heinz-Harald Frentzen, Stig Blomqvist, Marc Duez, Hans-Joachim Stück bol najúspešnejší prvý menovaný. Frentzen vo finále porazil Dueza.

Medzi jednotlivcami vyhral Ogier

16 jazdcov sa stretlo v rámci hlavnej kategórie Race of Champions. Zo základnej skupiny ani tentoraz nepostúpil Jan Kopecký, ktorý však dokázal v napínavom súboji za volantami škodoviek tesne poraziť neskoršieho celkového víťaza. Tým bol Francúz Sebastien Ogier.

Nový továrenský jazdec VW - mimochodom miestnym moderátorom pasovaný za majstra sveta v roku 2013, kedy bude prvýkrát nasadené VW Polo WRC - si vo štvrťfinále poradil s Andym Priaulxom, v semifinále s Martinom Tomczykom a vo finále aj s Tomom Kristensenom.

Bolo úzko

Smolu mal vlaňajší víťaz Filipe Albuquerque, ktorého najprv potrápili technické problémy Audi R8 LMS (organizátor mu nedal možnosť opakovať jazdu), potom prehral s Davidom Coulthadrom a bolo jasné, že tentoraz nepostúpi ani zo základnej skupiny. Favorizovaní
Nemci sa stretli v bratovražednom súboji, v ktorom Schumacher porazil Vettela. Schumi ale v semifinále neprešiel cez Kristensena.

Že to jazdci nemali úplne jednoduché, sme sa presvedčili na vlastnej koži v kokpite Fabie S2000. Hoci bola trať širšia ako vlani (maximálne 7,5 m), počas jazdy som sa cítil ako v tuneli. Obrubníky a mantinely sa zdali byť prekliato blízko. Napokon, nejeden z pilotov okúsil ich tvrdosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 068
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 539
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 271
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 070
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 958
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 824
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 751
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 476
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 059
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 743

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prečo by Plavčan nemal byť ministrom

Peter Plavčan, ktorého si vybrala SNS, mal za sebou kauzy, už keď sa stal členom vlády. Aj keď ďalšie pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

ŠPORT

Ružomberok potrápil favorita, s Evertonom prehral iba o gól

Jediný gól stretnutia strelil kapitán domácich Leighton Baines.

Neprehliadnite tiež

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.

Moderné autá majú príliš utesnenú kabínu, vydýchaný vzduch je nebezpečný

Pri dlhšej jazde môže oxid uhličitý predstavovať zdravotné riziko, či dokonca prispieť k havárii.

Viete, čo všetko môžete šoférovať s vodičákom na auto?

Vyskúšať môžete skúter, štvorkolku aj malotraktor.