ŠPORT

Kto je šampión šampiónov?

Motoristický rok sa pravidelne končí netradične - na futbalovom štadióne, ktorý kompletne zmení svoju tvár, aby privítal najlepších jazdcov z celého sveta.

(Zdroj: raceofchampions.com)

DÜSSELDORF, BRATISLAVA. Bodku za tohtoročnou sezónou motoristických športov na medzinárodnej úrovni dalo tradičné podujatie Race of Champions (Preteky šampiónov). Jeho 23. ročník si pod patronát vzali Nemci, keďže sa jazdilo v düsselfdorskej Esprit Aréne a hlavným partnerom bol koncern VW. Tomu zodpovedala aj technika.

Palce sme držali Kopeckému

Na asi kilometer dlhých paralelných tratiach jazdili špeciály Audi R8 LMS, Škoda Fabia S2000 a VW Scirocco R, ktoré doplnila autokrosová bugina, KTM X-Bow a päťmetrová osemvalcová beštia „World Touring Racecar“, podobná americkému Nascar.

Hoci z prvej ligy motoristického športu chýbalo niekoľko veľkých mien (neprišiel Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Lewis Hamilton alebo Yvan Muller), diváci na tribúnach či pred televíznymi obrazovkami sa aj tak dobre zabávali. Našinec mohol držať palce Janovi Kopeckému, ktorý dostal pozvánku na toto podujatie prvýkrát v kariére.

Najúspešnejší boli Nemci

V sobotu, počas Pohára národov, predviedol skvelé divadlo elitný tím Nemecka, zložený zo Sebastiana Vettela a Michaela Schumachera. Tí si postupne poradili so všetkými súpermi, vo finále zdolali Severanov (Juho Hänninen, Tom Kristensen) 2:0 a obhájili prvenstvo z minulého roka.

Tím východnej Európy vytvorený z Jana Kopeckého a Vitalija Petrova, nepostúpil zo základnej skupiny. Kopeckého môže tešiť aspoň absolútne najrýchlejší zajazdený čas večera, ktorý dosiahol na „svojej“ Škode Fabia S2000.

Podujatie vyvrcholilo v nedeľu. Chutné predjedlo pripravil skromne obsadené preteky legiend. Zo štvorice Heinz-Harald Frentzen, Stig Blomqvist, Marc Duez, Hans-Joachim Stück bol najúspešnejší prvý menovaný. Frentzen vo finále porazil Dueza.

Medzi jednotlivcami vyhral Ogier

16 jazdcov sa stretlo v rámci hlavnej kategórie Race of Champions. Zo základnej skupiny ani tentoraz nepostúpil Jan Kopecký, ktorý však dokázal v napínavom súboji za volantami škodoviek tesne poraziť neskoršieho celkového víťaza. Tým bol Francúz Sebastien Ogier.

Nový továrenský jazdec VW - mimochodom miestnym moderátorom pasovaný za majstra sveta v roku 2013, kedy bude prvýkrát nasadené VW Polo WRC - si vo štvrťfinále poradil s Andym Priaulxom, v semifinále s Martinom Tomczykom a vo finále aj s Tomom Kristensenom.

Bolo úzko

Smolu mal vlaňajší víťaz Filipe Albuquerque, ktorého najprv potrápili technické problémy Audi R8 LMS (organizátor mu nedal možnosť opakovať jazdu), potom prehral s Davidom Coulthadrom a bolo jasné, že tentoraz nepostúpi ani zo základnej skupiny. Favorizovaní
Nemci sa stretli v bratovražednom súboji, v ktorom Schumacher porazil Vettela. Schumi ale v semifinále neprešiel cez Kristensena.

Že to jazdci nemali úplne jednoduché, sme sa presvedčili na vlastnej koži v kokpite Fabie S2000. Hoci bola trať širšia ako vlani (maximálne 7,5 m), počas jazdy som sa cítil ako v tuneli. Obrubníky a mantinely sa zdali byť prekliato blízko. Napokon, nejeden z pilotov okúsil ich tvrdosť.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.