ŠPORT

Kto je šampión šampiónov?

Motoristický rok sa pravidelne končí netradične - na futbalovom štadióne, ktorý kompletne zmení svoju tvár, aby privítal najlepších jazdcov z celého sveta.

(Zdroj: raceofchampions.com)

DÜSSELDORF, BRATISLAVA. Bodku za tohtoročnou sezónou motoristických športov na medzinárodnej úrovni dalo tradičné podujatie Race of Champions (Preteky šampiónov). Jeho 23. ročník si pod patronát vzali Nemci, keďže sa jazdilo v düsselfdorskej Esprit Aréne a hlavným partnerom bol koncern VW. Tomu zodpovedala aj technika.

Palce sme držali Kopeckému

Na asi kilometer dlhých paralelných tratiach jazdili špeciály Audi R8 LMS, Škoda Fabia S2000 a VW Scirocco R, ktoré doplnila autokrosová bugina, KTM X-Bow a päťmetrová osemvalcová beštia „World Touring Racecar“, podobná americkému Nascar.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hoci z prvej ligy motoristického športu chýbalo niekoľko veľkých mien (neprišiel Sebastien Loeb, Mikko Hirvonen, Lewis Hamilton alebo Yvan Muller), diváci na tribúnach či pred televíznymi obrazovkami sa aj tak dobre zabávali. Našinec mohol držať palce Janovi Kopeckému, ktorý dostal pozvánku na toto podujatie prvýkrát v kariére.

Najúspešnejší boli Nemci

V sobotu, počas Pohára národov, predviedol skvelé divadlo elitný tím Nemecka, zložený zo Sebastiana Vettela a Michaela Schumachera. Tí si postupne poradili so všetkými súpermi, vo finále zdolali Severanov (Juho Hänninen, Tom Kristensen) 2:0 a obhájili prvenstvo z minulého roka.

Tím východnej Európy vytvorený z Jana Kopeckého a Vitalija Petrova, nepostúpil zo základnej skupiny. Kopeckého môže tešiť aspoň absolútne najrýchlejší zajazdený čas večera, ktorý dosiahol na „svojej“ Škode Fabia S2000.

Podujatie vyvrcholilo v nedeľu. Chutné predjedlo pripravil skromne obsadené preteky legiend. Zo štvorice Heinz-Harald Frentzen, Stig Blomqvist, Marc Duez, Hans-Joachim Stück bol najúspešnejší prvý menovaný. Frentzen vo finále porazil Dueza.

Medzi jednotlivcami vyhral Ogier

16 jazdcov sa stretlo v rámci hlavnej kategórie Race of Champions. Zo základnej skupiny ani tentoraz nepostúpil Jan Kopecký, ktorý však dokázal v napínavom súboji za volantami škodoviek tesne poraziť neskoršieho celkového víťaza. Tým bol Francúz Sebastien Ogier.

Nový továrenský jazdec VW - mimochodom miestnym moderátorom pasovaný za majstra sveta v roku 2013, kedy bude prvýkrát nasadené VW Polo WRC - si vo štvrťfinále poradil s Andym Priaulxom, v semifinále s Martinom Tomczykom a vo finále aj s Tomom Kristensenom.

Bolo úzko

Smolu mal vlaňajší víťaz Filipe Albuquerque, ktorého najprv potrápili technické problémy Audi R8 LMS (organizátor mu nedal možnosť opakovať jazdu), potom prehral s Davidom Coulthadrom a bolo jasné, že tentoraz nepostúpi ani zo základnej skupiny. Favorizovaní
Nemci sa stretli v bratovražednom súboji, v ktorom Schumacher porazil Vettela. Schumi ale v semifinále neprešiel cez Kristensena.

Že to jazdci nemali úplne jednoduché, sme sa presvedčili na vlastnej koži v kokpite Fabie S2000. Hoci bola trať širšia ako vlani (maximálne 7,5 m), počas jazdy som sa cítil ako v tuneli. Obrubníky a mantinely sa zdali byť prekliato blízko. Napokon, nejeden z pilotov okúsil ich tvrdosť.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  10. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  1. Nižšie náklady vo firme? Tri tipy, kde sa dá ušetriť
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  5. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  6. Do we have "Sagans" in language education?
  7. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  8. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  9. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  10. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 24 201
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 21 756
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 142
  4. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 5 891
  5. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 4 478
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 3 914
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 136
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 3 000
  9. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach? 2 152
  10. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 1 929

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Univerzitná nemocnica ignoruje Pellegriniho. Súkromník v nej zarába státisíce

Šéfka Mikrobiologického ústavu navrhla, ako nahradiť súkromníka.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: McDonald's po desiatich rokoch mení ceny, na Slovensku láme rekordy

Americkému reťazcu sa darí čoraz viac.

stĺpček petra tkačenka

Vojak aby riskoval život?

Podľa Fica Slovensko občas do cudziny pošle vojakov, ale len tam, kde im nehrozí žiadne riziko.

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.