NOVINKY

Kolínske dvojičky s vynoveným dizajnom

Koncern PSA Peugeot-Citroen prepracoval svoje dva malé modely. Citroen C1 a Peugeot 107 opekneli a zároveň lepšie chránia chodcov.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Do segmentu miniáut nastupujú noví hráči, ako Fiat Panda alebo trojlístok Seat Mii, Škoda Citigo a VW up!, preto sa ostatní musia mať na pozore. Koncern PSA Peugeot-Citroen zareagoval omladzovacou kúrou svojich dvoch „krpcov“, vyrábaných spoločne s Toyotou Aygo v českom Kolíne.

Pravý facelift

Modernizácia sa v oboch prípadoch dotkla predovšetkým prednej časti. Obaja Francúzi dostali nové nárazníky a modifikované kapoty motorov.

Kým Peugeot 107 sa tvarom veľkého otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru snaží opticky splynúť s najnovšími modelmi značky, Citroen C1 chce vďaka oblým líniám pôsobiť čo najroztomilejšie. Novinkou v oboch prípadoch je diódové denné svietenie.

Upravené tvary predných partií zároveň majú prispieť k lepšej ochrane chodcov v testoch EuroNCAP.

Vo vnútri oboch modelov nájdeme nový volant i audiosystém a kvalitnejšie materiály.

Pribudne nová motorizácia

Aktuálne jediný agregát v ponuke - zážihový trojvalec 1,0 l od Toyoty (50 kW/68 k), v lete doplní nový trojvalcový motor Peugeot s objemom 1,2 litra (63 kW/85 k).

Modernizované dvojičky Citroen C1 a Peugeot 107 sa oficiálne predstavia na autosalóne v Bruseli v polovici januára. Aktuálny facelift a pripravovaná technická inovácia by im mali predĺžiť životný cyklus až do roku 2014, kedy dostanú úplne nových nástupcov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  7. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Rastie nám pokrivená generácia?
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  2. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  7. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  8. Detské zúbky sú veda
  9. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 326
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 3 143
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 136
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 635
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 873
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 176
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 122
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 118
  9. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 038
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 930

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe má za sebou prvú sezónu v najvyššej lige. Očakávali sme viac, ale nebolo to zlé, hovorí šéf tímu Ralph Denk.

KOMENTÁRE

Menej rande, alkoholu aj sexu. Súčasná doba predlžuje dospievanie

Vek 25 rokov je akoby 18 z minulosti.

Neprehliadnite tiež

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole?

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Dopravná hádanka: Absolvovali by ste túto skúšku v autoškole? (riešenie)

Dá sa zaradiť do odbočovacieho pruhu, keď je v ňom veľa áut?

Nový vynález môže výrazne zlepšiť opravu výtlkov

Mestá by ušetrili na drahej údržbe ciest aj na čase opráv.

Autá z emisnej kauzy ročne spôsobujú 5-tisíc úmrtí, hovorí nová štúdia

Štyrom pätinám úmrtí by sa dalo zabrániť, keby sme jazdili na benzín.