NOVINKY

Kolínske dvojičky s vynoveným dizajnom

Koncern PSA Peugeot-Citroen prepracoval svoje dva malé modely. Citroen C1 a Peugeot 107 opekneli a zároveň lepšie chránia chodcov.

(Zdroj: Citroen)

BRATISLAVA. Do segmentu miniáut nastupujú noví hráči, ako Fiat Panda alebo trojlístok Seat Mii, Škoda Citigo a VW up!, preto sa ostatní musia mať na pozore. Koncern PSA Peugeot-Citroen zareagoval omladzovacou kúrou svojich dvoch „krpcov“, vyrábaných spoločne s Toyotou Aygo v českom Kolíne.

Pravý facelift

Modernizácia sa v oboch prípadoch dotkla predovšetkým prednej časti. Obaja Francúzi dostali nové nárazníky a modifikované kapoty motorov.

Kým Peugeot 107 sa tvarom veľkého otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru snaží opticky splynúť s najnovšími modelmi značky, Citroen C1 chce vďaka oblým líniám pôsobiť čo najroztomilejšie. Novinkou v oboch prípadoch je diódové denné svietenie.

Upravené tvary predných partií zároveň majú prispieť k lepšej ochrane chodcov v testoch EuroNCAP.

Vo vnútri oboch modelov nájdeme nový volant i audiosystém a kvalitnejšie materiály.

Pribudne nová motorizácia

Aktuálne jediný agregát v ponuke - zážihový trojvalec 1,0 l od Toyoty (50 kW/68 k), v lete doplní nový trojvalcový motor Peugeot s objemom 1,2 litra (63 kW/85 k).

Modernizované dvojičky Citroen C1 a Peugeot 107 sa oficiálne predstavia na autosalóne v Bruseli v polovici januára. Aktuálny facelift a pripravovaná technická inovácia by im mali predĺžiť životný cyklus až do roku 2014, kedy dostanú úplne nových nástupcov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 497
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 422
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 252
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 113
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 866
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 642
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 641
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 233
  9. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 991
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 866

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Kaddáfí zachránil nemecký klub. Niečo za to však chcel

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.