BRATISLAVA. Do segmentu miniáut nastupujú noví hráči, ako Fiat Panda alebo trojlístok Seat Mii, Škoda Citigo a VW up!, preto sa ostatní musia mať na pozore. Koncern PSA Peugeot-Citroen zareagoval omladzovacou kúrou svojich dvoch „krpcov“, vyrábaných spoločne s Toyotou Aygo v českom Kolíne.
Pravý facelift
Modernizácia sa v oboch prípadoch dotkla predovšetkým prednej časti. Obaja Francúzi dostali nové nárazníky a modifikované kapoty motorov.
Kým Peugeot 107 sa tvarom veľkého otvoru pre prívod vzduchu do motorového priestoru snaží opticky splynúť s najnovšími modelmi značky, Citroen C1 chce vďaka oblým líniám pôsobiť čo najroztomilejšie. Novinkou v oboch prípadoch je diódové denné svietenie.
Upravené tvary predných partií zároveň majú prispieť k lepšej ochrane chodcov v testoch EuroNCAP.
Vo vnútri oboch modelov nájdeme nový volant i audiosystém a kvalitnejšie materiály.
Pribudne nová motorizácia
Aktuálne jediný agregát v ponuke - zážihový trojvalec 1,0 l od Toyoty (50 kW/68 k), v lete doplní nový trojvalcový motor Peugeot s objemom 1,2 litra (63 kW/85 k).
Modernizované dvojičky Citroen C1 a Peugeot 107 sa oficiálne predstavia na autosalóne v Bruseli v polovici januára. Aktuálny facelift a pripravovaná technická inovácia by im mali predĺžiť životný cyklus až do roku 2014, kedy dostanú úplne nových nástupcov.
Autor: fg