SME
reklama

TEST: Mercedes postavil výborné C kupé

Jazda s tristokoňovým kupé vyslovene opantáva a pritom na čerpacej stanici nevrazí nôž do chrbta. Navonok čisté až chudobné auto stelesňuje pohodu na kolesách.

Dizajn modelu C kupé teraz veľmi prísne kopíruje základný štvordverový sedan. Čím menší rozdiel oproti sedanu navonok, tým viac dobrých emócií za volantom. Bez športového balíka exteriérových doplnkov AMG by kupé vyzeralo trochu fádne.Dizajn modelu C kupé teraz veľmi prísne kopíruje základný štvordverový sedan. Čím menší rozdiel oproti sedanu navonok, tým viac dobrých emócií za volantom. Bez športového balíka exteriérových doplnkov AMG by kupé vyzeralo trochu fádne. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRNO, BREZNO. Možno by namiesto dlhých rečí stačilo slovo famózne a hotovo. Nevedno čím presne, ale kupé poháňané šesťvalcom 350 BlueEfficency a odeté do športovej sady AMG ponúklo zvezenie, aké sme v sedane neokúsili.

V princípe malé odlišnosti medzi karosériou sedanu a kupé sa premietli do pocitov posedu vodiča, či jeho pohľadu na jazdu. Možno to bude tým, že kupé sme testovali presne tak ako je stvorené, teda na dlhé pracovné dni s výrazným podielom času presedeného za volantom.

Dvoje dverí dáva dizajnu štíhlosť a majiteľa podnikateľského typu, ktorý obyčajne jazdí sám, o nič neoberá, ba skôr umožňuje príjemnejšie nastupovanie. Pokiaľ je na firemnom parkovisku dosť miesta na otvorenie dlhších dverí.

Kokpit neponúka žiadnu zvláštnosť ani odlišnosť. Strohý Mercedes s dobre tvarovaným volantom Šport AMG potiahnutým kožou Nappa. Hliníkový dekor oživuje inak už veľmi fádny avšak kvalitne urobený interiér.

Balík navyše mu pristane

Striedme tvary kupé dokáže zvon aj zvnútra vylepšiť balík Šport AMG. Vrátane dane z pridanej hodnoty stojí 2544 eur, avšak za tie peniaze ponúka relatívne veľa. Okrem 18 palcových diskov a drobných úprav na brzdách tiež sadu bočných prahov a inak tvarovaný zadný nárazník.

V interiéri pribudne iný trojramenný volant s páčkami radenia, hliníkový dekor a pedále z ušľachtilej ocele. Nemožno obísť ani iné nastavenie riadenia a znížený podvozok. Kým predné plášte majú rozmer 225/40 R18 zadné sú širšie a to 255/30 R18.

Ako správne kupé vzadu ponúka miesto len dvom. Dospelí nebudú priestorom príliš ukrátení, pretože zadné sedadlá sú výrazne tvarované a hlboko zapustené. Nie každý však znesie ten pocit byť zavretý vzadu. Mercedes C kupé je o šoférovi.

Hoci väčšina z nás vo všeobecnej rovine nemá na kategóriu tohto auta, jeho cena je priaznivá. Kupé totiž začína od sumy 33 720 eur a Mercedes má v cene okrem svojho šesťročného servisu aj trojročnú zákonnú a havarijnú poistku. Konfigurovanie rovnako schopného auta „lacných značiek“ môže ľahko vyhnať cenu na úroveň Mercedesu.

Samozrejme, takmer najsilnejšia benzínová verzia 350 BlueEfficiency s výkonom 225 kW (306k) stojí minimálne 48 348 eur. Audi A5 3,0 TFSI s výkonom 200 kW stojí len o tisíc eur menej BMW 335i začína od 46 700, ale základnou výbavou zaostáva.

Na jednej vlne

Zo všetkého najviac zaujalo zladenie podvozka s motorom a v podstate aj automatickou prevodovkou. Veľmi kontinuálne a bez skokovitej zmeny funguje dištančný radar s tempomatom. Je to doplnok, ktorý nestačí v aute len mať, ale šofér ho s radosťou na diaľniciach, najmä českej D1 využíva.

Podvozok bez vzduchového pruženia dobre absorbuje nerovnosti ciest aj na nízkoprofilovom obutí. Pochvalu si zaslúži elektronika stabilizačného systému, ktorá v plnej pohotovosti pomerne prísne krotí snahy o dynamickú jazdu, ale v polovypnutom režime dopraje šoférovi radosť.

Prísna elektronika dovolí po čiastočnom vypnutí stabilizačného systému cez palubný počítač nečakane zábavné jazdenie. Akurát netreba s autom príliš mykať, ale šmyk navodiť kontinuálne. Všimnite si tradičnú geometriu prednej nápravy s výrazným odklonom kolesa vychýleného takmer do krajnej polohy riadenia.

V testovanom C kupé sme okrem iných ciest ráno vyrážali do Brna na akciu organizovanú inou značkou na okruhu. Večer bolo treba prejsť na sever Moravy a odtiaľ neskoro v noci a v hustom lejaku cez Makov domov na stredné Slovensko.

V kupé to bola radosť aj v daždi a zlej premávke. Vtedy človek ocení zladenie auta ako celku od ovládania až po svetlá, stierače, dištančný radar a samozrejme motor. Najmä ak je súčasťou nočnej etapy Šturec.

Šesťvalec exceloval

Jedným z hlavných dôvodov na radosť z auta ako celku je šesťvalec 350 BlueEffciency, ktorý bežne neprekračuje spotrebu 8,5 litra na sto kilometrov. Jazda cez Šturec nám spotrebu zvýšila na 10,8 litra, avšak tá potom ďalej klesala.

Na základe mnohých skúseností s inými motormi podobného výkonu a objemu si dovolíme motor označiť za najmenej smädných tristošesť koní v súčasnosti. Len tak mimochodom, cestou z Brezna do Bratislavy povolenými limitmi a bez sebatýrania dosiahlo kupé spotrebu 7,5 litra na sto kilometrov.

Zázrak. Zabudnite na downsizeing, lebo tento šesťvalec poskytuje obrovský výkon 225 kW a príjemný zvuk pri veľmi rozumnej spotrebe. Bez problémov ho možno udržať pod hranicou 8 litrov.

Škoda komentovať, akurát poznamenávame, že svoj významný podiel na spotrebe má sústavná práca Mercedesu na znižovaní aerodynamického odporu. Vďaka výkonovej rezerve a aerodynamike neznamená 130 kilometrová rýchlosť významný alebo žiadny nárast priemernej spotreby.

Súčasťou balíka voliteľnej výbavy Šport AMG sú 18 palcové a sedem lúčové disky z ľahkých zliatin s logom AMG a tiež dierované brzdové kotúče. Základné C kupé nemá na brzdových strmeňoch logo Mercedes Benz, ale s balíkom Šport AMG áno.

Už nebojujeme

Samozrejme, o automatickej prevodovke máme iné predstavy a preto už so 7G tronicom nebojujeme. Navyše, jeho verzia PLUS už funguje o poznanie lepšie, ale napriek tomu sme dali páčkam pod volantom pokoj. Stačila iba voľba športového režimu, ostatné s ľahkosťou vybavil motor.

Na 370 Nm treba chvíľu čakať, lebo túto hodnotu krútiaceho momentu má iba od 3500 otáčok. Bežné jazdenie vďaka výkonovej rezerve motor obslúži dvomi tisícmi otáčok. Kupé bol asi jeden z mála alebo prvý Mercedes, ktorý vyslovene závidíme budúcemu majiteľovi. Toto auto je zladený celok.

Kupujem –nekupujem
V tejto triede kupujem bez výhrad. (Rasťo Chvála)

Technické parametre

Motor 350 Blue Efficiency
Zdvihový objem (cm3) 3498
Výkon (kw/k) 225/
Pri otáčkach (ot./min.) 6500
Krútiaci moment (Nm) 370
Pri otáčkach (ot./min) 3500-5250
Emisie CO2 (g/km) 159-164
Emisná norma Euro 5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2760
Dĺžka (mm) 4590
Šírka (mm) 1770
Výška (mm) 1406
Pohotovostná hmot (kg) 1615
Objem palivovej nádrže (l) 66
Objem batož. priestoru (l) 450
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,0
Maximálna rýchlosť (km/h) 250
Spotreba mesto(l/100 km) 9,4-9,6
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3-5,6
Kombinovaná spotreba 6,8-7,0
Cena modelu od (eur) 33 720
Cena verzie od (eur) 48 348

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  2. V púpave je všetko, čo potrebujete
  3. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  4. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  5. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov
  6. Slovenskí maloobchodníci hľadajú cesty k zdravému rastu
  7. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca
  8. Malé pivovary aj varenie naživo. Bratislava ožije gastronómiou
  1. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike
  2. V púpave je všetko, čo potrebujete
  3. Virtuálne sídlo má svoju volebnú miestnosť. Ako je to možné?
  4. dm podporila sumou 6 317 eur realizáciu projektu
  5. Lifehack pre domácnosť?
  6. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou
  8. OBI rozžiarilo Zvolen na oranžovo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 12 859
  2. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 11 524
  3. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 7 968
  4. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 6 076
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 5 931
  6. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 560
  7. V púpave je všetko, čo potrebujete 3 201
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 2 569
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Csicsó: Nechcel by som byť v koži Petra Pellegriniho
  2. Helena Michlíková: Eurovea - Nábrežie Dunaja
  3. Tomáš Mikloško: Keď je ľahké zmiznúť: O ghostingu trochu inak
  4. Jozef Varga: Slúžil som v armádach štyroch štátov / 78. /
  5. Marian Letko: Je to tu. Sme vo vojne. A môže za to súčasná vláda
  6. Pavol Burda: Vojna a mier rečou akože vlastencov
  7. Jozef Varga: Krkavci / 56. /
  8. Jozef Stasík: Ekonómia sa otriasa v základoch. Nositeľ Nobelovej ceny poprel veľkú časť svojho učenia
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 106 610
  2. Pavol Burda: Podržtaška naveky 37 547
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 36 412
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 294
  5. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 33 889
  6. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 30 642
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 380
  8. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 17 868
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  3. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  5. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  6. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  7. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
  8. Yevhen Hessen: Rusko žiada, aby Ukrajina zatkla šéfa SBU
SkryťZatvoriť reklamu