SME

TEST: Mercedes postavil výborné C kupé

Jazda s tristokoňovým kupé vyslovene opantáva a pritom na čerpacej stanici nevrazí nôž do chrbta. Navonok čisté až chudobné auto stelesňuje pohodu na kolesách.

Dizajn modelu C kupé teraz veľmi prísne kopíruje základný štvordverový sedan. Čím menší rozdiel oproti sedanu navonok, tým viac dobrých emócií za volantom. Bez športového balíka exteriérových doplnkov AMG by kupé vyzeralo trochu fádne.Dizajn modelu C kupé teraz veľmi prísne kopíruje základný štvordverový sedan. Čím menší rozdiel oproti sedanu navonok, tým viac dobrých emócií za volantom. Bez športového balíka exteriérových doplnkov AMG by kupé vyzeralo trochu fádne. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRNO, BREZNO. Možno by namiesto dlhých rečí stačilo slovo famózne a hotovo. Nevedno čím presne, ale kupé poháňané šesťvalcom 350 BlueEfficency a odeté do športovej sady AMG ponúklo zvezenie, aké sme v sedane neokúsili.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V princípe malé odlišnosti medzi karosériou sedanu a kupé sa premietli do pocitov posedu vodiča, či jeho pohľadu na jazdu. Možno to bude tým, že kupé sme testovali presne tak ako je stvorené, teda na dlhé pracovné dni s výrazným podielom času presedeného za volantom.

Dvoje dverí dáva dizajnu štíhlosť a majiteľa podnikateľského typu, ktorý obyčajne jazdí sám, o nič neoberá, ba skôr umožňuje príjemnejšie nastupovanie. Pokiaľ je na firemnom parkovisku dosť miesta na otvorenie dlhších dverí.

SkryťVypnúť reklamu

Kokpit neponúka žiadnu zvláštnosť ani odlišnosť. Strohý Mercedes s dobre tvarovaným volantom Šport AMG potiahnutým kožou Nappa. Hliníkový dekor oživuje inak už veľmi fádny avšak kvalitne urobený interiér.

Balík navyše mu pristane Striedme tvary kupé dokáže zvon aj zvnútra vylepšiť balík Šport AMG. Vrátane dane z pridanej hodnoty stojí 2544 eur, avšak za tie peniaze ponúka relatívne veľa. Okrem 18 palcových diskov a drobných úprav na brzdách tiež sadu bočných prahov a inak tvarovaný zadný nárazník.

V interiéri pribudne iný trojramenný volant s páčkami radenia, hliníkový dekor a pedále z ušľachtilej ocele. Nemožno obísť ani iné nastavenie riadenia a znížený podvozok. Kým predné plášte majú rozmer 225/40 R18 zadné sú širšie a to 255/30 R18.

Ako správne kupé vzadu ponúka miesto len dvom. Dospelí nebudú priestorom príliš ukrátení, pretože zadné sedadlá sú výrazne tvarované a hlboko zapustené. Nie každý však znesie ten pocit byť zavretý vzadu. Mercedes C kupé je o šoférovi.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci väčšina z nás vo všeobecnej rovine nemá na kategóriu tohto auta, jeho cena je priaznivá. Kupé totiž začína od sumy 33 720 eur a Mercedes má v cene okrem svojho šesťročného servisu aj trojročnú zákonnú a havarijnú poistku. Konfigurovanie rovnako schopného auta „lacných značiek“ môže ľahko vyhnať cenu na úroveň Mercedesu.

Samozrejme, takmer najsilnejšia benzínová verzia 350 BlueEfficiency s výkonom 225 kW (306k) stojí minimálne 48 348 eur. Audi A5 3,0 TFSI s výkonom 200 kW stojí len o tisíc eur menej BMW 335i začína od 46 700, ale základnou výbavou zaostáva.

Na jednej vlneZo všetkého najviac zaujalo zladenie podvozka s motorom a v podstate aj automatickou prevodovkou. Veľmi kontinuálne a bez skokovitej zmeny funguje dištančný radar s tempomatom. Je to doplnok, ktorý nestačí v aute len mať, ale šofér ho s radosťou na diaľniciach, najmä českej D1 využíva.

SkryťVypnúť reklamu

Podvozok bez vzduchového pruženia dobre absorbuje nerovnosti ciest aj na nízkoprofilovom obutí. Pochvalu si zaslúži elektronika stabilizačného systému, ktorá v plnej pohotovosti pomerne prísne krotí snahy o dynamickú jazdu, ale v polovypnutom režime dopraje šoférovi radosť.

Prísna elektronika dovolí po čiastočnom vypnutí stabilizačného systému cez palubný počítač nečakane zábavné jazdenie. Akurát netreba s autom príliš mykať, ale šmyk navodiť kontinuálne. Všimnite si tradičnú geometriu prednej nápravy s výrazným odklonom kolesa vychýleného takmer do krajnej polohy riadenia.

V testovanom C kupé sme okrem iných ciest ráno vyrážali do Brna na akciu organizovanú inou značkou na okruhu. Večer bolo treba prejsť na sever Moravy a odtiaľ neskoro v noci a v hustom lejaku cez Makov domov na stredné Slovensko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V kupé to bola radosť aj v daždi a zlej premávke. Vtedy človek ocení zladenie auta ako celku od ovládania až po svetlá, stierače, dištančný radar a samozrejme motor. Najmä ak je súčasťou nočnej etapy Šturec.

Šesťvalec excelovalJedným z hlavných dôvodov na radosť z auta ako celku je šesťvalec 350 BlueEffciency, ktorý bežne neprekračuje spotrebu 8,5 litra na sto kilometrov. Jazda cez Šturec nám spotrebu zvýšila na 10,8 litra, avšak tá potom ďalej klesala.

Na základe mnohých skúseností s inými motormi podobného výkonu a objemu si dovolíme motor označiť za najmenej smädných tristošesť koní v súčasnosti. Len tak mimochodom, cestou z Brezna do Bratislavy povolenými limitmi a bez sebatýrania dosiahlo kupé spotrebu 7,5 litra na sto kilometrov.

Zázrak. Zabudnite na downsizeing, lebo tento šesťvalec poskytuje obrovský výkon 225 kW a príjemný zvuk pri veľmi rozumnej spotrebe. Bez problémov ho možno udržať pod hranicou 8 litrov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Škoda komentovať, akurát poznamenávame, že svoj významný podiel na spotrebe má sústavná práca Mercedesu na znižovaní aerodynamického odporu. Vďaka výkonovej rezerve a aerodynamike neznamená 130 kilometrová rýchlosť významný alebo žiadny nárast priemernej spotreby.

Súčasťou balíka voliteľnej výbavy Šport AMG sú 18 palcové a sedem lúčové disky z ľahkých zliatin s logom AMG a tiež dierované brzdové kotúče. Základné C kupé nemá na brzdových strmeňoch logo Mercedes Benz, ale s balíkom Šport AMG áno.

Už nebojujemeSamozrejme, o automatickej prevodovke máme iné predstavy a preto už so 7G tronicom nebojujeme. Navyše, jeho verzia PLUS už funguje o poznanie lepšie, ale napriek tomu sme dali páčkam pod volantom pokoj. Stačila iba voľba športového režimu, ostatné s ľahkosťou vybavil motor.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na 370 Nm treba chvíľu čakať, lebo túto hodnotu krútiaceho momentu má iba od 3500 otáčok. Bežné jazdenie vďaka výkonovej rezerve motor obslúži dvomi tisícmi otáčok. Kupé bol asi jeden z mála alebo prvý Mercedes, ktorý vyslovene závidíme budúcemu majiteľovi. Toto auto je zladený celok.

Kupujem –nekupujem

V tejto triede kupujem bez výhrad. (Rasťo Chvála)

Technické parametreMotor

350 Blue Efficiency

Zdvihový objem (cm3)

3498

Výkon (kw/k)

225/

Pri otáčkach (ot./min.)

6500

Krútiaci moment (Nm)

370

Pri otáčkach (ot./min)

3500-5250

Emisie CO2 (g/km)

159-164

Emisná norma

Euro 5

Rozmery

-

Rázvor náprav (mm)

2760

Dĺžka (mm)

4590

Šírka (mm)

1770

Výška (mm)

1406

Pohotovostná hmot (kg)

1615

Objem palivovej nádrže (l)

66

Objem batož. priestoru (l)

450

Prevádzkové hodnoty

-

Zrýchlenie 0-100 km/h (s)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

6,0

Maximálna rýchlosť (km/h)

250

Spotreba mesto(l/100 km)

9,4-9,6

Spotreba mimo mesto (l/100 km)

5,3-5,6

Kombinovaná spotreba

6,8-7,0

Cena modelu od (eur)

33 720

Cena verzie od (eur)

48 348

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 954
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 544
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 854
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 818
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 3 144
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 503
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 1 596
  8. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt 1 594
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXIII
  2. Dávid Polák: Asymetrická vojna, asymetrická pravda
  3. Marián Kozák: Spomienka na stretnutie s pápežom Františkom v Košiciach v roku 2021
  4. Štefan Šturdzík: Korupcia vo vojne zmietajúcej sa Ukrajiny.
  5. Soňa Fröhlichová: Villars-sur-Ollon, lyžiarska destinácia s úchvatnou alpskou panorámou (alias ešte jeden lyžiarsky )
  6. Viktor Pamula: Čo by sme mali robiť a čo robíme- Spišská Nová Ves
  7. Tupou Ceruzou: Pápež František
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 32 789
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 612
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 12 181
  4. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 599
  5. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 7 927
  6. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 7 041
  7. Ivan Mlynár: Tamara Stohlová zistila, že chodiacu hromadu slaniny Rudolfa Huliaka v téme medvede, štrejchnul Alzheimer. 6 302
  8. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 6 015
  1. Tupou Ceruzou: Pápež František
  2. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  4. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  5. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  6. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  7. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  8. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
SkryťZatvoriť reklamu