Anglickej šoférke sa nepáči tridsiatka na cestách, žaluje radnicu

V anglickom grófstve Lancashire chce mesto zaviesť 30-kilometrovú rýchlosť takmer na všetkých komunikáciách. Nepáči sa to ale miestnej vodičke bieleho BMW.

(Zdroj: Blackpoolgazette.co.uk)

Znižovanie rýchlosti majú v obľube mestské zastupiteľstvá na celom svete. "Je to nezmysel, podám žalobu," hovorí matka dvoch detí, napísal portál auto.idnes.cz.

Diane Greenwoodová jazdí po meste Cleveleys v anglickom grófstve Lancashire viac ako tridsať rokov. Pred rokom si kúpila biele BMW 320d, na ktoré je veľmi hrdá. Teraz to ale vyzerá tak, že by sa ho mala vzdať.

K tomu ju, podľa jej názoru, tlačí nové plánované opatrenia mestského zastupiteľstva, ktoré chce v zastavaných oblastiach celoplošne zaviesť maximálnu rýchlosť 20 míľ za hodinu (v podstate to isté, ako 30 km/h). Obmedzenie by malo platiť na všetkých komunikáciách okrem hlavných ciest.

Šoférka bráni rýchlejšiu jazdu a svoje auto

Poslanci si od nariadenia sľubujú menší počet nehôd a aj zníženie emisií. Matka dvoch detí ale tvrdí, že jazda tridsiatkou po meste je nezmyselná a v skutočnosti životné prostredie zaťažuje.

"Šoférujem tu už tridsať rokov a aj keď tu nikto nikoho neprešiel, tak sa rýchlosť stále znižuje. Navyše, na štvorku ma to tlačí do vyššej rýchlosti, takže musím podradiť na trojku, a to znamená vyššiu spotrebu a tiež vyššiu záťaž auta."

A chce sa brániť tým, že prípadné škody na svojom miláčikovi bude uplatňovať v mestskej pokladnici. "Ak sa môjmu autu čokoľvek stane, zažalujem mestskú radu a budem žiadať pokrytie náhrad," varuje Greenwoodová. A hneď dodáva že nejde len o peniaze, ale obhajuje i prirodzené princípy.

"Tiež vítam zníženú rýchlosť v okolí škôl, ale naše cesty sú krásne a široké. Takže, nielenže je to nariadenie nezmyselné, ale zároveň je to opak toho, čo chcú dosiahnuť."

Odporcovia jej vraj navrhujú, aby si kúpila malé auto, keď si jej BMW nedokáže s nariadením poradiť. Diane Greenwoodová ale rozhodne bráni svoje právo kupovať si auto, aké chce. "Je to krásne hovoriť mi, nech si kúpim menšie auto, ale ja mám svoje BMW len rok a je to moja pýcha i radosť. Prečo by som si mala kupovať menšie auto, keď žiadne nechcem?"

Zástancovia spomalenia tvrdia opak

Zástancovia znižovanie rýchlosti ale jej argumenty tvrdo odmietajú s tým, že sú sebecké a vychádzajú zo zlých informácií. Podľa vedúcej kampane "Dvadsiatka je pre náš blahobyt" sú fakty Diane Greenwoodovej založené na dohadoch a nie na faktoch.

"Väčšina ľudí na svojich cestách prejde v týchto oblastiach zhruba dva kilometre, takže to ich auta nepoškodí. A fakty jasne ukazujú, že emisie klesnú," hovorí Anna Semlyenová, manažérka kampane. Do svojej oponentky sa hrubo oprela. "BMW je vyrobené v Nemecku, kde má podobné zóny väčšina miest. Pani Greenwoodová je ignorant a aj keby skutočne žalobu podala, nemôže vyhrať."

Zástupcovia bezpečnostnej kampane uvádzajú, že takéto obmedzenie dokáže znížiť počet nehôd o pätinu a emisie o 12 percent. Priemernú vychádzku autom predĺži zóna zhruba o 40 sekúnd.

Mesto je odhodlané rýchlosť znížiť

Analýza britského ministerstva dopravy z roku 2007, ktorá sledovala podobnú zónu v Portsmouthe, ale ukázala aj iné dáta. Kým priemerná rýchlosť sa podľa dopravných pravidiel znížila o takmer dva kilometre, počet úmrtí a vážnych zranení sa v skutočnosti zvýšil.

K nahnevanej majiteľke BMW sa pridali aj ďalší vodiči a chystajú protestnú "pomalú" jazdu, ktorá vraj ukáže desivý dopad mestského plánu za deväť miliónov libier.

Mesto však za kampaňou pevne stojí. "Ak sa nehoda stane pri dvadsať míľovej rýchlosti, majú ľudia oveľa väčšiu šancu prežiť a tiež sa vyhnúť poraneniam," obhajuje zníženie z tridsať míľovej rýchlosti (necelá päťdesiatka) Paul Binks, ktorý má dopravu v Cleveleys na starosti.

Podľa neho navyše obmedzená rýchlosť nebude nabádať vodiča k neustálemu zrýchľovaniu a brzdeniu z vysokých rýchlostí a šetrnejšie jazda tak skutočne bude znamenať nižšie emisie.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 16 943
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 848
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 297
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 071
  5. Kam do tepla v januári? 1 753
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 406
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 397
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 1 092
  9. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 071
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 900

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zarábajú milióny na úkor štátu. Priekupníkov dreva sa nedarí odstaviť

Niektoré firmy, ktoré len skupujú drevo a posúvajú ho ďalej, majú s Lesmi SR uzatvorené nevypovedateľné zmluvy.

DOMOV

Dobré ráno: Kto zarába na slovenských lesoch

Ako u nás funguje biznis s drevom.

KOMENTÁRE

Starostlivosť vzorného hospodára

Podozrenie, že sa o milióny podelili, asi napadá kdekomu.

DOMOV

Manžela jej zatkli komunisti, pracovala pod cudzími menami

Marte Ličkovej udelil prezident Andrej Kiska Rad Ľudovíta Štúra II. triedy.

Neprehliadnite tiež

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.

Kia Forte prezrádza dizajn nového Cee’du

Európska verzia kompaktnej Kie sa predstaví na jar v Ženeve.