Po R1 prejde dvojnásobne viac áut oproti predpokladom

Rýchlostná cesta je otvorená dva a pol mesiaca. Za ten čas stihlo po najnovšom úseku R1-ky prejsť milión vozidiel.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Ján Krošlák)


NITRA. Po novom úseku PR1BINA rýchlostnej cesty R1 Nitra Tekovské Nemce prešlo dnes predpoludním miliónte auto. Potvrdili to sčítače dopravy, ktoré merajú frekvenciu premávky a sumarizujú celkové počty vozidiel na úseku.

Úsek je otvorený od 28. októbra minulého roka. Pôvodné predpoklady, že po ceste denne prejde 5000 až 7000 vozidiel, sa nenaplnili.

Za hodinu prejde po ceste až 500 áut, uviedol hovorca správcovskej spoločnosti Granvia Operation Robert Kišš. Podľa neho za jeden deň prejde po úseku R1 zhruba 12.000 a za týždeň 84.000 vozidiel. Intenzita vyťaženosti cesty sa mení v závislosti od štátnych sviatkov či školských prázdnin.

Projekt rýchlostnej cesty R1 Nitra -Tekovské Nemce a Banská Bystrica severný obchvat je rozdelený na štyri úseky.

Prvé tri úseky Nitra Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v dĺžke 46 kilometrov boli odovzdané do predčasného užívania v októbri minulého roka, úsek Banská Bystrica - severný obchvat má byť odovzdaný v júli tohto roka.

Celková dĺžka všetkých štyroch úsekov je 52 kilometrov. Po celej trase sa nachádza 78 mostov, vyše 32 kilometrov protihlukových stien, každý z prvých troch úsekov má po dve križovatky.

Po celej dĺžke komunikácie sú optické vlákna, na sieť optických káblov sú pripojené rôzne terminály, kamery, snímače.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 310
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 414
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 219
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 1 947
  5. Kam do tepla v januári? 1 700
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 666
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 370
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 186
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 896
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.

Pred 40 rokmi Volkswagen vyrobil v Nemecku posledný Chrobák

Na berlínskom autosalóne ho predstavil Adolf Hitler.