Po R1 prejde dvojnásobne viac áut oproti predpokladom

Rýchlostná cesta je otvorená dva a pol mesiaca. Za ten čas stihlo po najnovšom úseku R1-ky prejsť milión vozidiel.

(Zdroj: Ilustračné - SME - Ján Krošlák)


NITRA. Po novom úseku PR1BINA rýchlostnej cesty R1 Nitra Tekovské Nemce prešlo dnes predpoludním miliónte auto. Potvrdili to sčítače dopravy, ktoré merajú frekvenciu premávky a sumarizujú celkové počty vozidiel na úseku.

Úsek je otvorený od 28. októbra minulého roka. Pôvodné predpoklady, že po ceste denne prejde 5000 až 7000 vozidiel, sa nenaplnili.

Za hodinu prejde po ceste až 500 áut, uviedol hovorca správcovskej spoločnosti Granvia Operation Robert Kišš. Podľa neho za jeden deň prejde po úseku R1 zhruba 12.000 a za týždeň 84.000 vozidiel. Intenzita vyťaženosti cesty sa mení v závislosti od štátnych sviatkov či školských prázdnin.

Projekt rýchlostnej cesty R1 Nitra -Tekovské Nemce a Banská Bystrica severný obchvat je rozdelený na štyri úseky.

Prvé tri úseky Nitra Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v dĺžke 46 kilometrov boli odovzdané do predčasného užívania v októbri minulého roka, úsek Banská Bystrica - severný obchvat má byť odovzdaný v júli tohto roka.

Celková dĺžka všetkých štyroch úsekov je 52 kilometrov. Po celej trase sa nachádza 78 mostov, vyše 32 kilometrov protihlukových stien, každý z prvých troch úsekov má po dve križovatky.

Po celej dĺžke komunikácie sú optické vlákna, na sieť optických káblov sú pripojené rôzne terminály, kamery, snímače.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 733
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 966
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 120
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 845
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 487
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 090
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 047
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 476

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.