BRATISLAVA. Voľba európskeho Auta roka 2012 je vo finále. 58 porotcov pochádzajúcich z 22 krajín starého kontinentu vybralo na základe vlastných skúseností z 35 nominovaných vozidiel siedmich finalistov.
Z finálovej sedmičky následne vzíde európske Auto roka 2012. Výsledky budú vyhlásené v novom termíne, deň pred otvorením marcového autosalónu v Ženeve.
Bez kórejskej účasti
Do finále postúpil Citroën DS5, a to najmä vďaka hybridnej verzii s elektromotorom uloženým vzadu a netradičným pohonom všetkých kolies, ďalej tretia generácia európskeho bestselleru medzi miniautami Fiat Panda, globálny Ford Focus, dvojičky elektromobilov s predĺženým dojazdom Chevrolet Volt/Opel Ampera, vydarené SUV Range Rover Evoque, Japoncov zastupuje Toyota Yaris a sedmičku uzatvára ambiciózny Volkswagen up! vyrábaný v Bratislave.
Čistokrvné elektromobily ďalej nepostúpili
Prekvapujúco sa do finále nedostal ani jeden z elektromobilov značky Renault - Fluence Z.E. ani Kangoo Z.E. Prekvapenie je to o to väčšie, že titul európske Auto roka 2011 získal elektrický Nissan Leaf. Pred bránami finále zostali aj „autá snov“ BMW 6 či Porsche 911, ale aj všetky nominované kórejské vozidlá (Chevrolet Aveo a Orlando, Hyundai i40 a Veloster, Kia Picanto a Rio i Ssangyong Korando).
Doplňme, že anketu európske Auto roka už od roku 1964 organizuje sedem popredných európskych časopisov - taliansky Auto, britský Autocar, holandský Autovisie, francúzsky L'Automobile Magazine, švédsky Vi Bilägare, nemecký Stern a španielsky Autopista. Jej historicky prvým víťazom bol Rover 2000.
Autor: fg