SME
Streda, 18. máj, 2022 | Meniny má Viola

Anketa Auto roka 2012 pozná finalistov

Už len jeden zo siedmich finalistov môže získať prestížny titul. Víťaza spoznáme v novom termíne, deň pred otvorením ženevského autosalónu.

(Zdroj: COTY)

BRATISLAVA. Voľba európskeho Auta roka 2012 je vo finále. 58 porotcov pochádzajúcich z 22 krajín starého kontinentu vybralo na základe vlastných skúseností z 35 nominovaných vozidiel siedmich finalistov.

Z finálovej sedmičky následne vzíde európske Auto roka 2012. Výsledky budú vyhlásené v novom termíne, deň pred otvorením marcového autosalónu v Ženeve.

Bez kórejskej účasti

Do finále postúpil Citroën DS5, a to najmä vďaka hybridnej verzii s elektromotorom uloženým vzadu a netradičným pohonom všetkých kolies, ďalej tretia generácia európskeho bestselleru medzi miniautami Fiat Panda, globálny Ford Focus, dvojičky elektromobilov s predĺženým dojazdom Chevrolet Volt/Opel Ampera, vydarené SUV Range Rover Evoque, Japoncov zastupuje Toyota Yaris a sedmičku uzatvára ambiciózny Volkswagen up! vyrábaný v Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Čistokrvné elektromobily ďalej nepostúpili

Prekvapujúco sa do finále nedostal ani jeden z elektromobilov značky Renault - Fluence Z.E. ani Kangoo Z.E. Prekvapenie je to o to väčšie, že titul európske Auto roka 2011 získal elektrický Nissan Leaf. Pred bránami finále zostali aj „autá snov“ BMW 6 či Porsche 911, ale aj všetky nominované kórejské vozidlá (Chevrolet Aveo a Orlando, Hyundai i40 a Veloster, Kia Picanto a Rio i Ssangyong Korando).

Doplňme, že anketu európske Auto roka už od roku 1964 organizuje sedem popredných európskych časopisov - taliansky Auto, britský Autocar, holandský Autovisie, francúzsky L'Automobile Magazine, švédsky Vi Bilägare, nemecký Stern a španielsky Autopista. Jej historicky prvým víťazom bol Rover 2000.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Aké typy cukrovky poznáme?
  2. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  3. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  4. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  5. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  6. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  7. Hypoglykémia – nebezpečná komplikácia cukrovky
  8. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 364
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 918
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 361
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 2 810
  5. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 037
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 944
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 392
  8. Manuál k výsadbe priesad 1 197
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Lada Granta

Autá budú bez airbagov.


a 1 ďalší 23 h
Lexus ES 300h

Výkon je dostatočný, no zrýchlením nenadchne.


24 h
Rolls-Royce Ghost Extended

Pod kapotou ostal mohutný dvanásťvalec.


13. máj
Honda ZR-V pre čínsky trh, európska verzia príde v roku 2023.

Využije podvozkovú platformu Civicu.


12. máj

Blogy SME

  1. Eva Gallova: Názor mladých - byť čestným sa neoplatí
  2. Tomáš Sedílek: Čokoláda, švajčiarske zvonce, syr... náš dnešný súper zo Švajčiarska
  3. Tomáš Vodvářka: Manželské toccaty a fugy - manželství snižuje riziko demence
  4. Štefan Vidlár: Pre pani Remišovú
  5. Tupou Ceruzou: Do NATO
  6. Miloš Svrček: Situácia na Ukrajine ovplyvní aj budúcu výstavbu diaľnice cez Zemplín
  7. Irena Šimuneková: Túlačky Kremnicou a okolím – mesto a mestský hrad
  8. Jozef Sitko: Tentoraz ani slovo o politike ... (0d 01:00 hod. je článok tech. cenzúrovaný)
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 234
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 943
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 6 911
  4. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 6 884
  5. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 676
  6. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 4 862
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 729
  8. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 475
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu