SME

Modernizovaná Ibiza odhaľuje nový dizajnový štýl Seatu

Zmien na malom Seate síce nie je veľa, ale výrobca hovorí o nástupe nového štylistického jazyka.

(Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Španielska automobilka hlási odklon od oblých línií a nástup hranatých tvarov. Nový dizajnový jazyk doteraz prezentovala iba na prototypoch, spolu s miniautom Mii a modernizovanou Ibizou sa však dostáva do sériovej výroby.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kozmetika

Omladzovacia kúra zasiahla najmä prednú časť malého Seatu. Širšiu masku chladiča a hranaté otvory v nárazníku dopĺňajú svetlomety s novou grafikou. Ak si priplatíte za bi-xenónové svetlá, štandardne k nim dostanete diódy určené na denné svietenie. Pohľad zozadu nič nové neodhalí. Facelift sa dotkol všetkých troch karosárskych verzií - troj- i päťdverového hatchbacku a kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér je údajne zostavený z kvalitnejších materiálov a schránka pred spolujazdcom má teraz väčší objem. Vzhľad vnútorného priestoru sa ale nemení.

Jedinou novinkou je možnosť doobjednať si „prenosný multimediálny systém“ s dotykovým displejom, ktorý je možné pripojiť k autu prostredníctvom konektora na palubnej doske. Obsahuje navigáciu, palubný počítač, handsfree a je ním možné ovládať aj audiosystém. K dispozícii však bude až koncom roka.

Na Cupru si treba počkať

Motorová paleta sa zaobišla bez zmien. V ponuke budú agregáty s výkonovým rozsahom 44 až 110 kW (60 - 150 k). V lete ju rozšíri najvýkonnejšia Ibiza Cupra (doteraz 132 kW/180 k).

Pre vybrané trhy sú určené ekologicky ladené varianty Ecomotive. Na výber je verzia zo zážihovým turbomotorom 1,2 TSI (77 kW/105 k), ktorá v kombinácii so štandardne dodávaným systémom štart/stop v priemere spotrebuje 5,1 l/100 km a do ovzdušia vypustí 119 gramov emisií CO2 na kilometer.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte úspornejšia je Ibiza Ecomotive 1,2 TDI CR-E (55 kW/75 k) so systémom štart/stop a funkciou rekuperácie energie. Jej výrobcom udávaná priemerná spotreba dosahuje 3,4 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 89 g/km.

Predaj vylepšeného Seatu Ibiza odštartuje na jar.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 578
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 419
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 070
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 778
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 630
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 597
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 019
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 262
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 701
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 376
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 814
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 325
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 084
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 472
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 505
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu