BRATISLAVA. Španielska automobilka hlási odklon od oblých línií a nástup hranatých tvarov. Nový dizajnový jazyk doteraz prezentovala iba na prototypoch, spolu s miniautom Mii a modernizovanou Ibizou sa však dostáva do sériovej výroby.
Kozmetika
Omladzovacia kúra zasiahla najmä prednú časť malého Seatu. Širšiu masku chladiča a hranaté otvory v nárazníku dopĺňajú svetlomety s novou grafikou. Ak si priplatíte za bi-xenónové svetlá, štandardne k nim dostanete diódy určené na denné svietenie. Pohľad zozadu nič nové neodhalí. Facelift sa dotkol všetkých troch karosárskych verzií - troj- i päťdverového hatchbacku a kombi.
Interiér je údajne zostavený z kvalitnejších materiálov a schránka pred spolujazdcom má teraz väčší objem. Vzhľad vnútorného priestoru sa ale nemení.
Jedinou novinkou je možnosť doobjednať si „prenosný multimediálny systém“ s dotykovým displejom, ktorý je možné pripojiť k autu prostredníctvom konektora na palubnej doske. Obsahuje navigáciu, palubný počítač, handsfree a je ním možné ovládať aj audiosystém. K dispozícii však bude až koncom roka.
Na Cupru si treba počkať
Motorová paleta sa zaobišla bez zmien. V ponuke budú agregáty s výkonovým rozsahom 44 až 110 kW (60 - 150 k). V lete ju rozšíri najvýkonnejšia Ibiza Cupra (doteraz 132 kW/180 k).
Pre vybrané trhy sú určené ekologicky ladené varianty Ecomotive. Na výber je verzia zo zážihovým turbomotorom 1,2 TSI (77 kW/105 k), ktorá v kombinácii so štandardne dodávaným systémom štart/stop v priemere spotrebuje 5,1 l/100 km a do ovzdušia vypustí 119 gramov emisií CO2 na kilometer.
Ešte úspornejšia je Ibiza Ecomotive 1,2 TDI CR-E (55 kW/75 k) so systémom štart/stop a funkciou rekuperácie energie. Jej výrobcom udávaná priemerná spotreba dosahuje 3,4 l/100 km, čo zodpovedá emisiám CO2 89 g/km.
Predaj vylepšeného Seatu Ibiza odštartuje na jar.
Autor: fg