SME

Exotické Suzuki Ertiga chce osloviť rodinu

Japonci vytvorili auto podľa požiadaviek indických rodín. Na prvý pohľad pôsobí ako nafúknutý Swift. Pojme však až sedem pasažierov.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská automobilka Suzuki vystupuje v Indii pod hlavičkou dcérskej spoločnosti Maruti Suzuki a na miestnom trhu jej patrí medzi najúspešnejších. Sústredí sa najmä na výrobu „ľudových áut“, ktoré majú osloviť masy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa tohto receptu vznikla aj hlavná novinka japonsko-indickej značky na autosalóne Auto Expo v Naí Dillí. Maruti Suzuki Ertiga predstavuje ideál rodinného auta. Konštruktéri vychádzali z prieskumov, podľa ktorých má priemerná indická rodina viac ako päť členov, čím sa pre ňu klasický osobný automobil stáva nepoužiteľným.

SkryťVypnúť reklamu

Pre viac ako piatich

Ertiga je sedemmiestne MPV, dizajnom zľahka evokujúce malý model Swift. Pripomínajú ho najmä predné partie novinky s veľkými svetlometmi. Zvyšok auta je navrhnutý v prísne konzervatívnom štýle, z ktorého azda najviac vyniknú zvýraznené lemy blatníkov.

Maruti Suzuki Ertiga na obrázkoch pôsobí ako nafúknutý Swift. Auto charakterizujú rozmery 4265 x 1695 x 1685 a rázvor osí kolies 2745 mm. Pri pohľade na miery novinky sa výrobcovi ťažšie veria slová o tom, že interiér pojme siedmich cestujúcich.

Dve motorizácie

Sedí sa štandardne v troch radoch za sebou, no cestujúci v druhom rade uprostred si veľa komfortu ani bezpečia neužije, keďže nemá k dispozícii ani hlavovú opierku. Maruti Suzuki uvádza, že tretí rad nie je predurčený pre deti, ale dostatok životného priestoru tam nájdu aj dospelí Indovia. Škoda, že zatiaľ nebol zverejnený objem kufra. Ten sa zrejme stane použiteľný, až po sklopení sedadiel v treťom rade.

SkryťVypnúť reklamu

Dizajnéri v rámci šetrenia nákladov zakomponovali do kabíny prvky zo Suzuki Swift. Vidieť to najmä na palubnej doske.

Paleta motorizácií obsahuje dve položky. Zážihový agregát má objem 1.4 l, dosahuje výkon 70 kW (95 k) a najvyšší krútiaci moment 130 Nm. Alternatívou je turbodiesel 1.3 DDiS, ktorý produkuje 66 kW (90 k) a 200 Nm.

Maruti Suzuki Ertiga uvedú na indický trh v priebehu jari tohto roka.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  8. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  2. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL
  3. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  4. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  5. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  6. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  7. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 11 108
  2. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 5 504
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 184
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 549
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 2 438
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 226
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 1 940
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 874
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Deficity a dlhy.
  2. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  3. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  4. Viktor Pamula: Branislav nemá Krála, má iba šaša
  5. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych
  6. Ivan Mlynár: Generálske šťastie Branislava Zuriana.
  7. Viktor Pamula: Prečo je revizionuzmus nebezpečný
  8. Martin Eštočák: ŠOKUJÚCE: PREŠOV - V Deň odvolania podpísal zmluvu na takmer 1 Milión eur z Vašich peňazí
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 236
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 22 925
  3. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 13 471
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 135
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 6 987
  6. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 544
  7. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 4 790
  8. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy) 4 139
  1. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  2. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  3. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  4. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
  5. Post Bellum SK: Mlčanie po výbuchu: Komunistická propaganda a Černobyľ
  6. Radko Mačuha: Bombic začal verbálne útočiť na Fica. ( pozor vulgarizmy)
  7. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu
  8. Věra Tepličková: Už aj ty... Kéry?
SkryťZatvoriť reklamu