NOVINKY

Exotické Suzuki Ertiga chce osloviť rodinu

Japonci vytvorili auto podľa požiadaviek indických rodín. Na prvý pohľad pôsobí ako nafúknutý Swift. Pojme však až sedem pasažierov.

(Zdroj: Suzuki)

BRATISLAVA. Japonská automobilka Suzuki vystupuje v Indii pod hlavičkou dcérskej spoločnosti Maruti Suzuki a na miestnom trhu jej patrí medzi najúspešnejších. Sústredí sa najmä na výrobu „ľudových áut“, ktoré majú osloviť masy.

Podľa tohto receptu vznikla aj hlavná novinka japonsko-indickej značky na autosalóne Auto Expo v Naí Dillí. Maruti Suzuki Ertiga predstavuje ideál rodinného auta. Konštruktéri vychádzali z prieskumov, podľa ktorých má priemerná indická rodina viac ako päť členov, čím sa pre ňu klasický osobný automobil stáva nepoužiteľným.

Pre viac ako piatich

Ertiga je sedemmiestne MPV, dizajnom zľahka evokujúce malý model Swift. Pripomínajú ho najmä predné partie novinky s veľkými svetlometmi. Zvyšok auta je navrhnutý v prísne konzervatívnom štýle, z ktorého azda najviac vyniknú zvýraznené lemy blatníkov.

Maruti Suzuki Ertiga na obrázkoch pôsobí ako nafúknutý Swift. Auto charakterizujú rozmery 4265 x 1695 x 1685 a rázvor osí kolies 2745 mm. Pri pohľade na miery novinky sa výrobcovi ťažšie veria slová o tom, že interiér pojme siedmich cestujúcich.

Dve motorizácie

Sedí sa štandardne v troch radoch za sebou, no cestujúci v druhom rade uprostred si veľa komfortu ani bezpečia neužije, keďže nemá k dispozícii ani hlavovú opierku. Maruti Suzuki uvádza, že tretí rad nie je predurčený pre deti, ale dostatok životného priestoru tam nájdu aj dospelí Indovia. Škoda, že zatiaľ nebol zverejnený objem kufra. Ten sa zrejme stane použiteľný, až po sklopení sedadiel v treťom rade.

Dizajnéri v rámci šetrenia nákladov zakomponovali do kabíny prvky zo Suzuki Swift. Vidieť to najmä na palubnej doske.

Paleta motorizácií obsahuje dve položky. Zážihový agregát má objem 1.4 l, dosahuje výkon 70 kW (95 k) a najvyšší krútiaci moment 130 Nm. Alternatívou je turbodiesel 1.3 DDiS, ktorý produkuje 66 kW (90 k) a 200 Nm.

Maruti Suzuki Ertiga uvedú na indický trh v priebehu jari tohto roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 774
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 622
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 309
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 114
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 571
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 598
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 246
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 014
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 807
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 725

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Škoda modernizovala modely Rapid a Rapid Spaceback

Dvojitým predným svetlometom na štýl Octavie sa Škoda vyhla.

Mercedesy sa budú vyrábať už aj v Rusku

Výroba má v novom závode neďaleko Moskvy odštartovať v roku 2019.

Autosalón Ženeva 2017: Pozrite si prehľad najočakávanejších noviniek

Vo svetovej premiére sa v Ženeve ukáže Honda Civic Type R, Seat Ibiza, Subaru XV, Suzuki Swift či Volkswagen Arteon.

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie. Treba nad nimi premýšľať osobitne a nezapínať jedny naraz s druhými.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop