NOVINKY

Prekvapenie z továrne na sny: Porsche má nový Boxster

Porsche v relatívne krátkom časovom intervale vypúšťa do sveta ďalšiu dôležitú novinku. Nový Boxster má byť agresívnejší nielen na pohľad.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Nástup nového modelu Porsche je vždy udalosťou, zvlášť, ak tou novinkou nie je SUV, ale športové auto. Prelom rokov 2011 a 2012 je pre značku z nemeckého Zuffenhausenu obzvlášť plodný. Najprv debutovala nová deväťstojedenástka a teraz tretia generácia Boxsteru. Na jeseň čakáme nový Cayman.

Na prvý pohľad je zrejmé, že Boxster vyzerá agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Markantne narástol nasávací otvor pred zadnými blatníkmi, pribudol spojler zasahujúci až do koncových svetiel a výraznejšie sú aj predné svetlomety.

Narástol

Čo na fotografiách nevidno, je medzigeneračný nárast rozmerov. Po vzore Porsche 911 sa zväčšil najmä rázvor osí kolies - o 60 mm na 2475 mm a tiež rozchod vpredu i vzadu (1530/1544 mm).

Nový Boxster je v porovnaní s rovnomenným predchodcom o 32 mm dlhší (4374 mm), šírka zostala na pôvodnej úrovni (1801 mm), kým výška auta klesla o 11 mm (1281 mm).

Karoséria je údajne výrazne tuhšia, zatiaľ čo pohotovostná hmotnosť vozidla klesla. Výrobca však neprezradil, o koľko.

Je pohodlnejší

V dvojmiestnej kabíne trónia nové sedadlá - vraj výrazne komfortnejšie ako doteraz, ale na druhej strane s výraznejšou bočnou oporou tela. Palubná doska čiastočne stavila na klasiku a čiastočne na modernu.

Tú prezentuje najmä masívny stredový tunel, aký poznáme z Panamery, ale i novej deväťstojedenástky. Naopak, klasikou je prístrojový panel s tromi tubusmi, pričom najväčší je už tradične uprostred umiestnený otáčkomer.

Posádku pred nepriaznivým počasím ochráni elektricky ovládaná textilná strecha s horčíkovo-hliníkovou konštrukciou. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej jej trvá deväť sekúnd. So strešným dielom sa dá manipulovať aj za jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť 50 km/h.

Batožina patrí hlavne pod prednú kapotu, kde sa ukrýva kufor s objemom 150 litrov. Ďalších 130 l je k dispozícii vzadu.

Základ s menším objemom

Porsche pripravilo pre Boxster novú základnú poháňaciu jednotku. Zážihový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 2,7 l (195 kW/265 k). Novinka s ním akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 262 km/h (s prevodovkou PDK).

Silnejší Boxster S je vybavený osvedčeným 3,4 litrovým šesťvalcom s mierne zvýšeným výkonom (232 kW/315 k). V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK dokáže kompaktný roadster „vystreliť“ z nuly na 100 km/h za päť sekúnd a vyvinúť 277 km/h.

Štandardom pre obe motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, systém štart/stop i funkcia rekuperácie energie pri brzdení.

Nové Porsche Boxster budú v Nemecku predávať za 48 291 eur a Boxster S za 59 120 eur. Samotný predaj odštartuje v apríli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  2. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami.
  2. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  3. Tipy na rodinné výlety autom po Slovensku
  4. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  5. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  6. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  7. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  8. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  10. Cíťte sa v priestore príjemne
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 10 145
  2. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 585
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 236
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 4 130
  5. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 938
  6. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 531
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 721
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 427
  9. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 2 066
  10. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 702

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na ministerstve prežil Mečiara, Dzurindu aj Fica. Prečo by mal Plavčan odstúpiť

Aj keď ďalšie kauzy pribúdajú, odstúpiť zatiaľ neplánuje.

KOMENTÁRE

Keď už je trápne posmievať sa ministrovi školstva

Dôležité je ukázať, kto to celé vymyslel. A či to je riadená schéma.

EKONOMIKA

Flash končí, Tatra banka zmení internet banking

Flashové internetové bankovníctvo je bezpečné, uisťuje Tatra banka.

SVET

Trump vymenil ľudské práva za vysnívaný múr

Prezident zakázal transrodovým ľuďom slúžiť v armáde.

Neprehliadnite tiež

Rolls-Royce predstavil nový Phantom, najtichšie auto na svete

Ôsma generácia vlajkovej lode je tichšia, silnejšia, pohodlnejšia a drahšia. Palubná doska je vyrobená zo skla.

V Kvasinách spustili sériovú výrobu Škody Karoq

Výroba prebieha v Česku na jednej linke so Seatom Ateca.

O Ford B-Max nie je záujem. Končí bez nástupcu

Na výrobnej linke ho nahradí crossover EcoSport.

Záujemcovia o Teslu Model 3 sú nedočkaví, vadí im slabá výbava aj Musk

Ani niekoľko mesiacov po zložení zálohy 1 000 dolárov nemajú žiadne informácie o termíne dodania alebo výbave.