NOVINKY

Prekvapenie z továrne na sny: Porsche má nový Boxster

Porsche v relatívne krátkom časovom intervale vypúšťa do sveta ďalšiu dôležitú novinku. Nový Boxster má byť agresívnejší nielen na pohľad.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Nástup nového modelu Porsche je vždy udalosťou, zvlášť, ak tou novinkou nie je SUV, ale športové auto. Prelom rokov 2011 a 2012 je pre značku z nemeckého Zuffenhausenu obzvlášť plodný. Najprv debutovala nová deväťstojedenástka a teraz tretia generácia Boxsteru. Na jeseň čakáme nový Cayman.

Na prvý pohľad je zrejmé, že Boxster vyzerá agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Markantne narástol nasávací otvor pred zadnými blatníkmi, pribudol spojler zasahujúci až do koncových svetiel a výraznejšie sú aj predné svetlomety.

Narástol

Čo na fotografiách nevidno, je medzigeneračný nárast rozmerov. Po vzore Porsche 911 sa zväčšil najmä rázvor osí kolies - o 60 mm na 2475 mm a tiež rozchod vpredu i vzadu (1530/1544 mm).

Nový Boxster je v porovnaní s rovnomenným predchodcom o 32 mm dlhší (4374 mm), šírka zostala na pôvodnej úrovni (1801 mm), kým výška auta klesla o 11 mm (1281 mm).

Karoséria je údajne výrazne tuhšia, zatiaľ čo pohotovostná hmotnosť vozidla klesla. Výrobca však neprezradil, o koľko.

Je pohodlnejší

V dvojmiestnej kabíne trónia nové sedadlá - vraj výrazne komfortnejšie ako doteraz, ale na druhej strane s výraznejšou bočnou oporou tela. Palubná doska čiastočne stavila na klasiku a čiastočne na modernu.

Tú prezentuje najmä masívny stredový tunel, aký poznáme z Panamery, ale i novej deväťstojedenástky. Naopak, klasikou je prístrojový panel s tromi tubusmi, pričom najväčší je už tradične uprostred umiestnený otáčkomer.

Posádku pred nepriaznivým počasím ochráni elektricky ovládaná textilná strecha s horčíkovo-hliníkovou konštrukciou. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej jej trvá deväť sekúnd. So strešným dielom sa dá manipulovať aj za jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť 50 km/h.

Batožina patrí hlavne pod prednú kapotu, kde sa ukrýva kufor s objemom 150 litrov. Ďalších 130 l je k dispozícii vzadu.

Základ s menším objemom

Porsche pripravilo pre Boxster novú základnú poháňaciu jednotku. Zážihový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 2,7 l (195 kW/265 k). Novinka s ním akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 262 km/h (s prevodovkou PDK).

Silnejší Boxster S je vybavený osvedčeným 3,4 litrovým šesťvalcom s mierne zvýšeným výkonom (232 kW/315 k). V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK dokáže kompaktný roadster „vystreliť“ z nuly na 100 km/h za päť sekúnd a vyvinúť 277 km/h.

Štandardom pre obe motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, systém štart/stop i funkcia rekuperácie energie pri brzdení.

Nové Porsche Boxster budú v Nemecku predávať za 48 291 eur a Boxster S za 59 120 eur. Samotný predaj odštartuje v apríli.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 622
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 667
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 194
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 511
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 847
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 525
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 345
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 192
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 771
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 738

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment šéfa slovenského parlamentu politológ Grigorij Mesežnikov.

EKONOMIKA

Analytici ukázali, v akom stave je naozaj výstavba diaľnic

Štát chce D1 do Košíc dokončiť v roku 2026. Pozrite si mapu.

REPORTÁŽ

Prežil pochod púšťou, aby si zaraftoval v Líbyi

Zostať doma, sa stáva luxusom.

Neprehliadnite tiež

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.

Nový Aston Martin Vantage je ľahší, silnejší a rýchlejší

Najmenší model v ponuke dostane 510 koní a nový elektronický diferenciál.

Škoda na veľtrhu predstavila nový elektrobus E'City

Plzenský výrobca tak reaguje na zvýšený dopyt po ekologickej doprave.