SME
Pondelok, 30. január, 2023 | Meniny má Ema

Prekvapenie z továrne na sny: Porsche má nový Boxster

Porsche v relatívne krátkom časovom intervale vypúšťa do sveta ďalšiu dôležitú novinku. Nový Boxster má byť agresívnejší nielen na pohľad.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Nástup nového modelu Porsche je vždy udalosťou, zvlášť, ak tou novinkou nie je SUV, ale športové auto. Prelom rokov 2011 a 2012 je pre značku z nemeckého Zuffenhausenu obzvlášť plodný. Najprv debutovala nová deväťstojedenástka a teraz tretia generácia Boxsteru. Na jeseň čakáme nový Cayman.

Na prvý pohľad je zrejmé, že Boxster vyzerá agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Markantne narástol nasávací otvor pred zadnými blatníkmi, pribudol spojler zasahujúci až do koncových svetiel a výraznejšie sú aj predné svetlomety.

Narástol

Čo na fotografiách nevidno, je medzigeneračný nárast rozmerov. Po vzore Porsche 911 sa zväčšil najmä rázvor osí kolies - o 60 mm na 2475 mm a tiež rozchod vpredu i vzadu (1530/1544 mm).

Nový Boxster je v porovnaní s rovnomenným predchodcom o 32 mm dlhší (4374 mm), šírka zostala na pôvodnej úrovni (1801 mm), kým výška auta klesla o 11 mm (1281 mm).

Karoséria je údajne výrazne tuhšia, zatiaľ čo pohotovostná hmotnosť vozidla klesla. Výrobca však neprezradil, o koľko.

Je pohodlnejší

V dvojmiestnej kabíne trónia nové sedadlá - vraj výrazne komfortnejšie ako doteraz, ale na druhej strane s výraznejšou bočnou oporou tela. Palubná doska čiastočne stavila na klasiku a čiastočne na modernu.

Tú prezentuje najmä masívny stredový tunel, aký poznáme z Panamery, ale i novej deväťstojedenástky. Naopak, klasikou je prístrojový panel s tromi tubusmi, pričom najväčší je už tradične uprostred umiestnený otáčkomer.

Posádku pred nepriaznivým počasím ochráni elektricky ovládaná textilná strecha s horčíkovo-hliníkovou konštrukciou. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej jej trvá deväť sekúnd. So strešným dielom sa dá manipulovať aj za jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť 50 km/h.

Batožina patrí hlavne pod prednú kapotu, kde sa ukrýva kufor s objemom 150 litrov. Ďalších 130 l je k dispozícii vzadu.

Základ s menším objemom

Porsche pripravilo pre Boxster novú základnú poháňaciu jednotku. Zážihový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 2,7 l (195 kW/265 k). Novinka s ním akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 262 km/h (s prevodovkou PDK).

Silnejší Boxster S je vybavený osvedčeným 3,4 litrovým šesťvalcom s mierne zvýšeným výkonom (232 kW/315 k). V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK dokáže kompaktný roadster „vystreliť“ z nuly na 100 km/h za päť sekúnd a vyvinúť 277 km/h.

Štandardom pre obe motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, systém štart/stop i funkcia rekuperácie energie pri brzdení.

Nové Porsche Boxster budú v Nemecku predávať za 48 291 eur a Boxster S za 59 120 eur. Samotný predaj odštartuje v apríli.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eurohub Rokycany posilňuje a zrýchľuje spojenie s Nemeckom
  2. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  3. Ako skĺbiť remeslo a moderné technológie? Inšpirujte sa Bajkery
  4. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  5. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  6. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať?
  7. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu
  8. SCANDI 2023: prehliadka súčasného severského filmu
  1. Kupujete balenú vodu? Vypočítajte si, koľko za ňu ročne miniete!
  2. Táto váha berie vaše chudnutie vážne: Kalórie počíta za vás!
  3. Šetriť energiu sa oplatí. Špecialisti poradili, ako na to
  4. Svalovice sa netreba obávať
  5. Students today, innovators tomorrow, learners forever
  6. Study program MANAGEMENT in English language
  7. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi
  8. Bude rok 2023 naozaj náročný na osobné financie?
  1. Klinčeky Zanzibaru zarobili viac, než neslávny obchod s otrokmi 11 170
  2. 10 eur za 10 rokov. Mimoriadna ponuka od mimoriadneho časopisu 6 522
  3. Trvalá udržateľnosť v obchode – prečo by vás mala zaujímať? 2 002
  4. Stockerka štartuje predaj bytov s cenami, ktoré prekvapia 1 760
  5. Benátky a Verona: zažite pôsobivé kúsky mozaiky severu Talianska 1 601
  6. Košičanom budeme dodávať teplo za tretinové ceny aj tento rok 1 584
  7. Zdravie bez liekov. Lekár namiesto nich predpisuje studenú vodu 1 239
  8. Radi čítate a ešte radšej tvoríte? Toto je 40 dôvodov pre Vás 934
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Toyota GR86

Malé kupé má všetky predpoklady pre dokonalé šoférske auto.


27. jan
Renault Austral

Od kúpy môže odradiť len cena vyšších výbav.


27. jan
Nové MG HS.

Ide o posledný model značky s benzínovým motorom.


24. jan
Honda Civic

V meste jazdí pod štyri litre.


24. jan

Blogy SME

  1. Ján Šeďo: "Ja nechcem byť ako moji rodičia", vypadlo z rómskeho chlapca.
  2. Alexander Hričko: Odevy Uhorska v období raného novoveku
  3. Jozef Stasík: EU v mobile
  4. Štefan Vidlár: Moje vyznanie viery
  5. Anna Miľanová: Zátišie s košeľou... 2007
  6. Ľubomír Belák: Demokracia 2023
  7. Eva Gallova: Ako od nás odvážali mladé Židovky
  8. Katarína Chudá: Floriografia: tajné symboly a odkazy v maľbách
  1. Rastislav Puchala: Vraj je to sfetovaný trpaslík 28 546
  2. Peter Remeselník: Narazil autom do ľudí, zranil chodkyňu a ušiel ! 15 664
  3. Martin Plesch: Pán primátor, načo vlastne máme Mestskú políciu v Bratislave? 8 256
  4. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles 6 203
  5. Ivan Beňovič: Ruský rubeľ sa svetovou menou nestane 4 539
  6. Ján Šeďo: Sliepky na Ukrajine sú iné ako naše ? 3 822
  7. Věra Tepličková: Výlet v Bratislave (z denníka žiaka 3. ročníka ZŠ z Piešťan) 3 792
  8. Tereza Kazdová: Fico má rád pekné ženy, Babiš je na blondíny. Verejný diskurz volá po feministoch 3 735
  1. Monika Nagyova: Plesy nie sú pre singles
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 55. - Antarktída - Ako sa vydali Vivian Fuchs a Edmund Hillary naprieč Antarktídou (1955-1958)
  3. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  4. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Potuluje sa tu starý blázon
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 54. - Antarktída - Posledné tri Byrdove expedície (1939 - 1956)
  6. Jiří Ščobák: Tipovanie je cesta do pekla. Aj keď to robíte so štátnou firmou
  7. Jiří Ščobák: Avatar 2: Začátek nového příběhu
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 53. - Antarktída - Druhá Byrdova antarktická expedícia (1933 - 1935)
SkryťZatvoriť reklamu