BRATISLAVA. Nástup nového modelu Porsche je vždy udalosťou, zvlášť, ak tou novinkou nie je SUV, ale športové auto. Prelom rokov 2011 a 2012 je pre značku z nemeckého Zuffenhausenu obzvlášť plodný. Najprv debutovala nová deväťstojedenástka a teraz tretia generácia Boxsteru. Na jeseň čakáme nový Cayman.
Na prvý pohľad je zrejmé, že Boxster vyzerá agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Markantne narástol nasávací otvor pred zadnými blatníkmi, pribudol spojler zasahujúci až do koncových svetiel a výraznejšie sú aj predné svetlomety.
Narástol
Čo na fotografiách nevidno, je medzigeneračný nárast rozmerov. Po vzore Porsche 911 sa zväčšil najmä rázvor osí kolies - o 60 mm na 2475 mm a tiež rozchod vpredu i vzadu (1530/1544 mm).
Nový Boxster je v porovnaní s rovnomenným predchodcom o 32 mm dlhší (4374 mm), šírka zostala na pôvodnej úrovni (1801 mm), kým výška auta klesla o 11 mm (1281 mm).
Karoséria je údajne výrazne tuhšia, zatiaľ čo pohotovostná hmotnosť vozidla klesla. Výrobca však neprezradil, o koľko.
Je pohodlnejší
V dvojmiestnej kabíne trónia nové sedadlá - vraj výrazne komfortnejšie ako doteraz, ale na druhej strane s výraznejšou bočnou oporou tela. Palubná doska čiastočne stavila na klasiku a čiastočne na modernu.
Tú prezentuje najmä masívny stredový tunel, aký poznáme z Panamery, ale i novej deväťstojedenástky. Naopak, klasikou je prístrojový panel s tromi tubusmi, pričom najväčší je už tradične uprostred umiestnený otáčkomer.
Posádku pred nepriaznivým počasím ochráni elektricky ovládaná textilná strecha s horčíkovo-hliníkovou konštrukciou. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej jej trvá deväť sekúnd. So strešným dielom sa dá manipulovať aj za jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť 50 km/h.
Batožina patrí hlavne pod prednú kapotu, kde sa ukrýva kufor s objemom 150 litrov. Ďalších 130 l je k dispozícii vzadu.
Základ s menším objemom
Porsche pripravilo pre Boxster novú základnú poháňaciu jednotku. Zážihový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 2,7 l (195 kW/265 k). Novinka s ním akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 262 km/h (s prevodovkou PDK).
Silnejší Boxster S je vybavený osvedčeným 3,4 litrovým šesťvalcom s mierne zvýšeným výkonom (232 kW/315 k). V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK dokáže kompaktný roadster „vystreliť“ z nuly na 100 km/h za päť sekúnd a vyvinúť 277 km/h.
Štandardom pre obe motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, systém štart/stop i funkcia rekuperácie energie pri brzdení.
Nové Porsche Boxster budú v Nemecku predávať za 48 291 eur a Boxster S za 59 120 eur. Samotný predaj odštartuje v apríli.
Autor: fg