NOVINKY

Prekvapenie z továrne na sny: Porsche má nový Boxster

Porsche v relatívne krátkom časovom intervale vypúšťa do sveta ďalšiu dôležitú novinku. Nový Boxster má byť agresívnejší nielen na pohľad.

(Zdroj: Porsche)

BRATISLAVA. Nástup nového modelu Porsche je vždy udalosťou, zvlášť, ak tou novinkou nie je SUV, ale športové auto. Prelom rokov 2011 a 2012 je pre značku z nemeckého Zuffenhausenu obzvlášť plodný. Najprv debutovala nová deväťstojedenástka a teraz tretia generácia Boxsteru. Na jeseň čakáme nový Cayman.

Na prvý pohľad je zrejmé, že Boxster vyzerá agresívnejšie než kedykoľvek predtým. Markantne narástol nasávací otvor pred zadnými blatníkmi, pribudol spojler zasahujúci až do koncových svetiel a výraznejšie sú aj predné svetlomety.

Narástol

Čo na fotografiách nevidno, je medzigeneračný nárast rozmerov. Po vzore Porsche 911 sa zväčšil najmä rázvor osí kolies - o 60 mm na 2475 mm a tiež rozchod vpredu i vzadu (1530/1544 mm).

Nový Boxster je v porovnaní s rovnomenným predchodcom o 32 mm dlhší (4374 mm), šírka zostala na pôvodnej úrovni (1801 mm), kým výška auta klesla o 11 mm (1281 mm).

Karoséria je údajne výrazne tuhšia, zatiaľ čo pohotovostná hmotnosť vozidla klesla. Výrobca však neprezradil, o koľko.

Je pohodlnejší

V dvojmiestnej kabíne trónia nové sedadlá - vraj výrazne komfortnejšie ako doteraz, ale na druhej strane s výraznejšou bočnou oporou tela. Palubná doska čiastočne stavila na klasiku a čiastočne na modernu.

Tú prezentuje najmä masívny stredový tunel, aký poznáme z Panamery, ale i novej deväťstojedenástky. Naopak, klasikou je prístrojový panel s tromi tubusmi, pričom najväčší je už tradične uprostred umiestnený otáčkomer.

Posádku pred nepriaznivým počasím ochráni elektricky ovládaná textilná strecha s horčíkovo-hliníkovou konštrukciou. Prechod z jednej koncovej polohy do druhej jej trvá deväť sekúnd. So strešným dielom sa dá manipulovať aj za jazdy. Rýchlosť však nesmie prekročiť 50 km/h.

Batožina patrí hlavne pod prednú kapotu, kde sa ukrýva kufor s objemom 150 litrov. Ďalších 130 l je k dispozícii vzadu.

Základ s menším objemom

Porsche pripravilo pre Boxster novú základnú poháňaciu jednotku. Zážihový šesťvalec s priamym vstrekovaním paliva má objem 2,7 l (195 kW/265 k). Novinka s ním akceleruje z pokoja na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 262 km/h (s prevodovkou PDK).

Silnejší Boxster S je vybavený osvedčeným 3,4 litrovým šesťvalcom s mierne zvýšeným výkonom (232 kW/315 k). V kombinácii so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK dokáže kompaktný roadster „vystreliť“ z nuly na 100 km/h za päť sekúnd a vyvinúť 277 km/h.

Štandardom pre obe motorizácie je šesťstupňová manuálna prevodovka, systém štart/stop i funkcia rekuperácie energie pri brzdení.

Nové Porsche Boxster budú v Nemecku predávať za 48 291 eur a Boxster S za 59 120 eur. Samotný predaj odštartuje v apríli.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 459
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 179
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 178
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 667
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 272
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 854
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 930
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 595
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 748
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 339

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.