GARÁŽ

Ford Focus dostane litrový trojvalec s turbom

Malý agregát v kombinácii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou ponúkne zaujímavú dynamiku pri päťlitrovej výrobcom udávanej spotrebe benzínu.

(Zdroj: Ford)

BRATISLAVA. Automobilka s modrým oválom v znaku rozšíri ponuku motorizácií pre model Focus o najnovšieho člena rodiny agregátov EcoBoost.

Ide o zážihový trojvalec s objemom 1,0 litra, vybavený prepĺňaním prostredníctvom turbodúchadla i priamym vstrekovaním paliva. Agregát disponuje výkonom 92 kW (125 k) a najvyšším krútiacim momentom 170 Nm (krátkodobo pri využití funkcie overboost 200 Nm) v širokom rozsahu 1750 až 4500 ot./min.

Doplní ho slabší variant

Ford Focus hatchback vybavený najmenšou poháňacou jednotkou zrýchli z pokoja na 100 km/h za 11,3 sekundy, vyvinie maximálnu rýchlosť 193 km/h a v priemere podľa meraní výrobcu spotrebuje rovných päť litrov na sto kilometrov.

Dynamickými parametrami tak len tesne zaostáva za atmosférickou jedna-šestkou Ti-VCT s výkonom 92 kW/125 k (zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,9 sekundy, maximálna rýchlosť: 196 km/h). Má však o 0,9 litra benzínu na sto kilometrov nižšiu papierovú spotrebu a vyššiu hodnotu krútiaceho momentu, použiteľnú v širšom pásme otáčok (1,6 Ti-VCT: 159 Nm pri 4000 ot./min.).

Trojvalec je štandardne kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. V priebehu roka sa očakáva aj nástup jeho slabšej verzie, dosahujúcej výkon 74 kW (101 k).

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  10. Kam do tepla v januári?
  1. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  2. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  3. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Alarica – new business project in the market of shoes
  6. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  7. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  8. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  9. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  10. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 12 474
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 320
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 181
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 004
  5. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 1 875
  6. Kam do tepla v januári? 1 729
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 371
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 110
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 041
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 896

Téma: Ford Focus, Mondeo, Fiesta, Mustang, ... na Auto.sme.sk


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Čipový génius Rado Danilák: Viem, ako súperiť s Intelom

Počítačový výskumník a podnikateľ so slovenskými koreňmi vysvetľuje, ako sa môže presadiť malý hráč.

KOMENTÁRE

Prečo sa Česi rozhodli vyhodiť vlastnú krajinu do povetria

Voliči Mariana Kotlebu a Miloša Zemana sa hnevajú na 21. storočie.

TECH

Historici sa mýlia, čiernu smrť roznieslo čosi iné

Nový výskum naznačuje, ako sa problém šíril.

Neprehliadnite tiež

Diaľničné známky: všetko, čo o nich potrebujete vedieť

Elektronické známky zaviedlo už aj Rakúsko.

Je luxusná Dacia oxymoron? Podľa francúzskeho dizajnéra nie

Jeho realistická počítačová úprava posúva lacnú značku medzi prémiu.

Volvo XC60 je pre vodiča upokojujúcou terapiou (test)

Kvalitou interiéru poráža aj nemeckú prémiu.

Peugeot čaká elektrifikácia aj návrat do USA

Do roku 2025 bude mať každý model elektrickú verziu.