V diaľničných tuneloch sa jazdí pomalšie ako v cestnom Stratenskom tuneli

Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch je nižšia, ako v tuneli na ceste 1. triedy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch by mala byť vyššia ako je dnes. "V súčasnosti sa podnikajú kroky, ktoré umožnia zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti v tuneli Bôrik," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Momentálny stav v súvislosti s obmedzením rýchlosti na 80 km/h je podľa Jánošíka podľa platnej projektovej dokumentácie.

Paradoxne, v súčasnosti v jedinom cestnom tuneli na cestách I. triedy v Stratenej môžu ísť vodiči rýchlejšie ako v diaľničných tuneloch.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kým diaľničné tunely sú väčšinou vybavené najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami, a jednotlivé tunelové rúry v tuneloch Bôrik a Sitina sú aj jednosmerné, v dvojpruhovom obojsmernom Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú prakticky jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

V súlade so zákonom smie vodič po cestách jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h. "V prípade zhoršeného stavebno-technického stavu cesty vydáva príslušný cestný správny orgán rozhodnutie na obmedzenie premávky, resp. zníženie rýchlosti. Doteraz sme ako správca ciest I. tried takéto rozhodnutia pre tunel neobdržali," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.

Vodiči tak môžu cez Stratenský tunel na ceste I/67 jazdiť rýchlosťou aj 90 km/h, na rozdiel od diaľničných tunelov, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h.

So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v tuneloch Horelica a Branisko zatiaľ vodiči nemôžu počítať. „So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v obojsmerných tuneloch Horelica a Branisko uvažujeme až po sprevádzkovaní druhých tunelových rúr,“ uviedol Jánošík.

Vyššia rýchlosť nebude ani v budúcnosti v tuneli Sitina, keďže ide o tunel na diaľnici v intraviláne mesta s vysokou intenzitou premávky. Žiadne zmeny sa nechystajú ani v cestnom tuneli Stratená.

„Doteraz v uvedenom tuneli neevidujeme žiadnu kolíziu. Slovenská správa ciest zatiaľ neuvažuje nad žiadnymi podstatnými zmenami okrem bežnej údržby,“ dodala Fedorová. Stratenský tunel otvorili v roku 1972. Naposledy bol rekonštruovaný v roku 1987 vrátane vodorovného a zvislého dopravného značenia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  2. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  3. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. UNIQA poisťovňa sa sťahuje do Einsteinova Business Center
  9. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy
  10. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky
  1. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?
  4. Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou
  5. Do we have "Sagans" in language education?
  6. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali
  7. Máte už program pre deti na túto sobotu?
  8. Biznis úver: Lepší tím, stroje, či menej stresu s faktúrami
  9. Síce malí, no výnimoční regionálni dodávatelia. Poznáte ich?
  10. Top trendy 2018 v alternatívnych prístupoch ku zdraviu
  1. Pätnásť destinácií na letnú dovolenku s odletom z Bratislavy 23 858
  2. Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti? 19 284
  3. Chystáte výlet do Rakúska? Toto miesto má najlepšie zážitky 17 362
  4. Jozef Bíreš: Čerstvé potraviny sú pre človeka najhodnotnejšie 6 799
  5. Ako vzniká jeden z najkvalitnejších kolagénov na Slovensku? 6 493
  6. Unikátne defilé vojenskej techniky na zemi aj vo vzduchu 4 230
  7. Mladý Slovák vymyslel aplikáciu pre medicínu. 3 213
  8. Volkswagen Touareg jazdí lepšie, než sme čakali 2 617
  9. Zabezpečte si svoje auto doteraz neprekonaným VAM systémom 2 179
  10. Najväčšia šanca získať Daikin Althermu s dotáciou až do 3 700 €! 1 885

Téma: Slovenské tunely


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR JURAJA BERZEDIHO

Na východe je veselo. Len dokedy

Kalkulačka rozhodla. V Košiciach prídu o slovenské zápasy tisíce fanúšikov.

KOMENTÁRE

Katastrofa: Nikdy nebolo lepšie

Samotné fakty na víťazstvo nad populistami a demagógmi nestačia.

ŠPORT

Hamšík zrejme pôjde do Číny: Chcel by som skúsiť niečo nové

Som sklamaný, že nám opäť titul ušiel, uviedol Marek Hamšík.

DOMOV

Mazurek učil európskych extrémistov slušnosti

Strana združujúca európskych extrémistov mala cez víkend snem.

Neprehliadnite tiež

Porsche pre vysoké emisie zvoláva takmer 60 000 luxusných SUV

Zvolávacia akcia sa týka modelov Cayenne aj Macan, ide opäť o podvádzanie pri testoch.

Poľskí zlodeji ukradli prototyp Mercedesu v štádiu vývoja

Pre automobilku je hodnota dielov nevyčísliteľná.

Škoda Rapid skončí, Felicia sa zrejme vráti už budúci rok

Za zmenou zamerania majú byť slabé predaje súčasného Rapidu v Európe.

Pre nové pravidlá v prvých dňoch prejdú STK len vyvolení

Stanice technickej kontroly museli prejsť zmenami, hovoria, že sa ešte musia učiť.