V diaľničných tuneloch sa jazdí pomalšie ako v cestnom Stratenskom tuneli

Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch je nižšia, ako v tuneli na ceste 1. triedy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch by mala byť vyššia ako je dnes. "V súčasnosti sa podnikajú kroky, ktoré umožnia zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti v tuneli Bôrik," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Momentálny stav v súvislosti s obmedzením rýchlosti na 80 km/h je podľa Jánošíka podľa platnej projektovej dokumentácie.

Paradoxne, v súčasnosti v jedinom cestnom tuneli na cestách I. triedy v Stratenej môžu ísť vodiči rýchlejšie ako v diaľničných tuneloch.

Kým diaľničné tunely sú väčšinou vybavené najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami, a jednotlivé tunelové rúry v tuneloch Bôrik a Sitina sú aj jednosmerné, v dvojpruhovom obojsmernom Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú prakticky jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

V súlade so zákonom smie vodič po cestách jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h. "V prípade zhoršeného stavebno-technického stavu cesty vydáva príslušný cestný správny orgán rozhodnutie na obmedzenie premávky, resp. zníženie rýchlosti. Doteraz sme ako správca ciest I. tried takéto rozhodnutia pre tunel neobdržali," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.

Vodiči tak môžu cez Stratenský tunel na ceste I/67 jazdiť rýchlosťou aj 90 km/h, na rozdiel od diaľničných tunelov, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h.

So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v tuneloch Horelica a Branisko zatiaľ vodiči nemôžu počítať. „So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v obojsmerných tuneloch Horelica a Branisko uvažujeme až po sprevádzkovaní druhých tunelových rúr,“ uviedol Jánošík.

Vyššia rýchlosť nebude ani v budúcnosti v tuneli Sitina, keďže ide o tunel na diaľnici v intraviláne mesta s vysokou intenzitou premávky. Žiadne zmeny sa nechystajú ani v cestnom tuneli Stratená.

„Doteraz v uvedenom tuneli neevidujeme žiadnu kolíziu. Slovenská správa ciest zatiaľ neuvažuje nad žiadnymi podstatnými zmenami okrem bežnej údržby,“ dodala Fedorová. Stratenský tunel otvorili v roku 1972. Naposledy bol rekonštruovaný v roku 1987 vrátane vodorovného a zvislého dopravného značenia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 517
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 9 140
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 979
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 905
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 259
  6. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 208
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 169
  8. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 4 963
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 4 938
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 059

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola desiateho januára vypovedať Zuzana Hlávková. Stalo sa tak ešte predtým, ako bol prípad posunutý elitným policajtom.

KOMENTÁRE

V politike, tak ako v hazarde, je výsledok vopred jasný

Aké osoby sú v pozadí hazardu?

DOMOV

Trainspotting po slovensky. Ako žijú narkomani v Bratislave

Strávili sme víkend v spoločnosti ľudí závislých od drog.

Neprehliadnite tiež

Skupina PSA prisľúbila spolkovej vláde, že zachová nemecké závody Opelu

Automobilka PSA Group prisľúbila, že v prípade prevzatia európskych operácií General Motors bude naďalej prevádzkovať všetky nemecké závody.

Sauber predstavil nový monopost, s ktorým chce potrápiť konkurenciu

Stajňa formuly 1 Sauber predstavila v pondelok nový monopost C36-Ferrari.

Spolupráca Peugeot-Citroen-Toyota priniesla praktické dodávky (test)

Konštruktéri vyťažili z pohonu prednej nápravy maximum. Výjazd na zasnežený kopec tak nebude problémom.

USA: Úverové firmy na diaľku odpájajú zapaľovanie auta

Americké úrady vyšetrujú spôsoby vymáhania pôžičiek za vozidlá


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop