V diaľničných tuneloch sa jazdí pomalšie ako v cestnom Stratenskom tuneli

Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch je nižšia, ako v tuneli na ceste 1. triedy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch by mala byť vyššia ako je dnes. "V súčasnosti sa podnikajú kroky, ktoré umožnia zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti v tuneli Bôrik," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Momentálny stav v súvislosti s obmedzením rýchlosti na 80 km/h je podľa Jánošíka podľa platnej projektovej dokumentácie.

Paradoxne, v súčasnosti v jedinom cestnom tuneli na cestách I. triedy v Stratenej môžu ísť vodiči rýchlejšie ako v diaľničných tuneloch.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kým diaľničné tunely sú väčšinou vybavené najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami, a jednotlivé tunelové rúry v tuneloch Bôrik a Sitina sú aj jednosmerné, v dvojpruhovom obojsmernom Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú prakticky jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

V súlade so zákonom smie vodič po cestách jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h. "V prípade zhoršeného stavebno-technického stavu cesty vydáva príslušný cestný správny orgán rozhodnutie na obmedzenie premávky, resp. zníženie rýchlosti. Doteraz sme ako správca ciest I. tried takéto rozhodnutia pre tunel neobdržali," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.

Vodiči tak môžu cez Stratenský tunel na ceste I/67 jazdiť rýchlosťou aj 90 km/h, na rozdiel od diaľničných tunelov, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h.

So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v tuneloch Horelica a Branisko zatiaľ vodiči nemôžu počítať. „So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v obojsmerných tuneloch Horelica a Branisko uvažujeme až po sprevádzkovaní druhých tunelových rúr,“ uviedol Jánošík.

Vyššia rýchlosť nebude ani v budúcnosti v tuneli Sitina, keďže ide o tunel na diaľnici v intraviláne mesta s vysokou intenzitou premávky. Žiadne zmeny sa nechystajú ani v cestnom tuneli Stratená.

„Doteraz v uvedenom tuneli neevidujeme žiadnu kolíziu. Slovenská správa ciest zatiaľ neuvažuje nad žiadnymi podstatnými zmenami okrem bežnej údržby,“ dodala Fedorová. Stratenský tunel otvorili v roku 1972. Naposledy bol rekonštruovaný v roku 1987 vrátane vodorovného a zvislého dopravného značenia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 9 861
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 615
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 951
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 445
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 116
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 830
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 431
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 925
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 521
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 190

Téma: Slovenské tunely


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Štát plánuje otvoriť trh s online hazardom. Vyhovovalo by to najmä Pente, tvrdia aktivisti

Nový zákon podľa stávkarov pomôže proti nelegálnemu hazardu.

DOBRE RÁNO

Dobré ráno: Súd mu vymeral 12 rokov, chce sa stať primátorom

Ako sa u nás robí komunálna politika.

STĹPČEK PETRA TKAČENKA

Hazard nezastavíte

Hazard treba regulovať, nie zakazovať.

Neprehliadnite tiež

Aston Martin Cygnet už nie je terčom posmechu, dostal motor V8

Výkonný koncept vznikol pre festival rýchlosti v Goodwoode.

Na nové autá sa čaká dlhšie. S niektorými modelmi je problém

Problém sa môže týkať desiatky tisíc áut.