V diaľničných tuneloch sa jazdí pomalšie ako v cestnom Stratenskom tuneli

Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch je nižšia, ako v tuneli na ceste 1. triedy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch by mala byť vyššia ako je dnes. "V súčasnosti sa podnikajú kroky, ktoré umožnia zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti v tuneli Bôrik," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

Momentálny stav v súvislosti s obmedzením rýchlosti na 80 km/h je podľa Jánošíka podľa platnej projektovej dokumentácie.

Paradoxne, v súčasnosti v jedinom cestnom tuneli na cestách I. triedy v Stratenej môžu ísť vodiči rýchlejšie ako v diaľničných tuneloch.

Kým diaľničné tunely sú väčšinou vybavené najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami, a jednotlivé tunelové rúry v tuneloch Bôrik a Sitina sú aj jednosmerné, v dvojpruhovom obojsmernom Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú prakticky jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

V súlade so zákonom smie vodič po cestách jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h. "V prípade zhoršeného stavebno-technického stavu cesty vydáva príslušný cestný správny orgán rozhodnutie na obmedzenie premávky, resp. zníženie rýchlosti. Doteraz sme ako správca ciest I. tried takéto rozhodnutia pre tunel neobdržali," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.

Vodiči tak môžu cez Stratenský tunel na ceste I/67 jazdiť rýchlosťou aj 90 km/h, na rozdiel od diaľničných tunelov, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h.

So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v tuneloch Horelica a Branisko zatiaľ vodiči nemôžu počítať. „So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v obojsmerných tuneloch Horelica a Branisko uvažujeme až po sprevádzkovaní druhých tunelových rúr,“ uviedol Jánošík.

Vyššia rýchlosť nebude ani v budúcnosti v tuneli Sitina, keďže ide o tunel na diaľnici v intraviláne mesta s vysokou intenzitou premávky. Žiadne zmeny sa nechystajú ani v cestnom tuneli Stratená.

„Doteraz v uvedenom tuneli neevidujeme žiadnu kolíziu. Slovenská správa ciest zatiaľ neuvažuje nad žiadnymi podstatnými zmenami okrem bežnej údržby,“ dodala Fedorová. Stratenský tunel otvorili v roku 1972. Naposledy bol rekonštruovaný v roku 1987 vrátane vodorovného a zvislého dopravného značenia.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 468
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 185
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 949
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 328
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 167
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 025
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 890
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 671
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 592
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 360

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Rok 1996: Sledovali nás a odpočúvali

Denník SME bol pre Vladimíra Mečiara od začiatku ako červená muleta pre býka.

DOMOV

Dobré ráno: Nové Hviezdne vojny? Ako sa z hanby stal zázrak

Hviezdne vojny môžu byť filmom roka.

ŽENA

Dobrý deň, vyzlečte sa

Na pracovných pohovoroch som získala pocit, že so mnou nie je niečo v poriadku.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.