SME

V diaľničných tuneloch sa jazdí pomalšie ako v cestnom Stratenskom tuneli

Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch je nižšia, ako v tuneli na ceste 1. triedy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TASR)

BRATISLAVA. Najvyššia povolená rýchlosť v diaľničných tuneloch by mala byť vyššia ako je dnes. "V súčasnosti sa podnikajú kroky, ktoré umožnia zvýšenie najvyššej povolenej rýchlosti v tuneli Bôrik," uviedol hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti Marcel Jánošík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Momentálny stav v súvislosti s obmedzením rýchlosti na 80 km/h je podľa Jánošíka podľa platnej projektovej dokumentácie.

Paradoxne, v súčasnosti v jedinom cestnom tuneli na cestách I. triedy v Stratenej môžu ísť vodiči rýchlejšie ako v diaľničných tuneloch.

SkryťVypnúť reklamu

Kým diaľničné tunely sú väčšinou vybavené najmodernejšou zabezpečovacou technikou, svetelnou signalizáciou či premenlivými dopravnými značkami, a jednotlivé tunelové rúry v tuneloch Bôrik a Sitina sú aj jednosmerné, v dvojpruhovom obojsmernom Stratenskom tuneli dlhom vyše 300 metrov sú prakticky jedinými bezpečnostnými opatreniami osvetlenie a dopravná značka pred vjazdom do tunela.

V súlade so zákonom smie vodič po cestách jazdiť rýchlosťou najviac 90 km/h. "V prípade zhoršeného stavebno-technického stavu cesty vydáva príslušný cestný správny orgán rozhodnutie na obmedzenie premávky, resp. zníženie rýchlosti. Doteraz sme ako správca ciest I. tried takéto rozhodnutia pre tunel neobdržali," uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová.

SkryťVypnúť reklamu

Vodiči tak môžu cez Stratenský tunel na ceste I/67 jazdiť rýchlosťou aj 90 km/h, na rozdiel od diaľničných tunelov, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 80 km/h.

So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v tuneloch Horelica a Branisko zatiaľ vodiči nemôžu počítať. „So zvýšením najvyššej dovolenej rýchlosti v obojsmerných tuneloch Horelica a Branisko uvažujeme až po sprevádzkovaní druhých tunelových rúr,“ uviedol Jánošík.

Vyššia rýchlosť nebude ani v budúcnosti v tuneli Sitina, keďže ide o tunel na diaľnici v intraviláne mesta s vysokou intenzitou premávky. Žiadne zmeny sa nechystajú ani v cestnom tuneli Stratená.

„Doteraz v uvedenom tuneli neevidujeme žiadnu kolíziu. Slovenská správa ciest zatiaľ neuvažuje nad žiadnymi podstatnými zmenami okrem bežnej údržby,“ dodala Fedorová. Stratenský tunel otvorili v roku 1972. Naposledy bol rekonštruovaný v roku 1987 vrátane vodorovného a zvislého dopravného značenia.

Slovenské tunely

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 16 099
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 159
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 917
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 895
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 338
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 212
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 972
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 738
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  2. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  3. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  4. Ján Raclavský: Smrtiaca kombinácia pre regióny: centralizácia politiky
  5. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  6. Jaroslav Liptak: Kde sme urobili chybu?
  7. Alexandra Drobná: Život z nadhľadu či s nadhľadom ?
  8. Angelika Herčková: Feministka: Keď sa vlastný názor stane "nadávkou"
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 26 154
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 540
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 107
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 567
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 825
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 479
  7. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 253
  8. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 3 865
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu