SPRÁVY

V Nošoviciach začali vyrábať nový Hyundai i30 (doplnené)

Výrobný závod Hyundai u našich západných susedov opustil prvý sériový hatchback i30 druhej generácie.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. V utorok v českých Nošoviciach slávnostne odštartovali sériovú výrobu druhej generácie modelu Hyundai i30. Kórejská automobilka z neho plánuje ročne vyprodukovať asi 100 000 exemplárov, čo predstavuje 30 percent kapacity závodu. Z pásov nošovickej fabriky bude naďalej zchádzať kombi Hyundai i30 cw, SUV ix35 a malé MPV Hyundai ix20.

Výrobu predchodcu už zastavili

V Hyundai Motor Manufacturing Czech spustili hromadnú produkciu áut v roku 2008. Prvým modelom, ktorý kórejská automobilka v Česku zmontovala, bol Hyundai i30 predošlej generácie.

Jeho výroba skončila 22. decembra uplynulého roka. Za ten čas vzniklo presne 267 669 kusov, ktoré boli exportované do 48 krajín sveta.

Symbolické strihanie pásky. Desať minúť po slávnostnom akte už bežala na tomto mieste výroba opäť naplno.

Novinka s piatimi motormi

S novou „i-tridsiatkou“ sa chce Hyundai ešte výraznejšie presadiť v nižšej strednej triede. Päťdverový hatchback charakterizujú rozmery 4300 x 1780 x 1470 mm a rázvor náprav s hodnotou 2650 mm. Jeho batožinový priestor má objem 378 až 1316 litrov.

K dispozícii bude s piatimi motorizáciami. Zážihové agregáty nesú označenia 1,4 i (73 kW/100 k), 1,6 i (88 kW/120 k) a 1,6 GDi (99 kW/135 k). Naftu spaľujú motory 1,4 CRDi (66 kW/90 k) a 1,6 CRDi VGT, naladený na výkon 81 kW (110 k) alebo 94 kW (128 k).

Štandardom v ponuke budú šesťstupňové manuálne prevodovky, pre motory s objemom 1,6 litra si zákazník bude môcť objednať aj šesťstupňový automat.

Karoséria pred vstupom do lakovne. Na nalakovanie jedného vozidla sa minie 9 litrov farby.

Základné informácie o Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)

Fabrika automobilky Hyundai v českých Nošoviciach zamestnáva 3500 ľudí, z toho 2700 kmeňových a 800 agentúrnych. Priemerný vek zamestnancov je 30 rokov a ženy tvoria 18 percent. Až 96 percent má českú národnosť. Od septembra beží výroba na tri pracovné zmeny, pričom víkendy sú voľné.

Kapacita produkcie fabriky je 300 000 vozidiel ročne. V roku 2010 HMMC vyrobila 200 000 automobilov. Vlani to bolo už 251 000 vozidiel. Maximálnu kapacitu je schopná dosiahnuť už tento rok, ale či sa tak stane bude závisieť od mnohých faktorov. Predovšetkým od vývoja automobilového trhu v Európe a v krajinách Blízkeho Východu, kam HMMC exportuje väčšinu svojej produkcie.

Každú hodinu z výrobnej linky zíde 60 nových automobilov. Celková denná produkcia je 1300 vozidiel v troch zmenách. Až 60 percent súčasnej produkcie pripadá na model ix35, o ktorý je stále veľký záujem. Zvyšných 40 percent sa delí po tretinách medzi i30 hatchback, i30 kombi a ix20. V priebehu roka sa očakáva, že podiel novinky i30 bude výrazne rásť.

Hyundai i30 v základnej výbave s plastovými krytmi kolies a jednoduchšou maskou chladiča.

Zo života zamestnancov

Počas osemhodinovej pracovnej doby majú zamestnanci 45 minút na prestávky a obed. Dve 10-minútové prestávky môžu tráviť v oddychovej zóne (viď foto). Keďže na obed majú 25 minút, každá výrobná hala má vlastnú jedáleň. Dve tretiny ceny jedla hradí zamestnancom fabrika. Jednu tretinu si hradia samy. Presnejšie túto sumu im zamestnávateľ strháva automaticky zo mzdy.

Prirodzenou súčasťou života fabriky je aj fluktuácia zamestnancov. Jedna z posledných vecí, ktorú pred odchodom absolvujú je pohovor o dôvodoch odchodu. Tie sú rôzne. Od problémov s dochádzkou na dlhé vzdialenosti, cez skoré vstávanie (pri zmene so začiatkom o 6 hod. ráno musia zamestnanci dochádzajúci do Nošovíc vstávať o štvrtej) až po kuriozity.

Jeden 19-ročný mladík bol napríklad zaskočený, že musí chodiť do práce každý deň. Iný zase očakával, že v jednej z najmodernejších fabrík v Európe bude len stláčať tlačidlá a nie manuálne pracovať.

Oddychová zóna pre zamestnancov, kde si môžu prečítať noviny, vypiť kávu alebo pozrieť čo nové na facebooku.

Útok na Škodu

Predaj modelu i30 v ČR štartuje už prvého februára s veľkými ambíciami. Český importér značky Hyundai si trúfa obsadiť prvé miesta vo všetkých segmentoch, kde pôsobia jeho tri modely vyrábané v Nošoviciach (ix20, i30 a ix35).

Asi najsilnejším vyhlásením je odhodlanie zosadiť z trónu model Škoda Octavia. Okrem veľmi dobrého pomeru výbavy a ceny (v ČR by mala začínať hlboko pod 300 000 korún) chce importér o zákazníka zabojovať prvotriednymi službami. V duchu hesla „náš zákazník nikdy nechodí pešo“ budú majitelia modelu i30 zaradení do zákazníckeho programu, v rámci ktorého majú za určitých podmienok nárok na zapožičanie náhradného vozidla zdarma.

Tieto tri modely sa vyrábajú v Nošoviciach.

Napríklad aj auto musí ostať v servise celý deň. Prípadne ak dovoz náhradného dielu potrebného k oprave bude trvať dlhšie ako týždeň a pod. Hyundai Motor Czech tiež ponúka vlastné poistenie s nulovou spoluúčasťou, zákonným poistením zdarma a mimoriadne nízkou sadzbou iba 2,75 percenta.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  1. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások.
  2. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  5. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  6. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  7. Modern luxury next to the Blue Church
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  9. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  10. Moskva alebo Petrohrad?
  1. Moskva alebo Petrohrad? 7 478
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 4 294
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 967
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 121
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 549
  6. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 1 444
  7. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 361
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 246
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 095
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 079

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Štátna firma ukázala, ako by sa dalo obísť zvyšovanie príplatkov

Najväčší súkromní zamestnávatelia zhodne tvrdia, že také kroky, ako chystá železničné Cargo, neplánujú.

DOMOV

Dobré ráno: My sme les? Kto v spore o slovenské lesy klame

Kultúrny súboj sa najnovšie vedie o lesy.

EKONOMIKA

Peugeot prehodnotil plány, v Trnave chce vyrábať inovatívny model

PSA tu vyrába Citroën C3 a Peugeot 208.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.