SPRÁVY

V Nošoviciach začali vyrábať nový Hyundai i30 (doplnené)

Výrobný závod Hyundai u našich západných susedov opustil prvý sériový hatchback i30 druhej generácie.

(Zdroj: Hyundai)

BRATISLAVA. V utorok v českých Nošoviciach slávnostne odštartovali sériovú výrobu druhej generácie modelu Hyundai i30. Kórejská automobilka z neho plánuje ročne vyprodukovať asi 100 000 exemplárov, čo predstavuje 30 percent kapacity závodu. Z pásov nošovickej fabriky bude naďalej zchádzať kombi Hyundai i30 cw, SUV ix35 a malé MPV Hyundai ix20.

Výrobu predchodcu už zastavili

V Hyundai Motor Manufacturing Czech spustili hromadnú produkciu áut v roku 2008. Prvým modelom, ktorý kórejská automobilka v Česku zmontovala, bol Hyundai i30 predošlej generácie.

Jeho výroba skončila 22. decembra uplynulého roka. Za ten čas vzniklo presne 267 669 kusov, ktoré boli exportované do 48 krajín sveta.

Symbolické strihanie pásky. Desať minúť po slávnostnom akte už bežala na tomto mieste výroba opäť naplno.

Novinka s piatimi motormi

S novou „i-tridsiatkou“ sa chce Hyundai ešte výraznejšie presadiť v nižšej strednej triede. Päťdverový hatchback charakterizujú rozmery 4300 x 1780 x 1470 mm a rázvor náprav s hodnotou 2650 mm. Jeho batožinový priestor má objem 378 až 1316 litrov.

K dispozícii bude s piatimi motorizáciami. Zážihové agregáty nesú označenia 1,4 i (73 kW/100 k), 1,6 i (88 kW/120 k) a 1,6 GDi (99 kW/135 k). Naftu spaľujú motory 1,4 CRDi (66 kW/90 k) a 1,6 CRDi VGT, naladený na výkon 81 kW (110 k) alebo 94 kW (128 k).

Štandardom v ponuke budú šesťstupňové manuálne prevodovky, pre motory s objemom 1,6 litra si zákazník bude môcť objednať aj šesťstupňový automat.

Karoséria pred vstupom do lakovne. Na nalakovanie jedného vozidla sa minie 9 litrov farby.

Základné informácie o Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC)

Fabrika automobilky Hyundai v českých Nošoviciach zamestnáva 3500 ľudí, z toho 2700 kmeňových a 800 agentúrnych. Priemerný vek zamestnancov je 30 rokov a ženy tvoria 18 percent. Až 96 percent má českú národnosť. Od septembra beží výroba na tri pracovné zmeny, pričom víkendy sú voľné.

Kapacita produkcie fabriky je 300 000 vozidiel ročne. V roku 2010 HMMC vyrobila 200 000 automobilov. Vlani to bolo už 251 000 vozidiel. Maximálnu kapacitu je schopná dosiahnuť už tento rok, ale či sa tak stane bude závisieť od mnohých faktorov. Predovšetkým od vývoja automobilového trhu v Európe a v krajinách Blízkeho Východu, kam HMMC exportuje väčšinu svojej produkcie.

Každú hodinu z výrobnej linky zíde 60 nových automobilov. Celková denná produkcia je 1300 vozidiel v troch zmenách. Až 60 percent súčasnej produkcie pripadá na model ix35, o ktorý je stále veľký záujem. Zvyšných 40 percent sa delí po tretinách medzi i30 hatchback, i30 kombi a ix20. V priebehu roka sa očakáva, že podiel novinky i30 bude výrazne rásť.

Hyundai i30 v základnej výbave s plastovými krytmi kolies a jednoduchšou maskou chladiča.

Zo života zamestnancov

Počas osemhodinovej pracovnej doby majú zamestnanci 45 minút na prestávky a obed. Dve 10-minútové prestávky môžu tráviť v oddychovej zóne (viď foto). Keďže na obed majú 25 minút, každá výrobná hala má vlastnú jedáleň. Dve tretiny ceny jedla hradí zamestnancom fabrika. Jednu tretinu si hradia samy. Presnejšie túto sumu im zamestnávateľ strháva automaticky zo mzdy.

Prirodzenou súčasťou života fabriky je aj fluktuácia zamestnancov. Jedna z posledných vecí, ktorú pred odchodom absolvujú je pohovor o dôvodoch odchodu. Tie sú rôzne. Od problémov s dochádzkou na dlhé vzdialenosti, cez skoré vstávanie (pri zmene so začiatkom o 6 hod. ráno musia zamestnanci dochádzajúci do Nošovíc vstávať o štvrtej) až po kuriozity.

Jeden 19-ročný mladík bol napríklad zaskočený, že musí chodiť do práce každý deň. Iný zase očakával, že v jednej z najmodernejších fabrík v Európe bude len stláčať tlačidlá a nie manuálne pracovať.

Oddychová zóna pre zamestnancov, kde si môžu prečítať noviny, vypiť kávu alebo pozrieť čo nové na facebooku.

Útok na Škodu

Predaj modelu i30 v ČR štartuje už prvého februára s veľkými ambíciami. Český importér značky Hyundai si trúfa obsadiť prvé miesta vo všetkých segmentoch, kde pôsobia jeho tri modely vyrábané v Nošoviciach (ix20, i30 a ix35).

Asi najsilnejším vyhlásením je odhodlanie zosadiť z trónu model Škoda Octavia. Okrem veľmi dobrého pomeru výbavy a ceny (v ČR by mala začínať hlboko pod 300 000 korún) chce importér o zákazníka zabojovať prvotriednymi službami. V duchu hesla „náš zákazník nikdy nechodí pešo“ budú majitelia modelu i30 zaradení do zákazníckeho programu, v rámci ktorého majú za určitých podmienok nárok na zapožičanie náhradného vozidla zdarma.

Tieto tri modely sa vyrábajú v Nošoviciach.

Napríklad aj auto musí ostať v servise celý deň. Prípadne ak dovoz náhradného dielu potrebného k oprave bude trvať dlhšie ako týždeň a pod. Hyundai Motor Czech tiež ponúka vlastné poistenie s nulovou spoluúčasťou, zákonným poistením zdarma a mimoriadne nízkou sadzbou iba 2,75 percenta.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.